Gå til innhold

Samsung Galaxy S23/S23+/S23 Ultra


minim

Anbefalte innlegg

Markiii skrev (9 minutter siden):

Hva er din erfaring med batteritiden på S23+ nå? For meg varer den fortsatt hele dagen (dvs. fra morgen til kveld). Jeg har kanskje 20% igjen ved leggetid, og det etter å ha startet dagen med ca. 80% (lader til 85% før jeg legger meg og plugger den ut, og så har den kanskje 82-83% når jeg våkner).

Med S22+ så kunne jeg ikke engang ha klart meg en halv dag uten å lade.

Jeg startet dagen med 100%, og nå har jeg 77% igjen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg startet dagen med 85%, har 50% igjen nå.

Brukte ikke telefonen så mye mens jeg var på jobb, bare litt twitter, mail og nettaviser. Etter jobb har jeg sett YT et par timer (siste matchen i Airthings Masters), samtidig har jeg også spillt sjakk og CoC.

Er veldig imponert over batteritiden så langt.

Lenke til kommentar
nirolo skrev (2 timer siden):

Jeg startet dagen med 85%, har 50% igjen nå.

Brukte ikke telefonen så mye mens jeg var på jobb, bare litt twitter, mail og nettaviser. Etter jobb har jeg sett YT et par timer (siste matchen i Airthings Masters), samtidig har jeg også spillt sjakk og CoC.

Er veldig imponert over batteritiden så langt.

Er det S23+?

Lenke til kommentar

Er det noen triks i ludo for å få passord inntasting til å virke overalt som hos apple? Jeg bruker Bitwarden og har lagt det inn i google autofyll og dette virker av og til. Kan f.eks bruke det til innlogging i snap/insta/face, men når jeg forsøker å gå inn på google kontoen for å gjøre admin av google pay så får jeg ikke opp valget om passord på noen måter. Jeg kan trykke på de tre knappene ved siden av tastaturet og få opp "Samsung pass", men det hjelper jo lite når jeg har bitwarden i bruk. Samsung pass er ikke aktuelt da jeg bruker bitwarden på flere pads, pc, macbook og iphone så må ha noe som virker på tvers av enheter.

Lenke til kommentar
MKap skrev (32 minutter siden):

I Bitwarden-appen, gå til Innstillinger-->Auto-utfyllingstjenester og pass på at alt er på.

De to nederste var av, men det hjalp ikke å aktivere de heller :(

Jeg forsøkte nå å endre default browser fra samsung til Opera for å se om browser var problemet, men det er likt med opera også.

 

Lenke til kommentar
10 hours ago, Markiii said:

Hva er din erfaring med batteritiden på S23+ nå? For meg varer den fortsatt hele dagen (dvs. fra morgen til kveld). Jeg har kanskje 20% igjen ved leggetid, og det etter å ha startet dagen med ca. 80% (lader til 85% før jeg legger meg og plugger den ut, og så har den kanskje 82-83% når jeg våkner).

Med S22+ så kunne jeg ikke engang ha klart meg en halv dag uten å lade.

Jøss mine s22u er snart 1 år gammel og lader den kanskje 2 til 3 ganger i uken. Det samme med sambo som har s22+. Kanskje du har satt den opp feil?

Lenke til kommentar
Theo343 skrev (2 timer siden):

Jøss mine s22u er snart 1 år gammel og lader den kanskje 2 til 3 ganger i uken. Det samme med sambo som har s22+. Kanskje du har satt den opp feil?

Det avhenger mye av bruk også. Lader du den bare 2 ganger i uken så er det ikke mange timene og dagen når telefonen har 9timer SOT totalt det sier seg selv.

Lenke til kommentar
32 minutes ago, minim said:

Det avhenger mye av bruk også. Lader du den bare 2 ganger i uken så er det ikke mange timene og dagen når telefonen har 9timer SOT totalt det sier seg selv.

2-3 :) Jeg bruker den til både daglige telefonsamtaler. Jobb e-post, litt youtube, twitch, discord, apper til smartdingser , ørten 2-faktor, ta bilder osv.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
OddZen skrev (På 8.2.2023 den 20.22):

Noen som bruker pennen til Note/Ultra telefonene sine? Og til hva?

Notater i møter, slipper å drasse med en laptop.

MKap skrev (På 9.2.2023 den 18.53):

Fungerer handskriftsgjenkjenning på norsk/bokmål hos Samsung

Ja.

minim skrev (På 10.2.2023 den 7.40):

treg håndskrift som KANSKJE blir gjort om til riktig ord

Jeg synes den er ekstremt god til å forstå håndskriften min - og den er ikke akkurat pen. Den mangler av og til mellomrom mellom ord, og en skjelden gang velger den helt feil ord.

Lenke til kommentar
tsetsefluen skrev (4 minutter siden):

Dere som har kjøpt ny S23 eller plus og så videre.  Hva er deres erfaring med batteritiden? Jeg er kjempefornøyd med min S23. Ladet den opp til 85 prosent og det tok syv og en halv time med konstant skjembruk. Når nivået gikk ned til 20 prosent så satte jeg på laderen. 

Frem til de siste par dagene har jeg vært veldig fornøyd med S23+. Jeg kunne ha på podcast/video i lang tid, kunne ta videosamtaler, osv. Og jeg klarte meg en hel dag fra 85% til 20%. Nå virker det som batteriet plutselig har begynt å gå raskere ned igjen, og jeg klarer ikke å finne ut hva det kan skyldes.

Det er fortsatt bedre enn S22+, men ikke like bra som for bare et par dager siden.

Lenke til kommentar

Jeg vurderer å kjøpe s23 ultra, har nå en iPhone 12 pro Max som har sprukket i skjermen. Jeg er egentlig applefrelst men vurderer for en gangs skyld samsung som jeg ikke har hatt siden s5. 
skal bruke mobilen mest til filming, har den bra videostabilisator slik som iPhone 14 har? Hvordan er batteritiden?

Lenke til kommentar

Har nå kun noen få dager med den så langt, men tror jeg ganske sikkert kan si at batteriet er en god del bedre enn S22 ultra.

Kamera har jeg ikke fått prøvd stort enda annet enn innendørs i en idrettshall og der ble kvaliteten sådær. Nå må en ned i bra rask lukkertid med dertil høyere ISO for å klare å få skarpe bilder under slike forhold så det er ikke lett for fullformat kameraer engang. For å være telefon ble bildene bra, men vanskelig å si om de er då mye bedre enn iphone 14 Pro når jeg ikke sammenligner direkte. Skjermen til S23 ultra er som vanlig for samsung veldig gimmicky i fargene også med oppblåst kontrast som gjør at bildene egentlig må på en pc for å sammenligne. Om jeg skrur fra livlig til naturlig så blir fargene så blasse igjen og samme med å justere ned livlig så har ikke helt funnet en sweetspot der.

Lenke til kommentar
Bygda skrev (3 timer siden):

Jeg vurderer å kjøpe s23 ultra, har nå en iPhone 12 pro Max som har sprukket i skjermen. Jeg er egentlig applefrelst men vurderer for en gangs skyld samsung som jeg ikke har hatt siden s5. 
skal bruke mobilen mest til filming, har den bra videostabilisator slik som iPhone 14 har? Hvordan er batteritiden?

Samsung har visst fått til stabilisering betre enn Apple i år:

For videoopptak generelt er nok iPhone stadig hakket betre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...