Gjest 21b84...b9f Skrevet 4. juli Skrevet 4. juli For egen del så er jeg stort sett remote fra før av(men jeg er på det norske kontoret sporadisk). Dette henger sammen med at jeg ikke bor veldig nært Oslo, og at jeg har en global rolle som ikke rapporterer til Norge. Blir overrasket over alle disse RTO-policyene som det tydeligvis er mye press på for tiden. Anonymous poster hash: 21b84...b9f
Comma Chameleon Skrevet 4. juli Skrevet 4. juli Jeg hadde kun godtatt 5 dager på kontoret om jeg faktisk fikk et eget kontor. Åpent kontorlandskap 5 dager i uken vil drepe produktiviteten min. Jeg synes 2 dager på kontoret i uka er fint, der man kan være der oftere frivillig. Blir jeg tvunget til mer enn det så begynner jeg å stusse på hva de driver med. Hadde håpet det ble mer normalt med felles kontorer. Der man i stedet for å leie store lokaler, så kan man booke områder og heller dele bygget med andre bedrifter. Garantert mye lokaler rundt om i Oslo som ofte står nesten tomme og heller kunne vært boliger. Men bedrifter føler vel seg mer viktige hvis de har helt egne lokaler eller noe.
Blåbær Skrevet 4. juli Skrevet 4. juli Har mest hjemmekontor men besøker kunder og leverandører og er innom kontoret ved spesielle møter men heldigvis har jeg 5 min til jobb.
ps5 Skrevet 4. juli Skrevet 4. juli (endret) Fin forklaring av fenomenet. Bonus at vi her også ser at selskapene med viten velger en beviselig mindre lønnsom modell. Det er ikke hver dag. Endret 4. juli av ps5
Salvesen. Skrevet 4. juli Skrevet 4. juli Gjest 21b84...b9f skrev (1 time siden): Litt frisk pust i diskusjonen(som muligens er helt direkte lønnsrelatert); Jeg har noen kaffeprater med (stort sett) amerikanske tech-selskaper for tiden(jobber selv i ett via et heleid selskap). Det som går igjen over hele fjøla er at alle nå forventer at man skal være på kontoret hele tiden. Hva er deres erfaringer? Så kan jeg være litt on topic også; 3% økning på fastlønn. Ser også ut til at det blir en hyggelig bonus på toppen. Anonymous poster hash: 21b84...b9f Ikke bra, men stemmer med det jeg hører om amerikanske selskaper. Personlig har jeg byttet til kontrakt festet 100% hjemmekontor og tar meg ein tur til Zürich i ny og ne for å være på kontoret. Men det ryktes om at selskaper jeg har jobbet med før i tiden også strammer inn. Noen av de er også blitt amerikanisert over tiden... Venter fortsatt på godkjenning av mitt lønnsoppgjør i år, men har blitt forespeilet en 'decent' økning. Så får en se hva sveitserne legger i det ordet;p
Gjest 548c5...d1b Skrevet 4. juli Skrevet 4. juli Stillingstittel: Utvikler Utdanning: Master Erfaring: 0.3 år Årsinntekt: 0.675 mill Sted: Oslo Anonymous poster hash: 548c5...d1b
Gjest 955c6...f87 Skrevet mandag kl 20:01 Skrevet mandag kl 20:01 Er det noen som vet hvilket norske selskap som har veldig teknisk krevende intervjuprosesserer? Noe tilsvarende FANG i statene? Anonymous poster hash: 955c6...f87
ps5 Skrevet tirsdag kl 03:56 Skrevet tirsdag kl 03:56 7 hours ago, Guest 955c6...f87 said: Er det noen som vet hvilket norske selskap som har veldig teknisk krevende intervjuprosesserer? Noe tilsvarende FANG i statene? Anonymous poster hash: 955c6...f87 Meg bekjent finnes dette ikke her. Hvorfor lurer du?
nyansattnr5 Skrevet tirsdag kl 19:29 Skrevet tirsdag kl 19:29 23 hours ago, Guest 955c6...f87 said: Er det noen som vet hvilket norske selskap som har veldig teknisk krevende intervjuprosesserer? Noe tilsvarende FANG i statene? Anonymous poster hash: 955c6...f87 Cognite var litt slik sist gang jeg sjekket. De er det eneste norske selskapet jeg kommer på.
Salvesen. Skrevet tirsdag kl 19:32 Skrevet tirsdag kl 19:32 nyansattnr5 skrev (1 minutt siden): Cognite var litt slik sist gang jeg sjekket. De er det eneste norske selskapet jeg kommer på. Hvilke tester kjører de? For min del har jeg kun vært borti personlighet, IQ, team osv samt gjerne en liten programmeringsoppgave som en fullfører hjemme. Evt noe case greier. Kjører de leetcode opplegg liksom?
Kajac Skrevet tirsdag kl 19:33 Skrevet tirsdag kl 19:33 Gjest 955c6...f87 skrev (23 timer siden): Er det noen som vet hvilket norske selskap som har veldig teknisk krevende intervjuprosesserer? Noe tilsvarende FANG i statene? Anonymous poster hash: 955c6...f87 Er du Soham Parekh? 😂 2
nyansattnr5 Skrevet tirsdag kl 19:56 Skrevet tirsdag kl 19:56 16 minutes ago, Salvesen. said: Hvilke tester kjører de? For min del har jeg kun vært borti personlighet, IQ, team osv samt gjerne en liten programmeringsoppgave som en fullfører hjemme. Evt noe case greier. Kjører de leetcode opplegg liksom? Jeg ble ikke fortalt at oppgaven var fra Leetcode, men den var Leetcode-aktig ja. Den skulle løses på kort tid, onsite, sammen med intervjueren.
Salvesen. Skrevet tirsdag kl 20:02 Skrevet tirsdag kl 20:02 nyansattnr5 skrev (4 minutter siden): Jeg ble ikke fortalt at oppgaven var fra Leetcode, men den var Leetcode-aktig ja. Den skulle løses på kort tid, onsite, sammen med intervjueren. Heftig! Jeg er ikke en software utvikler selv. Men jeg programmerer stadig. Hadde nok aldri kommet igjennom noe sånt 😅 men hadde vært kult å prøve seg da!
Stvgr Skrevet onsdag kl 04:59 Skrevet onsdag kl 04:59 Jeg var gjennom tre intervjurunder for en stilling som Solution Architect hos Cognite for en del år siden, og da var det ingen tekniske oppgaver. Jeg måtte gjøre en Leetcode-lignende oppgave hos Disruptive Technologies en gang, men den var temmelig enkel, og intervjueren beklagde seg veldig for at han måtte utsette meg for det. 😄 Jeg har intervjuet med veldig mange norske og enkelte amerikanske selskaper, og ingen av de norske har gjort noe i nærheten av de prosessene amerikanerne kjører. 1
Gjest 21b84...b9f Skrevet onsdag kl 12:34 Skrevet onsdag kl 12:34 Jeg jobber i et selskap som er eid av US-tech(ikke FAANG, men på topp 20 målt i omsetning), og vi har nokså krevende tekniske tester(som arranges og veiledes/følges opp av interne ressurser) som må bestås hvis man skal få tilbud om en teknisk rolle hos oss. Når det kommer til intervjuprosesser, så er det by far AWS som har det mest intensive jeg har vært borte i. Anonymous poster hash: 21b84...b9f
Gjest 955c6...f87 Skrevet onsdag kl 14:18 Skrevet onsdag kl 14:18 On 7/8/2025 at 5:56 AM, ps5 said: Meg bekjent finnes dette ikke her. Hvorfor lurer du? Det er mye mas rundt dette med leetcode og system design på forskjellige utviklerforum. Har selv ikke blitt spurt om sånt før med tenker det kan være nyttig å være forberedt. Anonymous poster hash: 955c6...f87
Gjest 955c6...f87 Skrevet onsdag kl 14:19 Skrevet onsdag kl 14:19 18 hours ago, nyansattnr5 said: Jeg ble ikke fortalt at oppgaven var fra Leetcode, men den var Leetcode-aktig ja. Den skulle løses på kort tid, onsite, sammen med intervjueren. Var det bare leetcode eller leetcode + system design? Anonymous poster hash: 955c6...f87
ps5 Skrevet onsdag kl 15:45 Skrevet onsdag kl 15:45 (endret) 1 hour ago, Guest 955c6...f87 said: Det er mye mas rundt dette med leetcode og system design på forskjellige utviklerforum. Har selv ikke blitt spurt om sånt før med tenker det kan være nyttig å være forberedt. Anonymous poster hash: 955c6...f87 Du vil alltid få beskjed I god tid om noen kjører så omfattende prosesser men ettersom Ingen har delt noe om dette er det lite sannsynlig annet enn evt noen lightversjoner. Disse prosessene er ekstremt kostbare og gir kun mening i volum som er grunnen til at de aller største koster det på seg. Men det er nok ikke dumt å ha kjennskap til basis-algoritmer etc uavhengig av dette selv om man i arbeidspraksis skriver «function quicksort [tab]» hvis man ikke mer sannsynlig har et standardbibliotek for denslags. Så litt leet-code trening er finfint men alt med måte. jeg priser meg lykkelig om jeg kan implementere et par interessante algoritmer per år, dette var noe annet tidlig 2000.. Endret onsdag kl 16:02 av ps5
NoTrace Skrevet torsdag kl 05:41 Skrevet torsdag kl 05:41 Har selv kun vært borti heftige intervjuprosessen hos FAANG/MANGA. I nåværende firma hadde jeg 6-7 runder (avhengig av om man teller første telefon med rekrutterer). Disse var med alt fra generelle med HR, hiring manager og en VP, til tekniske med Principal Architect og SWE. Hver runde var jeg like sikker på at jeg hadde bomba, og at reisen stoppa der. Har hatt noen runder med andre tilsvarende selskap, og de er like omfattende. Aldri opplevd noe lignende i norske/europeiske selskap.
SahandJ Skrevet torsdag kl 08:30 Skrevet torsdag kl 08:30 2 hours ago, NoTrace said: Har selv kun vært borti heftige intervjuprosessen hos FAANG/MANGA. I nåværende firma hadde jeg 6-7 runder (avhengig av om man teller første telefon med rekrutterer). Disse var med alt fra generelle med HR, hiring manager og en VP, til tekniske med Principal Architect og SWE. Hver runde var jeg like sikker på at jeg hadde bomba, og at reisen stoppa der. Har hatt noen runder med andre tilsvarende selskap, og de er like omfattende. Aldri opplevd noe lignende i norske/europeiske selskap. Trodde ikke de amerikanske selskapene hadde utviklingsjobber i Norge? Hvordan kan man gå foten inn døren i disse selskapene?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå