Gå til innhold

bærbar pc tastatur virker ikke


stamkunde

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du må være mer spesifikk for at det skal være mulig å komme med forslag, her mangler info både på hvilken modell det dreier seg om óg heller ingen beskrivelse av problemet, annet enn at du har enelleranna laptop og ettellerannet med tastaturet som kanskje ikke fungerer som det skal.

Da blir det som be om hjelp med en pasient, der "pasienten" kan være alt mellom potteplante og en sofistikert alien cyborg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
geir__hk skrev (6 timer siden):

Du må være mer spesifikk for at det skal være mulig å komme med forslag, her mangler info både på hvilken modell det dreier seg om óg heller ingen beskrivelse av problemet, annet enn at du har enelleranna laptop og ettellerannet med tastaturet som kanskje ikke fungerer som det skal.

Da blir det som be om hjelp med en pasient, der "pasienten" kan være alt mellom potteplante og en sofistikert alien cyborg.

jeg er ikke enig med deg. Men kan beskrive mer. 

Tastaturet virker ikke på ACER swift SF314-52.

 

Lenke til kommentar
AndersT2 skrev (2 timer siden):

Prøv å hold FN tasten nede til venstre nede, mens du trykker på enkelte av de andre tastene som har blå merking på seg.

Der kan man skru av Wifi, justere lysttyrke osv. Der er det også mulig å skru av trackpaden, samt på enkelte også tastaturet.

jeg får starte der.

Lenke til kommentar
AndersT2 skrev (2 timer siden):

Prøv å hold FN tasten nede til venstre nede, mens du trykker på enkelte av de andre tastene som har blå merking på seg.

Der kan man skru av Wifi, justere lysttyrke osv. Der er det også mulig å skru av trackpaden, samt på enkelte også tastaturet.

Det fungerer ikke noe med FN funksjonen. 

Men det jeg legger merke med tastaturet, er at det er k, l, å og y bokstavene som ikke virker.

Lenke til kommentar
ilpostino skrev (10 timer siden):

Det skjer av og til at kabelen som fester (sller sender signaler fra tastaturet til hovedkortet) blir løs. Har ledningen løsnet eller har tastaturet blitt helt ødelagt kan tastaturet byttes ut. Det er en fortrinnsvis enkel operasjon, men innebærer litt skruing.

Jeg føler det er andre innvirkninger, f.eks virus. 

Jeg klarer ikke å huske eksakt årsak hva som skjedde. Men føler det er driver jeg må slette

 

Lenke til kommentar
12 hours ago, sedsberg said:

Hvis helt spesifikke taster ikke fungerer er det som regel selve tastaturet.

Det er også min erfaring. Hvis man kjøper nytt tastatur på e-bay, så finnes det "klistrelapper" med norske tegn. Ikke helt optimalt, men jeg brukte det på en PC jeg kjøpte billig i Tyskland, og det fungerte da. Fant klistrelappene med alfabeter i en vanlig norsk bokhandel.

Lenke til kommentar
sedsberg skrev (19 timer siden):

Hvis helt spesifikke taster ikke fungerer er det som regel selve tastaturet. Vet Acer hadde mye problemer med tastaturene tidligere. Usikker på hvordan det er på nyere.

Blokkering av touch-pad er som regel enten en fn-kombinasjon eller mangel på driver/feil driver.

Det er også slik at når man trykker på tastatur og trykker engang på bokstaven så kommer det istedenfor 3-4 flere.

Når jeg tenker på årsak så mener jeg at det var oppdatering av maskin, eller om det var virus greie som bidro til dette. 

Problemet kom ikke bare helt plutselig av ingenting. Men virus greie  er et herk.

Lenke til kommentar
10 hours ago, stamkunde said:

Det er en Acer. Må jeg bytte tastaturet? Høres avansert ut. Eller bedre å bruke ekstern?

Hvis man ikke har skrudd PC før så er nok eksternt tastatur den sikreste løsning. Skifting av tastatur uten at man helt kan det, kan medføre defekt maskin. Det går an å konfigurere Windows slik at man lukker lokket, uten at den stenger ned. Så kan man bruke den som en desktop med ekstern skjerm, tastatur og mus. Hvis man synes det er OK å bruke den på den måten, så kan den være god som ny. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...