Gjest 21b84...b9f Skrevet fredag kl 10:43 Skrevet fredag kl 10:43 For egen del så er jeg stort sett remote fra før av(men jeg er på det norske kontoret sporadisk). Dette henger sammen med at jeg ikke bor veldig nært Oslo, og at jeg har en global rolle som ikke rapporterer til Norge. Blir overrasket over alle disse RTO-policyene som det tydeligvis er mye press på for tiden. Anonymous poster hash: 21b84...b9f
Comma Chameleon Skrevet fredag kl 11:16 Skrevet fredag kl 11:16 Jeg hadde kun godtatt 5 dager på kontoret om jeg faktisk fikk et eget kontor. Åpent kontorlandskap 5 dager i uken vil drepe produktiviteten min. Jeg synes 2 dager på kontoret i uka er fint, der man kan være der oftere frivillig. Blir jeg tvunget til mer enn det så begynner jeg å stusse på hva de driver med. Hadde håpet det ble mer normalt med felles kontorer. Der man i stedet for å leie store lokaler, så kan man booke områder og heller dele bygget med andre bedrifter. Garantert mye lokaler rundt om i Oslo som ofte står nesten tomme og heller kunne vært boliger. Men bedrifter føler vel seg mer viktige hvis de har helt egne lokaler eller noe.
Blåbær Skrevet fredag kl 11:26 Skrevet fredag kl 11:26 Har mest hjemmekontor men besøker kunder og leverandører og er innom kontoret ved spesielle møter men heldigvis har jeg 5 min til jobb.
ps5 Skrevet fredag kl 11:43 Skrevet fredag kl 11:43 (endret) Fin forklaring av fenomenet. Bonus at vi her også ser at selskapene med viten velger en beviselig mindre lønnsom modell. Det er ikke hver dag. Endret fredag kl 12:48 av ps5
Salvesen. Skrevet fredag kl 12:22 Skrevet fredag kl 12:22 Gjest 21b84...b9f skrev (1 time siden): Litt frisk pust i diskusjonen(som muligens er helt direkte lønnsrelatert); Jeg har noen kaffeprater med (stort sett) amerikanske tech-selskaper for tiden(jobber selv i ett via et heleid selskap). Det som går igjen over hele fjøla er at alle nå forventer at man skal være på kontoret hele tiden. Hva er deres erfaringer? Så kan jeg være litt on topic også; 3% økning på fastlønn. Ser også ut til at det blir en hyggelig bonus på toppen. Anonymous poster hash: 21b84...b9f Ikke bra, men stemmer med det jeg hører om amerikanske selskaper. Personlig har jeg byttet til kontrakt festet 100% hjemmekontor og tar meg ein tur til Zürich i ny og ne for å være på kontoret. Men det ryktes om at selskaper jeg har jobbet med før i tiden også strammer inn. Noen av de er også blitt amerikanisert over tiden... Venter fortsatt på godkjenning av mitt lønnsoppgjør i år, men har blitt forespeilet en 'decent' økning. Så får en se hva sveitserne legger i det ordet;p
Gjest 548c5...d1b Skrevet fredag kl 20:14 Skrevet fredag kl 20:14 Stillingstittel: Utvikler Utdanning: Master Erfaring: 0.3 år Årsinntekt: 0.675 mill Sted: Oslo Anonymous poster hash: 548c5...d1b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå