Gå til innhold

Elon Musk kjøper Twitter for 44 milliardar dollar


Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
germanwhip skrev (13 timer siden):

utopisk tankegang som aldri har fungert. "la trollene slippe til så sprekker de i dagslyset" var mantraet i flere år, før vi innså at vi ga trollene tilgang til å rekruttere.

Du mener vi skal forkaste ytringsfriheten eller kun ha det i saker du er enig i? Du kan få det som du ønsker ved å flytte til Kina eller Russland så kan du rapportere tilbake om du synst det virket bra etter noen år (om du får lov). 

  • Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
55 minutes ago, minim said:

Er ikke Wolfgang og Gooding på cancel lista til forumet? 

At folk diskuterer synspunkter frem og tilbake samt gyldigheten i informasjon og kilder er ikke å kneble ytringsfriheten (cancel og tilsvarende misbrukte ord ødelegger diskusjonen). Hvis man mener at kvaliteten av kilder og informasjon ikke er relevant kan man jo liksågodt bruke Putin og Wagner som faktagrunnlag for krigen i Ukraina (er visstnok nazister der å greier). Jeg vil derimot påstå at kvaliteten i kilder og informasjon er viktig i en tid hvor alle kan påstå at de deler sannheten.

Endret av The Very End
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Aiven skrev (1 time siden):

Dessverre har litt for mange her kun opptatt av svertingen av Musk, som ikke er annet enn en drittpakke som kom som en lett forutsigbar reaksjon da han besluttet å avsløre amerikanske myndigheters innblanding i meningsutvekslingen på Twitter.

Det som er forutsigbart, er vel hvordan religiøse mennesker graviterer mot den nyeste "gull kalven", der de er nesten på kne for å kysse di skitne tærene til muskegutten.

All kritikk Elon Musk har fått, er stort sett rasjonalt begrunnet. Fyren framstår jo som den største "incelen" på planeten.

Endret av Honkajonk
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Yakamaru skrev (15 timer siden):

Nå har folk lov til å ha meningene sine. Men siden du åpenbart er 100% korrekt kan vi like så godt gjøre et veddemål?

Jeg vedder 1,000kr på at Twatter kommer til å ende opp i nett positiv inntjening de neste 6-12 månedene.

Dette veddemålet er meningsløst.

Meningsløst fordi det ikke bidrar til debatten og meningsløst fordi veddemålet er umulig å avgjøre. Twitter er tatt av børs og da blir det ikke lengre publisert etterrettelige og detaljerte selskapstall slik som børsnoterte selskaper er lovpålagt å gjøre. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
56 minutes ago, uname -i said:

Dette veddemålet er meningsløst.

Meningsløst fordi det ikke bidrar til debatten og meningsløst fordi veddemålet er umulig å avgjøre. Twitter er tatt av børs og da blir det ikke lengre publisert etterrettelige og detaljerte selskapstall slik som børsnoterte selskaper er lovpålagt å gjøre. 

Meningsløst? Nei. Det er relevant til temaet, og har du rett er det 1000kr rett i lomma og en mulighet vil å gjøre narr av meg offentlig i tråden og vise at du indeed hadde rett om Elon Musk og Twatter. Eller skal du feige ut selv du har vist såpass selvsikkerhet i den? 

Vi sjekker tilbake om 6,9 og 12 måneder om de har en fortjeneste eller ikke, kan starte fra slutten av april for å gjøre det litt lettere å holde følge. 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
15 hours ago, germanwhip said:

utopisk tankegang som aldri har fungert. "la trollene slippe til så sprekker de i dagslyset" var mantraet i flere år, før vi innså at vi ga trollene tilgang til å rekruttere.

Er folk sure fordi dems politikk og/eller syn ikke blir framhevet og prioritert forran andres? 

Og er troll et problem i første omgang? Hva slags troll er det snakk om? Definer "troll" for meg er du snill, for nå tror jeg vi tenker på noe helt annet.

Endret av Yakamaru
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Yakamaru skrev (7 minutter siden):

Meningsløst? Nei. Det er relevant til temaet, og har du rett er det 1000kr rett i lomma og en mulighet vil å gjøre narr av meg offentlig i tråden og vise at du indeed hadde rett om Elon Musk og Twatter. Eller skal du feige ut selv du har vist såpass selvsikkerhet i den?

Mulig at du føler deg veldig såret fordi din fullstendige kunnskapsløshet om temaet er avslørt, men det er noe du selv kan gjøre noe med.

Du skjønte ikke det med at Twitter var tatt av børs og hvilke konsekvenser det har? Men det er bare å presentere 2023 GAAP profits for Q1, Q2, Q3 eller FY. Du kan trene deg opp ved å finne fulle regnskapstall for et annet av Musks selskaper som ikke er børsnotert, for eksempel SpaceX. 

Lykke til.

Endret av uname -i
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Aiven skrev (58 minutter siden):

Joda – og den lista blir stadig lengre. Men må utfordre "så-mye-smartere-vi-er-enn-Musk-runkesirkelen" en gang i blant :)

"Dere er bare sjalu på Musk" 

Mulig det å se Messias i alt og alle fungerer for noen, men for meg er det viktig å snakke sannhet til makt, spesielt personalitetskulter, der Elon Musk kjøper Twitter for 44 milliarder dollar for å tweete bl.a det her:

 

Er dette det beste mennesket kan klare? Sjefen av Twitter? Smart type? Eller veldig patetisk, incel, barnslig og farlig når han faktisk har kjøpt seg enorm makt, og forteller naive mennesker å stemme på Trump og co? Som for øvrig er nok en personalitetskult..

Om du skal snakke runkesirkel, er det vitterlig all forgudingen av typer som Musk, Trump, Putin etc, som virkelig fremstår som den største runkesirkelen... Og gud forby om nåken skulle rette kritikk mot disse typene.. Kritikk? Nei det er ufortjent må vite.. "Dere er alle bare sjalu på intelligensen til Musk."

Runk i vei!

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar

Spørsmålet er om alle milliardærer bør være tilbaketrukne og private og ikke vise sine interesser eller politisk ståsted. 
Hvorfor bør de det? Hvorfor kan ikke de ytre seg som vanlige folk kan om de ønsker det? 

Det er jo ikke slik at det går utover business. Tesla går som det suser og var i mange år det mest verdifulle bilselskapet på planeten. Tesla bruker som ett av de eneste bilselskapene 0 kr på reklame per år da folk nærmest står i kø for å kjøpe bilene, mens konkurrenter som f.eks VW i 2021 brukte ca. 21 milliarder kroner. 
 

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
2 hours ago, uname -i said:

Mulig at du føler deg veldig såret fordi din fullstendige kunnskapsløshet om temaet er avslørt, men det er noe du selv kan gjøre noe med.

Du skjønte ikke det med at Twitter var tatt av børs og hvilke konsekvenser det har? Men det er bare å presentere 2023 GAAP profits for Q1, Q2, Q3 eller FY. Du kan trene deg opp ved å finne fulle regnskapstall for et annet av Musks selskaper som ikke er børsnotert, for eksempel SpaceX. 

Lykke til.

Såret? Tvert imot, jeg finner dette meget underholdende, noe som er grunnen til at jeg foreslo et veddemål i første omgang på emnet, siden du virket såpass selvsikker. Eller er du redd for at du blir bevist the motsatte og må lange ut 1000kr og bli ydmyket forran et publikum i denne tråden? Det er mye mer til et firma enn bare aksjeverdi på børsen, noe både Elon Musk og investorene vet meget godt. Dette burde da du ha visst fra før av? Vil foreslå å slutte med projisering da jeg finner det meningsløst, eller er det av interesse å krangle med en som har Autisme? 

Jeg vet at de er tatt av børsen. Spørmålet mitt blir "hva så?". Twatter er et multimilliard firma med en nokså kompleks plattform og firmastruktur. Forandringer vi'kke skje over natta i den forstand.  

On 4/13/2023 at 8:42 PM, Yakamaru said:

Når det er sagt så gir jeg faen i hva som skjer med Twatter. Om det er ca det samme som før, blir mer liknende det Elon Musk faktisk har visjoner når det gjelder plattformen, eller om det rett og slett brenner ned og havner i dassen er det samme for meg. Dette er for meg meget underholdende uansett hva som skjer. 

Det er som jeg skrev her. Jeg bryr meg ikke om hva som skjer med Twatter som en plattform. Om jeg må kaste en tusenlapp ut vinduet er for meg akkurat det samme. Tar jeg feil så tar jeg feil, verre er det ikke. 

3 hours ago, Aiven said:

Joda – og den lista blir stadig lengre. Men må utfordre "så-mye-smartere-vi-er-enn-Musk-runkesirkelen" en gang i blant :)

Elon Musk er verdens rikeste mann. Han vet åpenbart ikke om hvordan penger håndteres eller for den saks skyld hvordan man lager profitt. :P

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Aiven skrev (6 timer siden):

Dessverre har litt for mange her kun opptatt av svertingen av Musk, som ikke er annet enn en drittpakke som kom som en lett forutsigbar reaksjon da han besluttet å avsløre amerikanske myndigheters innblanding i meningsutvekslingen på Twitter.

George Gooding gir en svært god oppsummering av hele Twitter-saken her. Verdt å få med seg.
 

 

Du har ikke noen hovedpunkter? Det er liksom litt mye å se på en to timer lang video.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
7 hours ago, minim said:

Du mener vi skal forkaste ytringsfriheten eller kun ha det i saker du er enig i? Du kan få det som du ønsker ved å flytte til Kina eller Russland så kan du rapportere tilbake om du synst det virket bra etter noen år (om du får lov). 

nuvel, dersom du ønsker å innskrenke ytringsfriheten min ved å be meg dra til Russland, så må nok du selv ta turen. Jeg lager ikke reglene. Dibs på toppkøyen på nattoget sånn forresten.

5 hours ago, Yakamaru said:

Er folk sure fordi dems politikk og/eller syn ikke blir framhevet og prioritert forran andres? 

Og er troll et problem i første omgang? Hva slags troll er det snakk om? Definer "troll" for meg er du snill, for nå tror jeg vi tenker på noe helt annet.

tja, ser vi på "hovedstaden" for troll, 4chan, så ser vi hvor giftig ett miljø kan bli av minimal/ingen moderering.

Det er godt mulig at null moderering er en form for nøytralitet, men jeg ville nok aldri brukt ordet "godt" om en slik plattform. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
53 minutes ago, germanwhip said:

Jeg skal fortelle deg en godt skjult hemmelighet. Jeg kan love min sønn en sjokolade om han får 6-er på prøven, og hvis han får det så kan jeg gå og kjøpe en på butikken. 

Revolusjonerende tanke, ikke sant? Man lover vekk noe man ikke ennå har, men lett kan anskaffe hvis behovet skulle oppstå. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
1 minute ago, debattklovn said:

Jeg skal fortelle deg en godt skjult hemmelighet. Jeg kan love min sønn en sjokolade om han får 6-er på prøven, og hvis han får det så kan jeg gå og kjøpe en på butikken. 

Revolusjonerende tanke, ikke sant? Man lover vekk noe man ikke ennå har, men lett kan anskaffe hvis behovet skulle oppstå. 

nå vet jeg ikke om etikken i ditt hus, men jeg tviler på at Musk driver med slikt lureri

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...