Populært innlegg Apathy Skrevet fredag kl 17:53 Populært innlegg Skrevet fredag kl 17:53 (endret) Og ikke minst så har vesten vist hvor mye sikkerhetsgarantier fra USA er verdt. Og hvor mye europeiske fordømmelser er verdt. Ukraina har forsøkt å beskytte seg selv og oss, mens vi sitter og haler ut tiden. Og er livredde for en atombombe som aldri ville blitt brukt. Putin er ikke hverken IS eller Iran. Lederen av den frie verden heter ikke Trump. Han heter Zelenskyj Endret 20 timer siden av Apathy 10 1 3
Svein M Skrevet fredag kl 18:36 Skrevet fredag kl 18:36 Det beste vil være om de starter våpenhvile i dag, men det skjer nok ikke.
Mr.M Skrevet fredag kl 18:43 Skrevet fredag kl 18:43 CNN skriver nå at det ikke blir one-on-one møte med bare Trump og Putin, men at også Rubio og Witkoff skal delta. 1
Mr.M Skrevet fredag kl 18:46 Skrevet fredag kl 18:46 russerne anslår at møtet vil vare minst 5-6 timer, da blir det bare å køye før de er i mål, for min del i alle fall. 1
Mr.M Skrevet fredag kl 19:23 Skrevet fredag kl 19:23 ok, da var håndhilsingen overstått og fremsto jo som hjertelig. Trumo har varslet han vil avslutte møtet før tiden, hvis han merker at Putin er seig å snakke med, altså ikke vil gi noe over bordet. Det vil være dramatisk, tviler litt på at han gjør det men.
Sovna Skrevet fredag kl 19:24 Skrevet fredag kl 19:24 Å håpe er én ting. Men jeg kan virkelig ikke skjønne at folk tror Trump vil sitte ansikt til ansikt mot Putin å komme med krav og trusler. Putin og hans følge antar jeg er strategiske og har planlagt en agenda for møtet, i motsetning til amerikanerne. Russerne vet hva de i verste fall kan forvente fra Trump. Men som sagt, noe Trump ikke er villig til overfor Putin, være tøff. Trump har jo egentlig stor respekt for denne løgneren. Dermed tenker jeg det ender med at Russland dikterer dette møtet fra start til slutt. 9
Mr.M Skrevet fredag kl 19:36 Skrevet fredag kl 19:36 hvis det ikke skulle komme noe som helst ut av dette møtet, må vel Trump (egoet) oppleve det som voldsomt nederlag? Så jeg undrer om han i hele tatt hadde tatt sjansen på møtet, hvis han ikke har fått noen få løfter i alle fall, på forhånd, så han har noe å vise til av resultat. men er bare spekulasjon fra min side, får bare vente se. Kanskje det går rett i dass som vi sier på godt norsk 1
Cervinus Skrevet fredag kl 19:37 Skrevet fredag kl 19:37 On 8/13/2025 at 1:35 PM, jallajall said: En hilsen til alle europeiske impotente ledere som "pray that the war continues" fra en frontblogger i Pokrovsk regionen. Ikke noe beskytter de bedre enn å rope slogans. Dessverre har han helt rett... 3
Cervinus Skrevet fredag kl 19:40 Skrevet fredag kl 19:40 16 minutes ago, Mr.M said: ok, da var håndhilsingen overstått og fremsto jo som hjertelig. Trumo har varslet han vil avslutte møtet før tiden, hvis han merker at Putin er seig å snakke med, altså ikke vil gi noe over bordet. Det vil være dramatisk, tviler litt på at han gjør det men. Kvalmt å ønske en mafiaboss velkommen slik 6
Cervinus Skrevet fredag kl 19:44 Skrevet fredag kl 19:44 16 minutes ago, Sovna said: Dermed tenker jeg det ender med at Russland dikterer dette møtet fra start til slutt. Hva slags avtaler kan man inngå med en person som lyver om alt og alle, samt bryr seg null og niks om avtaler? 3
Mr.M Skrevet fredag kl 19:48 Skrevet fredag kl 19:48 Cervinus skrev (2 minutter siden): Kvalmt å ønske en mafiaboss velkommen slik må jo prøve å skape en god tone? hadde neppe vært nyttig om Trump demonstrativt "holdt seg for nesen med ene hånden" btw, begge er vel egentlig mafiabosser når det kommer til et stykke 5
Mr.M Skrevet fredag kl 19:52 Skrevet fredag kl 19:52 Cervinus skrev (6 minutter siden): samt bryr seg null og niks om avtaler? det er andres avtaler Trump ikke bryr seg om, men sine egne blir noe annet 1
Cervinus Skrevet fredag kl 19:53 Skrevet fredag kl 19:53 (endret) 20 minutes ago, Mr.M said: Så jeg undrer om han i hele tatt hadde tatt sjansen på møtet, hvis han ikke har fått noen få løfter i alle fall, på forhånd, så han har noe å vise til av resultat. Hadde Trump ønsket slutt på krigen kunne han tømt lagrene med krigsmateriell som er faset ut, og ruster ned på lager, og gitt til Ukraina. Det hadde ikke kostet USA noe som helst. (Det samme gjaldt Biden for så vidt). Ikke behov for noe møte i Alaska for å få slutt på krigen. Endret fredag kl 19:57 av Cervinus 4 5
Cervinus Skrevet fredag kl 20:19 Skrevet fredag kl 20:19 30 minutes ago, Mr.M said: må jo prøve å skape en god tone? Skape god tone med en massemorder?
Mr.M Skrevet fredag kl 20:27 Skrevet fredag kl 20:27 Cervinus skrev (Akkurat nå): Skape god tone med en massemorder? ja ja ja, du har fått frem poenget ditt nå. men selv du skjønner vel at det må møter til, inkl. håndhilsing, (og de skal jammen spise et måltid sammen også, det har du vel også en kommentar til regner jeg med? 5
linux-fan Skrevet fredag kl 20:35 Skrevet fredag kl 20:35 https://www.nettavisen.no/nyheter/massiv-eksplosjon-pa-russisk-krigsfabrikk-i-rjazan-oblast/s/5-95-2569818 Massiv eksplosjon på russisk ammunisjonsfabrikk Fabrikken lå i Rjazan oblast, litt over 10 mil fra hovedstaden Moskva, og den ble brukt til å produsere krutt. ... Russiske myndigheter har ikke sagt noen om hva som var årsaken bak eksplosjonen, men flere medier peker på at det var dårlige sikkerhetstiltak inne på anlegget, skriver The Kyiv Independent. ... 4 4
toreae Skrevet fredag kl 20:40 Skrevet fredag kl 20:40 Cervinus skrev (56 minutter siden): Hva slags avtaler kan man inngå med en person som lyver om alt og alle, samt bryr seg null og niks om avtaler? Hvem snakker du om?
Duriello Skrevet fredag kl 20:40 Skrevet fredag kl 20:40 Mr.M skrev (13 minutter siden): og de skal jammen spise et måltid sammen også Beklager dette, men ; https://www.diskusjon.no/topic/1430121-snowdogs-picture-humor-thread-v4-ingen-post-uten-bilde/page/1461/#findComment-27398908 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå