Gå til innhold

Mullah Krekar er uskyldig.


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-7QKwQIfm

TS henviser til en dokumentar som er tilgjengelig på NRK.

Jeg akter ikke å bruke tid på å se den.

Til de av dere som spør om kilder fra TS, se dokumentaren og deretter argumenter for eller i mot.

TS har kastet ballen videre med henvisning til dokumentaren på NRK.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Rettelse:

Hadde han satt fyr på papirene ville det gått under grovt skadeverk, som da er 6 år.

Ettersom han hadde gjort det inne i et bygg ville det også gått under fare for allmennheten, som da utgjør 2-15 år.

Om noen hadde omkommet i brannen ville det blitt 21 år.

Selve handlingen ville vel også gå under grovt ran, som da blir enda 15 år.

I Norge vil det altså bli 21 år, da man ikke kan få strengere.

 

Det å planlegge, eller påstå man skal gjøre slikt får intill 9 års fengsel. 

 

Ellers har han blitt skrevet opp på terrorliste av FN.

Dømt i Italia. 

Dømt i Oslo tingrett tidligere. 

Beviselig dømt for drapstrusler. 

 

Så, til slutt da, hvorfor ønsker du ham frifunnet? Hva tjener du på det?

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Hvis du mener media har uteblitt i denne saken har du ikke fulgt med. Dette har vært tatt opp tidligere og har vært tatt inn i rettssystemet. At du drar fra dette nå, så lang tid etter, og nærmest fremstiller det som en ukjent sak som nærmest har blitt hysjet ned blir litt spesielt når dette langt i fra er tilfellet. 

Nå er det vel langt mer nyttige personer som har fått langt mindre rettshjelp som har blitt sendt hjem, og som ikke har disse holdningene og uttalelsene. 

Og jeg er tilbøyelig til å la følelsene bestemme denne gangen, om rettsikkerheten til denne tullingen får en brist eller to og han sendes ut, så skal ikke jeg gå i demonstrasjonstog av den grunn... Det sagt, selv om oversettelsene ikke er korrekte behøver det ikke endre saken. 

Endret av Serpentbane
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Karltorbj skrev (7 minutter siden):

Fordi han sitter uskyldig i fengsel, Det er blitt brukt feil beviser mot ham.

Så du har bevis for at han er uskyldig, eller har du bare beviser for at en person mener man kan oversette ting på en annen måte?

Lenke til kommentar

Ser du noen her, som kjenner til saken, Serpentbane. Det har ikke blitt skrevet om dette paa lang tid.

Drar frem dette naa? Vi gaar jo og venter paa menneskerettsdomstolen.

Det er ingen som vil stikke haanda si inn i det vepsebolet.

Jeg oensker ham frifunnet, fordi, han er doemt paa feil bevis, Iki 

Lenke til kommentar
20 minutes ago, Karltorbj said:

Ser du noen her, som kjenner til saken, Serpentbane. Det har ikke blitt skrevet om dette paa lang tid.

Drar frem dette naa? Vi gaar jo og venter paa menneskerettsdomstolen.

Det er ingen som vil stikke haanda si inn i det vepsebolet.

Jeg oensker ham frifunnet, fordi, han er doemt paa feil bevis, Iki 

Du har rett om at dersom beviset ang. oversettelsen stortinget er feil, så er ikke det beviset gyldig.

Det er derimot en lang vei å gå, til å hevde at han er uskyldig i alt det andre.

Han truet vell også tre statsministere om jeg husker rett; Kjell Magne, Jens og Erna, sistnevnte skulle drepes dersom han ble utvist og døde som følge av det, av terror-organisasjonen som han styrte i Irak.

Han har også gjort ulovlige ting i Irak som han flyktet fra, han fortsatte å organisere terror-organisjonens bombeangrep mens han var i Norge, han sa selv at folk ringte han og spurte om de skulle gjøre selvmordsaksjoner, og han sa ja.

Han ville at nordmenn i Irak skulle drepes, mens vi var der, og han selv søkte tilflukt her i Norge.

Han beordret drap på Amerikanske soldater. Han beordret også drap på italienere, i.flg. deres etteretning.

Så selv om han ikke mente å brenne ned stortinget så har vi utleveringsavtale med kriminelle i både Italia og USA, og jeg tviler på at det var stortingsdokumentet som lå til grunn at de ønsket han utlevert - vi kunne sikkert også utvekslet eller gitt han tilbake til Irak, slik at de kunne fått prøvd litt justis for selvmordaskjonene.

flere linker fra NRK om mannen:

Jeg vet ikke om han er uskyldig i å ville brenne ned stortinget, men for meg så ser det ut som han er liker å skryte av det meste Irakerene, Italienerene og Amerikanerene sa, i.flg hans egne utsagn, dersom NRK har rapportert riktig..

Det er hovedsaklig det han gjorde i Irak jeg er bekymret for at han så langt har slupp unna med. Hvis det er riktig som han sa at han styrte selvmordsaksjoner i Irak på telefon fra Norge, så burde vi utlevert han til Irak, uansett om de har dødstraff eller ikke, når de ønsket å få han utlevert for å stilles til retten for disse angrepene. 😕

 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar

Han har kommet med mye proveserende, Kongrudi. Spesielt naar de ville sende ham til Irak. Dette har han maattet svare for i forskjellige rettsaker.

I en av dem, laget de ogsaa et feil bevis. De tvang en selvmordsbomber, som ikke foek i lufta, til aa si, at det var Krekar, som hadde gitt ham oppdraget, noe han paa et filmopptak i dag, bekrefter.

Problemet med noen av utalelsene hans er, om de er trusler eller forbannelser.

Maa allikevel, minne paa, at  vi naa diskuterer Italliasaken og det han er doemt for der. 

Samme hvor stort rasshoel han er, saa kan vi ikke ha et rettssystem og myndigheter som manipulerer, det til som de vil, for aa erverve seg makt eller unngaa aa miste ansikt.

Siv Jensen var villig, til aa bryte menneskerettighetene, for aa ta ham. holder den?

Lenke til kommentar
18 minutes ago, Karltorbj said:

Han har kommet med mye proveserende, Kongrudi. Spesielt naar de ville sende ham til Irak. Dette har han maattet svare for i forskjellige rettsaker.

I en av dem, laget de ogsaa et feil bevis. De tvang en selvmordsbomber, som ikke foek i lufta, til aa si, at det var Krekar, som hadde gitt ham oppdraget, noe han paa et filmopptak i dag, bekrefter.

Problemet med noen av utalelsene hans er, om de er trusler eller forbannelser.

Maa allikevel, minne paa, at  vi naa diskuterer Italliasaken og det han er doemt for der. 

Samme hvor stort rasshoel han er, saa kan vi ikke ha et rettssystem og myndigheter som manipulerer, det til som de vil, for aa erverve seg makt eller unngaa aa miste ansikt.

Siv Jensen var villig, til aa bryte menneskerettighetene, for aa ta ham. holder den?

Er enig med deg at rettsystemet vårt må fungere. Mindre korrupsjon i samfunnet, og du har automatisk ett bedre samfunn. Og det er bedre at flere skyldige går fri, enn at evt. uskyldige blir straffet.

Så der er jeg enig med deg på alle punkt - problemet er bare at jeg er rimelig sikker på at Krekar er skyldig.

Krekar skrøt som sagt at han styrer selvmordsbombere i Irak via telefon når han var i Norge, og han sa også at han skal få en selvmordsbomber fra samme organisasjon som disse selvmordsbomberene kommer fra i Irak, til å drepe statsministerene våre dersom vi vil sende han tilbake til landene hvor han vanligvis sender ut disse selvmordsbomberene ut for å utføre terror.

Og jeg mener at det ikke er rett at vi kan godta at han sitter her oppe i Norge og beordrer terrorangrep i Irak, og skryter av dette, uten at Irak får han tilsendt for å straffe han for disse angrepene dersom de ønsker det.

Isåfall må vi også godta at Irakere skal få lov å planlegge og styre terrorangrep her i Norge, uten at det får følger for de dersom de er gjemmer seg i Irak og skryter av det der.

Hadde heller ikke personlig noe til overs for alt arbeidet UD gjorde for å prøve å få hjem de to norske drapsmennene som var i Afrika og var der nede for å starte PMC (Privat military company), og endte opp med at de drepte sjåføren sin, og la ut skrytebilder hvor de stod og gliste foran den døde personen. 😕 Dette også av samme grunn - jeg tror ikke på at disse to var uskyldig heller. 😕

Lenke til kommentar

Den telefonsaken kom vel frem for en god stund siden, naar de ville sende ham til irak, saa den har vel blitt proevet i en av rettsakene i Norge. Han var ute og kjoerte paa den tiden.

Nrk, sier at mens han ledet den kurdiske frigjoeringsorginisajonen, terrororganisasjonen, gjorde de ingenting galt. Ikke noen selvmordsaksjoner, ingenting.

Naar de sendte ham ned til Italia. Var ikke det 100 dagers valgloefte, til fremskrittspartiet, i ferd med aa gaa ut da?

 

 

Endret av Karltorbj
Ser at 100 dg loefte, sjedde tidligere.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...