DukeRichelieu Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Det jeg skrev om skråsikkerhet gjelder for øvrig mange i denne tråden også. En del innlegg her hadde vært mer spiselige om dere la til jeg tror fremfor å skrive skråsikkert om hva som vil skje og ikke skje. Svært få kan si noe om sikkerhet om hva som vil skje og ikke skje i verden. Det er tusenvis av eksempler hvor selv flinke eksperter bommer totalt med sine analyser. Gjelder Trump-tråden også for øvrig. Er en del innlegg jeg har begynt å bare bla forbi når jeg ser dette. 2
Orake1et Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden (endret) DukeRichelieu skrev (52 minutter siden): Hører på denne nå. Hva synes du var de interessante perspektivene her? Den globale høyrebølgen vs. nordmannen med overlegen moral. Sistnevnte er godt representert i dette forumet og denne gruppen er selvsagt for moralsk til å prøve å forstå førstnevnte gruppen. Hen har forstått at de er på X så da svarer hen med å blokkere X. Som Toje poengterte: Dette har fungert i mange tiår, men det fungerer ikke lenger. Verden lytter ikke lenger og vi må enten tilpasse oss eller tape. DukeRichelieu skrev (52 minutter siden): At han forsvarer og trekker frem Glenn Diesen i denne episoden sier jo egentlig sitt. Diesen er glitrende når han forklarer hvordan sikkerhet ikke er et nullsum-spill. Vi kunne oppstilt 10 000 atomvåpen på grensen til Russland og en million soldater, men det ville ikke gjort oss sikrere. Tvert imot ville sjansen for en atomkrig som drepte alle vært enormt mye høyere. Veldig mange her ville hatt veldig godt av å lytte og prøve å forstå hva han faktisk sier, men som Toje poengterer: Den moralsk overlegne mannen tyr til kansellering isteden og resultatet er en ikke-eksisterende samfunnsdebatt og et samfunn der flertallet i befolkningen har meninger som forsøkes kansellert. Endret 1 time siden av Orake1et 1
Maabren Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden 3 hours ago, Simen1 said: Bsky er en plattform. Det er ikke orientert noe sted. I motsetning til X som aktivt sensurerer bort ting som er Musk-kritisk, Kreml-kritisk, Fascisme-kritisk, mens Europa-kritiske røster prioriteres fram. Folk som er ignorante til facisme og nynazisme bryr seg ikke hvilket medie de velger. De som bryr seg, velger aktivt bort X. Riktig at Bsky er ei platform, men di som er der oppfører seg som om platformen er for venstreorienterte. Det er inntrykket eg sitter att med etter å ha undersøkt litt. Ser ingen grunn for å bruke tid der. Har aldri brukt tid på Twitter/X og kommer heller ikkje til å gjere det. Ser på både X og Bsky som ekkokammer for kvar sine ytterpunkt. Livet er for kort til å brukast på slik dritt. 1 1
Orake1et Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Simen1 skrev (27 minutter siden): Har ikke du postet fra pro-russeren Tom O'Connor før? Var det ikke denne? Du linker til samme artikkel... Men nå er altså også Newsweek "pro-russisk"? La meg gjette; fordi de av og til kommer med nyheter som du føler er feil? Når skal du innse at nyhetene er korrekte, men at dine følelser er feil? Tom O'Connor Senior Writer, Foreign Policy & Deputy Editor, National Security and Foreign Policy Based in his hometown of Staten Island, New York City, Tom O'Connor is an award-winning Senior Writer of Foreign Policy and Deputy Editor of National Security and Foreign Policy at Newsweek, where he specializes in covering the Middle East, North Korea, China, Russia and other areas of international affairs, relations and conflict. He has previously written for International Business Times, the New York Post, the Daily Star (Lebanon) and Staten Island Advance. His works have been cited in more than 1,800 academic papers, government reports, books, news articles and other forms of research and media from across the globe. He has contributed analysis to a number of international outlets and has participated in Track II diplomacy related to the Middle East as well as in fellowships at The Korea Society and Foreign Press Center Japan. Follow @ShaolinTom for daily news on X and his official Facebook page. Email [email protected] with tips or for media commentary and appearances. Languages: English and Arabic
Kahuna Skrevet 34 minutter siden Skrevet 34 minutter siden Orake1et skrev (1 time siden): Den moralsk overlegne mannen tyr til kansellering isteden og resultatet er en ikke-eksisterende samfunnsdebatt og et samfunn der flertallet i befolkningen har meninger som forsøkes kansellert. Hvem blir kansellert? Jeg linket til en kronikk skrevet av Sven G Holtsmark hvor han undersøker påstanden om at kontrære stemmer i norge blir marginalisert. Du burde lese den, men den treffer kanskje for godt? Det kan virke som de kontrære, når de skjønner at budskapet deres ikke når frem, tyr til påstander om blant annet kansellering. Da får de jo flyttet fokus fra det kjedelige faktum at meningene deres ligger for tett på russland sin propaganda. Litt som deg med andre ord. 1
DukeRichelieu Skrevet 22 minutter siden Skrevet 22 minutter siden Orake1et skrev (1 time siden): Den globale høyrebølgen vs. nordmannen med overlegen moral. Sistnevnte er godt representert i dette forumet og denne gruppen er selvsagt for moralsk til å prøve å forstå førstnevnte gruppen. Hen har forstått at de er på X så da svarer hen med å blokkere X. Som Toje poengterte: Dette har fungert i mange tiår, men det fungerer ikke lenger. Verden lytter ikke lenger og vi må enten tilpasse oss eller tape. Diesen er glitrende når han forklarer hvordan sikkerhet ikke er et nullsum-spill. Vi kunne oppstilt 10 000 atomvåpen på grensen til Russland og en million soldater, men det ville ikke gjort oss sikrere. Tvert imot ville sjansen for en atomkrig som drepte alle vært enormt mye høyere. Veldig mange her ville hatt veldig godt av å lytte og prøve å forstå hva han faktisk sier, men som Toje poengterer: Den moralsk overlegne mannen tyr til kansellering isteden og resultatet er en ikke-eksisterende samfunnsdebatt og et samfunn der flertallet i befolkningen har meninger som forsøkes kansellert. Kan du utdype? Får ikke helt tak på hva du mener. Ikke-eksisterende samfunnsdebatt kjenner jeg meg ikke helt igjen i. Husker ikke riktig, men var det ikke nettopp Glenn Diesen som nektet å prate med norske journalister? Var ikke Glenn Diesen og FOR på NRK i beste sendetid? Om noen fremstår som moralsk overlegen må det jo være Toje selv. Har han noen konstruktive forslag utover å fordømme alt Vesten gjør? 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå