Gå til innhold

Samsung Galaxy S23/S23+/S23 Ultra


minim

Anbefalte innlegg

Hedonism skrev (1 time siden):

I natt mistet S23 Ultra'e 3% batteri i standbymodus (ca 9 timer) med wifi påslått og middels godt 4G-signal. Det er en klar forbedring fra tidligere erfaringer med Samsung-mobiler hvor de lett har falt oppi 10% i løpet av natten liggende på samme plass. Får se om det fortsetter selv etter daglig bruk over tid. 

Jeg har brukt å ha mobiltelefon på lading hver natt, men det er vel egentlig ikke anbefalt at man gjør.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
DJViking skrev (48 minutter siden):

Jeg har brukt å ha mobiltelefon på lading hver natt, men det er vel egentlig ikke anbefalt at man gjør.

Jeg har en ladeplate på nattbordet for de nettene det er lavt batteri på mobilen når jeg legger meg men pleier å lade den på dagtid når jeg er på jobb i ukedagene og litt mer tilfeldige tidspunkt i helgen. Kommentaren om lite tap av batteri om natten er fra ymse erfaring med tidligere Samsung-mobiler som drar mer strøm enn den burde i standby-modus, og et håp om at dette har bedret seg med de nyere modellene som S23 og co.

Lenke til kommentar
Komplett ubrukelig skrev (3 timer siden):

7-8 timer med fulladet batteri er noe av det verste du kan gjøre med batteriet.. Når batteriet er fullt er spenningen på sitt høyeste, som degraderer batteriet. Har sett flere som setter opp bixby routine med 85% batteribeskyttelse på, som blir skrudd av like før man står opp. Da er det 85% gjennom natten og 100% når du står opp. 

Var det ikke snakk om at det skal komme lignende funksjon som Apple har med optimalisert lading som tilpasset seg bruksmønster? Ser Huawei laptopen min har fått det i nye firmware oppdateringer så det er flere produsenter som er blitt observante på dette den siste tiden. 

Lenke til kommentar
DJViking skrev (2 timer siden):

Er det noen som foretrekker Samsung sitt skall (Launcher)?

Jeg har brukt Nove Launcher i over 10 år. Foreløpig har jeg ikke erstattet Samsung sitt skall, men regner med jeg kommer til å endre til Nova.

Jeg brukte Samsung sitt men i «Apple» modus siden det skuff opplegget bare blir dobbelt opp. Nova var ikke like stabil sist jeg testet på s22u og tilførte ikke noe særlig synst jeg. Mulig det er bedre nå siden det er et halvår+ siden. 

Lenke til kommentar
ray001 skrev (6 timer siden):

Har alltid bruk Nova og synes det har vært et av de bedre😬

Enig Nova er bedre.
Nå har det hendt mye med Samsung siden min forrige mobiltelefon Samsung Galaxy A8, så tenkte jeg skulle prøve Samsung sitt skall en liten stund.

Jeg sitter fortsatt med meningen at Nova er bedre. Det er så ekstremt mye mer konfigurasjon og tilpassing man kan gjøre med Nova.

Lenke til kommentar
DJViking skrev (36 minutter siden):

Enig Nova er bedre.
Nå har det hendt mye med Samsung siden min forrige mobiltelefon Samsung Galaxy A8, så tenkte jeg skulle prøve Samsung sitt skall en liten stund.

Jeg sitter fortsatt med meningen at Nova er bedre. Det er så ekstremt mye mer konfigurasjon og tilpassing man kan gjøre med Nova.

Jeg har også brukt Nova på mine Samsung, men ikke på Oneplus 8 Pro.

Er flyten i menyer, og andre funksjoner like smooth som stock Samsung?

Lenke til kommentar
DJViking skrev (13 timer siden):

Er det noen som foretrekker Samsung sitt skall (Launcher)?

Jeg har brukt Nove Launcher i over 10 år. Foreløpig har jeg ikke erstattet Samsung sitt skall, men regner med jeg kommer til å endre til Nova.

Brukte Nova i "gamle dager", men på min forrige S9 og nåværende S20 FE har jeg kjørt Samsung sitt skall. Syns det funker helt fint. De har fått på plass noen av de funksjonene jeg tidligere måtte til Nova for å få (f.eks. sveip ned hvor som helst på hjemskjermen for å dra ned varsler og snarveier, dobbelttrykk på skjerm for å vekke/slukke osv), så da savner jeg egentlig ingenting. 

Av nysgjerrighet, hvilke funksjoner i Nova er det dere savner hos Samsung?

Lenke til kommentar
:utakt skrev (31 minutter siden):

Brukte Nova i "gamle dager", men på min forrige S9 og nåværende S20 FE har jeg kjørt Samsung sitt skall. Syns det funker helt fint. De har fått på plass noen av de funksjonene jeg tidligere måtte til Nova for å få (f.eks. sveip ned hvor som helst på hjemskjermen for å dra ned varsler og snarveier, dobbelttrykk på skjerm for å vekke/slukke osv), så da savner jeg egentlig ingenting. 

Av nysgjerrighet, hvilke funksjoner i Nova er det dere savner hos Samsung?

Jeg liker bedre scroling Vertikal og ikke Horisontal i App Drawer.
En annen ting jeg likte med Nova var muligheten å endre navn på Appene.
Likte også muligheten å lage App Draw skuffer - Tabs, som jeg kan veksle mellom med Horisontal scrolling.
Likte at Play Store er en knapp helt øverst i App Drawer.
Muligheten å endre størrelse, zoom, farge, tekst mye mer.

Lenke til kommentar

Forskjellen mellom Samsung OneUI og Nova Launcher 7

Satt opp Hjemskjermen omtrentlig likt.
Likte Google søkebaren bedre på Nova.

Men en ting jeg likte bedre med OneUI (Men kanskje det kan fikses i Nova), var at Appnavn ikke ble forkortet med (...).

                               Samsung OneUI                                                                          Nova Launcher 7

2145212445_Screenshot_20230207_130718_OneUIHome.thumb.jpg.e7b0033dc43fa24c74fa5b33681ce125.jpg  Screenshot_20230207_130728_Nova7.thumb.jpg.a72420ca59fc75500931ab89ec7f18cf.jpg

706761714_Screenshot_20230207_131205_OneUIHome.thumb.jpg.92b71a15b440e68fcc3b29f1456732c3.jpg  Screenshot_20230207_131214_Nova7.thumb.jpg.ed9f87b93f72732a015225b3026efc33.jpg

Endret av DJViking
Lenke til kommentar

Fikk også min S23 Ultra på fredag. Min forrige var S20 Ultra.

Dette er dog min aller første telefon uten ekstra minnekort (det var jo ikke mulig). Noe usikker på hva som er beste måten for å overføre filer til og fra telefonen på. Jeg bruker Dropbox ved å laste over mine bilder, det går greit. Men, det er ikke alle bilder som lastes automatisk over, som lagrede instagram-bilder, downloads (filer og bilder), osv. Jeg har også behov for å laste over filer FRA PC til telefonen (i all hovedsak .mp3-filer, og ganske mange av disse også. Derfor jeg anskaffet 1TB -versjonen). Hvordan gjøres dette best? Vært flott med "filkontroll" med begge enhetene, telefon og PC (ala Utforsker/Total Commander), etc..

Takker!

Lenke til kommentar

Under mobiltelefonen, ved hver side av USB-inngangen er det 2 små punkthull.
De er omtrent like store som det punkthullet som åpner SIM-kort-skuffen.

Noen som vet hva disse 2 punkthullene er for noe?

Når jeg skulle sette inn SIM-kort gjorde jeg først ved uhell å forsøkte å stikke den ene av de to punkthullene.
Håper det ikke er noe sensor der som jeg muligens "ødela", selv om jeg ikke var veldig hardhendt.

 

Lenke til kommentar

Det er mange av oss som sitter litt på gjerdet og vurderer om man skal kjøpe en Samsung S23.

Har Oneplus 8 Pro som har vært knallbra og fortsatt er veldig bra til tross for at den er 3 år gammel nå.
Trives godt med størrelsen på skjermen 6,78 cm, og har deksel fra Spigen som har holdt den uskadet og ikke for stor.

Av det dere har erfart, lest dere fram til og sett tester på hvilken telefon bør man gå for av S23+ og S23 Ultra?

Fordeler og ulemper som faktisk påvirker og gjør daglig bruk, bedre eller dårligere hvis man sammenligner dem.

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...