Gå til innhold

The Witcher 4 er annonsert


Anbefalte innlegg

Tror jeg har lest det, men mulig det bare var spekulasjoner. Men jeg er ganske sikker de går for en helt annen witcher skole, med helt nye karakterer. Tror også de kommer til å selv la deg velge om du vill spille som mann eller kvinne. Derfor er det nok sansynlig at spillet IKKE kommer til å hete witcher 4, fordi de starter litt på nytt med en story som som har lite tilknyttning til  W 1-3.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Medaljongen røper vel såpass? Ser ut som school of cat / school of panther. Tipper alt nytt men i samme univers. Masse referanser og noen karakterer går nok igjen.  

Ser ingen grunn til å velge akkurat det bildet eller "a new saga begins" om det skulle handle om Geralt eller Ciri. 

Endret av barezell
Lenke til kommentar
barezell skrev (1 time siden):

Medaljongen røper vel såpass? Ser ut som school of cat / school of panther. Tipper alt nytt men i samme univers. Masse referanser og noen karakterer går nok igjen.  

Ser ingen grunn til å velge akkurat det bildet eller "a new saga begins" om det skulle handle om Geralt eller Ciri. 

 

Lenke til kommentar
Geir T skrev (17 timer siden):

Hvis du virkelig mener dette, hvorfor gidder du å delta i denne tråden? Slik som du skriver, så er åpenbart ikke Witcher-spillene noe for deg. The Last Of Us II er nok mer i din gate.

Jeg har over 500 timer i Witcher 3, det er ett av mine favorittspill gjennom tidene. Det er ikke det som er poenget. Poenget mitt er at den typen historie og karakterer ikke er den eneste type som er interessant. Historien om Geralt er ferdig nå. Hvis vi skal fortsette i det samme universet trenger vi ikke enda en surmulende muskelbunt; vi kan godt utforske en historie fra perspektivet til noen andre av de utallige menneskene som finnes i det universet – som det nevnes så finnes det flust av mektige både kvinner og menn i alskens farger og fasonger som kan by på fantastiske opplevelser i det universet.

Jeg synes for øvrig også TLOU2 var knakende godt, men det er jo en litt annen type spill og setting.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
barezell skrev (59 minutter siden):

Første jeg tenkte og, men googlet. Den de har brukt før ligna ikke veldig. Så  endte på andre kattedyr 😂

 

Hele School of the Lynx loren er en fanfaction så er i utgangspunktet ikke canon til witcher universet til eventuelt CDPR inkluderer det i det kommende spillet, så da har de vel og muligheten til å ta seg litt artistiske friheter i forhold til hvordan den faktisk medaljongen blir seendes ut :) 

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar
Evil-Duck skrev (1 time siden):

Hele School of the Lynx loren er en fanfaction så er i utgangspunktet ikke canon til witcher universet til eventuelt CDPR inkluderer det i det kommende spillet, så da har de vel og muligheten til å ta seg litt artistiske friheter i forhold til hvordan den faktisk medaljongen blir seendes ut :) 

Jau, leste det i artikkelen som har blitt postet. Var ikke klar over det. Blir gøy å se hva de finner på.

Lenke til kommentar
On 3/22/2022 at 3:04 PM, Geir T said:

Ser at Ciri blir "hypet" som den naturlige etterfølgeren til Geralt på sosiale medier, selvfølgelig blir hun det. Det hele har blitt så forutsigbart i dagens politisk korrekte testosteron-reduserte samfunn.

Altså, vi spilte som Ciri i Witcher 3 også. Om noe så spiller hun som Noctis i Final Fantasy 15, og det er fint mulig hun kunne fått en form for "Bayonetta/Dante" story hvor gameplay mechanismene er vanskelig, selv om hun er fullstendig OP i cut scenene. Hun er også en meget feminin og vakker dame, godt likt med etablert personlighet osv. som overhode ikke er styrt av woke-brigaden. Jeg føler dermed en bjeffer opp feil tre, hvor et spill med henne i hovedrollen ikke trenger å være woke, selv om jeg vet at serier som erstatter deres mannlige hovedkarakter med damer har ekstremt bad rep. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QB4VTZbn
Gringorilla skrev (På 22.3.2022 den 8.50):

Om du ikke vil at det skal være "woke", så tror jeg du har misforstått noe grunnleggende i hva Witcher-serien handler om.

Og du har åpenbart ikke forstått hva paalstian mente. "Woke" handler mest om hvordan ting fremstilles og behandles, det trenger ikke å bety at man utelukker et gitt emne i en historie. Det er forskjell på å presentere et moralsk dilemma for spilleren, vs. å preke og moralisere - mao.bruke et franchise som en propaganda-plattform.

Det finnes nok av sci-fi og fantasispill med en kvinnelig protagonist (det finnes knapt noe annet i disse dager) - senest eksemplifisert med Aloy. Bare vent til The Rings of Power kommer på TV-skjermen...

La Witcher forbli Witcher.

Endret av Slettet-QB4VTZbn
Lenke til kommentar
Geir T skrev (11 timer siden):

Og du har åpenbart ikke forstått hva paalstian mente. "Woke" handler mest om hvordan ting fremstilles og behandles, det trenger ikke å bety at man utelukker et gitt emne i en historie. Det er forskjell på å presentere et moralsk dilemma for spilleren, vs. å preke og moralisere - mao.bruke et franchise som en propaganda-plattform.

Det finnes nok av sci-fi og fantasispill med en kvinnelig protagonist (det finnes knapt noe annet i disse dager) - senest eksemplifisert med Aloy. Bare vent til The Rings of Power kommer på TV-skjermen...

La Witcher forbli Witcher.

Og du har heller ikke forstått, tydeligvis.

Flere av temaene i The Witcher er nettopp rasisme, annerledeshet, utnyttelse av svake, menneskelig vekst, og andre typiske temaer som slike som dere kaller "woke".

Men dere som alltid hyler ut om "wokeness" henger dere alltid opp i karakterene og om en karakter har bittelitt mørkere hudfarge, så er det "woke". Dere forstår ikke at fortellinger ikke handler om karakterer, men historier. Om man bytter ut en karakter er revnende likegyldig i de aller fleste tilfeller. Ikke misforstå, dette kan dras for langt av og til, men det er de færreste tilfellene det faktisk har skjedd, og folk lager hylekor totalt uten grunn, og "woke-fober" har en tendes til å overdrive det ut i latterlige dimensjoner, noe som aldri fører til en konstruktiv debatt.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
3 hours ago, ism_InnleggNO said:

Det finnes lite som er mer patetisk enn menn med så svakt selvbilde at de er redd for "woke"…

Det må være frustrerende å være så forvirret.

Anbefaler litt god kveldsunderholdning for å lette på humøret.
 "To be woke means to realize.  To recognize., to organize and then to vocalize." "That describes everything from a book club to a Nazi." 

 

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QB4VTZbn
henrikwl skrev (På 22.3.2022 den 11.52):

Hva mener du med dette? Er det veldig viktig for deg at spillet er helt blenda-hvitt og at hele samfunnet i det er modellert etter 50-talls strukturen?

Så da synes du det også er greit å putte masse hvite mennesker, asiater etc. i Wakanda, eller lage en film om 1300-tallets Kina hvor halvparten av kineserne byttes ut med latin-amerikanere, afrikanere og hvite? Nei, selvsagt ikke. Men alt av tradisjonelle europeiske settinger og kultur skal tilsynelatende viskes ut.

Skremmende å se så mange historieløse yngre folk i dag, som lar seg indoktrinere av NRK/CNN/BBC og sosiale medier til å nærmest forkaste sin egen kulturhistorie og litterære arv (ja, klassisk fantasi er faktisk veldig ofte basert på et europeisk middelalder-samfunn, tro det eller ei).

Det er ingen andre steder i verden hvor slikt selvutslettende kulturradikalt sludder tas seriøst - hverken i Latin-Amerika, Afrika, Asia, Øst-Europa eller noe annet sted, enn her i Vesten - som for øvrig er den minst rasistiske, sexistiske og intolerante delen av verden med stor margin. Men det blir jo aldri godt nok for "de gode" uansett. Hvor ble det forresten av de transseksuelle toalettene dere venstreaktivister var så fryktelig opptatt av for 2-3 år siden?

Våkn opp. 

Endret av Slettet-QB4VTZbn
Lenke til kommentar
Geir T skrev (15 timer siden):

Hvor ble det forresten av de transseksuelle toalettene dere venstreaktivister var så fryktelig opptatt av for 2-3 år siden?

Fin stråmann. Bygget den selv?

Å kalle meg «venstreaktivist» er særdeles kreativt, og det tror jeg må være første gang noen har gjort. For øvrig så har alle de sarte snøflakene som var overdrevent opptatt av hvor folk gikk på do sluttet å syte (eller kanskje media bare har sluttet å gi dem spalteplass?), så vi hører heldigvis ikke mer bråk om sånne trivielle ting. Jeg registrerer dog at unisex-toaletter blir stadig mer vanlig rundt om, og det tenker jeg er greit. Så slipper vi i hvert fall å høre på klagekoret av folk som er sykelig opphengt i andres kjønnsorganer.

Ellers: å etterlyse realisme når man skal slåss mot drager, tusser og troll blir rett og slett for dumt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...