Gå til innhold

Flere som fortsatt ikke har mottatt skattemeldingen?


rabs

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mottok den mandag.  Synes det er tullball å sende ut over så lang tid.  

Spurte ChatGPT ang antatte kostnader for "peak hour" transaksjonsbelastning for IRS i USA og hva maskinvare (minus datarom, strøm osv) ville koste for å håndtere det volumet transaksjoner.  Svaret var mellom 60-120 mill kr => Det burde jammen Norge ha råd til med 37 millarder brukt på Follobanen til sammenligning...  da kunne alle fått meldingen samtidig.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

Fikk min i dag. Det blir fort maaaange spørsmål til skatteetaten. Jeg har solgt noen utenlandske aksjer, og 0 er fylt ut. Mangler også noe om noen norske aksjer. 

Om mulig har alt rundt aksjer blitt ENDA dårligere enn det var i fjor.

Jeg vil tilbake til det gamle designet på skattemeldingen. Den var kanskje litt mer omfattende, men MYE enklere, og man skjønte med en gang hvordan ting hang sammen og var fylt ut. Nå dukker ting litt halv-automatisk opp her og der, med tilhørende ubrukelige feilmeldinger....
(Dette innlegge hører vel egentlig hjemme i tråden: "Ting som irriterer... osv")

Edit: Prøvde nå å ringe for å få bistand. 99 minutter ventetid... Tror jeg utsetter det litt. Lurer på hvordan ventetiden blir når det begynner å nærme seg fristen.

Endret av KalleKanin
Skriveleif
Lenke til kommentar
2 hours ago, KalleKanin said:

Jeg vil tilbake til det gamle designet på skattemeldingen. Den var kanskje litt mer omfattende, men MYE enklere, og man skjønte med en gang hvordan ting hang samme og var fylt ut. 

Helt enig.  Det nye formater suger.  Alene noe så trivielt som listen av ens formue oppsummert til et tall kan de ikke finne ut av. Det oppsummerte tallet stemmer overhovedet ikke overens med den ovenstående liste av tall.  Så ser man at der står nogen linjer med verdsettingsrabatt og da tenker man at det jo nok skal trekkes fra, selv om de ikke har skrevet minus noe sted, men selv når man tar høyde for det, stemmer ikke summen.  Jeg har prøvd alle mulige kombinasjoner uten å finne ut hvordan i H de har regnet seg frem til formuebeløpet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...