Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Hvordan bytte en lyspære?


Anbefalte innlegg

Daisy 🌸 skrev (6 minutter siden):

Jeg har noe lignende.

Det fungerer som Frank Drebin viser, men jeg løsner kun på undersiden. Jeg holder rundt dekselet, klemmer tomlene opp langs hele lengden, slik at dekselet løsner nederst. Så kan man vippe det opp slik at det løsner øverst også, og dra dekselet ut.

Ikke bruke makt, men heller rikse litt forsiktig.

Lysrøret må man også rikse litt på, ikke bruke makt, men vri forsiktig frem og tilbake, til det løsner.

Man kan selvfølgelig skifte ut hele sulamitten, men…jeg hadde nok ikke klart å sove om natten dersom jeg hadde måttet gi tapt overfor en lampe :huh: 

Jeg er på vei til å gi opp. Kanskje jeg må laste opp en videofilm der jeg strever?

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
2 hours ago, ltdata said:

Jeg er på vei til å gi opp. Kanskje jeg må laste opp en videofilm der jeg strever?

Nei, nei, jeg tror på at du strever. Jeg mente bare at det ikke handler om å bruke mest mulig kraft :) 
 

4 minutes ago, KarvaBlad said:

lysrør (tidligere kalt lysstoffrør)

Jeg holdt på å skrive lysstoffrør, følte meg såå fornøyd da jeg husket at det het lysrør.

Samme greia med skjoldkjertel (tidligere kalt skjoldbruskkjertel).

Beklager, off topic, men vet dere om det finnes flere sånne ord? :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
On 10/31/2022 at 11:01 PM, KarvaBlad said:

Surstoff er et foreldet navn på grunnstoffet oksygen

Ja! :) Det minner om den gang jeg leste fagbøker på dansk før man hadde google translate. Så der satt jeg og leste om ilt, brint og brintoverilte.

«Dansk er jo nesten det samme som norsk, det, Daisy!»

Jaha…jah :hm:
 

23 hours ago, ltdata said:

Det vet jeg ikke. Men siden den er litt lang så er det mest sannsynligvis lysrør?

Hvordan gikk det? :) 

Lenke til kommentar
Daisy 🌸 skrev (55 minutter siden):

Ja! :) Det minner om den gang jeg leste fagbøker på dansk før man hadde google translate. Så der satt jeg og leste om ilt, brint og brintoverilte.

«Dansk er jo nesten det samme som norsk, det, Daisy!»

Jaha…jah :hm:
 

Hvordan gikk det? :) 

Har gitt litt opp

Lenke til kommentar
5 hours ago, ltdata said:

Har gitt litt opp

Skjønner.

Etter lang tid setter disse nokså skrøpelige dekslene seg gjerne fast, på grunn av støv, damp, etc, og stivner også gjerne litt. Er litt samme kvalitet som plastbestikk, etter min mening…

Jaja, kanskje en grei unnskyldning hvis man ønsker seg en ny belysning :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

For meg ser det ut som en sånn lampe der man klyper sammen "U-formen" på dekselet slik det er skissert opp tidligere i tråden. Hvor holder du til? Er vant til å åpne ting jeg aldri har åpna før.

Hilsen elektriker.

Edit: jeg trener ikke benkpress så vet ikke hvor mye jeg klarer der, men det er heldigvis en ubrukelig øvelse i tilfellet her. ;)

Endret av Larzen_91
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...