Jump to content

barry_zito

Medlemmer
  • Content Count

    50
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

48 :)

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Her er en oppdatering i denne saken, som endelig har løst seg: Jeg kontaktet Elkjøp igjen et par dager senere via chat, der gjentok de det samme som butikken sa, at routeren kun har 2 års reklamasjonstid som var bestemt av produsenten og at jeg måtte kontakte Netgear direkte. Jeg svarte med at jeg ikke skulle trenge å forholde meg til 3.part, men kun til Elkjøp. Supportmedarbeideren på chatten sto fortsatt på sitt om at det kun var 2 års reklamasjon på routeren og at det var butikken i samarbeid med produsenten som tar en beslutning på hvor lang reklamasjonstid det er. Han kom så med noe svada om det kun var store hvitevarer som har 5 års reklamasjon. Jeg sto også på mitt og poengterte at det var Forbrukerkjøpsloven som regulerte reklamasjonstid. Deretter spurte jeg han hvorfor f.eks mobiltelefoner også har 5 års reklamasjon hvis det bare gjaldt "store hvitevarer", det fikk jeg aldri noe svar på På forhånd hadde jeg sjekket med Power og Komplett som begge bekreftet at det var 5 års reklamasjon på alle WIFI-routere, og når jeg poengterte dette gikk supportmedarbeideren endelig med på å opprette en sak på dette... Jeg hørte aldri noe mer fra Elkjøp om saken jeg hadde opprettet, kun når jeg igjen spurte om status et par uker senere fikk jeg beskjed om å kontakte butikken direkte, som altså ENDELIG tok i mot routeren og godtok at den var innenfor reklamasjonstiden. Fast forward ca 2 måneder til slutten av januar 2022 og jeg fikk endelig beskjed om at routeren ikke kunne repareres og jeg kunne hente en erstatningsrouter. Selv om saken løste seg for meg så skjønner jeg godt at "den vanlige mannen i gata" hadde latt seg lure av Elkjøps gjentatte påstander og svada og tro at det kun var 2 års reklamasjon på routere...
  2. Jeg ble veldig overrasket når de sa det kun var 2 års reklamasjonstid ja.. hadde regnet med 5 år. Den ansatte sa at de hadde sjekket med Netgear som hadde sagt at denne kun har 2 års reklamasjon, men det er vel ikke produsenten som avgjør reklamasjonstiden? Trodde det var forbrukerkjøpsloven... Hvordan går jeg frem nå da? Jeg prøvde så klart å argumentere med at en såpass dyr router skal vare vesentlig lengre enn 2 år, men de "skyldte" på Netgear som hadde sagt 2 år. De sa den eneste muligheten jeg hadde var å kontakte Netgear support og få de til å dokumentere at denne routeren har 5 års reklamasjon og komme tilbake til butikken med dette. Høres ikke det helt feil ut å ta det via Netgear?
  3. Hei Er det riktig at det kun er 2 års reklamasjonstid på routere? Har et slikt sett som har sluttet å fungere (kjøpt i 2017): https://www.elkjop.no/product/smarte-hjem/mesh-nettverk/NGORBIKIT/netgear-orbi-ac3000-tri-band-wifi-startsett Har levert den inn til Elkjøp men de sier den er utenfor reklamasjonstiden så de kan ikke gjøre noe...
  4. Nei, eneste mulighetene jeg fikk hvis jeg ikke ville betale mellomlegget til dagens priser var enten å beholde opprinnelig bestilling på V1 eller kansellere den. Selgeren sa at siden jeg var "informert om leveringstid" så måtte jeg bare vente og se.
  5. Er dette virkelig mulig fra Power? Vet de har dårlig rykte, men dette tar kaka: Jeg bestilte 3080 Rog Strix OC til 10500kr i desember 2020, denne har selvsagt ikke blitt levert ennå. Jeg så at de nå hadde fått inn V2/LHR-versjonen på lager og spurte om de kunne bytte til denne, men da skulle de ha 15999kr (dagens pris på LHR versjon) - 10500kr = 5499kr i mellomlegg fra meg?? De sa det var et annet produkt så kunne ikke bare bytte... jeg blir oppgitt av slik kundebehandling..
  6. Har de siste månedene testet diverse mobiloperatører med min Pixel 4A nå i forhold til om 4g tale / wifi tale fungerer og ut fra hva andre har skrevet i tråden laget jeg en liste: 4G Tale / WIFI Tale: Ice (Telia/Ice+): Nei Telia bedrift: Ja Telia privat: Ja Release (Telenor): Ja Onecall (Telia): Nei Talkmore (Telenor): Ja Vipps (Telenor): Ja Happybytes (Telenor): Ja Kan virke som om 4g tale/ wifi tale ikke fungerer for 3.parts mobiloperatører som bruker Telias nett? Har noen prøvd andre, f.eks Chili ?
  7. Byttet thermal pads på vram på min Asus TUF 3080 OC i dag, litt bedre temps, men ikke ekstremt stor forskjell fra stock. Identisk romtemperatur på begge målinger (Eth mining), Fan = 75%: Før: Stock (vram OC = 1200mhz i MSI Afterburner): 102 C Etter: Bytte til Thermalright Odyssey thermal pads på vram (vram OC = 1200mhz): 96 C
  8. Har selv kjøpt Pixel 4a fra Amazon UK, forskjellen er at laderen har UK-plugg. Du får 2 års garanti fra Google ved kjøp i EU (kan sendes til Google i Norge ved garantisak så vidt jeg husker). Du får ikke 5 års reklamasjon som du ville fått hvis du kjøpte fra en norsk butikk. Edit: Kjøpte før brexit så vet ikke hvordan det er med garanti nå. Uansett minimum 1 års garanti. Stemmer, moms etc er innbakt i den prisen. Den blir sendt med DHL som tar ca 5-6 dager.
  9. Oppdatering: Det viste seg å være en lekkasje fra vaskemiddelbeholderen, denne ble byttet på garanti.
  10. De hadde 3080 TUF OC og STRIX OC på nettsiden en stund (kunne ikke bestilles over nett dog), men de er fjernet nå. Ja, jeg bestilte i butikk.
  11. Power var kjappe med 3080 TUF OC-levering i alle fall! Bestilt under DNB kampanje 03.des, mottatt 30.des.
  12. Hei Vi kjøpte en Electrolux vaskemaskin tidligere i år med slik automatisk dosering av vaskemiddel (Autodose) og har problemer med at det blir tomt i vaskemiddelbeholderen uten at vi kjører særlig mange vaskesykluser. Vi bruker ikke vaskemaskinen så ofte, 4 sykluser siste 4 ukene (har begynte å logge dette....). Min teori er at vaskemiddelet tørker ut/fordamper inne i vaskemiddelbeholderen (den er dekket av et avtakbart plastlokk pluss har en luke for påfylling, se bilde) F.eks fylte jeg på 1 liter OMO Color for nøyaktig 4 uker siden, og nå etter 4 sykluser er det nesten tomt (har sjekket at doseringsinnstillingene er korrekte) Noen andre som har erfaringer med disse Autodose-vaskemaskinene og at vaskemiddel tørker ut ved liten bruk?
  13. Jeg fikk bestilt 3080 i butikk (Power) på torsdag. Men tar vel noen måneder før de får inn kortet tipper jeg...
  14. Multicom forvirrer: Overskriften sier MSI Radeon RX 6800 XT men i linjen under står det RX 6800 (som nok er riktig...) https://www.multicom.no/msi-radeon-rx-6800-xt/cat-p/c/p1001547449
  15. Et tips til dere som har remember kredittkort: Man kan kombinere 10% rabatt fra remember reward med rabatten (som gjelder ut dagen 30.11) på sonos.com. De 10% regnes ikke av tilbudspris, men nesten full pris (eksempelvis fikk jeg 221 kr rabatt på Sonos One som gir totalpris på 1578. På Sonos Sub fikk jeg 775 kr i rabatt som gir en totalpris på pene 6215 kr)
×
×
  • Create New...