Gå til innhold

Hvor vanskelig er det å få jobbe i de store IT-firmaene i Silicon Valley i voksen alder?


Gjest a818b...6c3

Anbefalte innlegg

Gjest a818b...6c3
8 minutes ago, Wisd0m said:

Men hva er målet ditt? Jobbe for et sillicon valley selskap for å få noen til å bruke enda mer tid på en app?

Jeg ville funnet ut hva du ønsker,før du setter deg i en posisjon som koster deg dyrt.

Du har tydeligvis alt penger kan kjøpe, så jeg skjønner fortsatt ikke hva du skal med mer arbeid. Formuen din kommer ikke til å stå klistret i panna på deg. Heller ikke hva du har gjort før. 

Takk, jeg vet ikke hva jeg vil. Jeg føler bare at jeg burde gjøre noe mer ut av livet mitt. 

TS

Anonymous poster hash: a818b...6c3

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest a818b...6c3
12 minutes ago, Wisd0m said:

Du har tydeligvis alt penger kan kjøpe, så jeg skjønner fortsatt ikke hva du skal med mer arbeid. Formuen din kommer ikke til å stå klistret i panna på deg. Heller ikke hva du har gjort før. 

Jeg vet ikke hva jeg skal med pengene jeg heller. Men jeg har naboer som tjener enorme penger og investerer dem for å tjene enda mer. Det er vel det jeg også ville gjort. Altså  kun tjent mer penger for å kunne investere mer og tjene enda mer. Jeg har ingen dyre hobbyer eller noe jeg ønsker å kjøpe. Om noe så gir egentlig ikke materielle ting meg så mye. Det jeg ønsker gjøre noe mer ut av livet mitt, vise at jeg klarer alt det andre klarer.

TS

Anonymous poster hash: a818b...6c3

Lenke til kommentar

Uten barn så blir det å tjene mer uten å bruke de kun en konkurranse om å være rikeste mannen på kirkegården. Den konkurransen ser iallfall ikke jeg noe grunn til å være med i. Du har også allerede en stor investering i utleiebolig.

Angående formue og penger så har det avtagende nytteverdi, og du er på punktet hvor penger egentlig ikke spiller noen rolle.

Jeg vet ikke med deg, men jeg har ingen planer om å dø ensom og singel. Midten i 30-årene er et bra tidspunkt å finne damer på for menn. Men det å finne kvalitetsdame samt tiltrekke seg en kvalitetsdame vil jeg tro vil ta all din tid om du setter kravene litt høyt.

Det er fire "hovedpunkter" som må være på plass for et godt liv. Jeg tipper at "wealth" er en av de du har best på. Som menn er vi dessverre alt for gode til å prioritere den delen 120 prosent og resten svært lavt. Jeg foreslår heller at du prøver 80 prosent på alle pillarene.

image.png.0d3a49f9b31e31bff2bde33f14a09eb3.png

Lenke til kommentar
Gjest a818b...6c3
1 hour ago, Wisd0m said:

Jeg vet ikke med deg, men jeg har ingen planer om å dø ensom og singel. Midten i 30-årene er et bra tidspunkt å finne damer på for menn. Men det å finne kvalitetsdame samt tiltrekke seg en kvalitetsdame vil jeg tro vil ta all din tid om du setter kravene litt høyt.

Har prøvd kjæreste og samboer, men det var ikke min ting.  Det betyr ikke at jeg er ensom. Jeg har venner og biologisk familie. 

21 minutes ago, Gavekort said:

Å ta et år i f.eks. Frankrike, Italia eller Tyskland vil ikke være en omstilling av livet, og det varer omtrent så lenge man ønsker det skal vare.

Takk for forslag!

TS

Anonymous poster hash: a818b...6c3

Lenke til kommentar
Gjest a818b...6c3
4 hours ago, Wisd0m said:

Det er fire "hovedpunkter" som må være på plass for et godt liv. Jeg tipper at "wealth" er en av de du har best på. Som menn er vi dessverre alt for gode til å prioritere den delen 120 prosent og resten svært lavt. Jeg foreslår heller at du prøver 80 prosent på alle pillarene.

image.png.0d3a49f9b31e31bff2bde33f14a09eb3.png

Jeg har god økonomi og helse. Det er selvrealisering jeg føler jeg gjør det dårlig på, eller kanskje det at jeg ser "naboen gjøre det bedre enn meg". 

For meg handler det ikke bare om å "tjene mest mulig". Han jeg kjenner som forsket på MIT har dårligere økonomi enn meg, det er ikke lukrativt å satse på en akademisk karriere. Men han fikk vist hva han er god for. Det at jeg har kjøpt bolig er ganske komfortabelt og jeg var stolt da jeg kjøpte bolig, men jeg føler jeg kunne fått til mer enn kun å kjøpe bolig og få en helt vanlig jobb. 

Det irriterer meg å se folk skryte av alle mulige bragder når jeg kjenner på at jeg kunne gjort det samme om jeg virkelig ville. Det kan jeg ikke si høyt for da høres jeg ut som tidenes mest sjalu og smålig person.  Jeg skjønner også at det er veldig lett å være stor i kjeften og at det som teller er hva man har oppnådd ikke hva man sier man kunne klart. Så nå sitter jeg litt og tenker på hva jeg bør gjøre for å vise at jeg faktisk kan få til noe.

TS

Anonymous poster hash: a818b...6c3

Lenke til kommentar

For meg høres det ut som det du egentlig trenger er å bli komfortabel med ditt eget liv. Jeg tror ikke du vil bli lykkeligere eller føle deg bedre av å få "en jobb i Silicon Valley" eller lignende, fordi det alltid vil være noen som har oppnådd enda mer. Ditt problem er først og fremst ditt eget selvbilde tror jeg.

Fokuser heller på de positivt tingene du har fått til her i livet. Hvorfor er det så viktig for deg å vise deg frem? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest a818b...6c3
11 minutes ago, Kajac said:

For meg høres det ut som det du egentlig trenger er å bli komfortabel med ditt eget liv. Jeg tror ikke du vil bli lykkeligere eller føle deg bedre av å få "en jobb i Silicon Valley" eller lignende, fordi det alltid vil være noen som har oppnådd enda mer. Ditt problem er først og fremst ditt eget selvbilde tror jeg.

Fokuser heller på de positivt tingene du har fått til her i livet. Hvorfor er det så viktig for deg å vise deg frem? 

Takk. Har faktisk tenkt på det å jobbe med selvbildet også. 

Jeg vet egentlig heller ikke om det er så viktig å vise meg frem. Jeg bryr meg ikke så mye om hva andre tenker om meg, jeg bryr meg om hva jeg tenker om meg selv om det gir mening? Jeg ønsker å vise overfor meg selv at jeg ikke er noe dårligere enn de andre. 

Føler deler av problemet mitt er at jeg ikke har vært nok opptatt av hva andre tenker om meg. At jeg kun har vært fornøyd med å ikke ha noe å vise frem. 

Men jeg er også enig i dine tanker om at jeg kanskje må jobbe med å bli fornøyd med det jeg har. Har vurdert å gå til psykolog og kanskje få tømt tankene der. I hvert fall før jeg setter opp et ambisiøst prosjekt med å vise at jeg er like god som de andre. 

TS

 

Anonymous poster hash: a818b...6c3

Lenke til kommentar

Å jobbe i Silicon Valley er sikkert kult, lærerikt og "status", men gresset er ikke nødvendigvis grønnere på den andre siden. Du må styre med å få jobb, flytte og skaffe nye venner, og arbeidsdagene der er ikke akkurat 8-16, heller 50-60-70 timer i uka. Jeg vet ikke hvordan din arbeidskapasitet er, men for folk flest blir man sliten av slike arbeidsmengder. Ja, så la oss nå si at du jobber der, 60 timer i uka, er sliten, men "silicon valley". Ja, er dette nødvendigvis bedre enn dagens situasjon?

Du trenger ingen psykolog, og du har vel neppe "dårlig" selvbilde heller. Det du trenger er å skape et "forbedret" liv som er mer interessant og som gir glede i hverdagen. Dette kan være å finne seg en ny hobby, sport etc. Du skal heller ikke se bort ifra at en kjæreste kan gjøre at du blir mer fornøyd med livet. 

Sitat

Jeg har god økonomi og helse. Det er selvrealisering jeg føler jeg gjør det dårlig på, eller kanskje det at jeg ser "naboen gjøre det bedre enn meg". 

Det vil alltid være noen som er bedre enn deg i noe. Jeg har også studert i en klasse hvor noen har endt opp i McKinsey eller liknende, og disse er smartere og har høyere arbeidskapasitet enn meg. Men, hva så? Sånn er livet. Jeg har egne prosjekter som jeg jobber med, og de siste årene har jeg innsett at prosessen med å forbedre meg kan være like så gøy som å faktisk nå målet mitt. Det handler om å analysere dagens situasjon og finne ut av hvordan du skal komme til neste nivå, på en måte som passer deg og din hverdag. 

Sitat

For meg handler det ikke bare om å "tjene mest mulig". Han jeg kjenner som forsket på MIT har dårligere økonomi enn meg, det er ikke lukrativt å satse på en akademisk karriere. Men han fikk vist hva han er god for. Det at jeg har kjøpt bolig er ganske komfortabelt og jeg var stolt da jeg kjøpte bolig, men jeg føler jeg kunne fått til mer enn kun å kjøpe bolig og få en helt vanlig jobb.

Jeg hadde også noen "fantasier" tidligere om akademia for å bevise for meg selv at jeg var god nok akademisk. Men etter hvert har jeg blitt bedre i jobben min og jeg ser ikke noe behov for akademia. Helst bør man holde seg langt unna derfra, med mindre man liker midlertidige stillinger, tigging av midler, lav timelønn etc. 

 

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...