Gå til innhold

Høyre-bølgens talking points: "Bare fordi man har en annen mening"


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
AtterEnBruker skrev (2 minutter siden):

Biden og demokratene er ikke venstre. De er ca et sted mellom sentrumshøyre og standardhøyre.

CRT motsier deg på det punktet, CRT var noe av det første Biden inførte i staten etter at han ble president i USA. CRT er rett ut i fra den marxistiske håndboken. CRT er ren ondskap.

AtterEnBruker skrev (5 minutter siden):

Inkluderer det CPAC?

Globalisme vil ikke fungere, dermed basta.

AtterEnBruker skrev (10 minutter siden):

Hva er den andre?

Det som gjør mennesket så unikt fra andre pattedyr, det er muligens årsaken til hvorfor mennesket har så stor suksess i sin overlevelsesstratergi. Jeg vil gjerne se deg prøve å gjette hva dette er.

AtterEnBruker skrev (14 minutter siden):

Også, for å opprettholde familier trenger man velferd og et sterkt helsevesen. Både det amerikanske og britiske høyre har kjørt tilsvarende rett i do. Ang her i Norge...

1654004060_Hyresuger2.thumb.jpg.722a25dd36bebd3998772fd0e22e6fde.jpg

Selffølgelig er dette feil, fordi høyresiden heller ikke forstår helt hva de skal prioritere, noe som er relevant til svaret på spørsmålet jeg har stilt lengre opp her. Veldig mange av samfunnsproblemene vil forsvinne hvis man tok tyren ved hornene.

AtterEnBruker skrev (19 minutter siden):

Likestilling vil se ut som undertrykking for de priviligerte.

Skal dette være ett gotcha?

  • Liker 6
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
DjSlayer skrev (2 timer siden):

Det som gjør mennesket så unikt fra andre pattedyr, det er muligens årsaken til hvorfor mennesket har så stor suksess i sin overlevelsesstratergi. Jeg vil gjerne se deg prøve å gjette hva dette er.

Er svaret i retning empati, språk og vitenskap, eller mer i retning valuta, y-kromosomer og Gud?

DjSlayer skrev (2 timer siden):

Skal dette være ett gotcha?

Vel, du bekreftet jo det selv når du skrev:

DjSlayer skrev (2 timer siden):

CRT er rett ut i fra den marxistiske håndboken. CRT er ren ondskap.

"See no evil, hear no evil, speak (of) no evil"

Endret av AtterEnBruker
  • Liker 6
Lenke til kommentar
AtterEnBruker skrev (8 timer siden):

Er svaret i retning empati, språk og vitenskap

Empati betyr ikke hva du tror det betyr, en sosiopat kan faktiskt være en empat også, ordet du leter etter er sympati.

Språk, er komunikasjon som må følge sette regler, eller så vil komunikasjon være umulig, jeg ser derimot oppblomstringen av "New speak.

Vitenskap, jeg ser dere bruker dette ordet i hytt og pine, igjen ett ord dere ikke forstår. F.eks sosiologi og psykologi er ikke vitenskap men noen bruker myk vitenskap om disse grenene bare for å gi det en mer akademisk klang.

AtterEnBruker skrev (8 timer siden):

eller mer i retning valuta, y-kromosomer og Gud?

Penger (for meg) er kun et verktøy for å erverve nødvendigheter og noen ganger luksus.

Personer med y-kromosomer er så absolutt en del av dette som har gjort vår overlevelsesstratergi suksessfull.

Jeg er ateist, men jeg erkjenner også at kristendommen har etterlatt et moralsystem som så absolutt er verdt å etterstrebe. En nærmere forklaring burde jeg kanskje komme med, men det ville ta veldig lang tid og mye tekst. Kristendommen har også etterlatt visse ulumskheter som burde renses bort.

AtterEnBruker skrev (8 timer siden):

"See no evil, hear no evil, speak (of) no evil"

CRT er en rasistisk ondskap, så jeg ser ikke helt relevansen til denne settningen, men relevansen er langt nyttigere hvis jeg skal henvise til transagendaen.

Viste du at 80% av barn som erfarer kjønnsdysfori blir friske når de når pubertiteten? Men det å gi barn som erfarer kjønnsdysfori pubertitetsblokkere er helt ok for transkaktivister.

Viste du at det utvalget av medisiner en transperson må ta tilsvarer et lite apotek, og dette må de bruke hele livet.

Viste du at kvinner som går fra kvinne til mann ikke kan gå på testosteron i mer en 3 år, ellers så er deres liv i fare.

Viste du at personer som angrer på transisjonering ikke har noen resurser på reddit, fordi de anså slike personer som transfobiske og de slettet hele forumet og disse personene ble nektet hjelp på reddit.

Du er nok mer skylig i Speak no evil, see no evil, hear no evil en det jeg er, fordi jeg er så absolutt investert i å avsløre woke som den ondskapen de er. I noen tilfeller så minner de meg om svartskjortene (fascistene i Italia) eller brunskjortene (nazistene i Tyskland) i hvordan de oppfører seg.

  • Liker 7
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
AtterEnBruker skrev (11 minutter siden):

 

https://www.independent.co.uk/news/world/americas/us-politics/ron-desantis-book-bans-florida-b2270116.html

Og i tilfelle ditt motsvar involverer begrep som inndoktrinering, Sand-tissen er absolutt for inndoktrinering.

Ja, tenk å forby bøker med perverst og seksuelt innhold å bli brukt i barneskoler, noe så fælt /s

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Det er veldig krevende å kritisere andre sine meninger på en god måte, spesielt når det er snakk om en gruppe (venstresiden, høyresiden, "woke" osv). Først så bør man sette seg inn i saken (som er veldig vanskelig i seg selv), så bør man sette seg inn i meningene til dem man ønsker å kritisere, så bør man vurdere om man skal kritisere hele gruppen eller om man ønsker å spesifisere kritikken, så bør man vurdere hvordan man kritiserer og hvor hardt man kritiserer.

 

Når det kommer til identitetspolitikk så er det stor variasjon i folk sine meninger. Mange har moderate meninger, mens andre er klin kokos. Ofte så er det de som har mest radikale meninger som får oppmerksomhet og noen ganger så er det riktig å fokusere på dem. Samtidig så er det lett å overdrive hvor stor betydning de faktisk har og enkelte bruker de for å lage stråmannsargumentasjon.

 

"Bare fordi man har en annen mening" kan være god kritikk i noen kontekster og kan være hersketeknikker i andre kontekster. Det man må finne ut av er i hvilken sammenhenger er dette akseptabelt og i hvilken kontekster er det ikke.

 

AtterEnBruker skrev (På 29.1.2023 den 15.09):

3.      Du vil gjerne mene offentlig at kvinner og skeive burde ha mindre rettigheter uten at du skal gå rundt og være redd for å miste jobben din. Greit nok ang. det med frykt for å miste jobben sin, det unner jeg ikke folk, for den frykten tærer skikkelig. Men… kvinner og skeive skal altså gå rundt og være redde for å miste sine rettigheter mens du skal slippe å gå rundt og være redd for å miste jobben? Ser vi bort fra dobbeltmoralen her, er det faktisk en ynkelig, patetisk og JÆVLIG bortskjemt holdning på barnehagenivå. Dette er slik mobbere opererer.

Jeg tror dette er en farlig holdning å ha. Hvem skal være dommer over hva slags meninger som er akseptable og hva slags meninger man kan straffe?

La oss ta et hypotetisk eksempel: La oss si du velger forsvare barnevernet, la oss si debattklima er så skadelig at du frykter for jobben din og du påpeker dette og så kommer en barnevernsaktivist og sier til deg "din jævlig bortskjemte og patetiske person. Her skal mødre være livredde for å miste barna sine og du skal slippe og gå rundt å være redd for å miste jobben". Er dette en bra respons? Hvis ikke hvilken kriterier skal ligges til grunn for at en slik respons er bra? Får man noen god debatt ut av dette?

Det er veldig mange debatter hvor det har store menneskelige konsekvenser å være på den ene siden, men hvor det likevel er helt nødvendig.

  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
AtterEnBruker skrev (13 timer siden):

CRT er kort sagt læren om en nasjons feilsteg i menneskehetens historie, så de ikke gjentar den

CRT er ren ondskap, det finnes ingen unnskyldinger. Det er bare en effekt marxisme har på menneskets psyke og det er en morderiskt galskap, og det har allerede skjedd takket være CRT. 1 år og 2 måneder ca.

AtterEnBruker skrev (13 timer siden):

Du nevner "woke" og nazistene i Tyskland, pussig det der. Denne narrasjonen om "woke" virker ikke som noe annet enn en "jøde". Da snakker jeg ikke om faktiske jøder, selv om de fremdeles opplever antisemetisme. Jeg snakker om tidligere nevnte "obsession with the plot". Enhver autoritær, antidemokratisk bevegelse trenger en fiende, noe eller noen de kan hate som en distraksjon. I nazi-Tysklands tilfelle var det "der ewige jude", nå er det "der ewige woke". Du har sikkert hørt om bokbrenningen i Tyskland. Vel...

Det er ikke noen øvelse under olympiaden som gir medalje for mental gymnastikk så du kan slutte å øve. Det er woke personer som stormer inn i klasserom og forelesninger for så å avbryte leksjonen med høylytte protester, akkurat som brunskjortene og svartskjortene gjorde. Likheten er slående. Autoritær er man når woke protesterer imot yttringsfrihet for alle som du også demonstrerer holdinger til i posten din.

 

  • Liker 7
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
DjSlayer skrev (3 timer siden):

CRT er ren ondskap, det finnes ingen unnskyldinger. Det er bare en effekt marxisme har på menneskets psyke og det er en morderiskt galskap, og det har allerede skjedd takket være CRT. 1 år og 2 måneder ca.

Det er ikke noen øvelse under olympiaden som gir medalje for mental gymnastikk så du kan slutte å øve. Det er woke personer som stormer inn i klasserom og forelesninger for så å avbryte leksjonen med høylytte protester, akkurat som brunskjortene og svartskjortene gjorde. Likheten er slående. Autoritær er man når woke protesterer imot yttringsfrihet for alle som du også demonstrerer holdinger til i posten din.

 

...

Og dette er grunnen til at jeg trenger lengre og lengre pauser fra forumet.

Propahanda fra alternative høyre har begynt å få fotfeste på en måte jeg har fryktet lenge, med ideen om 'woke'.

De som er woke er i snitt mer opptatt av ytringsfrihet, faktisk ytringsfrihet, enn dem som ikke er det.

Det ligger litt i navnet.

'Opptatt av og informert om urett i samfunnet, spesielt rasisme'

Det inkluderer ytringsfrihet.

Men folk forveksler ytringsfrihet ned gjestfrihet, og tror at det å ikke utvise gjestfrihet er et angrep på ytringsfriheten.

Og mer er det ikke noe poeng i å si.

Enten så har man forstått at Woke på denne siden av 2018 generelt sett er en stråmann som er satt opp av alternative høyre sin propaganda, eller så har man falt for propaganda.

https://rationalwiki.org/wiki/Alt-right_glossary#Woke

Det finnes nesten ingen som befinner seg på en middelvei lengre, etter at også russisk propaganda tok opp Woke i sine angrep på vesten, og spredte ideer om dette i sosiale medier sammen ytre høyre i USA.

  • Liker 7
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (19 minutter siden):

Propahanda fra alternative høyre har begynt å få fotfeste på en måte jeg har fryktet lenge, med ideen om 'woke'.

Jeg kaller dere woke fordi det er det dere kaller dere selv, forøvrig alt-right eller deres ideer forfekter ikke jeg.

Red Frostraven skrev (26 minutter siden):

Det ligger litt i navnet.

Nope, "navnet" er selvgrandiost, å titulere seg som woke er selvgratulerende.

Red Frostraven skrev (29 minutter siden):

Opptatt av og informert om urett i samfunnet, spesielt rasisme'

Igjenom en marxistisk linse, marxisme vil aldri ende godt. Det vil også si at rasisme og rasistiske handlinger mot hvite blir aldri håndtert på samme måte som rasisme mot svarte, du vet LIKESTILLING. Denne "informasjonen om urett" er også selvsiterende.

Red Frostraven skrev (38 minutter siden):

Det inkluderer ytringsfrihet.

Nei.

Red Frostraven skrev (38 minutter siden):

Enten så har man forstått at Woke på denne siden av 2018 generelt sett er en stråmann som er satt opp av alternative høyre sin propaganda, eller så har man falt for propaganda.

Jeg lurer på hvem som har falt for propaganda.

Red Frostraven skrev (39 minutter siden):

Oh noes, rationalwiki, for en kredibel kilde. NOT! Jeg gir blanke i rational wiki. Jeg har klart definert "woke" litt lengre oppe.

Red Frostraven skrev (42 minutter siden):

Det finnes nesten ingen som befinner seg på en middelvei lengre, etter at også russisk propaganda tok opp Woke i sine angrep på vesten, og spredte ideer om dette i sosiale medier

Det er ett klipp av en russer som forklarer sannheten om "social justice" og dets effekt på samfunnet på youtube, vel verdt å se for de som er intresert.

Red Frostraven skrev (50 minutter siden):

Og dette er grunnen til at jeg trenger lengre og lengre pauser fra forumet.

Venter du en velkommen tilbake til forumet tale?

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar

Tror jeg sier meg enig. Motreaksjoner oppstår ikke i et vakuum, motreaksjoner er noe som skapes.
Selv om nettet er et ekkokammer dominert av astroturfere, så må reaksjonen skapes genuint for at den kan gjenspeiles på den digitale flaten. Det man ser på dette digitale speilet er ofte ikke proporsjonalt genuint, men fortsatt genuint. 

Jeg antar at CRT referer til Critical race theory og ikke Cognitive reflection test.

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
FrihetensRegn skrev (På 30.1.2023 den 20.22):

Ja, tenk å forby bøker med perverst og seksuelt innhold å bli brukt i barneskoler, noe så fælt /s

jeg forstår ikke logikken med at eksistensen av ikke-hetero personer automatisk er seksuelt kontra eksistensen av hetero. Men jeg forstår motivene bak å føre dette narrativet: Avlede og agitere befolkningen med kulturkrig-temaer for å få dem til å stemme mot sine egne interesser. Stemme for avvikling av fagforbund og arbeiderbevegelser, så storbedrifter og milliardærer kan utnytte arbeidere ytterligere. Høyesterett i USA jobber frem for at bedriftene til og med kan saksøke arbeidere som streiker.

Stemme for avvikling av velferd og helsevesen og få propagandaapparater som Fox News og Daily Wire til å legge skylda på sosialistene, feministene, meksikanere, eller hvem dagens fiende enn er. Stemme for mer privatisering, bl.a. fengselssystemet, som allerede har vist seg å være en svært lukrativ forretning. Stemme for mer sentralisert makt til regjeringen og innskrenking av stemmeretten, slik at de blir mer og mer vanskeligere å stemme ut demokratisk.

Rawls skrev (21 timer siden):

Jeg tror dette er en farlig holdning å ha. Hvem skal være dommer over hva slags meninger som er akseptable og hva slags meninger man kan straffe?

La oss ta et hypotetisk eksempel: La oss si du velger forsvare barnevernet, la oss si debattklima er så skadelig at du frykter for jobben din og du påpeker dette og så kommer en barnevernsaktivist og sier til deg "din jævlig bortskjemte og patetiske person. Her skal mødre være livredde for å miste barna sine og du skal slippe og gå rundt å være redd for å miste jobben". Er dette en bra respons? Hvis ikke hvilken kriterier skal ligges til grunn for at en slik respons er bra? Får man noen god debatt ut av dette?

At en barnevernsaktivist forteller det argumentet til meg gjør hen ikke til en "dommer". Resten av spørsmålet avhenger litt av hva selve barnevernssaken er, og hvorfor jeg velger å forsvare barnevernet. Er jeg velinformert om saken, vil uttalelsene mine få noe som helst ringvirkninger på barnevernssaken? Er jeg faktisk en jævlig bortskjemt og patetisk person som fortjener å få passet mitt påskrevet? Og hvis det er den høyeste "straffen" jeg får, betyr ikke det at jeg har lite å bekymre over?

Og hvorfor skulle jeg være redd for å miste jobben min? Jobber jeg i et yrke hvor uttalelsene mine faktisk vil ha noe å si for selskapets omdømme?

Dessuten; barnevernssaker handler mer om individuelle tilfeller kontra menneskerettigheter som handler om individuelle rettigheter for hele demografier. Etter det jeg vet er det ingen alt-righters som bruker barnevernssaker som slagmark hvor de teppebomber kommentarfelt med "kan ikke ha en annen mening uten å være redd for å miste jobben" for å fiske rekrutter for sin bevegelse. Med mindre det er en sak hvor barnet identifiserer seg som trans, da vil jeg tippe en del som påstår å være (uten å faktisk være) redd for å miste jobben sin flokker til kommentarfeltet som fluer til en lort på verandaen.

Ang. "hvem skal være dommer over hva slags meninger som er akseptable", er det ingen lett svar på det, men det er noe som heter delegering, fordeling og desentralisering av makt. Slik gir bedre grobunn for sunne demokratier og ytringsklima. De som preacher "bare fordi jeg har en annen mening" i kulturkrig-debatter gir grobunn for ideologier som vil sentralisere alle maktinstanser og dermed svekke demokratiet. Da blir rollen som dommer over akseptable meninger tilegnet de få på toppen.

Red Frostraven skrev (7 timer siden):

Og dette er grunnen til at jeg trenger lengre og lengre pauser fra forumet.

Jeg tror det er en del av hensikten. Å slite deg ut. Men husk, når du debatterer anti-woke brigaden, snakker du ikke kun til dem, men enhver som leser tråden og innleggene. De som kanskje er i ferd med å falle ned i spiralen, men trenger en passelig motvekt av stemmer for å komme seg opp igjen.

del_diablo skrev (6 timer siden):

 Motreaksjoner oppstår ikke i et vakuum, motreaksjoner er noe som skapes.

Hvis du mener motreaksjoner på likestilling osv, så blir det skapt med god hjelp av kapitalistiske krefter, noe jeg forklarte lenger opp i denne posten.

DjSlayer skrev (10 timer siden):

marxisme

Se mitt motsvar til Frihetens Regn.

Endret av AtterEnBruker
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg anser meg selv som en nasjonalistisk, konservativ sosialdemokrat. Jeg liker mye av det som i norsk politikk kommer fra FrP og Demokratene, men jeg har også flere ganger vært enig med Rødt og SV og klassiske sosialister i områder som omhandler tradisjonelle, venstrevridde emner som anti-krig, anti-big pharma, motstand mot EU, anti-globalisme, motstand mot internasjonale, globalistiske organisasjoner som WEF og Bilderberg-gruppen, jeg har flere ganger vært uenig i FrP politikernes ønske i å liberalisere mye av det som fungerer under nasjonalistiske former i Norge, slik som vannkraft som FrP ga bort til EU.

Når jeg diskuterer med klassiske sosialister på internett forum, spesielt Reddit og diverse Discord servere, er det ofte stor toleranse for uenigheter, så lenge man behersker seg. Man kan si nesten hva man ville, så lenge man ikke bruker personangrep.

Dessverre er det ikke like lett å diskutere med de nye, venstrevridde liberalistene som har blitt mer populær de siste årene, spesielt etter Trump, covid og Ukraina. Du vet, de som er så glad i covid lockdown og vaksiner at de tatoverer Phizer logo på kroppen, de som ønsker at det blir sendt mer våpen til Ukraina istedenfor å oppfordre til fred, de typene som mener at ytringsfrihet eller frihet generelt er fascistisk og "ord er vold", de typene som ikke sitter seg ned med deg, lytter og diskuterer med deg og bruker logikk, men istedenfor står og skriker og prøver å overdøve meningsmotstandere til de blir blå i trynet.

De venstrevridde jeg føler jeg kan debattere og lære av, en klassisk sosialist:

sosialist.thumb.jpg.8f5ae7eaa951316791993bfa0225659e.jpg

 

De som er omtrent umulig å debattere og som er fulle av hat og elsker sensur:

galsjw.png.69bd6d6428986316079cb201cda3af3c.png

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
AtterEnBruker skrev (48 minutter siden):

jeg forstår ikke logikken med at eksistensen av ikke-hetero personer automatisk seksuelt kontra eksistensen av hetero.

Jeg forstår ikke settningen. Hva DeSantis gjorde var å forby bøker med seksuelt innhold på skolene i Florida for barn under 10 år (iirc), dvs all seksualiteter. Barn skal ikke serveres seksuellt matriale i noen som helst form! Dette er jeg absolutt på, jeg er ikke villig til å fire dette flagget.

AtterEnBruker skrev (2 timer siden):

Se mitt motsvar til Frihetens Regn.

Ellers så ser jeg ikke helt relevansen.

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (7 timer siden):

...

Og dette er grunnen til at jeg trenger lengre og lengre pauser fra forumet.

Propahanda fra alternative høyre har begynt å få fotfeste på en måte jeg har fryktet lenge, med ideen om 'woke'.

Jeg opplever også at forumet har fått noen stemmer som jeg ikke husker for 20 år tilbake, som tømmer ut ferdig fordøyde memes og propaganda fra gudene vet hvor de finner det. Mye konspirasjonsteorier, ren fantasi eller innuendo om disse påståtte «woke-haterene» som visstnok har fått fotfeste det ene og det andre stedet.

Ytre høyre har vært en mer konstant størrelse. 

-k

Endret av knutinh
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
FrihetensRegn skrev (2 timer siden):

Dessverre er det ikke like lett å diskutere med de nye, venstrevridde liberalistene som har blitt mer populær de siste årene, spesielt etter Trump, covid og Ukraina. Du vet, de som er så glad i covid lockdown og vaksiner at de tatoverer Phizer logo på kroppen, de som ønsker at det blir sendt mer våpen til Ukraina istedenfor å oppfordre til fred, de typene som mener at ytringsfrihet eller frihet generelt er fascistisk og "ord er vold", de typene som ikke sitter seg ned med deg, lytter og diskuterer med deg og bruker logikk, men istedenfor står og skriker og prøver å overdøve meningsmotstandere til de blir blå i trynet.

Det er fullstendig umulig å diskutere med raddiser uansett hva de er, de er raddiser å alt de sier er som regel noe bullshit de har plukka opp på nett, og de har ikke brukt noen form for kildekritikk, raddiser stoler på alt så lenge de er enig i det de får servert, er de ikke enig i det så er det enn annen form for raddiser en dem selv som har funnet på det. På mystisk vis så fungerer det ikke sånn andre veien, tror raddisene.    

  • Liker 5
Lenke til kommentar
AtterEnBruker skrev (4 timer siden):

jeg forstår ikke logikken med at eksistensen av ikke-hetero personer automatisk er seksuelt kontra eksistensen av hetero.

Denne settningen gir mening, og min mening står fremdeles som jeg skrev den i forrigie post. 10 eller 11 år var det grensen gikk. Du kan heller ikke sammenligne dette med en bokbrenning. Om man samenligner alternative seksualiteter kontra hetero så er heterosex også forbundet med reproduksjon, alternative seksualiteter er heller ikke alle like legetime som f.eks pedofili, (MAPs eller Minor Atracted Persons) som faktiskt på en eller annen måte har fått inpass i pridebevegelsen. Så konservative har grunn til å være skeptiske til hva slags matriale som blir presentert på skolen (samt hvordan dette matrialet blir presentert).

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...