Gå til innhold

Sjaman Durek

Anbefalte innlegg

Skrevet

Durek forsøker tydeligvis å sverte eller rive ned norsk folkesjel. I akademia kalt konformitet.

En utvikling som har blitt applaudert av globalistene i flere tiår, men som har medført utvanning av bærekraftige normer og økende polarisering. En utvikling drevet av egoisme og materialisme.

Mobilisering mot denne nedbyggingen er nødvendig.
Da hindrer vi at Putin, Xi og Un får rett i sine påstander om vestlige verdier.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
jjkoggan skrev (11 timer siden):

Jeg har ikke sagt at konformitet i Norge er et stort problem, men at det er en karakteristikk som ligger i den norsk kulturen

og som jeg sier det ligger i all kultur, inkludert din egen, stort sett alle oppfører seg etter gjeldende normer, inkludert du, så hva er problemet, at normene våre ikke tillater svindel? Det er ikke et problem.

Det er ikke skepsis mot svindlere som kan være et problem men skepsis som folk som ikke er svindlere og har noe å bidra men blir ignorert og satt utenfor fordi de ikke passer de strenge normene.

Det er strengt tatt et langt langt større problem i ditt land enn mitt, trenger jeg og nevne ICE? Trenger jeg og nevne at usa knapt har et velferdssystem, i stedet for hjelpe de svake valgte dere å bruke pengene på å tyrannisere de svakeste i samfunnet, og bevisst sørge for at de for evig og alltid er på bunn, dere ignorerer ikke de som ikke passer inn i normene, dere gjør det bevisst vanskeligere, og dette er jo et bevisst valg dere gjør år etter år, det er en riktig måte å være konform på, og en feil en.

Alle tror på alt fra alle???  

Halvparten av landet ditt tror på alle mulige løgner så lenge de kommer fra kultlederen deres, det er et ekstremt problem for landet ditt, dere har en inkompetent idiot kultleder som river ned landet ditt bit for bit, og hvorfor, fordi halve landet hører på en dement idiot med en drøm om å bli en tyrannisk diktator, konformitet på verste mulige måte. 

Tight og Loose samfunn har både fordeler og ulemper.

Jeg ser ikke noen store ulemper her gitt, alle er frie til å være hvem de vil, og så lenge de er snille og greie kan man stort sett gjøre som man vil, vi er ikke helt der ennå, men vi har ingen bokbrennere i regjering i det minste.  

Skrevet
skaftetryne32 skrev (11 timer siden):

og som jeg sier det ligger i all kultur, inkludert din egen, stort sett alle oppfører seg etter gjeldende normer, inkludert du, så hva er problemet, at normene våre ikke tillater svindel? Det er ikke et problem.

Det som varierer er hvor tight eller loose et samfunn oppfører seg etter gjeldende normer.  Norge ligger mellom Tyrkia og Sør Korea når det gjelder tightness. MAO, den typiske nordman (iflg denne forskning) mener det er veldig viktig at folk konformer til etablerte sosial normer, mens i Nederland så er det ikke så viktig.

Bridging the Cultural Gap: The Importance of Understanding Tight ...

Sitat

Det er strengt tatt et langt langt større problem i ditt land enn mitt, trenger jeg og nevne ICE? Trenger jeg og nevne at usa knapt har et velferdssystem, i stedet for hjelpe de svake valgte dere å bruke pengene på å tyrannisere de svakeste i samfunnet, og bevisst sørge for at de for evig og alltid er på bunn, dere ignorerer ikke de som ikke passer inn i normene, dere gjør det bevisst vanskeligere, og dette er jo et bevisst valg dere gjør år etter år, det er en riktig måte å være konform på, og en feil en.

Dette har ingenting å gjøre med tightness og konformitet.  Kanskje du ikke forstår begrepet?

Sitat

Halvparten av landet ditt tror på alle mulige løgner så lenge de kommer fra kultlederen deres, det er et ekstremt problem for landet ditt, dere har en inkompetent idiot kultleder som river ned landet ditt bit for bit, og hvorfor, fordi halve landet hører på en dement idiot med en drøm om å bli en tyrannisk diktator, konformitet på verste mulige måte. 

`Du skrev at det var alle, ikke halvparten.  Det er langt fra halvparten, forresten som tror på alt en politiker sier.

Sitat

Jeg ser ikke noen store ulemper her gitt, alle er frie til å være hvem de vil, og så lenge de er snille og greie kan man stort sett gjøre som man vil, vi er ikke helt der ennå, men vi har ingen bokbrennere i regjering i det minste.

Spørsmålet er hvor mange med gode, kreative ideer ikke tør å komme fram og risikere å bli sett som annerledes og ignorert.   Det er umulig å vite.   Det er forskning som sier at tight selskap ikke er like produktivt som selskap som er litt mindre tight.

• Liker 1
Skrevet

Det som varierer er hvor tight eller loose et samfunn oppfører seg etter gjeldende normer.  Norge ligger mellom Tyrkia og Sør Korea når det gjelder tightness. MAO, den typiske nordman (iflg denne forskning) mener det er veldig viktig at folk konformer til etablerte sosial normer, mens i Nederland så er det ikke så viktig.

Da lurer jeg på hva det er som skiller Norge og Nederland, for dette er 2 veldig like nasjoner på nesten alle områder, kultur er veldig lik, lover er veldig like, menneskene er kulturelt veldig like, hva er egentlig forskjellen mellom disse to nasjonene som lager dette enorme skillet i denne grafikken? Er det lovene som skiller? For de er mer tolerante på noen områder, avkriminalisert cannabis, avkriminalisert sexarbeid og lovlig med aktiv dødshjelp, alt dette vil jeg gjerne ha i lille Norge. 

Dette har ingenting å gjøre med tightness og konformitet.  Kanskje du ikke forstår begrepet?

Jeg har sittet lenge og lurt på om jeg skal spørre deg om det samme, for jeg tror ikke du forstår hva konformitet betyr. At vi har et et lovlydig samfunn trenger ikke bety at vi ikke er uavhengige, en kan ikke bare se på det og si dette landet er roboter, for sånn er det ikke. Om det eneste denne tightnessen påvirker er mengden forsikringssvindel vi begår så ser jeg fremdeles ikke problemet.

Du skrev at det var alle, ikke halvparten.  Det er langt fra halvparten, forresten som tror på alt en politiker sier.

Du ser det at dere har et problem med en befolkning som tror på løgnere gjør du ikke ? Er ikke det et problem at befolkningen er blitt indoktrinert til å ikke bruke kildekritikk, de oppfører seg jo i forhold til gjeldende normer, det er blitt en norm i ditt samfunn å ikke tro på vitenskap, det er blitt en norm å ikke stille kritiske spørsmål, å være godtroende å lettpåvirkelig er ikke det samme som å være uavhengig, tvert i mot, stort mer konformt enn en lydig slave blir det jo ikke.   

Spørsmålet er hvor mange med gode, kreative ideer ikke tør å komme fram og risikere å bli sett som annerledes og ignorert.   Det er umulig å vite.   Det er forskning som sier at tight selskap ikke er like produktivt som selskap som er litt mindre tight.

Jeg tror du burde google nordic model leadership. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...