Gå til innhold

iPhone 14-tråden


Anbefalte innlegg

kan fortelle at jeg nå har testet med og uten Always On om hverandre med fire oppladinger med tilnærmet samme bruksmønster. Jeg jobber på kontor så telefonen ligger stort sett på kontorpulten etc. 

Mine erfaringer så langt at den i løpet av et døgn bruker mellom 7-10% mer strøm med Always On display påslått. 

Ikke fryktelig mye, men mye nok til at jeg ikke velger å bruke den funksjonen. 

Jeg måler resultatet klokken 00:00 på kvelden før jeg legger meg og da har jeg fra 88-92% igjen med AOD avslått og mellom 82-85% med AOD påslått. 

Ikke noen vitenskapelig test som nevnt, men med mitt bruksmønster så bruker den vertfall ca. 7-10% 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bjerknez skrev (2 timer siden):

Jeg måler resultatet klokken 00:00 på kvelden før jeg legger meg og da har jeg fra 88-92% igjen med AOD avslått og mellom 82-85% med AOD påslått. 

Mulig jeg misforstår, men du har 82-92% strøm igjen på telefonen når du legger deg? Da har du ladet telefonen gjennom dagen da også? Eller bruker du aldri telefonen?

Det er vanskelig for meg å forstå hvorfor du vil spare 10% når du har 80% ekstra å gå på 😛 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Comma Chameleon skrev (5 minutter siden):

Mulig jeg misforstår, men du har 82-92% strøm igjen på telefonen når du legger deg? Da har du ladet telefonen gjennom dagen da også? Eller bruker du aldri telefonen?

Det er vanskelig for meg å forstå hvorfor du vil spare 10% når du har 80% ekstra å gå på 😛 

Det stemmer. Jeg har 82-92% strøm igjen når jeg legger meg og da har jeg ikke ladet den gjennom dagen.

Normalt midt i uken så er det ikke noe problem med AOD påslått. Sikkert ikke ellers heller, men jeg bruker den langt mer aktivt til tider. 

Men poenget her er altså batteriforbruket isolert sett. Hvor mye JEG bruker telefonen eller ikke er irrelevant i denne sammenhengen. Jeg synes bare det er bortkastet og kaste bort 10ish % batteri i løpet av et døgn bare fpr at klokken skal synes hele tiden :) 

Lenke til kommentar
Bjerknez skrev (10 minutter siden):

Men poenget her er altså batteriforbruket isolert sett. Hvor mye JEG bruker telefonen eller ikke er irrelevant i denne sammenhengen. Jeg synes bare det er bortkastet og kaste bort 10ish % batteri i løpet av et døgn bare fpr at klokken skal synes hele tiden :) 

Jeg er uenig. Hvor mye strøm en funksjon trekker har alt å si med hvor mye du bruker telefonen. Å nekte å bruke den kun på prinsipp og ikke pga. ekte faktorer er litt merkelig synes jeg. Det er litt som å ikke ha på musikk i el-bilen fordi anlegget trekker for mye strøm, selv om du kommer fram med 80% igjen på batteriet 🤷‍♂️.

Og med tanke på anbefalingene om at man burde ligge mellom 20-80% og 'klattlade' telefonen i det intervallet for å bevare batteriet mest så burde vel du passe på å ikke lade hver kveld uansett. Det er bedre for deg om du ligger mellom 50-60% og så lader opp til 80%. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har bestilt en iPhone 14 Pro. Er det noen som vet om noen gode, tynne flippe-deksler? Har brukt TwelveSouth SurfacePad på en iPhone 6 før, og var veldig fornøyd. Men ser at det pr. i dag ikke er noen SurfacePad for iPhone 14 Pro. Det står bare coming soon.

Finnes det noen tilsvarende alternativer?

Lenke til kommentar
Comma Chameleon skrev (1 time siden):

Jeg er uenig. Hvor mye strøm en funksjon trekker har alt å si med hvor mye du bruker telefonen. Å nekte å bruke den kun på prinsipp og ikke pga. ekte faktorer er litt merkelig synes jeg. Det er litt som å ikke ha på musikk i el-bilen fordi anlegget trekker for mye strøm, selv om du kommer fram med 80% igjen på batteriet 🤷‍♂️.

Og med tanke på anbefalingene om at man burde ligge mellom 20-80% og 'klattlade' telefonen i det intervallet for å bevare batteriet mest så burde vel du passe på å ikke lade hver kveld uansett. Det er bedre for deg om du ligger mellom 50-60% og så lader opp til 80%. 

Då får vi nok forbli uenige der tenker jeg :) 

Lenke til kommentar

Hei alle sammen, jeg skal nå endelig pensjonere min iPhone 6 plus til fordel for 14 pro Max eller 14 pro :) Aldri eid en mobil uten hjemknappen og kan tenke meg det er mye nytt inni disse nye moderne mobilene.  Er det stor forskjell på pro og Max utgaven eller er det mye av det samme innmaten ? For meg er skjerm, batteri, ytelse og bra skjerm et must. Kom gjerne for og mot argumenter :)

Lenke til kommentar
Sebbe skrev (21 minutter siden):

Hei alle sammen, jeg skal nå endelig pensjonere min iPhone 6 plus til fordel for 14 pro Max eller 14 pro :) Aldri eid en mobil uten hjemknappen og kan tenke meg det er mye nytt inni disse nye moderne mobilene.  Er det stor forskjell på pro og Max utgaven eller er det mye av det samme innmaten ? For meg er skjerm, batteri, ytelse og bra skjerm et must. Kom gjerne for og mot argumenter :)

Eneste reelle forskjellen mellom Pro og Pro Max er størrelsen (både skjerm og fysisk) og batteri :). Du får definitivt mer av begge på Max-utgaven, men greit å være obs på at Pro-modellene (og Max spesielt) er veldig tunge og jeg synes Max-modellen er uhåndterlig da jeg liker å bruke telefonen med en hånd en del ganger. Anbefaler å kjenne litt på begge i butikk. Pro-batteriet er godt nok i mine øyne så det er størrelsen som burde avgjøre hva du ønsker :)

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Comma Chameleon skrev (På 4.10.2022 den 22.47):

Eneste reelle forskjellen mellom Pro og Pro Max er størrelsen (både skjerm og fysisk) og batteri :). Du får definitivt mer av begge på Max-utgaven, men greit å være obs på at Pro-modellene (og Max spesielt) er veldig tunge og jeg synes Max-modellen er uhåndterlig da jeg liker å bruke telefonen med en hånd en del ganger. Anbefaler å kjenne litt på begge i butikk. Pro-batteriet er godt nok i mine øyne så det er størrelsen som burde avgjøre hva du ønsker :)

Ble en 14 pro Max på meg. Hentet idag :) Takk for god tilbakemelding :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
King_Canute skrev (På 24.9.2022 den 13.20):

Noen som kan forklare hva jeg må gjøre med min Iphone 14 Pro max, når den går tom for lagring.

Det som skjer er at ved oppstart av telefonen så er det brukt 56GB av 256GB, men etterhvert som tiden går så er minnet helt fult, 254GB av 256GB brukt, da er det 200GB som er brukt av systemdata.

Dette problemet hadde jeg ikke på min 13 pro max, men oppsto etter at jeg byttet til 14 pro max.

Hvordan kan system data spise opp alt minnet over tid? Alle som har eid iphone sier det aldri er noe problemer, alt bare virker... jaha? Gjør det nå egentlig det?

Etter mye lesing og ingen smarte løsninger på problemet, tok jeg kontakt med Apple Support, og fikk grei hjelp der. Jeg endte opp med å nullstille innstillinger på telefonen, og etter det ser det ut som problemet mitt er løst.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
King_Canute skrev (På 6.10.2022 den 13.54):

Etter mye lesing og ingen smarte løsninger på problemet, tok jeg kontakt med Apple Support, og fikk grei hjelp der. Jeg endte opp med å nullstille innstillinger på telefonen, og etter det ser det ut som problemet mitt er løst.

Jaja, varte ikke lenge, våknet opp idag etter at telefonen hadde vært på lading hele natten, til at lagring så helt fin ut, men så etter en stund så flyte minne seg opp igjen.

Kjenner at jeg begynner å bli rimelig fortvilet over hvor "dårlig" produkt Apple har laget. Jeg synes at dette er helt håpløst at det ikke er kommet en oppdatering som fikser dette. Har lest på forum hvor mange sliter meg akkurat det samme.

Når man tar betalt i den klasse Apple gjør, så bør man kunne forvente at slike ting som dette blir raskt fikset opp i, eller at det ikke oppstår i det hele tatt. 

Jeg har tidligere brukt Android siden Samsung S2 telefonen, og aldri har jeg vært så misfornøyd med et produkt som jeg er nå.

Lenke til kommentar
6 hours ago, King_Canute said:

Jaja, varte ikke lenge, våknet opp idag etter at telefonen hadde vært på lading hele natten, til at lagring så helt fin ut, men så etter en stund så flyte minne seg opp igjen.

Kjenner at jeg begynner å bli rimelig fortvilet over hvor "dårlig" produkt Apple har laget. Jeg synes at dette er helt håpløst at det ikke er kommet en oppdatering som fikser dette. Har lest på forum hvor mange sliter meg akkurat det samme.

Når man tar betalt i den klasse Apple gjør, så bør man kunne forvente at slike ting som dette blir raskt fikset opp i, eller at det ikke oppstår i det hele tatt. 

Jeg har tidligere brukt Android siden Samsung S2 telefonen, og aldri har jeg vært så misfornøyd med et produkt som jeg er nå.

Det er tydelig at du har hatt uflaks. Og det står jo en del på nettet om hvordan man kan løse dette problemet. 

Siden jula 2015 har jeg satt opp 7 iPhones, og de siste 5 har jeg slettet, og satt opp gjen til min kone, uten noen slags problemer.

Eldre modeller har blitt slettet igjen og brukt av andre i familien. No problems. Med ørten apper og mer enn 20.000 bilder. Nå med E-sim. Men bytt gjerne tilbake til Android igjen. Fritt valg i øverste hylle.

Lenke til kommentar

Jeg har eid samt satt opp minst 10 iPhones de siste årene og aldri opplevd noe som helst problemer med de 6 iPhones jeg har eid selv. Heller ikke de fire iPhones madammen har hatt. Ikke ett eneste bittelille problem med noen av dem. Har en iPhone X i skuffen enda som fungerer utmerket som reservetelefon. 

for meg var iPhone en åpenbaring etter å ha eid en Samsung S6 og S8 tidligere som jeg vil si var bare søppel. Hovedproblemet jeg hadde med disse var strømforbruket. Helt opplagt at Apple har mer kontroll på strømstyringen via software. Kan hende at de nyeste Samsung er bedre, men jeg har lært at man ikke bør bytte ut noe som funker, så da gjør jeg ikke det :) 

Lenke til kommentar
King_Canute skrev (7 timer siden):

Jaja, varte ikke lenge, våknet opp idag etter at telefonen hadde vært på lading hele natten, til at lagring så helt fin ut, men så etter en stund så flyte minne seg opp igjen.

Kjenner at jeg begynner å bli rimelig fortvilet over hvor "dårlig" produkt Apple har laget. Jeg synes at dette er helt håpløst at det ikke er kommet en oppdatering som fikser dette. Har lest på forum hvor mange sliter meg akkurat det samme.

Når man tar betalt i den klasse Apple gjør, så bør man kunne forvente at slike ting som dette blir raskt fikset opp i, eller at det ikke oppstår i det hele tatt. 

Jeg har tidligere brukt Android siden Samsung S2 telefonen, og aldri har jeg vært så misfornøyd med et produkt som jeg er nå.

Kjipe greier 😕 

Ka har du prøvd annet enn nullstille? 

Lenke til kommentar
Kjell Olaf Winther skrev (1 time siden):

Det er tydelig at du har hatt uflaks. Og det står jo en del på nettet om hvordan man kan løse dette problemet. 

Siden jula 2015 har jeg satt opp 7 iPhones, og de siste 5 har jeg slettet, og satt opp gjen til min kone, uten noen slags problemer.

Eldre modeller har blitt slettet igjen og brukt av andre i familien. No problems. Med ørten apper og mer enn 20.000 bilder. Nå med E-sim. Men bytt gjerne tilbake til Android igjen. Fritt valg i øverste hylle.


Jeg hadde ikke tenkt å bytte akkurat nå, jeg vil ikke få igjen pengene som jeg har lagt ut for 14 pro max. Min forrige telefon var 13 pro max, og alt fungerte 100% frem til jeg byttet til 14 pro max. Forstår ikke hvordan det skal bli et problem av denne typen ved et bytte.

 

bbios skrev (58 minutter siden):

Kjipe greier 😕 

Ka har du prøvd annet enn nullstille? 

Har kjørt full reset / tilbakestilling av telefonen. Fremdeles problem. 

Lenke til kommentar
Kjell Olaf Winther skrev (1 time siden):

Det er tydelig at du har hatt uflaks. Og det står jo en del på nettet om hvordan man kan løse dette problemet. 

Siden jula 2015 har jeg satt opp 7 iPhones, og de siste 5 har jeg slettet, og satt opp gjen til min kone, uten noen slags problemer.

Eldre modeller har blitt slettet igjen og brukt av andre i familien. No problems. Med ørten apper og mer enn 20.000 bilder. Nå med E-sim. Men bytt gjerne tilbake til Android igjen. Fritt valg i øverste hylle.

Alle de løsningene som er nevnt på nettet har ikke virket for meg. Ser også at noen klarer å løse problemet, mens andre ikke. Men regner med at Apple må finne en løsning på dette, da det er mange som har dette problemet. Jeg får vente til 16.1 kommer. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...