Penny Skrevet 19. april 2024 Skrevet 19. april 2024 "Argentina" som NATO-partner? Mtp at fastlands-Falkland har vist seg komplett ute av stand til å styre seg selv foreslår jeg at de heretter administreres av guvernøren i Port Stanley. Å bli overkjørt av en britisk kvinne er noe den gjengen er vant til. 2
Gjest MKII Skrevet 19. april 2024 Skrevet 19. april 2024 1 hour ago, Brother Ursus said: Eventuelt kunne USA slippe bombene og granatene rett på russerne selv 😁 Sett bort i fra absolutt alle andre hensyn, så vil det i det minste isolert sett effektivisere og speed'e opp logistikken... 🤪 3 1
DukeNukem3d Skrevet 19. april 2024 Skrevet 19. april 2024 (endret) Brother Ursus skrev (1 time siden): When the House clears the rule to consider a bill, it means that the House of Representatives has adopted rules that will govern the procedures under which the bill will be considered on the House floor. These rules can have a significant impact on whether the bill passes or not. The rules can include provisions such as setting time limits on debate, determining whether amendments can be introduced, and specifying the order of consideration for the bill. 316-94! Så vidt jeg forstår trengs kun en enkel majoritet når den endelig lanseres og stemmes over i morgen kveld. 316-94... for hva? Skjønte ikke den der helt. Eller jeg leser jo det som står, men hvordan vet man at det de har stemt for er bra? 🙂 Endret 19. april 2024 av DukeNukem3d
TAC-2 Skrevet 19. april 2024 Skrevet 19. april 2024 24 minutes ago, DukeNukem3d said: 316-94... for hva? Skjønte ikke den der helt. Eller jeg leser jo det som står, men hvordan vet man at det de har stemt for er bra? 🙂 De har blitt enige om hvordan avstemningen skal foregå. Jeg har ikke sett på detaljene men det at såpass mange på begge sider stemte for er et veldig godt tegn på at dette vil gå gjennom. 2
Drogin Skrevet 19. april 2024 Skrevet 19. april 2024 Brother Ursus skrev (1 time siden): Det er dette jeg også stusser over. Det er ofte vanskelig å si nøyaktig når en "ny offensiv" begynner med mindre resultatet er veldig klart og åpenbart ganske umiddelbart. Dersom Russland virker går til en vår eller sommer- offensiv så er jeg spent på hvor mange menn og hvor mye utstyr de taper... dersom de overhodet har klart å sette av noen som helst mengde med utstyr som ikke allerede er i kamp... Jeg er stygt redd for at Vesten har gjort det slik at sommeren 2024 også er kjørt for Ukraina. Som jeg skrev tidligere vil de antagelig fortsette på samme måte som nå. Det er vanskelig å se for seg at de skal klare å lage nye kampbrigader innen utgangen av 2024 - selv om Zelensky har sagt nettopp det. Jeg ser ikke hvordan de kan ha nok utstyr til det. Det vil fortsette å strømme til nytrente soldater, men donasjoner av kjøretøyer til Ukraina har avtatt voldsomt. Tror heller ukrainerne bør fortsette som de gjør, kjempe i dybden, bruke asymmetriske angrep, raketter, droner og etter hvert forhåpentligvis F-16. Apropos donasjoner av kjøretøy... Ukraina har jo blitt lovet flere hundre Leopard 1. Men jeg har ikke hørt noe på nesten et år. Har alle blitt levert? 2
bojangles Skrevet 19. april 2024 Skrevet 19. april 2024 9 minutes ago, Drogin said: Apropos donasjoner av kjøretøy... Ukraina har jo blitt lovet flere hundre Leopard 1. Men jeg har ikke hørt noe på nesten et år. Har alle blitt levert? Her er du rett i kjernen på problemet med mye av støtten vesten har donert til Ukraina. Det ligger frem i tid. Hyggelig nok det. Men når det regner bomber, missiler og granater døgnet rundt i Ukraina idag og de ikke har nok våpen og ammo til å forsvare seg, og ta ut missiler og droner da må løftene omsettes i praksis relativt kjapt. Jeg håper det er det vi har sett nå den siste uken, at vesten og Europa spesielt har fått seg en kraftig realitetsorientering og har forstått at det nå haster med støtte, og den må leveres omtrent umiddelbart. 3 1
Thor. Skrevet 19. april 2024 Skrevet 19. april 2024 On 16.4.2024 at 2:18 AM, Brother Ursus said: https://russiavsworld.org/russell-bentley-texan-pro-putin-fighter-and-russian-propagandist-found-decapitated-in-russian-controlled-donetsk/ Russell Bentley, Texan pro-Putin fighter and Russian propagandist found decapitated in Russian-controlled Donetsk Det er nesten som om man ikke kan stole på russere eller no. 6 2
<generisk_navn> Skrevet 19. april 2024 Skrevet 19. april 2024 Onkel Sam er klar til å agere raskt på et kongressvedtak om hjelpepakke: 4 1
JK22 Skrevet 19. april 2024 Skrevet 19. april 2024 Dette muligens bevist at lagrene med 203mm ammunisjon i Russland er oppbrukt. Produksjonsverktøyene var destruert for lenge siden fordi det var enorme mengder av ammunisjon som endog kunne eksporteres, siden Murens fall - så nyproduksjon var umulig. Da forklarer det hvorfor så eldgamle 203mm ammunisjon fra USA levert til Iran før 1979 kunne ha kommet til Russland. Da krigen mot Irak sluttet, var våpeninspektørene fremdeles opptatt med å finkjemme alle lagringssteder som det var flere tusen av, slik at mye som ikke var hentet fram under krigen, ble senere oppdaget. Da det var innsett at Khomeini vil overta makten, hadde amerikanske rådgivere slettet bort all data og hentet med seg sine iranske kolleger innenfor logistikk. Det tok tjue år for iranerne å fullføre opptellingen av alt de hadde kjøpt fra USA og andre land i 1970-1979. 3 6
JK22 Skrevet 19. april 2024 Skrevet 19. april 2024 Vi kommer til å se meget mange stridsvogner med motorhavari... dette kunne bare betyr at det ikke er mer der disse kommer fra, hvis de bli så ekstremt med å gi sine stridsvognene størst mulig beskyttelse mot FPV-droner. Intet vettig stridsvognkommandant vil tillate dette fordi ikke bare slite det ut motoren, det vanskeliggjøre terrengkjøring og forkorte stridsrekkevidden. Sementpansring var sett i 1944-45 under 2.vk, men det var i virkeligheten bare støpebetong man lagt i et tynt lag ovenpå pansret som vern mot rakettbårne panservernvåpen som Bazooka og Panzerfaust. Her ser det ut at de bruker ferdigbetong som er tyngre! 3 5
Dragavon Skrevet 19. april 2024 Skrevet 19. april 2024 Sitat Vi har besøkt den norske direktøren i Nato Science & Technology Organization i Paris tidligere – den gang hadde Russland nettopp forsøkt seg på en rask overtakelse av makten i Kiev. Det lyktes ikke. I stedet ble det en krig i Ukraina, som nå har vart i drøyt to år. https://www.tu.no/artikler/et-voldsomt-kapplop-om-teknologi/545788
Populært innlegg JK22 Skrevet 19. april 2024 Populært innlegg Skrevet 19. april 2024 Det tok en uke for ukrainerne å skyte ned flyet. Tu-22M3 var truffet på en avstand på 308 kilometer. Da må det betyr at flyet fortsatt 70-90 kilometer videre etter det var truffet. Eller, kanskje det var maks. avstand for S-200 missilet. En mulighet er at bombeflyet var utsatt for nærtreff i stor høyde med mindre skader på høyre motor og muligens en brenselsledning som kan ha lekket ut brennbar drivstoff. Kanskje etter treffet fikk pilotene vansker med å justere flyet og deretter prøvd å sløve ned - de kan ha vært i supersonisk hastighet. Opptaket vist at svingvingene var i maksimal utfolding på 20 grader, Tu-22M3 har fire svingevingekonfigurasjon; 20 for landing og avgang, 30 for klatring og forlenget subsonisk flygning, 50 for transonisk flygning (mellom mach 0,8 og mach 1,2) og 65 for supersonisk flygning på opptil Mach 1,88 (1,997 km/t). Bildene fra krasjstedet vist at vingespolene var helt utfoldet, noe som bare skje ved landing. Når Kh-22 er påmontert, vil hastigheten begrenses til 1,660 km/t og selv om flyet kunne ta tre Kh-22 på en gang, var dette på grensen av det uforsvarlig, for med en enslig Kh-22 kunne man flyr langt uten restriksjoner. Som regel for langavstands angrep blir Kh-22 sluppet fri på 8 til 13 km høyde. Hvis lasten var nylig sluppet da angrepet hendt, var bombeflyet angivelig på 10 til 13 km høyde. Da kunne det forklare hvorfor alle tre som hadde berget seg, måtte legges inn i sykehus - de var i ekstrem stor høyde, og det er ingen spøk å utsettes for voldsom luftmotstand i stor hastighet. Det er mulig at pilotene som da realisert at de ikke kunne berge flyet, prøvd å sløve ned flyet så de kunne skyte seg ut, men da kom de inn i ukontrollert spinn i fritt fall. Detektivarbeid er ustoppelig. 4 5 1
Markiii Skrevet 19. april 2024 Skrevet 19. april 2024 (endret) Brother Ursus skrev (18 timer siden): https://www.newsweek.com/mike-johnson-impassioned-ukraine-speech-defies-maga-1891569 Mike Johnson Gives Impassioned Ukraine Speech as He Defies MAGA Speaker Mike Johnson said he will "take personal risk" by pushing ahead with his plans for a House vote on foreign aid to Ukraine, Israel and Taiwan, as fellow Republican representatives continue to call for him to vacate the chair. Jeg leser det slik at støtte til Ukraina nå kommer til å gå gjennom, og både Johnson og Trump har totalt skiftet ståsted fordi de hater å tape, og det er en personlig risiko for dem å fortsette og stå imot. For en ufyselig, falsk, løgnaktig drittsekk. Bra hvis det endelig skjer noe her, men Johnson må straffes på en eller annen måte for måten han har lekt med ukrainernes liv på. Han er i realiteten en kynisk, tvers igjennom ond drapsmann. bojangles skrev (17 timer siden): Mike Johnson; "the support to Ukraine is too important, we can't play politics with this.The intel is real, russia could attack the Baltics, Poland or other NATO/allies". Det tok bare ti måneder?? Han er i sannhet en avskyelig dritt. Hva annet har han drevet med enn "play politics" i lange tider? Endret 19. april 2024 av Markiii 5 3
bojangles Skrevet 19. april 2024 Skrevet 19. april 2024 (endret) 25 minutes ago, Markiii said: Han er i sannhet en avskyelig dritt. Hva annet har han drevet med enn "play politics" i lange tider? Helt korrekt og han er jo også en av de som har trenert hjelpen til Ukraina helt siden august 2023. Tenk hvor mange liv som er tapt i Ukraina på den tiden, og også sivile liv har gått tapt som følge av disse idiotene. Det er nok veldig mange rundt om i verden som har fått et helt annet syn på USA etter dette. Jeg er jo helt der at jeg fortsatt vurderer en personlig boikott av alt jeg fysisk kan boikotte fra USA, og om ikke støtten til Ukraina går i orden i løpet av helgen legger jeg ut Tesla'n for salg til uka. Så får det bli en myk start også får jeg øke på etterhvert. Det er klart at hva jeg tenker og gjør rundt dette endrer ikke politikken i USA men kanskje jeg i det minste kan slutte å føle på håpløshet rundt støtten til Ukraina med en personlig boikott? Jeg donerer allerede det jeg kan hver måned så jeg får ikke gjort mer økonomisk for Ukraina. Men kanskje kan min evt. boikott få andre til å kaste seg på og dermed indirekte legge press på USA over tid? Endret 19. april 2024 av bojangles 5
bojangles Skrevet 20. april 2024 Skrevet 20. april 2024 (endret) 2 x russiske Tu 22 m3 strategiske bombefly truffet av UA, den ene nødlandet den andre rakk ikke. Endret 20. april 2024 av bojangles 3 2
Brother Ursus Skrevet 20. april 2024 Skrevet 20. april 2024 7 hours ago, Markiii said: For en ufyselig, falsk, løgnaktig drittsekk. Bra hvis det endelig skjer noe her, men Johnson må straffes på en eller annen måte for måten han har lekt med ukrainernes liv på. Han er i realiteten en kynisk, tvers igjennom ond drapsmann. Man er nå i den snodige situasjonen at det er MAGA som går etter Johnson, og demokratene som beskytter ham 😄 3
Brother Ursus Skrevet 20. april 2024 Skrevet 20. april 2024 14 hours ago, torbjornen said: Det spørst om det var dette russarane tenkte på når dei vil ha ein ny verdensorden. Føles ofte at vi er litt her, altså... eventuelt at Putin prøver å starte opp Brotherhood of Nod. Da må vi også ha et Global Defense Initiative 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå