Gå til innhold

Russlands invasjon av Ukraina [Ny tråd, les førstepost]

Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
engavif skrev (2 timer siden):

Pratet med noen i Russland, dette har ingenting med krigen å gjøre. Putin slår mer og mer ned på det homofile miljøet. 

Han slår vel to fluger i ein smekk. Han slår ned på homofile, og skaffar samstundes kjøt til kverna.

• Liker 1
Skrevet
Sitat

Finansmann Johan H. Andresen mener det haster med å gi mer

Sitat

Denne uka besøkte han Kyiv der selskapet hans er største eier i en kartongfabrikk.

– Det er masse andre temaer som også fortjener penger. Men det er ingenting som er så «urgent» og haster så mye som Ukraina, sier finansmannen Johan H. Andresen.

https://www.nrk.no/urix/johan-h.-andresen-mener-det-norske-engasjementet-for-ukraina-ma-opp-1.17149188

• Liker 2
  • Hjerte 4
Skrevet (endret)

Når er det de skal forstå signalene og sette Nato land i krigmodus ?  Det verste er at det er skrikende mangler av det meste pga Ukraina krigen. Husk russland produserer 24-7.

https://www.abcnyheter.no/nyheter/verden/2024/12/01/196047372/russland-tror-at-de-er-i-krig-med-hele-europa-sier-tidligere-etterretningssjef

https://www.tu.no/artikler/nato-landene-er-i-ferd-med-a-tomme-lagrene-for-vapen-og-ammunisjon/533286

https://www.nrk.no/norge/ikke-nok-vapen-til-alle-norges-kampfly-1.16908403

Endret av Jobs
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
sjamanen skrev (11 timer siden):

Men dette stemmer jo ikke? 

Fader jeg er så lei av folk med panikk.

Det er ikke panikk, det er bevisst og målrettet propaganda.

• Liker 4
  • Innsiktsfullt 3
Skrevet (endret)
Markiii skrev (2 timer siden):

Det er enda flere som deserterer fra Russland, så i følge din logikk så er det ikke mulig for Russland å vinne.

Ukraina sliter med at vi ikke sender dem nok våpen og utstyr. Vi må sende dem alt de trenger.

Dårlig logikk når du ser på folketallet i de respektive landene og det som skjer på slagmarken. 

Hvis du leser artikkelen så ser du utfordringene Ukrainerne har når det kommer til desertering. 

Jeg er enig at man skulle ha sendt flere våpen tidligere, men virkeligheten er at disse våpnene finnes ikke. Amerikanske generaler har varslet flere ganger at de sliter med stockpiles og at det begynner å bli kritisk hvis de skal klare å håndtere Kina. 

Jeg sprer ikke propaganda, jeg er bare realist. Dere må gjerne ønske at denne krigen skal fortsette inn i det uendelige, men dere har ikke noen forståelse for det helvete Ukrainske menn gjennomgår. Her sier dere at de har kampvilje mens realiteten er at titusenvis stikker av.

Dette må avsluttes så fort som mulig. 

Endret av Homba
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
6 hours ago, Homba said:

Dårlig logikk når du ser på folketallet i de respektive landene og det som skjer på slagmarken. 

Hvis du leser artikkelen så ser du utfordringene Ukrainerne har når det kommer til desertering. 

Jeg er enig at man skulle ha sendt flere våpen tidligere, men virkeligheten er at disse våpnene finnes ikke. Amerikanske generaler har varslet flere ganger at de sliter med stockpiles og at det begynner å bli kritisk hvis de skal klare å håndtere Kina. 

Jeg sprer ikke propaganda, jeg er bare realist. Dere må gjerne ønske at denne krigen skal fortsette inn i det uendelige, men dere har ikke noen forståelse for det helvete Ukrainske menn gjennomgår. Her sier dere at de har kampvilje mens realiteten er at titusenvis stikker av.

Det blir enda mer helvete for ukrainske menn dersom det nå blir våpenvile, og så prøver Russland igjen om noen år. Putin har selv sagt at han skal utslette Ukraina.

• Liker 4
  • Innsiktsfullt 5
Skrevet
Sitat

Scholz på besøk i Ukraina - gir meir støtte

Publisert klokken08:12 iTyskland

Tysklands rikskanslar Olaf Scholz har reist til Ukraina. Besøket er ei overrasking og for å stadfesta Tysklands støtte til landet.

– Eg reiste til Kyiv i kveld, med tog gjennom eit land som har beskytta seg mot Russlands aggressive krig i over 1000 dagar, skiv han på X.

Tyskland vil gi 650 millionar euro i millitær hjelp, melder rikskanslaren.

• Liker 3
  • Hjerte 3
Skrevet
Sitat

Kan gå mot regjeringskrise i Frankrike

Publisert klokken08:37 iFrankrike

Ytre høgre-partiet Nasjonal samling seier at dei mest truleg vil stilla seg bak eit mistillitsforslag mot regjeringa i Frankrike i dag.

Konflikten står om budsjettet, der Nasjonal samling ønskjer å få meir å seia på kva pengane skal gå til.

– Me stiller oss bak mistillit hvis det ikkje skjer eit mirakel i siste liten, seier partileiar Jordan Bardella til fransk radio i dag.

Skrevet
Homba skrev (9 timer siden):

Men de tallene og påstandene du legger frem stemmer jo ikke ??

Hvordan skal man ta deg seriøst?

• Liker 6
Skrevet
Dragavon skrev (4 minutter siden):

Trur du virkelig at ukrainere får leve i fred om dei gir opp?

Har du sett kva putler og russerene seier om Ukraina, om det ukrainske folket og kulturen?

Jeg har sett og hørt det motsatte om hva russere mener om ukrainere. Også enkelte jeg har pratet med da jeg var der. Hva putin mener er en ting. Men fortsatt en god del av befolkningen som ikke prater dritt om Ukraina.

• Liker 1
Skrevet
engavif skrev (40 minutter siden):

Jeg har sett og hørt det motsatte om hva russere mener om ukrainere. Også enkelte jeg har pratet med da jeg var der. Hva putin mener er en ting. Men fortsatt en god del av befolkningen som ikke prater dritt om Ukraina.

Greit naivt å tro at DET beskytter ukrainerne...

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...