Gå til innhold

Dette er første smakebit på Amazons Fallout-serie


Anbefalte innlegg

The Very End skrev (8 timer siden):

Når dere allerede mentalt forbereder dere på at det nok blir "woke" og andre tullete merkelapper, ja da kan jeg garantere at dere nok blir skuffet. Det er ikke slik at alt man ikke liker må være "woke". Det meste som lages i dag er ikke for meg, men det betyr ikke at det er noe galt i det, det betyr bare at det lages for en annen målgruppe enn undertegnede. 

Kanskje ikke du er målgruppen for våre innlegg?

Når vi de siste årene har sett flere elskede franchiser blitt fordervet kvalitetsmessig til fordel for politiske poeng som er i tråd med uttalte woke idealer så burde ingen bli sjokkert over at betalende kunder får hele woke-agendaen i vrangstrupen. Du trenger ikke være enig i dette, men vennligst respekter andres meninger, som er en betydelig andel av kundebasen forresten, uten underfundige forsøk på å ugyldiggjøre kritikken.  

fokkeslasken skrev (7 timer siden):

Jeg rettet det for deg.

The Gender-inclusive genderless ungendered unisex non-gendered genderqueer intersexhood of Steel.

Så er vi kanskje på riktig spor.

  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
9 minutes ago, Crooked Cracker said:

Kanskje ikke du er målgruppen for våre innlegg?

Når vi de siste årene har sett flere elskede franchiser blitt fordervet kvalitetsmessig til fordel for politiske poeng som er i tråd med uttalte woke idealer så burde ingen bli sjokkert over at betalende kunder får hele woke-agendaen i vrangstrupen. Du trenger ikke være enig i dette, men vennligst respekter andres meninger, som er en betydelig andel av kundebasen forresten, uten underfundige forsøk på å ugyldiggjøre kritikken.  

Hvordan kan du si at jeg og andre skal respektere deres mening når dere ikke respekterer andres? Respekt går begge veier. Ting utvikler seg, og jeg kan godt være med på at dette ikke alltid er for det bedre, men, da får man heller skru på klassikerne igjen om man ønsker å høre / se 1-1 tro kopi av historien man liker. Det nye materialet påvirker ikke det gamle. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Crooked Cracker skrev (7 minutter siden):

får hele woke-agendaen i vrangstrupen.

Vi som gleder oss til Fallout-serien får i tråder som dette også woke-agendaen i vrangstrupen. Uten å ha interesse for eller i mot.

Det er litt interesant hvor fort en gladnyhet snues til politikk. 

Man kunne jo håpt på at dette temaet ble holdt til den "woke something something-tråden"

  • Liker 8
Lenke til kommentar
The Very End skrev (4 minutter siden):

Hvordan kan du si at jeg og andre skal respektere deres mening når dere ikke respekterer andres? Respekt går begge veier. Ting utvikler seg, og jeg kan godt være med på at dette ikke alltid er for det bedre, men, da får man heller skru på klassikerne igjen om man ønsker å høre / se 1-1 tro kopi av historien man liker. Det nye materialet påvirker ikke det gamle. 

Fordi ditt innspill gikk ut på å diskreditere grunnlaget for kritikken fremfor å imøtegå den, evt komme med grunner for hvorfor woke kan ha noe for seg. Som at dette "egentlig ikke er noe å diskutere".

Jeg er ikke 100% uenig i at vi bare skal godta en negativ utvikling, spesielt ikke når vi har forbrukermakt til å endre det. Du skal selvsagt få lov til å at det ikke er noe problem, jeg respekterer således meningene dine i den forstand at jeg gir rom for dem.

mandodiao skrev (3 minutter siden):

Vi som gleder oss til Fallout-serien får i tråder som dette også woke-agendaen i vrangstrupen. Uten å ha interesse for eller i mot.

Det er litt interesant hvor fort en gladnyhet snues til politikk. 

Man kunne jo håpt på at dette temaet ble holdt til den "woke something something-tråden"

Er jo bare å komme med positive innspill, at noen andre diskuterer en side av dette betyr ikke at alt annet skal fortrenges. 

Jeg kan til og med bidra, utifra hva jeg kan vurdere sålangt, ser det ut til at de har fått inn noen riktige personer med bakgrunn fra og kjærlighet for spillene, det er jo et godt signal. Det lille visuelle vi har sett er heller ikke så gæli, samt at det finnes tilfeller der woke-innflytelse ikke er påtrengende nok til å ødelegge helheten. Så det kan bli noe verdt å se.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
52 minutes ago, Crooked Cracker said:

Den evige sutringen om "woke-kritikere" fra folk som ser spøkelser på høylys dag etter å ha lest litt for mye på amerikanske nettsider er igrunn ganske så kjedelig og uinteressant. På tide å finne på noe nytt.

Det er med en viss ironi jeg leser dette innlegget her med tanke på hvem som kastet den første sten. Hvem som skreiv først om bekymringen for at fallout serien dessverre kunne bli påvirket av wokeness. Kan det hende det var deg?

Endret av shockorshot
  • Liker 7
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
shockorshot skrev (3 minutter siden):

Det er med en viss ironi jeg leser dette innlegget her med tanke på hvem som kastet den første sten. Hvem som skreiv først om bekymringen for at fallout serien dessverre kunne bli påvirket av wokeness. Kan det hende det var deg?

Forskjellen er at jeg ikke forsøker å lage en meta-diskusjon om at temaet woke i det hele tatt skal kunne diskuteres. Litt rar tilnærming når det både er hett omdiskutert og har unektelig en stor betydning i dagens underholdningsverden. Om en er lei woke-kritikk\bekymring er det bare ignorere eller komme med motargumentasjon. Det er også sånn at woke-innflytelse dessverre påvirker andre aspekter ved et underholdningprodukt, så en kommer liksom ikke unna at det blir relevant. Således kan jeg skjønne at folk er drittlei selve hele diskusjonen i like stor grad som folk er drittlei woke. Dog dette har dog wokeinspirerte skapere og fanatikere lagt opp til selv. 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Spent på hvordan dette angripes! Fallout har en særegen stemning med brutalitet og grafisk vold, monstre og en mørk humor.

For ikke å glemme den retro-futuristiske settingen. 

Dog lltt spent på hvem de ønsker å treffe. Spillene har mange fans, men det er vel lite trolig at settingen vil treffe et stort spekter av TV seere. 

Det lille vi har sett ser unektelig bra og "riktig" ut. Nolan sier også de riktige tingene, men etter at Amazon har radbrekket to av mine favoritt IP WoT og spesielt LotR er jeg brent av ilden. De skulle også respektere kilden, men vi så hvordan det gikk. Her har de større frihet til å fortelle historier, men jeg håper de treffer med stemningen og humoren.

Blir spennende å se mer uansett om jeg er avventende.

Endret av Revie
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Crooked Cracker skrev (7 timer siden):

Forskjellen er at jeg ikke forsøker å lage en meta-diskusjon om at temaet woke i det hele tatt skal kunne diskuteres. Litt rar tilnærming når det både er hett omdiskutert og har unektelig en stor betydning i dagens underholdningsverden. Om en er lei woke-kritikk\bekymring er det bare ignorere eller komme med motargumentasjon. Det er også sånn at woke-innflytelse dessverre påvirker andre aspekter ved et underholdningprodukt, så en kommer liksom ikke unna at det blir relevant. Således kan jeg skjønne at folk er drittlei selve hele diskusjonen i like stor grad som folk er drittlei woke. Dog dette har dog wokeinspirerte skapere og fanatikere lagt opp til selv. 

 

Okay, motargumentasjon: Du har ikke sett serien, har du spilt spillene?.. kom tilbake når du har sett den, så slipper man metametadiskusjon.

Og da har de du prøver å diskutere med noe å forsvare

*Edit: Jeg tviler forsåvidt ikke på at mange av de mest engasjerte i "Anti-woke" ville opplevd deler ac Fallout-spillene som woke også, så der blir garantert materiale å hisse seg på i filmatiseringen

Endret av mandodiao
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Problemet med "woke" diskusjonen er at "woke" begrepet ikke har noe innhold. Det nærmeste man kommer et innhold til begrepet er at man blir sur over at noen karakterer er kvinner, fargede eller homofile, selv om halvparten nekter for at det er det de egentlig mener.

All diskusjon om hva som gjør en film/serie/spill til noe bra eller dårlig dør i en endeløs sutring om et diffust begrep de færreste forstår innholdet i, om det i det hele tatt finnes et innhold i begrepet. Ofte gjentas bare påstander man har lest på et eller annet nettforum uten at man klarer å spesifisere det noe mer enn at alt er "woke". Spør man nærmere dukker det kanskje opp helt meningsløse detaljer som ikke har noen betydning for om spillet/filmen/serien er bra eller ikke.

Feks var det blåst opp en stor sak rundt spillet "Battletech" fordi de lot deg velge hvilket personlig pronomen som skulle brukes om karakteren du lagde. Det hadde ingen betydning i spillet utover de 1-2 sekundene det tok deg å velge pronomen til karakteren din. Men det var tydeligvis fryktelig woke og det ble påstått at hele spillet ble ødelagt av det. Helt meningsløst.

Eller den personen som mente rings of power var så woke fordi helten var den eneste som så og kunne løse problemet. Sånn i motsetning til alle andre heltehistorier siden tidenes morgen altså.

Det er ikke vanskelig å finne flere eksempler da de samme tingene dukker opp hver gang det er noen som bruker ordet "woke". For ikke å snakke om alle de latterlige reviewbomb kampanjene som settes igang til stadighet. Og mer tid gidder jeg ikke bruke på denne diskusjonen.

Endret av Reg2000
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Du skriver at all diskusjon om hva som gjør noe bra eller dårlig, drukner i krangling om woke. 

Helt enig. Jeg er lei det selv. Det, og at så mange virker ute av stand til å anerkjenne andre sine subjektive meninger, uten at det må kriges mot disse. Gjerne med nedlatende begreper.

Før dette skriver du derimot at "halvparten" bare er sure grunnet kjønn, legning eller hudfarge, selv om det påstås noe annet.

Du nevner RoP. Mener du virkelig at halvparten kritikk om svakt manus, skuespill og regi, plothull, logiske brister, manglende karakterutvikling og andre ting som ikke nevner kjønn, hudfarge osv egentlig bare maskerer deres virkelige intensjoner?

Ironien i det er at da er det jo du som drar frem woke, når folk prøver å diskutere helt andre ting.

Endret av Revie
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
mandodiao skrev (10 timer siden):

Okay, motargumentasjon: Du har ikke sett serien, har du spilt spillene?.. kom tilbake når du har sett den, så slipper man metametadiskusjon.

Jeg har spilt 3, 4 og Vegas som alle var flotte spillopplevelser. Det var dog et gjentakende problem med disse i form av bugs og ytelse, noe som også gjenspeiles i ymse kommentarfelt med vittigheter ala "her kommer Bugthesda med nok et ødelagt spill" lenge før spillet er gitt ut. Ville du bedt disse lukke nebbet også selvom det er en historikk som tilsier grunn til bekymring, eller ville du simpelthen sagt: "Bugs ikke er noe problem for meg så da vil jeg ikke høre andre klage om det"?

mandodiao skrev (10 timer siden):

*Edit: Jeg tviler forsåvidt ikke på at mange av de mest engasjerte i "Anti-woke" ville opplevd deler ac Fallout-spillene som woke også, så der blir garantert materiale å hisse seg på i filmatiseringen

Absolutt ikke, de Fallout spillene jeg har kost meg med bærer ikke preg av at noe er ofret for politisk korrekthet. Det kan virke som du ikke vil helt sette deg inn i hva woke-kritikken egentlig består av.

Reg2000 skrev (2 timer siden):

Problemet med "woke" diskusjonen er at "woke" begrepet ikke har noe innhold.

Sludder, bare se her:

https://www.merriam-webster.com/dictionary/woke

Reg2000 skrev (2 timer siden):

Det nærmeste man kommer et innhold til begrepet er at man blir sur over at noen karakterer er kvinner, fargede eller homofile, selv om halvparten nekter for at det er det de egentlig mener.

Du finner det rart at noen ikke godtar din simple stråmannsargumentasjon altså.

 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Crooked Cracker skrev (49 minutter siden):

Jeg har spilt 3, 4 og Vegas som alle var flotte spillopplevelser. Det var dog et gjentakende problem med disse i form av bugs og ytelse, noe som også gjenspeiles i ymse kommentarfelt med vittigheter ala "her kommer Bugthesda med nok et ødelagt spill" lenge før spillet er gitt ut. Ville du bedt disse lukke nebbet også selvom det er en historikk som tilsier grunn til bekymring, eller ville du simpelthen sagt: "Bugs ikke er noe problem for meg så da vil jeg ikke høre andre klage om det"?

Absolutt ikke, de Fallout spillene jeg har kost meg med bærer ikke preg av at noe er ofret for politisk korrekthet. Det kan virke som du ikke vil helt sette deg inn i hva woke-kritikken egentlig består av.

Jeg gav meg etter noen få timer på Fallout 76 pga bugs og jeg klarte ikke å like motorikken. Så jeg kunne godt kommentert negativt rundt akkurat det spillet. Godt mulig de har fikset det til nå, men har ikke testet.  Forskjellen på det eksempelet og det at jeg "angriper" deg litt, er at jeg spillte 76 og opplevde det. Du har ikke sett den nye Fallout serien men kommer med kritikk alikevell.

Men ja, når kommentarer om noe ingen har fått testet enda er negativt pjatt, så ville jeg tenkt at de som kommenterer er dust, ja.

Nå begynner det å bli endel år (6-7??) siden jeg spilte 4'eren, og enda lengre siden de andre. Men jeg syns å huske der var noen legninger og kjønnsvarianter. Det er jo sukkertøy for "Anti-woke's" om de har med de karakterene i tv-serien

  • Liker 2
Lenke til kommentar
mandodiao skrev (4 timer siden):

Forskjellen på det eksempelet og det at jeg "angriper" deg litt, er at jeg spillte 76 og opplevde det. Du har ikke sett den nye Fallout serien men kommer med kritikk alikevell.

Jeg trodde eksempelet med Bethesda gjorde det klart at det er snakk om bekymringer\forventninger\antagelser\spekulasjoner\etc basert på tidligere historikk. Dette er jo veldig vanlig når det kommer til... alt annet. Det er ikke urimelig å frykte at denne serien kan få uheldig woke-innflytelse basert på de siste års utgivelser som baserer seg på eksisterende kildemateriale. En gjennomgående trend er at kildematerialet og tilhørende fanbase ikke har vært første pri, dette er ganske åpenbart om en ser på lunkne mottagelser i såpass omfang at det ikke kan avskrives som resultat av sære troll på tokt.

Sitat

Men ja, når kommentarer om noe ingen har fått testet enda er negativt pjatt, så ville jeg tenkt at de som kommenterer er dust, ja.

Da er temmelig mange mennesker "dust" ifølge deg, for å spekulere i hva som kommer, hva enn det måtte være, er jo noe de fleste liker å gjøre.

Sitat

Men jeg syns å huske der var noen legninger og kjønnsvarianter. Det er jo sukkertøy for "Anti-woke's" om de har med de karakterene i tv-serien

Noen anti-wokes synes kanskje hudfarge, legning og kjønnsvarienter utover hvit streit mann er forferdelig, dog om du prøver deg med noe som kalles intellektuell ærlighet vil du kanskje oppdage at disse er fåtallet. Det de fleste anti-wokes reagerer på er forringelse av kvalitet, lite hensyn til kildematerial, påtatte rollebesetninger, dårlig manus, og så videre. Kort oppsummert der produktet fremstår mer som en reklame for wokeisme enn god underholdning. Om du skulle prøve deg på litt enkel research vil du se at serier\filmer\spill med mangfold ikke får særlig woke-kritikk så lenge en viss standard opprettholdes. 

Et nyere eksempel på dette er House of Dragon som jeg nylig har binget, der vi finner blant annet svarte skuespillere i prominente roller. Grunnen til at få finner dette problematisk, inkludert meg selv, er at disse karakterene er godt skrevet inn i historien, med god dialog og fungerer som mye mer enn ren kvoteoppfylling. I tillegg er skuespillerne, såvidt jeg kan bedømme, dyktige nok til å bære rollene sine. Det er grunn til at denne serien scorer jevnt over mye bedre enn ROP. 

Nå forventer jeg slettes ikke at du skal omfavne anti-wokes, men jeg oppfordrer likevel å se at det er nyanser i denne gruppen, samt individer som ikke har så ondskapsfulle motiver som du kanskje ville tro.

Nå har jeg lagt ut i det vide brede om dette ser jeg, beklager til Fallout-fans som føler diskusjonen tar for mye plass nå.

Således håper jeg at serien blir en hyggelig treat for alle fans, all woke-debatt til side, det er unektelig mange heftige ting de kan implementere fra spillene.

Endret av Crooked Cracker
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Reg2000 skrev (9 timer siden):

Problemet med "woke" diskusjonen er at "woke" begrepet ikke har noe innhold. Det nærmeste man kommer et innhold til begrepet er at man blir sur over at noen karakterer er kvinner, fargede eller homofile, selv om halvparten nekter for at det er det de egentlig mener.

All diskusjon om hva som gjør en film/serie/spill til noe bra eller dårlig dør i en endeløs sutring om et diffust begrep de færreste forstår innholdet i, om det i det hele tatt finnes et innhold i begrepet. Ofte gjentas bare påstander man har lest på et eller annet nettforum uten at man klarer å spesifisere det noe mer enn at alt er "woke". Spør man nærmere dukker det kanskje opp helt meningsløse detaljer som ikke har noen betydning for om spillet/filmen/serien er bra eller ikke.

Feks var det blåst opp en stor sak rundt spillet "Battletech" fordi de lot deg velge hvilket personlig pronomen som skulle brukes om karakteren du lagde. Det hadde ingen betydning i spillet utover de 1-2 sekundene det tok deg å velge pronomen til karakteren din. Men det var tydeligvis fryktelig woke og det ble påstått at hele spillet ble ødelagt av det. Helt meningsløst.

Eller den personen som mente rings of power var så woke fordi helten var den eneste som så og kunne løse problemet. Sånn i motsetning til alle andre heltehistorier siden tidenes morgen altså.

Det er ikke vanskelig å finne flere eksempler da de samme tingene dukker opp hver gang det er noen som bruker ordet "woke". For ikke å snakke om alle de latterlige reviewbomb kampanjene som settes igang til stadighet. Og mer tid gidder jeg ikke bruke på denne diskusjonen.

Da kan jeg hjelpe litt på vei med å si at det blir et problem når det er viktigere at en karakter har et spesifikt kjønn/farge/legning/hva-som-helst enn at det er en god karakter, og at dette skal fremheves som viktig(st) i selve produktet. Da går det fort under paraplybegrepet "woke" da historien som er basert på annet materiale skyves til side for å fremme et sosialt budskap. Slik det har gått med Star Wars og Marvel for eksempel, hvor det er skapt urealistiske supermenn/superkvinner som hovedpersoner uten en egen historie å fortelle. Det blir kjedelig, og den gode historien ofres for billige sosiale poenger som klemmes inn i fryktelig oppkonstruerte situasjoner. Det blir dårlig TV av slikt.

Jeg har forøvrig intet problem med at mange filmer har blitt kjedelige, men det må jo være lov til å si hva man syntes er grunnen til at det er kjedelig uten at man skal få kjeft for at det er "feil grunn som ikke betyr noe". Som når She-hulk fremstår som serien Sex and the city med grønnmalt hovedperson så må man jo få lov til å si at det i beste fall faller mellom to stoler, og da i ren overdreven bruk av sosial signalisering.

(TL;DR) Eller man kan godta det når folk sier "woke" og ikke avfeie det som innholdsløst så vi slipper slike utredninger som alle som ikke gjør seg vanskelige allerede forstår.

Endret av fokkeslasken
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Crooked Cracker skrev (7 timer siden):

Jeg trodde eksempelet med Bethesda gjorde det klart at det er snakk om bekymringer\forventninger\antagelser\spekulasjoner\etc basert på tidligere historikk. Dette er jo veldig vanlig når det kommer til... alt annet. Det er ikke urimelig å frykte at denne serien kan få uheldig woke-innflytelse basert på de siste års utgivelser som baserer seg på eksisterende kildemateriale. En gjennomgående trend er at kildematerialet og tilhørende fanbase ikke har vært første pri, dette er ganske åpenbart om en ser på lunkne mottagelser i såpass omfang at det ikke kan avskrives som resultat av sære troll på tokt.

Da er temmelig mange mennesker "dust" ifølge deg, for å spekulere i hva som kommer, hva enn det måtte være, er jo noe de fleste liker å gjøre.

Noen anti-wokes synes kanskje hudfarge, legning og kjønnsvarienter utover hvit streit mann er forferdelig, dog om du prøver deg med noe som kalles intellektuell ærlighet vil du kanskje oppdage at disse er fåtallet. Det de fleste anti-wokes reagerer på er forringelse av kvalitet, lite hensyn til kildematerial, påtatte rollebesetninger, dårlig manus, og så videre. Kort oppsummert der produktet fremstår mer som en reklame for wokeisme enn god underholdning. Om du skulle prøve deg på litt enkel research vil du se at serier\filmer\spill med mangfold ikke får særlig woke-kritikk så lenge en viss standard opprettholdes. 

Et nyere eksempel på dette er House of Dragon som jeg nylig har binget, der vi finner blant annet svarte skuespillere i prominente roller. Grunnen til at få finner dette problematisk, inkludert meg selv, er at disse karakterene er godt skrevet inn i historien, med god dialog og fungerer som mye mer enn ren kvoteoppfylling. I tillegg er skuespillerne, såvidt jeg kan bedømme, dyktige nok til å bære rollene sine. Det er grunn til at denne serien scorer jevnt over mye bedre enn ROP. 

Nå forventer jeg slettes ikke at du skal omfavne anti-wokes, men jeg oppfordrer likevel å se at det er nyanser i denne gruppen, samt individer som ikke har så ondskapsfulle motiver som du kanskje ville tro.

Nå har jeg lagt ut i det vide brede om dette ser jeg, beklager til Fallout-fans som føler diskusjonen tar for mye plass nå.

Således håper jeg at serien blir en hyggelig treat for alle fans, all woke-debatt til side, det er unektelig mange heftige ting de kan implementere fra spillene.

Ja det fremstår fortsatt som dust å snakke politikk rundt et produkt som ikke er presentert enda, det kalles en agenda, noe som tar større og større plass. Du har ikke meldt din ankomst i denne tråden for å spekulere i hvilke karakterer og historier som blir presentert. Du har meldt din ankomst med "bli ikke overrasket om vi får servert noe ala The Brotherhood of Woke som bekjemper The Deplorable Outcasts.".

Skal ikke påstå at du ikke har nyanser, eller at du er ondskapsfull  men du har en agenda utover å bare ønske at Fallout blir bra.

Jeg driver såpass enkel research at jeg ser filmer og serier, og enten liker de eller ikke. Jeg trenger ikke å google hva jeg synes om de. Det er nok derfor jeg muligens fremstår som "litt enkel" i min oppfatning av dette temaet.

Det wokepjattet blir jeg for det meste eksponert for via Diskusjon.no, og littegrann via Reddit.

Vi får håpe at de klarer å lage Fallout "Woke" fritt, eller "Anti(?)-woke" fritt, samt at produksjonsnivået er like høyt som GoT, RoP etc.

For verdenen, humoren og historiene har sykt mye potensiale 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
fokkeslasken skrev (7 timer siden):

Star Wars og Marvel for eksempel, hvor det er skapt urealistiske supermenn/superkvinner som hovedpersoner.

Den gode historien ofres for billige sosiale poenger som klemmes inn i fryktelig oppkonstruerte situasjoner. Det blir dårlig TV av slikt.

Den er fin.

Gleder meg til realityversjonene med realistiske supermenn i hverdagsituasjoner

  • Liker 2
Lenke til kommentar
mandodiao skrev (27 minutter siden):

Den er fin.

Gleder meg til realityversjonene med realistiske supermenn i hverdagsituasjoner

Hehe :)

Ja, men ting må jo sees i forhold til sin egen referanse. Atså, en superhelts "realistiske" referanseramme blir den verdenen som er skapt for dem hvor deres egenskap(er) er det vanlige. Sett gjennom det kikkehullet blir det urealistisk først når Hulken bryr seg mer om å drikke seg dritings og klage over menn og å ha sex med Daredevil enn om å hjelpe de trengende, eller om Supermann klager over at verden forskjellsbehandler fordi det tar så lang tid å lage hurtignudler med varmesynet.
...eller om noen skulle finne på å lage en Thor-film hvor alt av hans gode egenskaper er fjernet i et forsøk på å tvinge frem et sosialt narrativ.

Så når det gjelder spilltilpasninger har vi jo nylig fått Halo som fikk delt mottagelse. Det jeg har fått med meg at folk klagde på der var at de ikke holdt seg godt nok til originalhistorien. Det kan jeg jo være enig i, men likevel syntes jeg Halo ble meget bra. Godt gjennomført med karakterer man bryr seg om at lever eller dør. Da som en motsvar på Rings of Power og Wheel of Time hvor man aldri helt klarer å føle at engang hovedpersonene er noen man bryr seg om at er der i neste episode med kanskje et par minimale unntak.

La oss håpe dette spillet får den skjermtilpasningen det fortjener.

Lenke til kommentar

Jeg håper dette blir knallbra. Veldig glad i Fallout serien og spiller ofte fo76. Det er faktisk et godt spill om man gir det en sjanse. Det er blitt noe annet enn hva det var.

Men jeg håper de tar litt for seg hvordan det er å leve i et vault, og at man ikke er rett ut i villmarken. Veldig mange vaults ble brukt til skikkelige twisted eksperimenter på mennesker og jeg håper vi får noen tilbakeblikk til de som finnes i spillene. Håper også de nører opp under spenningen og utforskingen samt legger opp til en masse konspirasjonsteorier vi aldri får svar på. 

Det gir assosiasjoner til den gamle serien Jericho som faktisk var veldig god for min del, men fikk bare 2 sesonger. Men jeg tror de vil nå bredere og da blir vel det mørke, makabre og dystre stemningen tonet en del ned.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...