Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Vi trenger å snakke om korona vaksinene!


Anbefalte innlegg

1 hour ago, Subara said:

Sitat:

Quote

Vaksinen inneholder oppskriften (mRNA) på de typiske piggene på koronaviruset innpakket i små fettbobler. Kroppen bruker oppskriften til å lage ufarlige kopier av disse piggene som immunforsvaret kan trene seg på. Slik lærer kroppen å kjenne igjen og forsvare seg mot ekte koronavirus hvis man senere blir smittet.

Det er en slags selvmotsigelse i paragrafen over. Først er oppskriften "typiske pigger". Etterpå har dette blitt forvandlet til at kroppen skal på en måte være smart nok til å lage "ufarlige kopier av disse piggene". Det er første gang jeg hører dette, og det er nok propaganda for å gjøre om piggene til søte og harmløse for de som leser. Altså misinformasjon.

"Kroppen bruker oppskriften" er også en halvsannhet. Realiteten som leger og professorer rundt om i verden har sett er at mange celler i alle kroppens organer blir infisert av innholdet i dosene for så å bli omgjort til en fabrikk av piggprotein. Immunsystemet i kroppen ser nå at det er noe veldig merkelig med disse cellene og angriper dem, som skaper betennelse, og tilslutt arrvev. Slikt arrvev kan oppstå og bli liggende i hjerte, lunger, nyrer, eggstokker, og andre steder.

Blodårer og tilhengende organer kan i tillegg bli skadet av alle piggproteinene som blir laget. Og nei de er nok ikke søte, eller harmløse. Gevinsten etter all denne herjingen skulle i prinsippet være at immunsystemet ditt er litt mer kjent med disse piggproteinene, og det kan nok hende, men immunceller har blitt skadet og drept i slaget også, så da kan det bli enklere for andre sykdommer å lage spetakkel i kroppen.

FHI snakker her til folk som om de må bli matet med teskje om hvor ufarlig dosene er. Det er uansett misinformasjon, som betyr at folk gjør valg basert på feil informasjon. Hvem skal holde FHI ansvarlig for å propagandisere hvordan disse dosene virker på kroppen?

Hvorfor føler de for å dysse ned om hvordan dosene infiserer kroppen og hvor farlig piggene er? Skal ikke vi folket få god og faktabasert informasjon? Kommer de til å rette opp denne misinformasjonen? Er det tilfeldigvis bare noe de har kopiert og limt inn fra USA og ikke tatt seg tid til å sjekke om det er riktig?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Informasjonen virker også noe utdatert og skrevet da man antok at vaksinene ville gi immunitet mot selve virussykdommen, noe man nå vet overhodet ikke stemte og at den på de på det beste var symptomdempende. Men det viser jo at narrateivet var, og på mange måter fortsatt er, at vaksinene forhindrer sykdommmen selv om jeg har sett noen nekte på at dette noensinne var det som ble kommunisert.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Selfuniverse skrev (13 timer siden):

FHI snakker her til folk som om de må bli matet med teskje om hvor ufarlig dosene er. Det er uansett misinformasjon, som betyr at folk gjør valg basert på feil informasjon. Hvem skal holde FHI ansvarlig for å propagandisere hvordan disse dosene virker på kroppen?

Hvorfor føler de for å dysse ned om hvordan dosene infiserer kroppen og hvor farlig piggene er? Skal ikke vi folket få god og faktabasert informasjon? Kommer de til å rette opp denne misinformasjonen? Er det tilfeldigvis bare noe de har kopiert og limt inn fra USA og ikke tatt seg tid til å sjekke om det er riktig?

Jeg stoler på det som står på Helsenorge, FHI og på legen min. Ellers blir det vanskelig å være pasient eller legges inn på sykehus.

Nå har vi jo hatt vaksinen en stund og har kunnet følge med på den. Det er ingen tvil om at den har hjulpet verden mot alvorlig sykdom. Viruset har endret seg til å bli en mildere utgave av seg selv. Pandemien ble avblåst.

Noen har så skral helse at de tåler lite. Det vil alltid være et forhold mellom bivirkninger og nytteverdi. For mye av reseptfrie medikamenter som Paracet og Ibux er heller ikke bra. De som fikk den sjeldne bivirkningen hjerteposebetennelse av koronavaksinen, måtte avslutte vaksineprogrammet etter 1. dose.

Jeg har ikke kompetanse til å uttale meg om piggproteiner. Det overlater jeg til ekspertene. Åpenhet og demokratisk styreform er et stikkord for norsk helsevesen. Det blir regnet som viktig for å unngå konspirasjonsteorier. Og vi har fri presse som stiller kritiske spørsmål til hvordan helsemyndighetene styrer landet vårt.

Hvorfor er det viktig å vaksinere?

Koronavaksine - informasjon til befolkningen

Bivirkninger eller symptomer etter koronavaksinasjon

Sitat

Koronavaksinene kan gi bivirkninger, men de er stort sett milde eller moderate, og går over etter noen dager. For noen vil symptomene være mer kraftige. Det er tett oppfølging av bivirkninger fra koronavaksinene.

Sitat

Blant de mer sjeldne bivirkningene som er rapportert etter mRNA-vaksinene og Nuvaxovid er betennelse i hjertemuskelen (myokarditt) og betennelse i hjerteposen (perikarditt).

Sitat

Mange har meldt om menstruasjonsforstyrrelser etter  koronavaksine. Folkehelseinstituttet bruker befolkningsundersøkelser for å få svar på spørsmål om det kan være sammenheng mellom koronavaksinene og disse symptomene.

Sitat

Når store deler av befolkningen blir vaksinert, vil mange oppleve vanlige sykdommer og plager i tiden etter vaksinering. Symptomer som oppstår i tiden etter vaksinasjon skyldes derfor ikke alltid vaksinen. Vaksinebivirkninger kan av og til være vanskelig å skille fra symptomer på infeksjoner eller andre sykdommer. Dersom du opplever uventede, kraftige eller langvarige symptomer etter vaksinasjon, bør du kontakte lege eller annet helsepersonell for vurdering og råd. Helsepersonell har plikt til å melde fra om alvorlige eller ukjente reaksjoner som de mistenker skyldes vaksine. Du kan også selv sende inn melding via skjema på helsenorge.no.

Sitat

FHI samarbeider med andre nordiske land om undersøkelser av signaler for å få et større, felles tallgrunnlag. På den måten økes muligheten til å oppdage eventuelle endringer i forekomst av sjeldne bivirkninger. Sammenstilling av data fra nasjonale helseregistre i flere nordiske land har vært viktig i utredningen av sjeldne mistenkte bivirkninger etter koronavaksinasjon.

Stoppet vaksinasjon med AstraZeneca

Ett eksempel på at dette fungerer godt, var da vaksinasjon med Vaxzevria (AstraZeneca) ble stanset i mars 2021.

Mens bla. Sverige, Storbritannia og Polen fortsatte vaksinasjon med AstraZenica på tross av dødsfall og risiko for blodpropp. Det betyr at Norge er mer forsiktig enn andre land i verden.

Endret av Subara
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
15 hours ago, Selfuniverse said:

Det er en slags selvmotsigelse i paragrafen over. Først er oppskriften "typiske pigger". Etterpå har dette blitt forvandlet til at kroppen skal på en måte være smart nok til å lage "ufarlige kopier av disse piggene". Det er første gang jeg hører dette, og det er nok propaganda for å gjøre om piggene til søte og harmløse for de som leser. Altså misinformasjon.

Vaksinen inneholder oppskriften "typiske pigger", dvs. piggproteiner som finnes på virusets overflate.
Oppskriften består av mRNA innpakket i små fettbobler.
Når fettboblene tas opp av celler, vil mRNA bli frigjort inni cellene.
"Proteinfabrikkene" i cellene bruker mRNA-oppskriften til å lage piggproteiner.

Dette er de samme proteinene som finnes på virusets overflate. (Ulike virusvarianter har ulike piggproteiner, og man kan tilpasse seg det mest utbredte viruset ved å endre på mRNA-oppskriften.)

Når man kaller dette "ufarlige kopier av disse piggene", så menes det vel at piggene alene ikke kan gi deg Covid-sykdom. Den sykdomsfremkallende delen av coronaviruset er ikke en del av vaksinen.

Piggproteinene frigjøres fra cellen og vil etter hvert bli oppdaget av immunsystemet, som så begynner å lage anti-stoffer mot dette piggproteinet. Vaksinens mRNA vil etter hvert bli "brukt opp", og cellene vil ikke lenger lage piggproteiner.

Immunsystemet har nå blitt opplært til å reagere raskt så fort det oppdager piggproteiner i kroppen, noe som tyder på at det har kommet coronavirus inn i kroppen. Immunsystemet er nå "opplært" til å angripe coronavirus, og det kan både redusere sykdomssymptomene og risikoen for å overføre smitten til andre.

Hvis det er "første gang du hører dette", så må jeg si at jeg lurer på hvor du har vært de 3 siste årene.
Eller hvor du har tilegnet deg informasjon.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
7 minutes ago, nebrewfoz said:

Når man kaller dette "ufarlige kopier av disse piggene", så menes det vel at piggene alene ikke kan gi deg Covid-sykdom. Den sykdomsfremkallende delen av coronaviruset er ikke en del av vaksinen.

En digresjon:
Det australske teamet som arbeidet med en Covid-vaksine, hadde valgt en metode som gikk ut på å masseprodusere piggproteinet i en lab, og injisere en viss mengde piggprotein inn i kroppen slik at immunsystemet kunne bli eksponert for det og således være beredt på å møte coronavirus med samme piggprotein.

Men for å kunne lage piggproteinet i samme form som det fremstår i viruset, så var de avhengige av å lage en slags "klo" som kunne holde fast den ene enden av piggproteinet, slik at immunsystemet kunne lære seg å kjenne igjen den andre enden av piggproteinet. En slik "klo" hadde man oppdaget under studier av HIV-viruset, så de koblet sammen denne kloa med piggproteinet og endte opp med noe som var så stabilt at det kunne brukes som en vaksine.

De første erfaringene man gjorde viste av vaksinen fungerte bra mot Covid-19. Det som ikke var så bra, var at de vaksinerte fikk et positivt utslag på en HIV-test ...  Den lille "kloa" fra HIV-viruset var nok til at testene ga utslag. Ettersom det ville bli (for) kostbart å gjennomføre mer omfattende tester for å finne ut hvem som egentlig hadde HIV og hvem som bare ga utslag på grunn av vaksinen, valgte man å legge ned dette vaksineutviklingsprosjektet.

Lenke til kommentar
35 minutes ago, :utakt said:

Jeg har aldri fått noe godt svar på hvorfor noen er superskeptiske til piggprotein fra vaksinene, men helt ubekymret over å bli smittet med viruset og få piggproteinet den veien i stedet. 

Kanskje jeg kan få et svar på det nå?

Sånn generelt blir nok mye av Innholdet i dosene raskt distribuert ut i hele kroppen fra injeksjonsstedet i en frisk person med god blodsirkulasjon. Dette gjør at mange organer i kroppen vil ha ett betydelig antall celler som blir infisert av mRNA-et slik denne teknologien er utformet. Som gjør at immunforsvaret angriper disse cellene i organene, (og også at friske celler rundt kan bli skadet i denne prosessen, fordi immunforsvaret kan være ganske aggressivt). Dette er forskjellig fra viruset, som primært infiserer og sprer seg i luftveiene, men kan også spre seg i kroppen generelt. Der infiserte celler blir angrepet av immunforsvaret.

Hvor mye piggprotein som blir produsert av infiserte celler med fettboble-mRNA fra dosene vet jeg ikke, men man kan jo anta at det er en god del på samme tid. Hvordan det er for hele kroppens blodårer og tilhengende organer å bli utsatt for ett høyt antall piggprotein i en kort tidsperiode kan man jo lure på. Viruset antar jeg at ikke vil være istand til å bombardere kroppen med piggprotein i ett kort tidsrom.

Det er nok av historier om hva som kan skje med folk etter disse dosene. Statistikker av rapporteringssystemene taler for at det er veldig mange som har blitt skadet eller er død som følge av dem. De fleste kan nok greie seg bra etterhvert selv om de kanskje har blitt mikroskopisk skadet av betennelser rundt om i kroppen.

Når jeg oppveier disse punktene så synes ikke jeg at det er ett godt valg å påføre kroppen min eller mine barn denne metaforiske bomben som har ett potensiale for å skade mange organer i kroppen. Som leger og professorer har sagt, så er det altfor mange ukjente variabler med denne teknologien til at det overhode er trygt å bruke på mennesker.

Eksempelvis er det også en mulighet for at dosene kan presse kroppen inn i sykdommer som en person kan være tilbøyelig for på forhånd. ALS er en helt forferdelig uhelbredelig sykdom med døden som eneste destinasjon. Minst en person er påvist å ha fått livet på dette horrible sporet en dag etter en J&J dose. Og jeg vet om en person her fra Norge som også fikk denne forferdelige sykdommen på samme tid som dosene ble satt. Denne personen kan nå bare røre på øynene. Jeg vet ikke om det hadde noe med dosene å gjøre.

 

Når jeg fikk Omikron hadde jeg feber og etterhvert pulserende hodepine i noen dager, og følte absolutt at jeg var influensa syk. Men jeg følte meg ikke døende, slik en god del gjorde av de som tok en sprøyte.

Jeg skulle ønske samfunnet ikke var så manipulert av andre utenlandske krefter som det ser ut til å være, slik at media så tidlig som mulig kunne ha informert befolkningen om at det var mulig å kjøpe seg Ivermectin, med rett dosering, for å redusere sjansen for å bli smittet og bli alvorlig syk, hvis de ønsket det. Men den vestlige verden fungerer ikke slik per dags dato må jeg konkludere med. Så da velger jeg heller å ikke utsette meg for noen dosebombe, og forbedre helsen min på andre bedre, og mer fornuftige måter, som jeg heldigvis fremdeles har lov til. Så lenge det varer.

Lenke til kommentar
22 minutes ago, Selfuniverse said:

Sånn generelt blir nok mye av Innholdet i dosene raskt distribuert ut i hele kroppen fra injeksjonsstedet i en frisk person med god blodsirkulasjon. Dette gjør at mange organer i kroppen vil ha ett betydelig antall celler som blir infisert av mRNA-et slik denne teknologien er utformet.

Har du noen gode grunner til å anta at det er slik det foregår?

Vaksinen settes i muskelen, ikke i en blodåre. De fleste som har fått en vaksinedose klager på at muskelen blir øm og at armen blir støl, men hvis vaksinen blir raskt distribuert rundt i kroppen, hvorfor blir man ikke like støl over hele seg? Det enkle svaret er at vaksinen stort sett ikke forlater muskelen, og piggproteinene som blir laget finner man i muskelens "nærområde".

Hentet herfra: https://www.nebraskamed.com/COVID/where-mrna-vaccines-and-spike-proteins-go

Where does the vaccine go?

Here's a peer-reviewed study [https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2211124720302928] that shows where intramuscular vaccines (which all three of the COVID-19 vaccines are) travel in macaques (a type of monkey). Vaccines mostly remain near the site of injection (the arm muscle) and local lymph nodes. 

This makes sense: Lymph nodes produce white blood cells and antibodies to protect us from disease. A key part of the lymphatic system, lymph nodes also clean up fluids and remove waste materials. Finding pieces of spike protein in the lymph nodes is completely normal, because lymph nodes act as the trash removal service for the body. That means the vaccine did its job (made spike proteins, which caused the creation of antibodies) and will be cleared from the body.

Another peer-reviewed study [https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5475249/] tested exactly where an mRNA vaccine went in mice. Most of the mRNA vaccine stayed in the injection site muscle – where you get the shot. Look at Table 1. A lot of mRNA vaccine was found in local lymph nodes, which peaked about eight hours after the shot was given. A much smaller amount of mRNA vaccine went to farther away lymph nodes.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Subara skrev (16 timer siden):

Viruset har endret seg til å bli en mildere utgave av seg selv.

Ja, men det har skjedd på tross av og ikke på grunn av vaksinen. Om man hevder at muteringen fra delta til omicron skjedde på grunn av vaksinen har ikke jeg sett noen studier som sannsynliggjør dette. I Sør-Afrika hvor omicron oppstod var det store flertallet ikke vaksinerte på tidspunktet da varianten dukket opp.

Subara skrev (16 timer siden):

Pandemien ble avblåst.

 

I praksis ja. Etter en dårlig start på året 2022 hvor flere land gikk til enda mer drastiske tiltak enn tidligere og Østerrike lovet å innføre tvangsvaksinering av hele befolkningen innen februar droppet de alt av tiltak nesten over natten en måned inn i det nye året og så kom Ukraina og alt med covid var glemt-bortsett fra i Kina som holdt på ennå et et år med de mest ekstreme tiltakene på jordkloden. MEN - WHO insisterer fortsatt, nå i november 2023 på at pandemien ikke er over. Mange er nok ikke klar over det, men de har aldri erklært den for avsluttet. Norge har heller ikke fjernet kriselovene som ble innført i all hast og har i stillhet forlenget dem slik at de i praksis kan reaktiveres når som helst.

Subara skrev (16 timer siden):

For mye av reseptfrie medikamenter som Paracet og Ibux er heller ikke bra.

Som er grunnen til at jeg har skyhøy terskel for å ta slike medikamenter.

Subara skrev (16 timer siden):

Åpenhet og demokratisk styreform er et stikkord for norsk helsevesen. Det blir regnet som viktig for å unngå konspirasjonsteorier. Og vi har fri presse som stiller kritiske spørsmål til hvordan helsemyndighetene styrer landet vårt.

 

Vel, omstendighetene rundt prosessene bak nedstenginen 12.mars 2020 er fortsatt i mørke og tåke. SMSer er angivelig slettet, notater kastet; ingenting foreligger og media var ikke tilstede.

Kritiske spørsmål ble knapt stilt fra media før helt på slutten av locdowntiden, det vil si på nyåret 2022. Aftenposten har også innrømmet hvor fraværende den kritiske sansen var. Det eneste "kritiske" spørsmålet man stilte regjeringen i de mange presekonferansene i lang tid var "hvorfor er dere ikke enda strengere når det er så mange smittede som det er nå?".

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Subara skrev (16 timer siden):

Jeg siterer:

Når vi får vaksiner aktiviseres immunapparatet uten at vi blir syke. Slik kan noen av de farlige smittsomme sykdommene forebygges på en enkel og effektiv måte.

Det stemmer absolutt på en rekke vaksiner, men man må kunne slå fast nå at det ikke er tilfelle med coronavaksinene. Ikke forhindrer det at man blir syke og ikke gir de flokkimmunitet. Man blir kanskje litt mindre syk, men hvor mye mindre er ikke godt å si. Får man covid blir man syk; men de fleste takler det nå heldigvis bra. Jeg kjenner veldig få nå som ikke har hatt corona etter omicron, og både vaksinerte og uvaksinerte jeg kjenner har kommet seg gjennom det og jeg kan ikke si at jeg har noen erfaring at de uten vaksine ble noe sykere enn de med.

Subara skrev (17 timer siden):

 

Mens bla. Sverige, Storbritannia og Polen fortsatte vaksinasjon med AstraZenica på tross av dødsfall og risiko for blodpropp. Det betyr at Norge er mer forsiktig enn andre land i verden.

Og det var en bra og selvstendig beslutning som Norge gjorde på egen hånd. En beslutning vi kanskje ikke kan ta dersom de skrekkeligste føringene for WHOs nye traktat skulle bli gjeldende.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
15 hours ago, nebrewfoz said:

Har du noen gode grunner til å anta at det er slik det foregår?

Jeg er alltid åpen for at det kan være noe feil med hva jeg har sagt, så nøyaktig hvordan disse dosene oppfører seg når de entrer kroppen skal ikke jeg påberope meg å vite. Derfor er det veldig bra at vi har de innenfor feltet som kan fortelle oss om det bedre enn meg.

Det er flere leger som forteller om det grunnleggende samme (som er nevnt før i tråden). Her er enda en av dem som kanskje ikke er nevnt før:

Byram Bridle, a viral immunologist and associate professor at University of Guelph, Ontario.

...

“Is it a safe assumption that it stays in the shoulder muscle? The short answer is: absolutely not. It’s very disconcerting.”

...

“However, when studying the severe COVID-19, […] heart problems, lots of problems with the cardiovascular system, bleeding and clotting, are all associated with COVID-19,”  he added. “In doing that research, what has been discovered by the scientific community, the spike protein on its own is almost entirely responsible for the damage to the cardiovascular system, if it gets into circulation.”

When the purified spike protein is injected into the blood of research animals, they experience damage to the cardiovascular system and the protein can cross the blood-brain barrier and cause damage to the brain, Bridle explained.

The biodistribution study obtained by Bridle shows the COVID spike protein gets into the blood where it circulates for several days post-vaccination and then accumulates in organs and tissues including the spleen, bone marrow, the liver, adrenal glands and in “quite high concentrations” in the ovaries.

“We have known for a long time that the spike protein is a pathogenic protein, Bridle said. “It is a toxin. It can cause damage in our body if it gets into circulation.”

...

In a study published in Nature Neuroscience, lab animals injected with purified spike protein into their bloodstream developed cardiovascular problems. The spike protein also crossed the blood-brain barrier and caused damage to the brain.

It was a grave mistake to believe the spike protein would not escape into the blood circulation, according to Bridle. “Now, we have clear-cut evidence that the vaccines that make the cells in our deltoid muscles manufacture this protein — that the vaccine itself, plus the protein — gets into blood circulation,” he said.

Bridle said the scientific community has discovered the spike protein, on its own, is almost entirely responsible for the damage to the cardiovascular system, if it gets into circulation.

Once in circulation, the spike protein can attach to specific ACE2 receptors that are on blood platelets and the cells that line blood vessels, Bridle said. “When that happens it can do one of two things. It can either cause platelets to clump, and that can lead to clotting — that’s exactly why we’ve been seeing clotting disorders associated with these vaccines. It can also lead to bleeding,” he added.

Both clotting and bleeding are associated with vaccine-induced thrombotic thrombocytopenia (VITT). Bridle also said the spike protein in circulation would explain recently reported heart problems in vaccinated teens.

Stephanie Seneff, senior research scientists at Massachusetts Institute of Technology, said it is now clear vaccine content is being delivered to the spleen and the glands, including the ovaries and the adrenal glands, and is being shed into the medium and then eventually reaches the bloodstream causing systemic damage.

“ACE2 receptors are common in the heart and brain,” she added. “And this is how the spike protein causes cardiovascular and cognitive problems.”

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men hvorfor stoler du mer på disse enkeltstående legene enn verdens samlede helsemyndigheter og fagmiljø? Hvorfor tror du f.eks denne Bridle har skjønt noe som hverken FHI eller noen tilsvarende organisasjoner over hele verden har skjønt? Hvorfor publiseres stoffet på blogger og videotjenester, i stedet for anerkjente fagtidsskrifter? 

Jeg har sett diskusjoner der folk i fagmiljøet kommer med gode innvendinger mot disse kontrære synspunktene. Der forskningen blir kritisert fordi det ikke er tatt høyde for sånn , at resultatene ikke kan tolkes til å støtte slik , fordi [insert masse medisinske fagtermer]. Debatten pleier å stilne da, før de samme påstandene dukker opp to uker senere og karusellen starter på nytt. 

Stephanie Seneff forsker på IT, forresten. Sikkert god på datamaskiner. Vaksiner og virus er noe helt annet. Ingen stemme verdt å lytte til i denne diskusjonen. 

Verdens helsemyndigheter er ikke ute etter å ta livet av oss. 

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Selfuniverse skrev (På 1.11.2023 den 6:13 PM):

Du spurte meg om noe personlig. Jeg svarte om meg personlig.

Feil.
Jeg stilte deg retoriske spørsmål, eksempelvis om du noen gang har lest om bivirkningene til Ibux.
Retoriske spørsmål er aldri personlige.
Tror du i full alvor at jeg personlig var interessert i hvorvidt du sjøl har brukt Ibux eller lest om dets bivirkninger?
Der er flere debattanter i denne tråden enn kun deg, vet du.

Tips til alle lesere  som har giddet å lese så langt: hvis du ønsker kortversjonen som setter endelig punktum for denne debatten, så bla nedover i dette innlegget til du kommer til slutten, dvs til mitt punkt 7, markert i rødt.

Sitat

Denne tråden inneholder leger som alle poengterer hvor lite denne mRNA behandlingen fungerer, og hvor ekstremt farlig den er. 

Feil.
Denne tråden inneholder ikke en eneste lege.
Hvis du påstår at noen av debattantene er lege, så vil jeg at du oppgir hvem av dem som er lege, og et bevis for at debattanten er lege.

Der er heller ingen som påstår at den er ekstremt farlig.
Det er farligere å ta Ibux, slik jeg allerede har bevist.

Sitat

Jeg svarte på det. Jeg sa at jeg er uenig i premisset ditt. Derfor kan jeg ikke uten videre svare direkte på det.

Feil igjen.
Du har ennå ikke svart på hvorfor du er uenig i premisset mitt.
Fortell i klartekst hva du mener er mitt premiss og hva du mener er feil med det, så tar vi det derfra.

Sitat

Hvis du spør meg: "Hvorfor skal folk nøle med å kjøre bil, når det er farligere å bade i sjøen enn å kjøre bil, og folk ikke nøler med å bade?" Så blir det samme kortslutning fordi det ikke nødvendigvis er farligere å bade i sjøen enn å kjøre bil.

Fundamentalt feil analogi.
1.
Det å kjøre bil og det å bade i sjøen har absolutt ingenting med hverandre å gjøre, mens det å spise Ibux og det å ta vaksine er to sider av samme sak, dvs et alvorlig utfall har samme spesifikke årsak, nemlig introduksjonen av et xenobiotika og/eller et potenselt immuntriggende antigen i kroppen i begge tilfeller, og som dermed bidrar til at tilfellene blir fullt sammenlignbare.
Jeg kan bruke samme fordummende og falske analogi og omskrivning som du bruker her i et desperat forsøk på å styrke dine argumenter, og dermed blir jeg istand til å bevise nesten hva som helst, dvs de mest idiotiske ting.

2.
La oss hypotetisk si at du løser problemet i pkt 1, og kan bevise at folk som dør inni bilen dør av samme årsak som de som drukner.
Da gjenstår du likevel med et problem; skal analogien din fungere, så må du faktisk først bevise din påstand, dvs at flere drukner mens de bader enn antallet som dør inni bilen mens de kjører bil, pr år.
Jeg har allerede bevist min påstand, dvs at flere dør av Ibux enn av COVID19-vaksinen.
Du har ennå ikke bevist en fjært.
Du vet vel at det er den som kommer med en påstand som har bevisplikten?

 

Sitat

Pluss det faktum at jeg faktisk har advart folk mot skadelige legemidler cirka hele livet. Jeg hadde en venn i USA som var veldig opptatt med at det var bare å finne 'rett' blanding av legemidler for å ha ett godt liv. Han er død nå.

 

1. Her insinuerer du kraftig at kompisen din døde av legemidlene han tok, men ikke av sykdommen(e) som han åpenbart ha måtte ha hatt siden han måtte ta legemidler.
Og dette kan du selvfølgelig bevise?
Er dette et faktum, eller kun en ny konspirasjonsteori fra deg?

2. Men la oss hypotetisk si du har rett; han døde ikke av sykdommen, men av alle legemidlene han tok.
Tja, all den tid statistisk tusenvis av amerikanere dør hvert år pga uforutsette bivirkninger av legemidler som kombineres, dvs det vi kaller legemiddelinteraksjoner, så er jeg slettes ikke forbauset.
Så poenget ditt var?
Hadde det amerikanske folket ikke tatt legemidler i det hele tatt, så hadde millioner dødd.
For som du ennå ikke skjønner; legemidlene virker.
 

Sitat

Denne tråden inneholder mange utdrag fra leger og professorer som beviser hvor skadelig mRNA behandlingen er.

Pisspreik fra ende til annen.
Joda, der er sikkert både leger og professorer som uttaler seg, men det er ikke det som er problemet her.
Det som er problemet er måten som du tolker det på.
Her er f.eks et utdrag av din tolkning av filmen, og det eneste jeg trengte å lese for å konkludere at resten av videoen du lenket til er det reneste jåss og pisspreik (sitat av deg) :

"00:00:54 Neste forsker, Chris, på skjult kamera blir fortalt av 'daten' at hun hadde covid og har veldig mye immunitet fordi hun undersøkte seg for det en måneds tid siden. Forskeren svarer at det 'er greit, samme situasjon som med broren hans.' Hun følger opp med å spørre om hun bør ta vaksinen. Han sier "Vent... Hvis immuniteten din begynner å dale, ta vaksinen." Hun spør om hun er godt beskyttet nå. Han sier ja. Hun: "Like mye som vaksinen?" Han: "Sikkert mer." Hun: "Hvordan det? Hvor mye mer?" Han får det litt vanskelig med å svare kjapt. Man merker at han prøver å være tydelig. Han "Vi ser en oppgang av Delta varianten. Ikke pågrunn av varianten, men grunnleggende så har det med at antistoffene daler (han snakker om antistoffer fra vaksinen). De er fremdeles beskyttet men har ikke den 95% effektiviteten, mer som 70%. Så du er beskyttet lengre siden du hadde en naturlig reaksjon." Her klippes videoen og han fortsetter videre med at de (myndigheter eller Pfizer) prøver å holde styr på alle som er vaksinert, for å få sanket tall de vil ha. Men at hun skal ikke trenge å vise noe, da det blir brudd på HIPAA (at helseopplysninger skal være privat). Han fortsetter med at ingen har rett i spørre om du er vaksinert. Det er en invasjon av privatlivet, og han er ikke enig i at de kan gjøre slike ting."

1. Chris har vitenskapelig helt rett i at hvis man har vært smittet med villtype virus uten å være vaksinert først, så har man bedre immunitet mot viruset etterpå enn hvis man kun har vært vaksinert uten å ha vært smittet.
Dette faktum vil du finne i enhver lærebok i immunologi, så der er m.a.o intet mistenkelig eller oppsiktsvekkende med dette.
Problemet som du ikke skjønner her (og som Chris sikkert nevner, men som beleilig nok er blitt klippet bort av filmens konspiratørforfatter siden det kontradikterer forfatterens konspirasjonsteori), er at sjansen for å av viruset er mye mye større hvis immunforsvaret er ukjent med viruset, dvs hvis du blir smittet av viruset uten å være vaksinert fra før.
Eller sagt på en annen måte; sjansen for å dø av viruset er relativt svært liten hvis du er vaksinert i tide.
Så si meg hvilken del av følgende setning som du ikke skjønte: vaksinen virker, punktum.

2. Jepp, Chris får det vanskelig med å svare kjapt på et spørsmål som involverer statistikk som stadig forandrer seg siden pandemier ikke er noe dagligdags, og hvem gjør ikke det når ingen går rundt med statistikk i hodet.

3. Jepp, myndighetene og Pfizer er nødt til å holde styr på hvem som er/ikke er vaksinert, all den tid dette er tildels lovpålagt og når enkelte personkategorier skal prioriteres, og noe annet ville vært unaturlig.
Og likevel så vi eksempler på at selvopptatte individer ikke respekterte dette og/eller prøvde å snike i vaksinekøen.

4. Dette intervjuet med Chris har fått oppmerksomhet i andre medier, hvor journalister uten særlig kunnskap innen immunologi, har laget en svær sak av at man generelt blir bedre immunisert av en naturlig virusinfeksjon av levende villtypevirus (som man står i fare for å dø av), enn av vaksine, som om dette liksom skulle være en hemmelighet.
Men selvfølgelig unngår journalisten å nevne det der med dødsfaren.
Så ved å ta det hele ut av kontekst på denne måten, så vil en lekmann forstå det slik at det er bedre å bli smittet av levende villtype virus, enn å ta vaksine.
Særlig har mediene heng seg opp i en påstand fra Chris (sitat fra filmen): "So when you actually get the virus, you're going to start producing antibodies against multiple pieces of the virus.... So, your antibodies are probably better at that point than the vaccination"
Igjen ser vi at noe er klippet vekk og tatt ut av kontekst av filmens forfatter i den hensikt at lekmenn skal sitte igjen med et falskt inntrykk av at levende villtype-virus vil indusere produksjon av antistoff i kroppen som effektivt stopper virus, mens vaksinen ikke gjør dette så effektivt.
Ditt problem er at dette er fundamentalt feil, for hensikten med RNA-vaksinen er nettopp å produsere antistoff mot viruset, slik denne plansjen hentet fra verdens mest anerkjente naturvitenskapelige tidsskrift, Nature, klart viser.
 

5. Intervjuet med Chris, en presumtivt lovlydig borger som ikke er mistenkt for noe, er filmet med skjult kamera, og uten at Chris vet om det.
Ergo begås et
lovbrudd av
intervjueren eller forfatter av filmen, for sist jeg sjekka så er det ulovlig å gjøre både film- og lydopptak av folk uten at de opplyses om dette, både her til lands og i andre land vi liker å sammenligne oss med.
I filmen påstår intervjueren bokstavelig til Chris at det ikke foretaes noen opptak av samtalen, noe som er regelrett løgn.
Det faktum alene at forfatter av filmen på forhånd har valgt å benytte skjult kamera, er normalt et kraftig signal/indikasjon til oss seere om at forfatteren har tenkt å avsløre noe "hemmelig", en slags "svindel" eller noe "ulovlig", dvs en slags konspirasjon som noen få innvidde tilhørende en slags elite prøver å holde skjult for oss vanlige folk.
Hensikten er å skape en forutinntatthet hos seeren om at intervju-objektet er en svindler og medlem av en konspirasjon som nå skal avsløres i all hans ondskap.
Fjortiser og andre ukritiske ignorante individer vil nok fort gå i denne fella, men problemet ditt, er at det er absolutt ingenting i intervjuet med Chris som indikerer noe usant, noe hemmelig, noen slags svindel eller noen konspirasjon.

6. Du glemmer også at intervjuet er foretatt i USA, et sterkt politisk polarisert samfunn hvor halvparten av folket og en stor del av pressen var/er svorneTrump-tilhengere som betraktet f.eks det å bære munnbind som landsforræderi, fordi landets største corona-fornekter og smitte-spreder, Trump sjøl, hadde indikert dette kraftig (noe som egentlig pussig, for Trump bar  munnbind sjøl).

7. Forfatteren av videoen du stiller deg bak, og som du bruker som "bevis" for at COVID19-vaksinen er "farlig", er James Edward O'Keefe, en kjent ytre-høyre aktivist som er kjent for bl.a. følgende tvilsomme meritter:

James Edward ble for noen år siden dømt i retten til å betale ca 1.5 million kr i oppreisning for å ha fremmet falske anklager mot ansatte i en internasjonal organisasjon med navn "Association of Community Organizations for Reform Now (
ACORN") som er en samling av non-profit-organisasjoner som jobber for å forbedre vilkårene for fattigfolk mht bedre helsestell, bedre boliger, etc. De falske anklagene fra James Edward ble fremmet via hans tungt redigerte videoer med sterk politisk slagside i den hensikt å forlede folks oppfatning av organisasjonen.
James Edward har også jobbet for både eks-president Donald Trump og organisasjonen
Breitbart som er et nettsted på ytre høyre fløy som er kjent for å publisere konspirasjonsteorier, å fremme hat mot kvinner, hat mot jøder, rasisme, fremmedfrykt, klimakrisefornektelse og COVID19-fornektelse, samt å spre ideer med utsprang fra ny-nazisme og "hvit makt"-grupper, men ikke minst er Breitbart kjent for sin sterke støtte til Donald Trumps presidentskap.
Mest kjente Breitbart-medlem er nettstedets styreleder
Steve Bannon som var Donald Trumps nærmeste ideologiske rådgiver i en tidlig periode av sistnevntes presidentskap.
Steve Bannon ble nylig dømt for forakt for retten fordi han nektet å møte til en høring om 6 januar-angrepene på kongressen, men han er også kjent for at hans Twitter-konto ble slettet etter at han rettet dødstrusler mot USAs covid19-ekspert Anthony Fauci og FBI-sjefen Christofer Wray.

Donald Trump er en tilhenger av QAnon, en gruppe konspirasjonsteoretikere som påstår at den nåværende amerikanske presidenten Jo Biden og Hillary Clinton egentlig er "lizzard people", dvs øgler inni menneske-forkledning som leder en global pedofili-ring som voldtar og spiser barn.
Donald Trump, som forøvrig
oppfordret folk til å ta den dødelige giften klorin inn i kroppen under pandemien for å bekjempe viruset, ble nylig dømt for bedrageri.

Jeg skjønner ærlig talt ikke hva pokker budskapet ditt egentlig er her inne, annet enn å spre rent pissreik utgytt av ræva på kjente kriminelle konspirasjonsteoretikere med rasistiske og nazistiske sympatier.
Ved å stille deg bak konspirasjonsteoriene til James Edward ved å vise til hans falske film, så gjorde du deg sjøl til en konspirasjonsteoretiker og ikke minst til en klovn.
Og med det sier jeg takk for meg.
 

Endret av RadonReady
  • Liker 1
Lenke til kommentar
:utakt skrev (På 2.11.2023 den 3:28 PM):

Jeg har aldri fått noe godt svar på hvorfor noen er superskeptiske til piggprotein fra vaksinene, men helt ubekymret over å bli smittet med viruset og få piggproteinet den veien i stedet. 

Kanskje jeg kan få et svar på det nå?

`Det er folk som vistnok er redde for begge deler og som derfor også har valgt å isolere seg helt til nå og droppet alt sosialt liv(som vil bli for alltid hvis dem aldri lar frykten slippe taket). Vet om en person som var livredd for både covid og vaksinen og var ganske isolert intill ganske nylig, men har innsett etterhvert hvor meningsløs slik frykt er. Men jeg vet ikke om vedkommende redd på grunn av selve piggproteinet eller har noen særlig kunnskap om hva det er for noe; bare generell virusfrykt og vaksineskepsis på samme tid. Så folk som er redd for begge deler finnes, skjønt man hører og leser kanskje ikke så mye om disse i det polariserte ordskiftet.

nebrewfoz skrev (På 2.11.2023 den 5:51 PM):

Har du noen gode grunner til å anta at det er slik det foregår?

Vaksinen settes i muskelen, ikke i en blodåre. De fleste som har fått en vaksinedose klager på at muskelen blir øm og at armen blir støl, men hvis vaksinen blir raskt distribuert rundt i kroppen, hvorfor blir man ikke like støl over hele seg? Det enkle svaret er at vaksinen stort sett ikke forlater muskelen, og piggproteinene som blir laget finner man i muskelens "nærområde".

Hentet herfra: https://www.nebraskamed.com/COVID/where-mrna-vaccines-and-spike-proteins-go

 


Den skal i utgangspunktet settes rett i muskelen, ja, selv om uhell skjer. Jeg husker jo fra det store vaksineåret 2021 at det ble tatt opp dette med aspirering, og at man i Danmark i motsetning til i Norge anbefalte aspirering ved vaksinering.

https://sykepleien.no/2021/04/koronavaksine-anbefaler-aspirere-i-danmark-ikke-i-norge

Nå er kanskje artikkelen kanskje noe utdatert siden det pekes på bivirkninger som oftere kom med Aztra-Zeneca som vi jo vet ble droppet i Norge. Likevel lurer jeg på om det finnes noen studier som viser forskjell i bivirkninger i Norge versus Danmark. I 2021 ble det jo massevaksinert og hvor gode opplærte rutiner hadde de som satt stikkene på hundretusener av mennesker i løpet av veldig kort tid? For det er vel ikke utenkelig at mange ved et uhell rett og slett fikk vaksinestikket inn i blodbanen?

Jarmo skrev (På 3.11.2023 den 7:35 AM):

Interessant å se hvordan antallet injeksomer med coronavaksine på bestemte dager har sunket fra 42 millioner 25.juni 2021 til 20 000 den 28.oktober 2023. Boosterdosene er åpenbart ikke noen suksess. Men så har jo også dødsfallene stupt etter at omicron tok helt over for delta. Grafen for "cases" er egentlig ubrukelig for nåtidens omfang av smittede i og med at hele verden har droppet obligatorisk massetesting av befolkningen. Det er vel bare pasienter på sykehus med luftveissymptomer som testes nå til dags?

 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Sviskepott skrev (14 minutter siden):

Det har vært veldig mye tett-i-tett-kø for den sprøyta, så jeg skal heller bestille meg en time og få influensasprøyte i samme slengen, hvis det er mulig. Så er det gjort. 

Det er trygt å ta både korona og influensavaksine samtidig, altså en i hver arm, men anbefaler å spørre det aktuelle vaksinesenteret i forkant. 

Jeg boosterdose på fredag i forrige uke i Oslo, på drop in. Det var en del mennesker i observasjonsdelen i hallen på vaksinesenteret, men ingen i køen da jeg kom, så det tok bokstavelig talt et par sekunder fra jeg hadde registrert meg til jeg fikk selve vaksinen. Jeg ble ikke spurt om jeg ville ha influensavaksinen i tillegg så jeg er usikker på om Oslo kommune praktiserer at man kan få begge samtidig ( har hørt av andre på nett at de har fått muligheten, men vet ikke hvor disse bor i landet) men jeg tok influensavaksinen i oktober så kanskje de så dette ved registrering og derfor ikke spurte. Jeg anbefaler å ringe eller sende mail til vaksinsenteret før du drar. Det er jo bare kjempebra hvis folk vaksinerer seg både mot korona og influensa, så det burde de jo legge til rette for. 

Koronavaksinen er forøvrig gratis, mens influensavaksinen ikke er det (som regel). Sjekk også ut om du kan få influensavaksinen dekket gjennom arbeidsgiver! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
:utakt skrev (På 2.11.2023 den 5:39 PM):

 

Ta vaksine eller la være, ingen bryr seg. Men slutt å spre bullshiten din i alle kanaler. 

At ingen bryr seg om hvorvidt noen tar vaksinen eller ikke håper jeg ihvertfall stemmer. For slik har det ikke alltid vært med tanke på hvilke beskyldninger de som vegret seg i 2021 ble utsatt for og hvordan selv offentlige personer gikk ut med regelrett hets i media og snakket om å internere og utestenge disse - i Norge. Og hvordan vi som takket nei til tredejedose fikk skylden for at Norge var nedstengt mellom desember 2021 og februar 2022. Så om virkelig ingen bryr seg om det nå er det isåfall et stort fremskritt.

 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
21 hours ago, Sviskepott said:

Det har vært veldig mye tett-i-tett-kø for den sprøyta, så jeg skal heller bestille meg en time og få influensasprøyte i samme slengen, hvis det er mulig. Så er det gjort. 

Jeg fikk beskjed om at det måtte gå en uke mellom. Rekkefølgen tror jeg ikke betyr noe, men da jeg skulle ta koronaboosteren, ble jeg spurt om jeg hadde fått noen andre vaksiner i løpet av de foregående 7 dagene. I mitt tilfelle var svaret nei, så jeg fikk ikke funnet ut om det ville ha gått an å gjøre det "på eget ansvar".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...