Gå til innhold

Women's EURO 2022 – 6. juli - 31. juli


Snikpellik

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-7QKwQIfm

- Det er flaut, patetisk og ikke til å tro. Det er sjokkerende å se hvor dårlige de har vært, sier Riise til BBC ifølge The Guardian.

Flaut, patetisk, sier Riise.. Jeg er enig i at Norge spilte så dårlig at det ikke er til å tro, og at England knuste Norge. Gratulerer England, godt spilt, Gratulerer!! 🥳

Hva er flaut Riise? At du er Norsk og at vi taper stort mot er bedre lag?

Hva er patetisk? At Norge taper stort mot et bedre lag?

At en så profilert tidligere norsk spiller uttaler seg så usportslig i utenlandsk media synes jeg er flaut og patetisk!

Endret av Slettet-7QKwQIfm
Lenke til kommentar
Bugle skrev (1 time siden):

- Det er flaut, patetisk og ikke til å tro. Det er sjokkerende å se hvor dårlige de har vært, sier Riise til BBC ifølge The Guardian.

Flaut, patetisk, sier Riise.. Jeg er enig i at Norge spilte så dårlig at det ikke er til å tro, og at England knuste Norge. Gratulerer England, godt spilt, Gratulerer!! 🥳

Hva er flaut Riise? At du er Norsk og at vi taper stort mot er bedre lag?

Hva er patetisk? At Norge taper stort mot et bedre lag?

At en så profilert tidligere norsk spiller uttaler seg så usportslig i utenlandsk media synes jeg er flaut og patetisk!

Ser ikke noe galt eller usportslig i hva hun sa. Prestasjonen var flau og patetisk. Det er kanskje den dårligste kampen av et norsk landslag noensinne.

Nivåforskjellen er ikke så stor at vi skal tape 8-0 og levere så dårlig i denne kampen. England var favoritter, men de fleste med peiling regnet med en relativt jevn match. Så dette var et helt sjokkerende resultat.

Sjögren må ta veldig mye av skylda. Totalt elendig kampledelse, setter de opp til å feile, gjør ingenting. Nesten ikke til å tro at han ikke tok noen grep. Så er forsvaret vårt også for dårlig, de samme problemene som før mesterskapet, bare ti ganger verre i kveld.

Endret av Snikpellik
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så fort andre land blir interessert i en sport Norge har dominert, så vil Norge falle som en sten på rankingen, sånn er det bare. Skulle verden plutselig bli interessert i langrenn, så blir det ikke 30 medaljer i OL lengre på oss heller ;)

Dette var vel Norges "Tyskland - Brasil anno 2014" som endte 7-1.

Lenke til kommentar
helsten2 skrev (5 minutter siden):

Hmm, alle skylder på treneren, men det er da faktisk spillerne som er på banen!! Alle - spesielt media og eksperter,  bør vite at det ikke er mulig "å lage gull av gråstein"!

Nå følger spillerne instruksene og kampplanene til trenere, hvorfor tror du klubber bytter trenere? For å prøve en ny filosofi osv.

Planen til treneren i går var neppe å suge så jævlig med latterlig mange personlige feil, men han bommet noe brennjævlig på alt som heter taktikk og kampplan,  var tafatt og nølende med å gjøre endringer når alle i verden så det gikk til helvete.

Endret av ChopperReid
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vi slet defensivt mot de beste nasjonene lenge mens Sjögren tviholdt på 442, før han endelig tok grep med en femmer bak - og det ga oss mye bedre resultater og en helt annen defensiv trygghet.

Så endrer han tilbake til 442, og de samme problemene bakover dukker opp igjen før EM. Dette er veldig vanskelig å forstå noe av. Jeg antar at hensikten hans er å få maks ut av Graham-Hansen og Hegerberg sammen på topp, og det går greit mot svakere motstand, men mot de beste lagene er det håpløst.

Det var så inni hampen håpløst mot England, de spilte seg enkelt rundt på kantene gang på gang og likevel gjør han ingen grep underveis. Det er hårreisende kampledelse og veldig, veldig rart. Og hvorfor setter han Blakstad på backen? Hun er ikke back!

Spiller for spiller så skal vi faktisk ha en sjanse mot England, selv om de er bedre. Et 8-0 tap kan omtrent sammenlignes med at herrelandslaget skulle tapt med samme sifre mot Danmark. Så spesielt er dette, det er tidenes største tap i fotball-EM.

De norske spillerne må selvsagt også ta på seg skylda for fadesen, men dette er i hovedsak et trenerproblem.

Så er spørsmålet - kan vi reise oss mot Østerrike? Vi var før gårsdagens kamp soleklare favoritter mot dem, men nå er jeg neimen ikke så sikker lengre.

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (8 minutter siden):

Så er spørsmålet - kan vi reise oss mot Østerrike?

jeg tror vi vinner den.

Østerrike slo Nord-Irland og fikk vel endel selvtillit, men irene var jo håpløst usle, så kan nesten ikke regne med den kampen en gang.

Lenke til kommentar
Raspeball skrev (1 time siden):

Gullalderen var over for 20 år siden. Sist Norge vant et mesterskap var OL i 2000.

Ikke uenig, men mente gullalder som i å kvalifisere seg til store mesterskap. Håper jo selvfølgelig at jeg tar feil, og at kampen mot England bare var en fartsdump i mesterskapet  

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...