Gå til innhold

LØST: Mobil - mest for pengene maks 2000 kr


Anbefalte innlegg

Jeg skal bestille en telefon helst innen et par dager og lurer på hva som gir mest for pengene akkurat nå. Til generelt bruk, ikke noen spesielle prioriteter ut over:

Absolutte krav: Android, USB-C

Helst: Trådløs lading, under 2000 kr, ikke brukt/nyish/demo

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for raske og gode tips. Jeg setter de kjapt opp mot hverandre hos prisjakt:

https://classic.prisjakt.no/product.php?j=5750538,5820926,5822283

Hva synes dere?

Hvis jeg tar utgangspunkt i Samsungen så trekker 5G opp, mens frontkamera på bare 8 Mp trekker ned. Ingen info om IP-grad eller sensorstørrelse på hovedkamera er litt uheldig siden det ikke er mulig å sammenligne. Edit: Sensorstørrelsen er sannsynligvis 1/2" og den har sannsynligvis ca samme IP-grad som de to andre. Også litt dumt at det ikke er oppgitt om Motorola G60s har 5G eller ei. Edit: I følge GSMArena har den ikke 5G.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Jeg tenkte at 4G skulle legges ned om noen år, pga lisensene på frekvenser går ut, men jeg googlet litt og ser ikke tegn til noen snarlig utfasing av 4G, så da blir det nok Xiaomi med 4G denne gangen. Siste sjans før jeg bestiller: Er det noen som vil legge ned "veto" og kan foreslå et ennå bedre kjøp i denne prisklassen?

Lenke til kommentar
7 minutes ago, Simen1 said:

Foreløpig vurderer jeg det til at Xiaomi vinner over Motorolaen, men jeg er mer usikker på Samsungen, da 5G er en klar fordel som stiller opp mot helt andre fordeler hos Xiaomi (kameraer, rask skjerm mm). Når er det 4G-nettet skal legges ned?

5G er neppe så krise da 4G nok består i mange mange år til. 3G derimot er nedlagt.

Xiaomien gir veldig mye for pengene! Men den kjører vel ett temmelig heftig skinna Android og har kansje en del reklame i seg også slik andre Xiaomi telefoner har (derfor de selger dem så billig. De tjener pengene på annet vis)

Helt greit for noen og ikke så greit for andre.

Lenke til kommentar
On 6/12/2022 at 1:53 PM, Complexity said:

Xiaomien gir veldig mye for pengene! Men den kjører vel ett temmelig heftig skinna Android og har kansje en del reklame i seg også slik andre Xiaomi telefoner har (derfor de selger dem så billig. De tjener pengene på annet vis)

Helt greit for noen og ikke så greit for andre.

Vet du hva du snakker om her? Vi har 3 stk. Xiaomi telefoner i familien og jeg kjenner meg ikke igjen i det du skriver. Ingen apper forhåndsinnstallert med reklame osv.

Sist jeg hadde en telefon med forhåndsinnstallert "reklame" var en Samsung som for meg hadde masse uønskede apper og spill :)

Greit nok at Xiaomi prøver å få deg til å bruke dems cloud tjenester f.eks. men det gjør vel alle? Bare å si nei det :)

 

Endret av Stratleray
Lenke til kommentar
9 minutes ago, Stratleray said:

Vet du hva du snakker om her? Vi har 3 stk. Xiaomi telefoner i familien og jeg kjenner meg ikke igjen i det du skriver. Ingen apper forhåndsinnstallert med reklame osv.

Sist jeg hadde en telefon med forhåndsinnstallert "reklame" var en Samsung som for meg hadde masse uønskede apper og spill :)

Greit nok at Xiaomi prøver å få deg til å bruke dems cloud tjenester f.eks. men det gjør vel alle? Bare å si nei det :)

 

Nei du min eneste personlige erfaring er med Xiaomi sine Android One telefoner som jo kjører ren Android og ikke MIUI. Har kjøpt disse til hele familien og de er utmerket.

Det med reklame har jeg bare hørt av bekjente med toppmodellene til Xioami med MIUI som har nevnt at det er reklamer her å der.

Det er heldigvis måter å få fjernet mesteparten:

https://www.androidauthority.com/remove-ads-xiaomi-miui-1019139/

 

Lenke til kommentar

Har en POCO X3 PRO og ser ikke noe negativt med apper og hvordan software virker. Det er minst like bra som de andre Andorid telefonene jeg har prøvd (Samsung, Motorola, Sony). De eneste er at der er noen apper som følger med som Mi Video som en ikke kan avinstallere, men noe stort problem er det ikke. Jeg bruker Googles apper som Gboard og Beskjeder og da ikke tilsvarende apper fra Xiaomi/Poco. Det er vel derfor jeg ikke ser noe reklame tenker jeg.

Endret av Svein M
Lenke til kommentar

Hei. Det er ingen Telefoner som er perfekte. Alle Telefonene som leveres i dag, leveres med alt for mange apper. Tilogmed Google Pixel, er full av apper som man ikke trenger. Riktignok ikke Apper fra andre levrandører, men de har masse Google Apper man ikke trenger.

Selvfølgelig. Noen telefoner er verre enn andre, men ingen er perfekte. Xaiomi Telefoner ville jeg nok kanskje holdt meg unna. Iallefall hvis du skal gjøre noe mer enn og bruke den til daglig bruk.

Lenke til kommentar
15 minutes ago, Simen1 said:

Sikker? Det står superhelg, førpris 4990,- og jeg finner ikke spor av noe abonnement der.

Xiaomi 11T koster 5.990,- på hjemmesiden til Xiaomi her i Norge. Det er riktignok ikke den billigste plassen å kjøpe Xiaomi telefoner. Men, ca. 2.000,- for denne høres for godt ut til å være sant :)

 

https://mi-home.no/produkt/smarttelefoner/xiaomi-11t-8-128gb/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...