Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Lyspærer hovedlykt foran


forhelvete

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte ved en feiltakelse en pærer til 450kr.. fikk sjokk da jeg  kom hjemm og så kvitteringa.. jeg viste han idioten som jobbet der et bilde av pæra og sa at jeg skulle ha en ny. Han tok den dyreste tror jeg uten å si no om det. For en idiot. Dette er en pærer til en toyota  avensis 2010modell. Men hvor mye koster en vanlig pærer skal ikke ha noe fancy til en gammel toyota hvertfall.. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Biltema sine "Standard" H1 og H4-pærer så må man bytte ihvertfall en i året. Kjøp ekstra og ha i bilen om man bruker dem. Gjelder forsåvidt uansett med halogenpærer.  Forrige bilen min byttet jeg til "Premium"-varianten deres, de holdt til jeg solgte bilen 3 år senere. Lurer på om de kostet rundt 150,-

At man betaler 50% ekstra hos bilrekvisitakjede over Biltema for ca samme vare er vel omtrent normalt.

Lenke til kommentar

Osram og Philips har halogen lyspærer. Om det er H7, H4 eller H1 noen av de koster mellom kr 50 og 250.

Bra valg er Philips X-tremeVision Pro150 (+150%) og Osram NIGHT BREAKER SILVER (+100%).

De rimeligste er Philips Vision (+30%), og Osram original. Disse kan du få helt ned i 50kr per stykk. Men vurderer du disse rimelig varantene kan det også være aktuelt med long-life variantene som koster litt mer, men varer mye lenger.

Endret av Svein M
Lenke til kommentar

Kommer an på om det er vanlig halogenpære med glødetråd. Longlife typen koster litt mer men tåler mer risting på dårlig norsk vei.

HID/Xenon-pærer kjøpte jeg en 3-pack av på Thansen tidligere i høst, tror det var rundt 750,-   (Hvorfor 3, jo greit med en i reserve om en konker ut - og det bør helst være to like).

LED pærer kan i visse tilfelle brukes som erstatning, hvis de er laget for samme type sokkel/strømtilkobling og spredning av lyset via reflektoren.  Ellers blir det lett mye strølys og evt blending av de som kjører imot.

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...