Gå til innhold

Hva skjedde med elbilen til Eurora ?


Frank Olsen

Anbefalte innlegg

Eurora Gude hadde en selsom opplevelse kjørende på motorveien i sin BMW elbil onsdag.

Plutselig hørte hun et kraftig smell bakfra, snudde seg men kunne ikke se noe spesielt.
Vel framme ved målet fikk hun seg imidlertid en overraskelse, hele bakparten av bilen var ødelagt.
Da hun senere kjørte for å få taksert skaden var det ingen som forsto hva som var skjedd.

Aurora Gude: - Dramatisk vending: - Aldri opplevd liknende (dagbladet.no)

For meg ser det nesten ut som det har vært en form for eksplosjon eller en korstutning på tvers mellom lyktene....
Andre som har en teori hva som kan ha skjedd her ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vanskelig å se hvilken modell det er, men det nevnes at det var glass over alt. Har denne BMW'en glass der som på f.eks BMW i3? Isåfall kan jo slikt bare skje av seg selv og omså. Glass i spenn er skumle greier. Bestemor hadde en komfyr hvor glasset plutselig sa pang, og tanten min hadde ett kjøkkenbord med glassplate som plutselig eksploderte.

Men tipper en stein eller noe har slått i baken her og knust det. 

 

Lenke til kommentar
Complexity skrev (1 time siden):

Vanskelig å se hvilken modell det er, men det nevnes at det var glass over alt. Har denne BMW'en glass der som på f.eks BMW i3? Isåfall kan jo slikt bare skje av seg selv og omså. Glass i spenn er skumle greier. Bestemor hadde en komfyr hvor glasset plutselig sa pang, og tanten min hadde ett kjøkkenbord med glassplate som plutselig eksploderte.

Men tipper en stein eller noe har slått i baken her og knust det. 

 

Ja vi har jo hørt mange historier om dusjvegger og glassbord som har "eksplodert" også så det kan vel være noe slikt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Complexity skrev (3 minutter siden):

Har denne BMW'en glass der som på f.eks BMW i3?

Såvidt jeg ser så er dette en i3. Og ja, det ser ut som glass har eksplodert på bildene så tipper du er ganske nærme sannheten her. 

 

Hanhijnn skrev (12 minutter siden):

Men klart, man kan jo teoretisere mye spennende negativt rundt det siden det er en elbil...

Og her hoppes det på konklusjoner av en lav sko. Det er vel bare nevnt at det er en elbil og ikke noe aner sagt om det. 

Lenke til kommentar
Hansien skrev (19 minutter siden):
Hanhijnn skrev (33 minutter siden):

Men klart, man kan jo teoretisere mye spennende negativt rundt det siden det er en elbil...

Og her hoppes det på konklusjoner av en lav sko. Det er vel bare nevnt at det er en elbil og ikke noe aner sagt om det. 

Slett ikke. Men hvorfor nevne spesifikt at det er en elbil? Tror du at det hadde stått at det var en dieselbil, dersom det var tilfelle? Eller hadde det bare stått bil?

Lenke til kommentar
Hanhijnn skrev (1 time siden):

Slett ikke. Men hvorfor nevne spesifikt at det er en elbil? Tror du at det hadde stått at det var en dieselbil, dersom det var tilfelle? Eller hadde det bare stått bil?

Eller fossilbil. Hvem vet

Samme kan det være, overtrenking er vel sannsynligvis den største årsaken til at du måtte dra det opp. 

Lenke til kommentar
Complexity skrev (2 timer siden):

Vanskelig å se hvilken modell det er, men det nevnes at det var glass over alt. Har denne BMW'en glass der som på f.eks BMW i3? Isåfall kan jo slikt bare skje av seg selv og omså. Glass i spenn er skumle greier. Bestemor hadde en komfyr hvor glasset plutselig sa pang, og tanten min hadde ett kjøkkenbord med glassplate som plutselig eksploderte.

Men tipper en stein eller noe har slått i baken her og knust det. 

 

Det er faktisk ikke noe ukjent fenomen at defekte varmetråder som gir store temperaturforskjeller kan få bakruter til å eksplodere. En viskerarm sim har blitt skadet av frost/is er heller ikke usannsynlig. Det mest spesielle her er vel atavisene har bedre overvåkning på realitykjendiser sine mediekontoer enn på faktiske nyhetsbyråer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har opplevd dette (2 ganger faktisk) på Scorpio stasjonsvogn. Den ene gangen "eksploderte" bakruten mens jeg sto og fylte bensin, det var noe sjokkerende, siden jeg var en halvmeter unna :)
Det sies at årsaken var spenn i den veldig buede bakruten, som forårsaket at den plutselig "eksploderte" 

Lenke til kommentar

Så ikke det var Dagbladet før jeg trykket på linken dessverre. Men nå som jeg likevel har lest saken, så tror jeg dette er dagens største ikke-sak. Bakluken i glass har nok enten blitt truffet av en stein og knust, eller har hatt en liten skade som har svekket glasset nok til at det bare var et tidsspørsmål før det knuste helt. Som andre har nevnt så er det nok av olk som har opplevd lignende med både glassbord, dusjkabinetter, stekeovner, osv. Har selv opplevd at det ene glasset i et Detolf vitrineskap plutselig pulveriserte seg selv helt ut av det blå.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...