Gå til innhold

Snedige duppeditter og saker "alle" hadde før i tiden


Sidekick

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Woff skrev (3 minutter siden):

Dette er et Galileo termometer, har to av de i mannehula her selv, vel og merke to med forskjellige størrelser da..

Kan jo soeke og sjekke selv, men Galileo, hoertes kjent ut.

Var det han som fant det opp, eller er det et sted, by?

Hva slags vaesker innneholder disse kulene og sylinderen?

Er det noen som vet det?

Eller maa vi soeke?

Lenke til kommentar
Karltorbj skrev (19 minutter siden):

Begge klokkene dine, skaper minner. Klassikere begge to.

Denne tråden har virkelig fått meg til å mimre, selv om temaet er «gammelt vræl», så er det fortsatt sterke minner i sving. Kom også til å tenke på denne butler-kaffekanna som jeg sverger «alle» hadde:

butler.jpg.f6448f44fefcfaaf14b6fb20e111ebbe.jpg

Karltorbj skrev (34 minutter siden):

Men de maa trekkes opp ogsaa tikker de noe inni ....................

Kjøpte meg en splitter ny trekk-opp klokke ifra Kina for noen år siden. Fin klokke som fungerer som den skal. Men så skulle jeg legge meg, og måtte høre på den jævla tikkinga. Du skulle kanskje tro at tikkinga hadde en slags hypnotisk effekt, men nei , ikke faen. Nostalgi gjør blind.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
O3K skrev (6 minutter siden):

Denne tråden har virkelig fått meg til å mimre, selv om temaet er «gammelt vræl», så er det fortsatt sterke minner i sving. Kom også til å tenke på denne butler-kaffekanna som jeg sverger «alle» hadde:

butler.jpg.f6448f44fefcfaaf14b6fb20e111ebbe.jpg

Kjøpte meg en splitter ny trekk-opp klokke ifra Kina for noen år siden. Fin klokke som fungerer som den skal. Men så skulle jeg legge meg, og måtte høre på den jævla tikkinga. Du skulle kanskje tro at tikkinga hadde en slags hypnotisk effekt, men nei , ikke faen. Nostalgi gjør blind.

Naar jeg var ung, drakk de for det meste kokekaffe.

IMG_20221114_231109.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Karltorbj skrev (14 minutter siden):

Wow, den var raa! Burde ha vist det, men hvordan trekker man den opp? Trekker i loddene?

Det følger med en sveiv som man plasserer to steder i urskiva og trekker opp hvert lodd med. Det ene loddet er til urverket og det andre er til klokkelyden. Pendelen er en del av urverket. Den på bildet ser ut som en ganske ny variant. De eldre har lukket kasse rundt pendel og lodd.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Simen1 skrev (1 minutt siden):

Det følger med en sveiv som man plasserer to steder i urskiva og trekker opp hvert lodd med. Det ene loddet er til urverket og det andre er til klokkelyden. Pendelen er en del av urverket. Den på bildet ser ut som en ganske ny variant. De eldre har lukket kasse rundt pendel og lodd.

Da varer den vel en stund ogsaa tenker jeg. Ikke saann som den minste min. et opptrekk, varer et doegn.

Litt av et kunsthaandtverk. Den er vel haandskaaret?

Lenke til kommentar
13 hours ago, kremt said:

2.5 " var vel ikke oppfunnet på den tiden, knapt 3.5"? Husker jeg hadde en quantum fireball 5.25", den var trolig på rundt 400 megabyte. Bråkte helt vilt. I 99 eller 00 kjøpte jeg en Sony 8x cd brenner for 2 tusen kroner, intern 5.25".

Amiga 1200 hadde interface for 2.5" IDE hard-disk, eller man kunne bruke adapter for å ha en 3.5" som ekstern disk. Dette var nok sent 1991 eller en gang i 1992.

Endret av LabWeiler
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...