Gå til innhold

Har Corsair 900D, men begynner er litt ødelagt. Trenger tips til kabinetter som er like gode som dette (ikke mindre kabinetter)


Anbefalte innlegg

Har Corsair 900D, men begynner er litt ødelagt. Trenger tips til kabinetter som er like gode som dette.

Noen kabinetter som kan anbefalles som er like store ? Vil helst ikke ha noe mindre kabinett. Holder meg til slike store maxitower.

Noen andre forslag enn etterfølgeren Corsair 1000D ?

 

 

 

 

Endret av spetter
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
7 minutes ago, RRhoads said:

Er da like stor plass inni det som det er i et 900d når det kommer til diskplasser og slik. Jeg har hatt begge.

Med mindre han bruker 5,25" til noe annet enn ekstern i/o

Kan ikkje sammenliknes om man har vannkjøling i. Ser ut som 900D har mye større plass over og under hovedkortet. Det er ofte over hovedkortet som det er minst plass i kabinetteer, og det er der man vil ha størst mulig plass. Spesielt med vannkjøling :D

Lenke til kommentar
Nizzen skrev (16 minutter siden):

Kan ikkje sammenliknes om man har vannkjøling i. Ser ut som 900D har mye større plass over og under hovedkortet. Det er ofte over hovedkortet som det er minst plass i kabinetteer, og det er der man vil ha størst mulig plass. Spesielt med vannkjøling :D

Har du hatt begge?

Jeg har hatt vannkjøling i begge. Lettere å komme til i O11 D XL. Får også kjøpt vanntank og pumpe i ett som man bytter ut glasset foran med. Inntakene på bunnen av 900D er elendige. 

Det er god plass på oversiden av O11 D XL. Jeg hadde radiator der, en EK Classic PE 360 uten problemer.

Endret av RRhoads
Lenke til kommentar

Merkelig at ingen foreslår det mest opplagte alternativet (annet enn 1000D), nemlig Corsair iCUE 7000X.

Åh, ser nå at noen over nevnte 7000D som er Airflow varianten, my bad.

Har selv et Corsair 800D som jeg begynner å vurdere og bytte ut.

Endret av Cappo
Lenke til kommentar
4 hours ago, RRhoads said:

Har du hatt begge?

Jeg har hatt vannkjøling i begge. Lettere å komme til i O11 D XL. Får også kjøpt vanntank og pumpe i ett som man bytter ut glasset foran med. Inntakene på bunnen av 900D er elendige. 

Det er god plass på oversiden av O11 D XL. Jeg hadde radiator der, en EK Classic PE 360 uten problemer.

Bare O11 D XL, men kan se ut som 900D har mere plass innvendig. Mulig det bare ser slik ut på bilder.

Lenke til kommentar
Nizzen skrev (10 timer siden):

Bare O11 D XL, men kan se ut som 900D har mere plass innvendig. Mulig det bare ser slik ut på bilder.

Ja, på bilder ser det faktisk ut som bedre plass. 

Kan sammenlignes litt med moderne og gamle hus når det kommer til løsninger. Det ser jo ut som det er plass til tre store radiatorer, men den en plassen blir borte når du setter inn en PSU, og så ha du de smale åpningene nederst som vifta skal suge luft inn fra. Er filter der, men effekten fra viftene er ikke noe særlig med mindre de kjøres på høy hastighet. I toppene er det plass til en 360 eller 280 radiator. 

 

Det eneste du får plass til i 900D som du ikke får plass til i O11 D XL er vel de tykkeste radiatorene i toppen. Ellers er plassfølelsen til å bygge, radiatorplasser og vifteløsningene bedre i Lian Li. 

Merket det veldig godt da jeg først hadde 900D, så O11 D XL. Solgte hele PCen med sistnevnte og gikk tilbake til 900D som jeg hadde liggende. Merket at jeg hadde blitt bortskjemt. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
3 hours ago, RRhoads said:

Ja, på bilder ser det faktisk ut som bedre plass. 

Kan sammenlignes litt med moderne og gamle hus når det kommer til løsninger. Det ser jo ut som det er plass til tre store radiatorer, men den en plassen blir borte når du setter inn en PSU, og så ha du de smale åpningene nederst som vifta skal suge luft inn fra. Er filter der, men effekten fra viftene er ikke noe særlig med mindre de kjøres på høy hastighet. I toppene er det plass til en 360 eller 280 radiator. 

 

Det eneste du får plass til i 900D som du ikke får plass til i O11 D XL er vel de tykkeste radiatorene i toppen. Ellers er plassfølelsen til å bygge, radiatorplasser og vifteløsningene bedre i Lian Li. 

Merket det veldig godt da jeg først hadde 900D, så O11 D XL. Solgte hele PCen med sistnevnte og gikk tilbake til 900D som jeg hadde liggende. Merket at jeg hadde blitt bortskjemt. 

Godt svar 🤩

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
On 2/26/2023 at 11:32 PM, Dubious said:

Hvordan ødelegger man egentlig kabinett?

Mine står på samme plass, året rundt. 
Tilter litt på de for å støvsuge. 

Jeg ser også ettter et nytt kabinett, da mitt define xl er så gammelt at plastikken har knekt og toppviften på 240mm har tatt kveld. Men plastikken som holder viftene i front er blitt gammel og sprø. Kabinnet er fremdeles ok, men mangler ting som usb 3.x eller usb c uttak på topp/front, støtte for radiatorer og et par andre ting. Hovedsaklig pga alder og utdatert design.. så labinetter kan bli ødelagt ( og i tillegg utdatert)

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Motatt Fractal Design Meshify 2 XL   . Så ganske greit ut etter at gjorde meg kjent med det. plass til mange disker om enn maksierer for lagring. 

 

Vil ikke akkurat si at Fractal Design Meshify 2 XL er et MAKSItower. Vill heller si at det er et romslig stort MIDITOWER som har utnyttet innvendig plass godt. Dette må være noen av de størte miditowerne som finnes på markedet)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...