Gå til innhold

AMD Zen 4 7000 serie.


Jarmo

Anbefalte innlegg

2 hours ago, 6u4rdi4n said:

Dæven, hadde ikke kikka på 7700X pakkene... Veldig fristende 😅 Verdt oppgraderinga fra 9900K?🤔

Edit: Ser også at man kan endre på 7900X + X670E pakka. Man kan fjerne både RAM og AIO, og ender opp på 8109kr. Det er vel en ganske grei pris med tanke på hva bare en 7900X koster?

Spør du meg, så blir det en enorm oppgradering fra 9900K, i omtrent alt. Ikke bare FPS men hele PCen raskere. Spesielt om du går for 6000 mhz RAM (helst med AMD EXPO eller hva det heter), og en rask NVME SSD.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
JarleGutt skrev (3 minutter siden):

Spør du meg, så blir det en enorm oppgradering fra 9900K, i omtrent alt. Ikke bare FPS men hele PCen raskere. Spesielt om du går for 6000 mhz RAM (helst med AMD EXPO eller hva det heter), og en rask NVME SSD.

Er AMD EXPO så mye mer enn AMD sitt svar til Intel XMP? Så for meg i alle fall 6000 MHz RAM, men usikker på hvor lav latency jeg "må" ha. Forsåvidt usikker på om jeg skulle gått for 7700X eller 7900X hvis jeg skal gå for det... 

Måtte vel kosta på meg en ny NVME SSD også ja. Har bare en Samsung 970 EVO nå. 

Lenke til kommentar
xClaymanx skrev (12 minutter siden):

Søppeltest.

7 faser med 2x70A per fase er allerede ekstremt overkill. De kunne kuttet ned til 1x70A per fase og fortsatt overklokket en 7950X.

Fra og med lanseringen av X570S og Z590 har VRM vært latterlig overspekket på mid-range hovedkort.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
6 hours ago, 6u4rdi4n said:

Er AMD EXPO så mye mer enn AMD sitt svar til Intel XMP? Så for meg i alle fall 6000 MHz RAM, men usikker på hvor lav latency jeg "må" ha. Forsåvidt usikker på om jeg skulle gått for 7700X eller 7900X hvis jeg skal gå for det... 

Måtte vel kosta på meg en ny NVME SSD også ja. Har bare en Samsung 970 EVO nå. 

Stemmer, det gjør det bare litt enklere å sette 'overklokking' på minnet på AMD. Jeg gikk bare inn i BIOS valgte AMD EXPO2 og så var det gjort, ingen fidling.

Lenke til kommentar
3 hours ago, xClaymanx said:

Det viktigste er at man slipper I225-V møkka-NICen ASUS har stappa inn i Strix og høyere modeller i noen generasjoner nå, og de har fortsatt problemer. Jeg sjekket rog forumet og der var det en stakkar med x670 extreme eller hero som hadde samme driten som har holdt på i en årrekke med denne NICen. For meg sto det mellom msi X670E carbon wifi og TUFen for å få realtek NIC, men komplett gjorde valget for meg.

Edit: jeg har hatt B550F og E Strix og z690 strix de siste åra og alle hadde problemet med nettverket. X570 dark hero og x570s carbon wifi hadde ikke problemet fordi de har marvell og realtek. En kamerat har hatt B550-F siden lansering og for han er ethernet og usb ubrukelig og han har måttet kjøpe nettverkskort og usb hub ved siden av. 

TLDR styr unna I225-V. Asus deler ikke en gang spesifikt hvilket nettverk det er på sine kort, det står bare "Intel 2.5gb ethernet" fordi de vet, de vet godt. 

Endret av shinsengumi
Lenke til kommentar
shinsengumi skrev (4 timer siden):

Mottok bundlen nå, litt kjipt at CPU var i oem innpakning med tanke på salg når 7800X3D kommer 😐

Du har jo uansett brukt Cpu'en da så skjønner ikke helt hva som er forskjellen, at du selger den i en "flott" forpakning burde nå ikke ha noe å si.

 

Skjønner det med skjermkort og hovedkort for eksempel.

Endret av Dragonlove
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...