Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
olegunnarsen skrev (37 minutter siden):

Dette er en gylden mulighet for å gjøre gode kjøp på kameraer, objektiver, tilbehør og annet fotoutstyr til lave priser. Så langt lageret rekker.

De såkalte januarsalget er i altfor stor grad humbug og det er langt mellom godbitene.

»Førpriser» er enten manipulert eller ren løgn og lokketilbudene er ofte utsolgt.

Merkelig at pristilsynet ikke gjør mer for forbrukerne…..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er mange bra tilbud men følg med på prisguiden/prisjakt

Husk mange butikker har samme varen men gjerne en liten endring slik at varenummer er forandret og kan ikke sammenlignes med mindre du bruker litt tid.

Si TV,   LGOLED65C24LA, LGOLED65C25LB og LGOLED65C26LD er samme TV men kan ha ulik mål på fot eller små endringer på deksler.    Tilbudet som er nå er samme som black friday


Når det gjelder treningsapparater og sykler så doblet prisen seg fra 2019 til 2020 pga massiv etterspørsel over hele verden så er er ikke sikker det er så gode tilbud likevel.

Endret av Saltkorn
Lenke til kommentar

Er det noe spesielt du tenker på?

Synes ærlig talt ikke det er noe særlig med gode tilbud på fotoutstyr, iallfall ikke ofte. Iblant lanseres et kamera til 30k der du kan få med et objektiv til 5k på kjøpet (nå sist Lumix S5II), men ellers er det sjelden det er tilbud på objektiver noe i nærheten av tilbud på TVer og høyttalere. Har en del greier lagret på prisvarsel, men virker som prisen står bortimot på stedet hvil, og i noen tilfeller (X100V) har den gått OPP siden lansering.

Når det er sagt har det vært mye bra priser på Nikon i det siste. Har vært fristet til å kjøpe en Z5, men usikker på om jeg har rød til å prøve det systemet. 😛 

Lenke til kommentar

Kjøpte meg et brukt GX9 nylig så har fulgt med på om Pana/Leica 15mm f1.7 ville komme ned i pris, men ser ikke slik ut - ser heller ut som om det kan øke litt i pris snart.  Heller ikke mye å se på Finn av dette objektivet, så blir evt å kjøpe brukt på eBay.  Ser ut til å ligge på ca 3K som godt brukt - eller satse på Pana 20mm f1.7 til 3K nytt (som det heller ikke er noe januarsalg på)

https://www.prisjakt.no/product.php?p=2574417#statistics

Før jeg kjøpte GX9 tenkte jeg også litt på X100V men det har gått betydelig opp i pris pga at det er spesielt trendy og ikke nok produksjon fra Fuji.

 

Endret av Rune_says
Lenke til kommentar
3 hours ago, Rune_says said:

Kjøpte meg et brukt GX9 nylig så har fulgt med på om Pana/Leica 15mm f1.7 ville komme ned i pris, men ser ikke slik ut - ser heller ut som om det kan øke litt i pris snart.  Heller ikke mye å se på Finn av dette objektivet, så blir evt å kjøpe brukt på eBay.  Ser ut til å ligge på ca 3K som godt brukt - eller satse på Pana 20mm f1.7 til 3K nytt (som det heller ikke er noe januarsalg på)

Jeg kan ærlig talt aldri huske å ha sett noe salg på fastoptikk fra Panasonic overhode, med unntak av pakketilbud/rebate med nytt hus, og kanskje 25mm 1.7. Har hatt en håndfull av dem på varsel på Prisguide i fem år, minst, og som du sier, om noe har prisen gått opp.

Lurte litt på en 15mm, men fant meg en brukt Olympus 17mm 1.8 som jeg er ganske fornøyd med. Er tett nok i brennvidde, har ca. samme størrelse, og en snedig focus clutch. Ikke gratis den heller, men tror Olympus har hatt såpass mange pakker med 17mm, 45mm og 40-150mm at alle tre er ganske lette å finne på bruktmarkedet.

Lenke til kommentar

Da ble det eBay kjøp av brukt Pana/Leica 15mm f1.7 fra Japan til ca 3850 inkl "free shipping" og forhåndsbetalt mva (kjekt, og gjør at pakken går litt raskere antar jeg).

Har tittet mye på bokeh og skarpet på div bilder og 15mm vinner på mer behagelig jevn bokeh enn de andre som ser litt mer "disturbed" ut og skarpheten er best.  Så får tiden vise hvor mye det blir brukt - tenker det kan være ideelt innendørs (=lav belysning) når man skal ta bilder litt tett på folk og ellers til landskap og div objekt-foto der bokeh kan passe.

Edit: Motatt idag mandag, så ganske kjapt ift bestilt torsdag -  og fungerer fint 🙂 Faktisk raskere forsendelse enn vår lokale Dustin  som iflg ordre-oversikten skulle få inn noen småting jeg hadde bestilt til lager torsdag, men som først klarte å sende idag.  Altså tregere leveranse internt i Norge enn fra Tokyo. Det er noe å tenke på... 

Endret av Rune_says
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Rune_says skrev (På 16.1.2023 den 10.17):

Kjøpte meg et brukt GX9 nylig så har fulgt med på om Pana/Leica 15mm f1.7 ville komme ned i pris, men ser ikke slik ut - ser heller ut som om det kan øke litt i pris snart.  Heller ikke mye å se på Finn av dette objektivet, så blir evt å kjøpe brukt på eBay.  Ser ut til å ligge på ca 3K som godt brukt - eller satse på Pana 20mm f1.7 til 3K nytt (som det heller ikke er noe januarsalg på).

Jeg har 20 mm f/1.7 til min GX9, men skulle ønske jeg hadde gått for 15mm f/1.7. Ser litt etter å oppgradere, men virker å være vanskelig uten at det koster mer enn det smaker når jeg allerede har 20 mm'eren.

Fant meg imidlertid en Panasonic 100 - 300mm f/4.0 - 5.6 Power OIS til en meget god pris. Litt mismatch med GX9, men gøy med noe som tilsvarer 600mm f/11.2 som en nesten kunne fått ned i en stor jakkelomme.

Endret av Dr. Brodsky
Lenke til kommentar
Dr. Brodsky skrev (På 11.2.2023 den 8.03):

Jeg har 20 mm f/1.7 til min GX9, men skulle ønske jeg hadde gått for 15mm f/1.7. Ser litt etter å oppgradere, men virker å være vanskelig uten at det koster mer enn det smaker når jeg allerede har 20 mm'eren.

Fant meg imidlertid en Panasonic 100 - 300mm f/4.0 - 5.6 Power OIS til en meget god pris. Litt mismatch med GX9, men gøy med noe som tilsvarer 600mm f/11.2 som en nesten kunne fått ned i en stor jakkelomme.

Har 45-150mm selv m/OIS og i godt lys er faktisk ikke digital zoom 4x (som du får på menyside #3 om du har valgt kun PG) så ille.  Fungerer fint som kikkert :)  

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...