Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Finne dame fra Japan?


Gjest 8c231...c8d

Anbefalte innlegg

Tenker du da noen lokale bruder fra Kyushu, Honshu eller Hokkaido? Vet ikke hvor desperate damene på de minste øynene som Shikoku eller Okinawa er, men det kan jo være greit å orientere seg litt først. Best å få avklart dette så du kan pugge litt på lokale sjekketriks. Husk at evnt. avkom vil bli halvt japansk så du bør være veldig glad i å lage sushi. Tror ikke de folka der spiser så mye brunost for å si det sånn.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Brother Ursus skrev (1 time siden):

EDIT: Må dog si meg uenig i at japanere er rasistiske. Jeg tror det beror på misforståelser. Japanere er ekstremt positive til f.eks barn som er halvt-japanske og halvt-hvite. Kanskje fordi de ser mer ut som anime-karakterer?

Har også inntrykk av det etter å ha vært i Kina. Hvit hudfarge er på topp i verdens- hieriarkiet på denne siden av jordkloden også.

Blanding av vestlig hvit og kineser får jobb på TV og som modeller. De blir sett på som penere enn andre.

Kinesiske kvinner går med paraply om sommeren for ikke å få mørk hudfarge. De kjøper hudkrem med blekemiddel. De operer øynene for å få dem større.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
paatur skrev (24 minutter siden):

Hvis man er uføretrygdet og feit så er 99% av Kinesiske damer ikke intreserte, da bør man prøve Thailand eller Filippinene isteden.

Her kommer nok "Asian Mom"-konseptet inn, der kulturen er å få svært gode resultater på skolen og i arbeidslivet. 

Selvsagt er det uvanlig å være halvt japansk, men i tillegg til familien som nylig var framme i media (Takako og barna) kjenner jeg til en håndfull andre personer som er halvt japanske. De fungerer jo veldig godt, men spiser nok mer ris og tang og tare-snop enn hva andre gjør. De kan bli utilpass når noen nevner norske eventyr, siden den japanske mora ikke lærte dem disse. Og sikkert heller ikke faren. Akkurat som noen som har vokst opp uten TV, ikke liker at andre snakker om TV-programmer som de ikke kjenner til.  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Brother Ursus skrev (2 timer siden):

EDIT: Må dog si meg uenig i at japanere er rasistiske. Jeg tror det beror på misforståelser. Japanere er ekstremt positive til f.eks barn som er halvt-japanske og halvt-hvite. Kanskje fordi de ser mer ut som anime-karakterer? 


Mange asiastiske land, særlig Japan, har hatt en fascinasjon for hvit hud i svært mange år.

Dette ble vel vanlig rundt 1000 e.kr. eller noe sånt i Japan, og er gjenfortalt i gamle bøker, bilder av geishaer med hvit maling i ansiktet og den slags.
Det var trolig et tegn på velstand, at man ikke trang å stå ute på risåkrene midt i solen, og har siden blitt synonymt med skjønnhet.

Det har fint lite med halvfeite norske menn å gjøre. Store øyne og "hafu", halvt japansk, halvt vestlig, er nok derimot noe som har blitt populært på grunn av vestlig kultur.

Det er generelt langt mer rasisme i de fleste asiatiske land, enn i for eksempel Norge, men høflighet og etikette gjør nok at mange ikke roper "jævla hviting" etter vestlige i Japan.
Det er dog enda verre for mørkhudede, det er ikke lett å være neger i Japan, og trolig enda verre i India, som er regnet for å være verdens mest rasistiske land.
De får skylde på Bollywood, hvor nesten alle har lys hud, men det går nok mye lengre tilbake i India også, og har noe med velstand og gamle idealer å gjøre.

Vestlige personer er likevel utlendinger, og i land som Japan er det vanskelig å være utlending, uavhengig av om du har opplevd det eller ikke.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest 8c231...c8d
paatur skrev (1 time siden):

Nå har jeg aldri datet enn Kineser men jeg har hvert 22 ganger i Kina, og kjenner mange Kinesere, alle er godt utdannet og har reist mye men, vil ikke kalle noen av dem veldig kravstore. har reist rundt i Kina med forskjellige av dem og vil heller kalle dem generøse er ofte dem som har spandert øl og middag.

Men Kinesiske kvinner, spesielt dem som er godt utdanna og snakker Engelsk er ikke veldig interessert i vestlige som ikke jobber.

Hvis man er uføretrygdet og feit så er 99% av Kinesiske damer ikke intreserte, da bør man prøve Thailand eller Filippinene isteden.

Det rådet jeg fikk var gitt av en fra Kina som er bosatt i Norge, og som selv har forsøkt å date Kinsesiske damer. Han mente jeg heller burde satse på Japanske damer.

Nå er ikke jeg utføretrygdet, men har likevel mine svakheter (skallet, dårlig syn, dårlig hørsel). Vet at enkelte damer ser etter menn med gode gener. Jeg har forholdsvis gode gener, men også noen dårlige gener.

Jeg har veldig god økonomi og årslønn på rundt 1 million.
Jeg har kapasitet til å støtte en kone, men jeg ser aller helst at hun jobber og kan bidra med inntekt.

Jeg har vært feit i mange år og ikke spesielt attraktiv. Det siste året har jeg tatt av meg 25kg og fått mer muskler, men tror likevel ikke jeg er på noen av de øverste hyllene av attraktivitet.

Anonymous poster hash: 8c231...c8d

Lenke til kommentar
49 minutes ago, Guest 8c231...c8d said:

Det rådet jeg fikk var gitt av en fra Kina som er bosatt i Norge, og som selv har forsøkt å date Kinsesiske damer. Han mente jeg heller burde satse på Japanske damer.

Nå er ikke jeg utføretrygdet, men har likevel mine svakheter (skallet, dårlig syn, dårlig hørsel). Vet at enkelte damer ser etter menn med gode gener. Jeg har forholdsvis gode gener, men også noen dårlige gener.

Jeg har veldig god økonomi og årslønn på rundt 1 million.
Jeg har kapasitet til å støtte en kone, men jeg ser aller helst at hun jobber og kan bidra med inntekt.

Jeg har vært feit i mange år og ikke spesielt attraktiv. Det siste året har jeg tatt av meg 25kg og fått mer muskler, men tror likevel ikke jeg er på noen av de øverste hyllene av attraktivitet.

Anonymous poster hash: 8c231...c8d

Hvorfor finner du deg ikke en partner her i Norge da? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Episoden med "Vassvika" er en tidlig episode av "Der ingen skulle tru at nokon kunne bu"- med oppdatering i sesong 11.  Viggo fra Vassvik og Ti Xiang fra Kina. I oppdateringen sies det at både Ti Xiang og hennes mor har funnet seg norske menn. Disse mennene ser da ikke uvanlig kjekke ut? De kinesiske konene er veldig koselige og snille. Men det er ikke dermed like lett for alle. 

Lenke til kommentar
53 minutes ago, Skurupu said:

Er det aktuelt for deg å flytte dit, heller enn at hun flytter til Norge?

Verd å huske på at japansk er blant de vanskeligste språkene for oss å lære og at Japan har vært i en mer eller mindre kontinuerlig økonomisk krise siden 80-tallet og aldri riktig har kommet seg over det.  Befolkningstallet har gått nedover i lang tid, samtidig som befolkningen lever lengere og lengere.  Det er ikke oppskriften på et land med en lysende fremtid.  Kvinnerne der borte har i flere tiår prioritert karrierejag og valgt familie fra - så hvis OP ønsker seg en familieorientert person, kan også det bli en utfordring. 

https://en.wikipedia.org/wiki/Aging_of_Japan

Endret av tigerdyr
Lenke til kommentar
Gjest 8c231...c8d
Quakecry skrev (1 time siden):

Hvorfor finner du deg ikke en partner her i Norge da? 

Tro meg, jeg har prøvd, i over 15 år. Jeg bodde 5 år i Oslo, og da var jeg ikke veldig aktivt ute å lete, ettersom jeg viste jeg kom til å flytte Nord etterhvert. For 10 år siden flyttet jeg til Nord-Norge, og har siden da vært mer aktiv å få meg et forhold, men singlemarkedet her oppe er mye mindre enn sørpå.

Jeg har brukt Match, Sukker, Møteplassen, Tinder, men det har ikke ført til noe. Jeg tør ikke tenke på hvor mye penger jeg har brukt de siste 15 årene på datingapper.

Kanskje jeg er for kresen på utseende, men hva kan man da gjøre. Skal man "ta til takke" med noen man egentlig ikke er tiltrukket mot bare fordi man ønsker seg et forhold?

Anonymous poster hash: 8c231...c8d

Lenke til kommentar
Gjest 8c231...c8d
Skurupu skrev (1 time siden):

Er det aktuelt for deg å flytte dit, heller enn at hun flytter til Norge?

Trur det er lettere.

Jeg ser ikke bort fra at det kan bli et sted hvor "vi" kan bo eller være over lengre perioder, muligens kjøpe et hus der, men jeg har ikke lyst å flytte dit permanent, ettersom jeg har venner og familie her i Norge.

Mitt arbeid kan jeg gjøre hvor som helst i verden så lenge jeg har Internett og PC og så lenge jeg er tilgjengelig i Norsk kjernetid kl. 09-15. Jeg hadde en kollega som bodde delvis i Japan sammen med sin kone. Han jobbet da fra Japan, men var delvis tilgjengelig i norsk arbeidstid. Dem vekslet på å bo mellom Norge og Japan. Dem bor nå begge i Norge, siden før Corona.

Anonymous poster hash: 8c231...c8d

Lenke til kommentar
2 hours ago, Guest 8c231...c8d said:

Tro meg, jeg har prøvd, i over 15 år. Jeg bodde 5 år i Oslo, og da var jeg ikke veldig aktivt ute å lete, ettersom jeg viste jeg kom til å flytte Nord etterhvert. For 10 år siden flyttet jeg til Nord-Norge, og har siden da vært mer aktiv å få meg et forhold, men singlemarkedet her oppe er mye mindre enn sørpå.

Jeg har brukt Match, Sukker, Møteplassen, Tinder, men det har ikke ført til noe. Jeg tør ikke tenke på hvor mye penger jeg har brukt de siste 15 årene på datingapper.

Kanskje jeg er for kresen på utseende, men hva kan man da gjøre. Skal man "ta til takke" med noen man egentlig ikke er tiltrukket mot bare fordi man ønsker seg et forhold?

Anonymous poster hash: 8c231...c8d

Ja, eller forbli alene.. Tror du ikke det er enda mer utfordrende å finne noen så langt borte? Hvorfor skulle ei der være mer interessert enn noen her. I tillegg må du fjerne date flere for å finne noen man passer med. Litt vanskelig å fly fram og tilbake for sånt. 

Lenke til kommentar
Gjest cfcb9...cab

Helt enig at du ikke skal ta til takke med noen du finner feit og stygg. 
Damer som er snill og pen, er nesten alltid kapret. Resterende har vi snill og feit, men det har alltid vært utelukket med en feit dame, har litt med livssstil å gjøre. 
Så den siste kategorien, crazy og pen. Damer som gjerne følte et rush når de ble 15-16, og så hvor mye verdi det var i være en pen jente. De følte ikke spesielt motivasjon til å gjøre noe spesielt ut av livene sine, de lever på sitt utseende, og bruker ofte å være litt maktsyk (de skal 100% bestemme hvordan alt skal se ut hjemme osv). Om de så blir 30-40 og legger på seg, blir de rett og slett ufyselig. 

Så eg skjønner godt at du ser andre steder TS, viss du ikke vil ha feit dame, eller crazy. Det blir for dumt å bare begrense seg i et lite land da, når man kan velge langt bedre andre steder.
Pass på kulturkræsjen, og husk at den nyere generasjon Asiatiske damer er annerledes enn de som er 40 år i dag. De har fått mye kulturutveksling pga. internett/mobil/tv fra sørkorea og lignende velstående land. Eg synes personlig dette er veldig bra, man får litt miks av snille og pene damer fra norge inn der og, slik at de ikke bare legger seg helt flat for deg. 

Anonymous poster hash: cfcb9...cab

Lenke til kommentar
Gjest 8c231...c8d skrev (20 timer siden):

Det rådet jeg fikk var gitt av en fra Kina som er bosatt i Norge, og som selv har forsøkt å date Kinsesiske damer. Han mente jeg heller burde satse på Japanske damer.

Nå er ikke jeg utføretrygdet, men har likevel mine svakheter (skallet, dårlig syn, dårlig hørsel). Vet at enkelte damer ser etter menn med gode gener. Jeg har forholdsvis gode gener, men også noen dårlige gener.

Jeg har veldig god økonomi og årslønn på rundt 1 million.
Jeg har kapasitet til å støtte en kone, men jeg ser aller helst at hun jobber og kan bidra med inntekt.

Jeg har vært feit i mange år og ikke spesielt attraktiv. Det siste året har jeg tatt av meg 25kg og fått mer muskler, men tror likevel ikke jeg er på noen av de øverste hyllene av attraktivitet.

Hva med å prøve og finne en som ligner på deg selv.

Sjekke markedet for folk med lignende utfordringer? Dårlig syn og dårlig hørsel er noe en parter vil kunne irritere seg over etter en stund, med mindre vedkommende har lignende erfaringer selv.

Feks. to overvektige i et forhold vet at det ikke er lett å slanke seg, og vil være mye mer støttende overfor hverandre.

Datingsider kan fort bli overfladiske, og noen er bare ute etter penger. Førsteinntrykk er en ting, å bli bedre kjent noe annet. Det er vanskelig med så store avstander - selv om man også kan bli betatt av noen digitalt - for det er hvordan dere går sammen i hverdagen som er viktig. https://tv.nrk.no/serie/boer-de-gifte-seg/sesong/1/episode/1/avspiller

Språket og kulturforskjeller kommer i tillegg.

Jeg hadde meldt meg inn i en forening eller gått på kurs med en hobby, og kanskje ender du opp med å finne kjærligheten i Norge?

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Dette med lys hud går enda lengre tilbake, i mange kulturer, verden over. Blant annet det antikke Egypt. Fattigfolk jobbet ute i feltet og ble brune, og rikfolk holdt seg innendørs og var lysere i huden. I Vesten er det nå omvendt. Rikfolk har tid og penger til å reise og ta ferie. Derfor er solbrunt foretrukket og sett som sunt, over blek hud.

Når europeere møtte øst-asiater gjennom handel rapporterte de at de var like lyse i huden som vi var.

Lenke til kommentar
Gjest 8c231...c8d
Gjest cfcb9...cab skrev (3 timer siden):

Pass på kulturkræsjen, og husk at den nyere generasjon Asiatiske damer er annerledes enn de som er 40 år i dag. De har fått mye kulturutveksling pga. internett/mobil/tv fra sørkorea og lignende velstående land.

Anonymous poster hash: cfcb9...cab

Jeg holder på å chatte med ei dame fra Kina, og tydeligvis dem har nesten ikke tilgang til de strømmetjenestene vi har, med mindre dem bruker VPN. Hun jeg snakket med kunne få tilgang til Netflix gjennom VPN, men må bruke en betalingsløsning utenfor Kina.
Hun hadde tilgang Viki (strømmer stort sett kun asiatisk innhold), og Youtube som hun brukte.

Anonymous poster hash: 8c231...c8d

Lenke til kommentar
Gjest 8c231...c8d
Subara skrev (2 timer siden):

Hva med å prøve og finne en som ligner på deg selv.

Jeg fant ei i nærområdet her som hadde eksakt de samme interessene som meg. Man skulle tro at man hadde mye å snakke om da, men det døde ut etter en stund da jeg ikke følte noe tiltrekning og ikke klarte å ha nok å snakke om. Det er også ikke bra å være for lik heller.

Å ha samme interesser er viktig, ettersom man kommer til å tilbringe veldig mye tid sammen. Det kommer vel an på hvordan man er som par hvor mye tid man ønsker å tilbringe sammen på fritiden, helt eller delvis.

Anonymous poster hash: 8c231...c8d

Lenke til kommentar
Gjest 8c231...c8d

Folk i vesten er ofte negativ rundt Kina når det gjelder politikk og kinaprodukter. Det gjør det kanskje ikke lett å finne en dame fra Kina, også da snakke stygt om Kina med venner og kjente. Kan hende kinesere fra Hong Kong er mer orientert mot vesten.

Men Japan, tror jeg ikke har hørt noe stygt snakk om rundt middagsbordet eller kaffemaskinen. Alle har vel glemt at de var på feil side av andre verdenskrig.

Anonymous poster hash: 8c231...c8d

Lenke til kommentar
Subara skrev (På 9.1.2023 den 13.27):

Har også inntrykk av det etter å ha vært i Kina. Hvit hudfarge er på topp i verdens- hieriarkiet på denne siden av jordkloden også.

Blanding av vestlig hvit og kineser får jobb på TV og som modeller. De blir sett på som penere enn andre.

Kinesiske kvinner går med paraply om sommeren for ikke å få mørk hudfarge. De kjøper hudkrem med blekemiddel. De operer øynene for å få dem større.

Det er lett å tro at Kina og Japan er det samme - eller beslektede kulturer. Det er de såvidt jeg forstår ikke.

-k

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...