Gå til innhold

Samsung Galaxy S23/S23+/S23 Ultra


minim

Anbefalte innlegg

5 hours ago, minim said:

Ahh det med å skru den av igjen tenkte jeg ikke på å prøve engang, men det virker. Da løste det et problem takk :) 

Har man ikke noen muligheter til å force at den ikke oppretter nye notat automatisk? Går man f.eks en befaring på en times tid og tar notater underveis sporadisk hadde funksjonen vært nydelig, men nå er den ubrukelig og jeg må låse opp for å bruke vanlig notatblokk app eller få det splittet opp i en masse notat. 

Ser ikke problemet. Ikke lukk appen før du slår av skjermen, så er du rett i notatet ditt når du låser opp skjermen.

Jeg har lagt notat appen i side menyen, så jeg har rask tilgang til den uansett.

Litt av grunnen til at du ikke får tilgang til appen og kan fortsette med screen off memo uten å låse opp skjermen har jo litt med sikkerhet å gjøre. Ingen skal kunne lese, endre eller slette notatene dine uten å låse opp skjermen.

Husk å lagre notater i forskjellige mapper, ellers blir det fort et virrvarr av notater. Jeg har feks Aksje, Gjøremål, Handlelister, Oppskrifter, Jobb og Gaming for å nevne noen mapper.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Trene Arnholdt skrev (2 timer siden):

Ser ikke problemet. Ikke lukk appen før du slår av skjermen, så er du rett i notatet ditt når du låser opp skjermen.

Jeg har lagt notat appen i side menyen, så jeg har rask tilgang til den uansett.

Litt av grunnen til at du ikke får tilgang til appen og kan fortsette med screen off memo uten å låse opp skjermen har jo litt med sikkerhet å gjøre. Ingen skal kunne lese, endre eller slette notatene dine uten å låse opp skjermen.

Husk å lagre notater i forskjellige mapper, ellers blir det fort et virrvarr av notater. Jeg har feks Aksje, Gjøremål, Handlelister, Oppskrifter, Jobb og Gaming for å nevne noen mapper.

Da må en låse opp telefonen. Det fine med offscreen memos er jo at en slipper det. Hadde man aktivert en funksjon for å ikke automatisk generere nye memos hadde man samtidig godkjent sikkerhets aspektet ved å la siste offscreen være tilgjengelig fra låst skjerm og ikke notert gradert informasjon der ^ ^ 

Lenke til kommentar
minim skrev (1 time siden):

Da må en låse opp telefonen. Det fine med offscreen memos er jo at en slipper det.

minim skrev (10 timer siden):

 nå er den ubrukelig og jeg må låse opp for å bruke vanlig notatblokk app eller få det splittet opp i en masse notat. 

Er dette en stor jobb? Det er å trykke på en knapp og se på skjermen/fingeravtrykk/kode

Når man sammenligner det med prosedyren du indikerte for noen få innlegg siden, hvor du la telefonen på et bord, ventet til den ble sort, lirket ut pennen, hvis skjermen ble aktivert så måtte du starte på nytt, osv, så skulle man tro at det var overkommelig å låse opp skjermen?

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Har problemer med Screen Timeout på min S23 Ultra.

image.thumb.png.d1588128a004a85369f7782d2ecd7d4d.png

Den resettes til 2 minutter uansett hva jeg gjør.

Det skjer etter noen minutter, noen timer eller i beste fall neste omstart.

Februar oppdateringen hjalp ikke.

Har googlet litt og sett at endel har fått dette problemet fra Android 12. Prøvd diverse tips for å "fikse" dette, men jeg ender alltid opp med 2 minutter.

Andre som har sett dette? Evt. tips?

Endret av helsten2
Lenke til kommentar
nirolo skrev (8 timer siden):

Er dette en stor jobb? Det er å trykke på en knapp og se på skjermen/fingeravtrykk/kode

Når man sammenligner det med prosedyren du indikerte for noen få innlegg siden, hvor du la telefonen på et bord, ventet til den ble sort, lirket ut pennen, hvis skjermen ble aktivert så måtte du starte på nytt, osv, så skulle man tro at det var overkommelig å låse opp skjermen?

Ja det er litt tiltak på S23U uten moderne biometriske opplesing. Savner faceiden der, men det er en annen sak. Poenget var jo at det er slike enkle ting en skulle hatt offscreen memo til vel? Med android så kan en jo customize alt også så litt rart at det ikke går å holde på et memo? 

Såklart mye lettere enn det. Hvorfor man ikke kan aktivere det fra låst skjerm som er våken når trykk på knapp på penn uansett ikke har noen funksjon er jo bare rart. Akkurat det ble enkelt når jeg fulgte tipset ditt, men når notatet jeg begynte på er borte så er man igrunn like langt. 

Lenke til kommentar
Komplett ubrukelig skrev (33 minutter siden):

 

Ny kampanje på Power. Minimum 2000 kr for innbytte av fungerende smarttelefon. 

Begynner å ligne noe om man kan kombinere med abonnement? 

Kampanjeperiode: 20.02 - 18.03.23.

Kjøpte i fjor en Samsung hos power, fikk 6k i rabatt.. 3k i innbytte og 3k på Telenor abonnement uten binding :)

 

Håper det kommer sånne tilbud igjen. 

Lenke til kommentar
Komplett ubrukelig skrev (1 time siden):

 

Ny kampanje på Power. Minimum 2000 kr for innbytte av fungerende smarttelefon. 

Begynner å ligne noe om man kan kombinere med abonnement? 

Kampanjeperiode: 20.02 - 18.03.23.

Hva slags krav er det til telefonen her? Gjelder alt så lenge det er en smarttelefon som skrur seg på.

Lenke til kommentar
sir-alex skrev (På 20.2.2023 den 18.33):

Hva slags krav er det til telefonen her? Gjelder alt så lenge det er en smarttelefon som skrur seg på.

Ja, da får man alt fra 100kr til 7.840kr for den argeste iphonen +2.000kr

Evt. 4.891kr for S22 Ultra +2.000kr

       2.971 for S21 Ultra +2.000kr

 

Edit: de vurderer også tilstand, de satsene er om telefonen er strøken

Endret av mandodiao
Lenke til kommentar
bbios skrev (På 20.2.2023 den 17.43):

Kjøpte i fjor en Samsung hos power, fikk 6k i rabatt.. 3k i innbytte og 3k på Telenor abonnement uten binding :)

Håper det kommer sånne tilbud igjen. 

Jeg kjøpte en Samsung for noen år side, husker ikke helt, men fikk rabatt for å signere abbonement uten binding, samt noe øreplugger og en smartklokke

 

Noen som vet om man må kjøpe via telenor for å kunne løse ut Buds2 pro i Samsung Members? Eller kan man ta 2.000kr tilbudet på Power for så å hente ut buds i tillegg?

 

Vurderer en s23 som e tlf.nr.2 , begynner å bli lei størrelsen til Ultra i diverse sammenhenger

Lenke til kommentar
mandodiao skrev (43 minutter siden):

Noen som ikke har kjøpt via Telenor som har lyst å sjekke?

Screenshot_20230222_143103_Facebook.jpg

Som han over skriver må man velge butikk. Det går selvsagt an å prøve å velg en tilfeldig og satse på at de ikke følger nøye med på kvittering, men noen ville kalt det forsøk på svindel :p

Lenke til kommentar
OddZen skrev (14 timer siden):

Noen som vil bytte Samsung S23 ultra mot 1 uke gammel IPhone 14 Pro Max? 😁 Begynner å få hetta etter å ha gått over til IPhone 😅 

Hadde bestilt Ultra men ombestemte meg og ville prøve noe nytt, men savner Android 💁

Hvilken farge og hvor mye lagring har den? 🙂

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det flere som har opplevd at batteritiden har gått mye ned med S23+? I starten kunne jeg brukte telefonen hele dagen, og den mistet knapt strøm på natten. Nå mister den 4-5% i løpet av natten, og jeg må lade den i løpet av dagen for å være sikker på å ikke gå tom.

Jeg har satt mange apper på "begrenset" batteribruk, og skrudd av diverse som gikk i bakgrunnen. Likevel  er batteritiden nå merkbart dårligere enn da telefonen var ny. I batteriinfo får jeg ikke noe nyttig informasjon, da det ikke står noe om bakgrunnsprosesser som bruker strøm, og som jeg antar er problemet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...