Spillredaksjonen Skrevet 15. juli 2022 Skrevet 15. juli 2022 Final Fantasy XVI droppet turbaserte kamper for å appellere til yngre spillere Square har også forklart hvorfor spillet ikke har en åpen verden. Les hele saken på Gamer.no»
mkri96 Skrevet 15. juli 2022 Skrevet 15. juli 2022 Turbasert combat er hva FF burde være. Jeg har aldri likt noen av spillene uten 9
GrinderX9 Skrevet 15. juli 2022 Skrevet 15. juli 2022 Nå er jeg ingen stor FF fan, men å fjerne det som er unikt eller i stor grad forbindes med en serie har historisk sjelden vist seg å være ett sjakktrekk. 6
Mogsters Skrevet 15. juli 2022 Skrevet 15. juli 2022 Tror ikkje det er yngre som har problem med turnbased men heller casuals som ikkje har ro i ræva til å spille sånt. 3
Fahlar Skrevet 15. juli 2022 Skrevet 15. juli 2022 Veldig glad for at det ikke er åpen verden, akuratt slitt meg gjennom ffxv etter å ha gitt opp 4 ganger pga den tomme, kjedelige og altfor store åpne verden som ikke bidro noe som helst til historien. Bryr meg heller ikke så veldig om turbaserte ksmoer er på vei ut. Merker selv at jeg syns det ofte fremstår litt gammeldags når jeg møter det i spill i dag. Var ikke sånn på 90-tallet, men i dag føler jeg det sånn 1
MuffinMatt Skrevet 15. juli 2022 Skrevet 15. juli 2022 For min del tok hele serien en sur vending ved XIII. XIV er greit, det er et MMO, og kan ikke følge den vanlige turbaserte måten. Men fra XV/VII remake så var det såpass lite gjenkjennelig igjen i kampene; at jeg hoppet av helt. Vil jeg spille DMC, så spiller jeg heller DMC.
Peteguy Skrevet 15. juli 2022 Skrevet 15. juli 2022 Tur basert er å foretrekke her også. Har ikke vært begeistret for nye innslag i serien siden X med unntatt av VII remake. Vurderer og gi XII en ny sjangse da det er lenge til rebirth. Om noen har feedback på XII kom gjerne med det. Jeg kom aldri forbi starten i spille.
seth_vacn Skrevet 16. juli 2022 Skrevet 16. juli 2022 Har ikke turnbased vært borte siden XII?? Siste FF spillet jeg spilte var X, prøvde XIII, men orka det ikke.
Noiz Skrevet 16. juli 2022 Skrevet 16. juli 2022 (endret) Veldig bra, Final Fantasy serien har plutselig blitt intersann nå som di har begynnt å gå vekk fra turn-based. Valget om å ha realtime combat i FF7 Remaken som default var spot on. Spesielt positivt for oss litt eldre gamere, i lys av den nylig utgitte forskningsrapporten om at real-time combat i større grad forebygger demens enn turn-based combat. Endret 16. juli 2022 av Noiz
Peteguy Skrevet 16. juli 2022 Skrevet 16. juli 2022 Noiz skrev: Veldig bra, Final Fantasy serien har plutselig blitt intersann nå som di har begynnt å gå vekk fra turn-based. Valget om å ha realtime combat i FF7 Remaken som default var spot on. Spesielt positivt for oss litt eldre gamere, i lys av den nylig utgitte forskningsrapporten om at real-time combat i større grad forebygger demens enn turn-based combat. Har ikke hatt demens i tankene når jeg spiller. Hvilken forskning sikter du til?
Skribenten_ Skrevet 18. juli 2022 Skrevet 18. juli 2022 (endret) Square skyter seg selv i foten. Final Fantasy var enormt i sin storhetstid med det turbaserte kampsystemet. Etter at de gikk fra det, føyet de seg bare inn i rekken av nok et spill i hack and slash sjangeren. Endret 18. juli 2022 av Skribenten_
Mala Skrevet 18. juli 2022 Skrevet 18. juli 2022 Jeg leser " ingen åpen verden" og jubler. Fy faen hvor MØKK lei jeg er denne jævlige tilnærmingen av åpen verden. 1
LarZen Skrevet 18. juli 2022 Skrevet 18. juli 2022 Turbasert betyr ingen kjøp for min del. Er det en type spill jeg ikke liker så er det turbaserte spill. Jeg kjøper ikke at det er for å "appellere til yngre spillere". Det er for å tjene mer penger da dem vet at turnbaserte spill kutter bort en gigantisk gruppe spillere som glatt hopper over.
Jojimbo Skrevet 19. juli 2022 Skrevet 19. juli 2022 Mala skrev: Jeg leser " ingen åpen verden" og jubler. Fy faen hvor MØKK lei jeg er denne jævlige tilnærmingen av åpen verden. Problemet med åpen verden er ikke åpen verden alene, det er hvor vanskelig det er å gjøre den interessant og relevant i forhold til story og flyt. Det som ødelegger for meg er ingen turn-based combat. Jeg er også tilhenger av et dypt item og skill system som gjør det verdt å utforske og eksperimentere med i tillegg til en god story. Fisking i XIV var bra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå