Gå til innhold

Samsung Galaxy S23/S23+/S23 Ultra


minim

Anbefalte innlegg

torbjornhb skrev (29 minutter siden):

Helt enig angående størrelse. Elsker størrelsen på iPhone 14 Pro! Og savner S22 (har S22+ på lån nå). Men akkurat tatt Fold4 i bruk, og den overrasket jammen positivt 🙂

Fold er faktisk på en måte bedre enn ultra mtp størrelse siden den er mulig å bruke enhånds pga at den er smalere. Den blir dessverre for skjør for min bruk 😕 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
larris skrev (12 minutter siden):

Kan melde om at batteritiden overgår S22 Ultra med solid margin. Etter første lading: 15 timer av lader. 5 t 15 min skjermtid og 30% igjen. Adaptiv skjerm og wqhd. "Alt" annet på.

De tallene høres nå ikke veldig ulikt S22u ut? Mener jeg gjerne fikk ut 7-8t SOT på en dag av den? 

I tester presterer den en del bedre enn S22u. Så en drain test der den nesten klarte å ta iPhone 14 pro Max så det er ganske bra. Det var kontinuerlig bruk da så sikkert en del igjen før de slår Apple i «faktisk» bruk siden iPhone er mye bedre på bakgrunns forbruk. 

Lenke til kommentar

En ser en trend på at fjorårets toppmodell ikke detter noe særlig i pris nå i år. Før brukte fjorårs modellen å falle som en stein på brukten, men ser at S22u koster det samme nå som den gjorde når jeg solgte min i september i fjor. Er vel et tegn på at langt færre bytter eller er på en form for swapswosj avtale med avbetaling/retur. 

Lenke til kommentar
OddZen skrev (21 timer siden):

Vil man oppleve noen oppgradering i det hele tatt i praksis fra S22 modellene til S23 modellene? 

Greit at du kan Zoome deg ihjel med S23 Ultra, men jeg står f.eks. ikke en halv mil unna ting jeg vil fotografere i hverdagen. 

Noen som har lest noen tester som tar for seg bruk? Fikk reviewers early access og kan dele ordentlige  reviews?

Mye mye raskere, jeg solgt min s22u pga prosessoren da jeg liker å spille litt på telefonen i blant.

 

minim skrev (5 timer siden):

En ser en trend på at fjorårets toppmodell ikke detter noe særlig i pris nå i år. Før brukte fjorårs modellen å falle som en stein på brukten, men ser at S22u koster det samme nå som den gjorde når jeg solgte min i september i fjor. Er vel et tegn på at langt færre bytter eller er på en form for swapswosj avtale med avbetaling/retur. 

Kronene er nå verdt 10,20 og i fjor var den på 8,8 ved lansering, det forklarer hvorfor ting holder seg eksepsjonelt bra i pris her i Norge.
Nesten blitt slik at det er en investering å kjøpe forbrukerelektronikk. 

Lenke til kommentar

Er det slik igjen at man får 1500kr i innbytte rabatt uansett mobil? Som forrige gang?

Når jeg legger til mobilen så får jeg 10kr i rabatt...

Og når jeg velger Chilli mobil abb så får jeg i tilegg 1500kr i rabatt?

Så om mobilen koster 15999, så betaler jeg bare 12999kr? Eller 12989(-10kr i tilegg)?

Lenke til kommentar

Det virker som batteriet på S23+ er merkbart bedre enn batteriet på S22+. Jeg har brukt S23+ et par dager, og jeg trenger ikke å lade den i løpet av dagen. Kanskje litt ut på kvelden ved tung bruk. S22+ måtte stadig lades, og jeg kom meg aldri gjennom en hel arbeidsdag uten å lade, for eksempel.

Jeg skrudde også nettopp på en ny innstilling i S23-serien som blant begrenser klokkehastigheten på CPU (eller skrur av overklokkingen den visstnok kommer med som standard). Samme innstilling finnes visst i Fold-serien, men ikke i S22-serien. Så får vi se om det gir enda bedre resultater. Det skal ikke gi merkbart redusert ytelse.

Endret av Markiii
Lenke til kommentar
Musefella skrev (2 timer siden):

Mye mye raskere, jeg solgt min s22u pga prosessoren da jeg liker å spille litt på telefonen i blant.

 

Kronene er nå verdt 10,20 og i fjor var den på 8,8 ved lansering, det forklarer hvorfor ting holder seg eksepsjonelt bra i pris her i Norge.
Nesten blitt slik at det er en investering å kjøpe forbrukerelektronikk. 

Er ikke mye som har endret seg siden september.. men igjen så kan det være litt tidlig og at en ikke har sett priskorreksjon enda. 

Lenke til kommentar

 

Ny Samsung Galaxy S23 Ultra 1 TB satt opp, blir interessant å se hvordan det blir å bruke den sammenlignet med iPhone 14 Pro Max'en som jeg bruker til daglig. 

Syntes Samsungen er litt "masete" med alt den vil aktivere fra enhetsbeskyttelse til tilbud på ditt og datt fra Samsung sine apper og annet som er installert fra fabrikken. 

Førsteinntrykket er godt, føltes solid men er litt vel stor, til og med større enn Pro Max'en. Er mest spent på kameraene og skal bli gøy med 10X zoom, noe jeg aldri hatt hatt på en mobil jeg har brukt daglig. Batteritiden er også lovende sammenlignet med tidligere erfaring med Samsung og andre Android-mobiler. :) 

56629E87-2A8E-4DC7-9BE8-EAEBDE5D88BA.thumb.jpeg.2bab778374083f8f1345d02fc89fedf7.jpeg

Endret av Hedonism
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Hedonism skrev (1 time siden):

 

Ny Samsung Galaxy S23 Ultra 1 TB satt opp, blir interessant å se hvordan det blir å bruke den sammenlignet med iPhone 14 Pro Max'en som jeg bruker til daglig. 

Syntes Samsungen er litt "masete" med alt den vil aktivere fra enhetsbeskyttelse til tilbud på ditt og datt fra Samsung sine apper og annet som er installert fra fabrikken. 

Førsteinntrykket er godt, føltes solid men er litt vel stor, til og med større enn Pro Max'en. Er mest spent på kameraene og skal bli gøy med 10X zoom, noe jeg aldri hatt hatt på en mobil jeg har brukt daglig. Batteritiden er også lovende sammenlignet med tidligere erfaring med Samsung og andre Android-mobiler. :) 

56629E87-2A8E-4DC7-9BE8-EAEBDE5D88BA.thumb.jpeg.2bab778374083f8f1345d02fc89fedf7.jpeg

Det «maset» bruker jeg å ta en solid runde på før jeg tar i bruk telefonen. Få bort bloat og få fjernet alt Samsung skal prakke på som aldri brukes eller så får en notifikasjoner i ukesvis. 
 

Spent på hvor lenge det går før du irriterer deg grønn på at de ikke har fått til en vettug biometri løsning som bare virker når du er godt vandt med iPhone 14 pro Max :) 

 

Lenke til kommentar
minim skrev (15 timer siden):

Det «maset» bruker jeg å ta en solid runde på før jeg tar i bruk telefonen. Få bort bloat og få fjernet alt Samsung skal prakke på som aldri brukes eller så får en notifikasjoner i ukesvis. 
 

Spent på hvor lenge det går før du irriterer deg grønn på at de ikke har fått til en vettug biometri løsning som bare virker når du er godt vandt med iPhone 14 pro Max :) 

 

Jeg har aldri følt at det faktum at biometrien ikke fungerer på tvers av alle apper på Android-mobiler som et stort irritasjonsmoment, men jeg liker jo FaceId på iPhone siden jeg gjør en del gårdsarbeid hvor hendene blir skitne og fingeravtrykkleseren da ikke er den ideelle biometri-løsningen. Ansiktsopplåsing på Samsungen er påslått imen den er jo ikke på samme nivå som på en iPhone.

Egentlig kunne jeg tenkt meg å prøve ut en "ren" Google-opplevelse med Google Pixel 7 Pro når jeg først skal besøke Android-leiren igjen, men arbeidsgiver har kun modeller fra Apple og Samsung i sortimentet sitt. Kan ikke klage over å få en S23 Ultra i hende da.

I natt mistet S23 Ultra'e 3% batteri i standbymodus (ca 9 timer) med wifi påslått og middels godt 4G-signal. Det er en klar forbedring fra tidligere erfaringer med Samsung-mobiler hvor de lett har falt oppi 10% i løpet av natten liggende på samme plass. Får se om det fortsetter selv etter daglig bruk over tid. 

Har kun knipset noen få bilder av hunden i dunkel belysning og jeg merker at den er har litt tregere lukkertid enn iPhonen som fører til større sannsynlighet for at man får uklarhet i bilder hvor ting er i bevegelse. Det skuffer litt men ser på enkelte Youtube-tester at dette tas opp som en typisk utfordring med Samsung-mobiler.  

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...