Gå til innhold

Erfaringer fra AliExpress

Anbefalte innlegg

• 3 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

googlet en vare og ett av treffene som kom opp var på Ali

når jeg går inn på varen (ikke innlogget) er prisen ca. 5 euro, så logger jeg inn og prisen økte til 10..

begynner nesten lure om de setter opp prisen bare fordi man er norsk/høy kjøpekraft. men er jo litt paranoid det da :p

Skrevet

Kun handlet ett deksel til en tablet på aliexpress i år (fant ikke noen jeg likte i butikker her). Når man aldri vet om man må betale dobbel mva+gebyr blir det lite handel.

Skrevet
OC-Freak skrev (20 minutter siden):

Kun handlet ett deksel til en tablet på aliexpress i år

alix er fint hvis man f.eks. kun skal handle 1 vare/lite beløp, i motsetning til Temu hvor minste-ordre er kr. 300. da kan det fort bli at man nærmest må sitte å finne på ting å kjøpe for å komme opptil minimumbeløpet.

Skrevet

Handler ikke hos temu. Det er en prinsippsak pga villedende markedsføring, hvor prisene er helt andre enn det som vises i reklamene.

Pluss jeg syns det er lettere å finne ting fra kvalitetsprodusenter hos aliexpress.

Skrevet
Mr.M skrev (1 time siden):

alix er fint hvis man f.eks. kun skal handle 1 vare/lite beløp, i motsetning til Temu hvor minste-ordre er kr. 300. da kan det fort bli at man nærmest må sitte å finne på ting å kjøpe for å komme opptil minimumbeløpet.

Det er slik de tjener penger, på folk som kjøper ting de ikke trenger.
Jeg legger ting til ønskelisten, så jeg har noe å fylle på med når jeg kjøper noe jeg trenger snarest. 

Minstebeløpet er 330 kroner. 

Skrevet
OC-Freak skrev (12 minutter siden):

Handler ikke hos temu. Det er en prinsippsak pga villedende markedsføring, hvor prisene er helt andre enn det som vises i reklamene.

Pluss jeg syns det er lettere å finne ting fra kvalitetsprodusenter hos aliexpress.

Har ikke sett reklame på 20 år. 
Prisene vises sikkert uten moms.

Skulle gjerne handlet mer hos Ali, om de hadde samme system som Temu, hvor det ikke blir ekstra moms. 

Skrevet
2 hours ago, Mr.M said:

googlet en vare og ett av treffene som kom opp var på Ali

når jeg går inn på varen (ikke innlogget) er prisen ca. 5 euro, så logger jeg inn og prisen økte til 10..

begynner nesten lure om de setter opp prisen bare fordi man er norsk/høy kjøpekraft. men er jo litt paranoid det da :p

Det er nykunde-rabatter på AliExpress, så de er reelle.

Opphavet har begynt å kaste på en god del bestillinger på min så jeg tipset dem om å bare lage en egen konto og får denne rabatten. Enden på visa var at bestillingen ble kansellert og jeg fikk beskjed om å ikke jukse til meg penger.

Skal sies at AliExpress har en del selskaper som har en råtten kundeservice og som ikke ordner opp når ting går sideways. Heldigvis skjer ikke slikt ofte, men kjipt de gangene det skjer.

Skrevet (endret)
sedsberg skrev (39 minutter siden):

Jeg bestiller ofte fra Ali. Uten ekstra moms.

Men merker også at prisene er forskjellge avhengig av om jeg er logget inn eller ikke.

Man får også mindre relaterte søkeresultater når man er innlogget, etter at de endret designen på Aliexpress så har det blitt en dårligere markedsplass, jeg har dog handlet masse småtterier i det siste som har gått knirkefritt og kjapt.

Endret av Dragonlove
Skrevet

Tror både ali og temu og andre har den praksisen at de viser lavere priser for potensielle nye kunder. Men Temu sin markedsføring ellers er direkte kriminell. Det er løgn fra a til å. De gir bort ting gratis og selger dyre varer for nesten ingenting, hvis man skal tro reklamen de pøser ut. Og så er det bare løgn hvis man prøver å benytte seg av tilbudene. Noen som kjenner bedre til Temu må gjerne forklare hva hensikten med det tøvet er.

Skal du ha riktig pris hos ali så må du være innlogget, og velge riktig greie inne på produktsiden. Klarer man det så får man riktig produkt til riktig pris. Og så kommer norsk mva på toppen. Det går det an å forholde seg til.

Skrevet

Rabattene fra Temu ser jeg at stort sett er misvisende da en får X i rabatt, men kun om en kjøper for X penger. 
Må lese det med liten skrift, og det virker kun i appen. 

Bryr meg ikke så mye, da jeg uansett prøver å holde meg på omtrent 330 kroner, mest sånn at pakken passer i postkassen. 

Skrevet

De har reklamefilmer der de påstår Temu gir bort gratis nettbrett hvis du laster ned appen. Og andre videoer der du får dyre ting som mekaniske tastaturer og gud vet hva for noen få kroner. Om det er Temu selv som pøser ut søppelet eller andre som er betalt av Temu for å sende trafikk dit vet jeg ikke. Men det er åpenbart rein løgn, og det er OVER ALT.

Rabattsystemene og alt fjaset som Temu faktisk har er en annen greie.

Skrevet
bo1e skrev (43 minutter siden):

De har reklamefilmer der de påstår Temu gir bort gratis nettbrett hvis du laster ned appen. Og andre videoer der du får dyre ting som mekaniske tastaturer og gud vet hva for noen få kroner. Om det er Temu selv som pøser ut søppelet eller andre som er betalt av Temu for å sende trafikk dit vet jeg ikke. Men det er åpenbart rein løgn, og det er OVER ALT.

Rabattsystemene og alt fjaset som Temu faktisk har er en annen greie.

Nettbrettet var visstnok ekte, men du måtte bruke appen.
Netbrettet koster noen hundringser på Amazon.

Ingen av "premiene" er dyre. Billigste du kan finne. 

Skrevet (endret)
5 hours ago, Dubious said:

Nettbrettet var visstnok ekte, men du måtte bruke appen.
Netbrettet koster noen hundringser på Amazon.

Ingen av "premiene" er dyre. Billigste du kan finne. 

Et nettbrett åpenbart en milliardær verdig, ja.

Handler mye småtteri på AliExperss og det har fungert nesten knirkefritt når man bruker hodet.

Temu synes jeg prøver litt for hardt og bruker en markedsføring som heller dytter meg bort enn å friste meg.

Tror dere Temu blir et bra sted når de har utkonkurrert flere av de andre anstendige butikkene?

Kan love deg at de blir minst 10 ganger verre enn nå med enda mer råtne produkter til mye høyere pris.

Endret av vidor
Skrevet (endret)

Prisen på en MP3-spiller økte fra kr 448 til 520 etter jeg logget meg inn hos Aliexpress.
Logget meg ut, fant en ny selger med samme MP3-spiller til kr 422, logget meg inn på nytt, og nå var prisen uendret, kr 422. Alle prisene er eksl. MVA.
Er det andre som har merket det samme?

Endret av backtoback

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...