Socketlicker Skrevet 31. mai Skrevet 31. mai Markiii skrev (55 minutter siden): Du ignorerer jo bare det folk skriver. Jeg påpekte at den "økonomiske veksten" kun er økning av bruk av penger på militæret. At inflasjonen er skyhøy er et faktum, og det samme er at Russland lyver og manipulerer tall for å skjule hvor ille det egentlig står til. Hvorfor bruker du så mye krefter på å forsvare og støtte Russland? Forsvarer ikke Russland, forsøker bare å få til en mer nyansert debatt ut ifra fakta og realitetene. Inflasjonen er som vist fallende, selv om det jo er riktig at den fortsatt er høy. Tallene stammer fra internasjonale organisasjoner, ikke Russland.
Socketlicker Skrevet 31. mai Skrevet 31. mai Markiii skrev (47 minutter siden): Du forsvarer og støtter konsekven Russland. Alle dine innlegg her inne går ut på å heie på Russland. Du er en fanatisk tilhenger av Russland. Dessverre avslører du seg selv ved å komme med åpenbart falske påstander, og bruke argumenter som er innbyrdes motstridige. Jeg har tatt deg i direkte selvmotsigelser flere ganger nå. Men du kjører skamløst på. Du har ikke det, men du evner ikke å debattere sak og kommer derfor med slike tillegging av meninger og persondebatt i hvert eneste innlegg du skriver her inne. Flaut hvor lavt nivået ligger på. Uansett vil denne krigen ende snart, for begge parter forstår selv at de ikke kan fortsette krigen. Selv om krigshisserne sikkert er veldig skuffet over det.
aklla Skrevet 31. mai Skrevet 31. mai Da var det slutt på å poste AI-analyser av andre sine poster. 5
Populært innlegg qualbeen Skrevet 31. mai Populært innlegg Skrevet 31. mai Socketlicker skrev (12 minutter siden): Uansett vil denne krigen ende snart, for begge parter forstår selv at de ikke kan fortsette krigen. Selv om krigshisserne sikkert er veldig skuffet over det. Ingenting er bedre enn fred! 🕊️ Jeg forstår at du synes det er kjipt med krig. Det synes jeg også. Krig rammer alltid uskyldige ofre. Akkurat nå er det ekstremt mye lidelse, død og fortvilelse i Ukraina. Landet bombes hele tiden, og de sivile rammes hard. Brutalt hard. Russiske styrker voldtar og dreper ikke bare militær motstand; neida; de viser ingen nåde ovenfor sivile, og er svært ufine med den generelle sivile befolkningen (mildt sagt; jeg burde brukt svært mye sterkere ord enn «ufin»). Hvis vi kan få slutt på krigen, så heier jeg på det. Men kan jeg legge inn et lite forbehold? Jeg ønsker ikke at Ukraina skal underkaste seg Putin og hans tyranni. Jeg unner ingen å leve under slike forhold. I Russland kan man ikke ha politiske meninger. (Har man det, blir man i beste fall fengslet, i værste fall faller man ut et vindu.) I Russland kan man greie seg godt, men man kan også ende i total fattigdom. Forskjellen på by og bygd er enorm! Fattigdommen er stor. Mye større enn i vesten. PS: Å være rik i Russland er sikkert helt okay. Det høres isolert sett ikke så ille ut. Kan godt være at det er kjekkere å være dollar-milliardær i Russland enn det er å være dollar-milliardær i Norge. For all del. Men jeg har lave utsikter til å bli noen dollar-milliardær, og mener uansett at samfunn ikke bør bygges opp for å understøtte den ene promillen av de rikeste. I stedet bør samfunn løfte opp og frem de som sliter. De som trenger hjelp. Medmenneskelighet rett og slett. Og .. apropos medmenneskelighet .. er det noen som ikke viser nettopp medmenneskelighet for tiden, så er det Kreml og de russiske styrkene. Ikke bare mangler de medmenneskelighet ovenfor Ukrainske sivile. Neida, de er totalt blottet for det internt også. De sender egne «kamerader» rett i døden, med viten og vilje. Dersom en russisk soldat blir skadet, så er det ingen nåde: ut igjen! Så de halter rundt og blir kanonføde. Møter en russisk bataljon for sterk motstand, og ønsker å trekke tilbake i sikkerhet, så blir de brutalt skutt og henrettet av sine egne. Sine egne! Sånne folk, og et slik militærvesent bør ikke denne kloden være bekjent med. Hele den militære ledelse i Kreml burde vært henrettet, spør du meg! Pronto! 11 3 2
Socketlicker Skrevet 31. mai Skrevet 31. mai (endret) qualbeen skrev (31 minutter siden): Men kan jeg legge inn et lite forbehold? Jeg ønsker ikke at Ukraina skal underkaste seg Putin og hans tyranni. Det er det vel ingen som ønsker? Likevel er realiteten at krigen ikke går i Ukrainas favør og har stagnert med små russiske fremrykninger, en fortsettelse av krigen vil bare føre til enda flere døde for ingenting. Derfor bør partene sette seg ned og forhandle nå og få slutt på denne meningsløse krigen. Endret 31. mai av Socketlicker 1
torbjornen Skrevet 31. mai Skrevet 31. mai Sitat Enighet i Opec+ om å øke oljeproduksjon i juli Publisert klokken13:03 iOpec De åtte landene i Opec +, deriblant Russland og Saudi-Arabia, ble lørdag enige om å øke produksjonen av olje med 411.000 fat per dag i juli. Møtet i oljekartellet ble gjennomført som en videokonferanse lørdag formiddag. Som ventet gikk landene inn for å øke produksjonen med 411.000 fat olje per dag i juli, opplyste en kilde til Reuters mens møtet fremdeles pågikk. Dette er den tredje i en serie av månedlige opptrappinger for å ta opp igjen produksjonen som har vært stanset i mer enn to år, og som gradvis vil kunne økes til totalt 2,2 millioner fat per dag innen juni 2026, ifølge referatet fra Opecs første vedtak om økningen i mars. Produksjonsøkningene har hatt påvirkning på prisen på nordsjøolje som ved hvert av møtene har svingt eller falt. Lørdag var prisen på et fat brentolje 62,61 dollar, en nedgang på om lag 1 prosent. (NTB) 1
Dragavon Skrevet 31. mai Skrevet 31. mai Sitat FN: Nord-Korea bidro til angrep på sivil ukrainsk infrastruktur Over 20.000 konteinere med ammunisjon fra Nord-Korea til Russland har ifølge en FN-gruppe muliggjort angrep på sivil infrastruktur i Ukraina. https://www.forsvaretsforum.no/ammunisjon-angrep-infrastrukturskader/fn-nord-korea-bidro-til-angrep-pa-sivil-ukrainsk-infrastruktur/440937 2 2
torbjornen Skrevet 31. mai Skrevet 31. mai Sitat Den norske kraftbransjen er på vakt etter at danske kollegaer fann «mystiske» brytarar i komponentar frå Kina. https://www.nrk.no/vestland/danske-myndigheiter-etterforskar-_mystiske_-brytarar-i-kinesisk-solkraftutstyr-1.17437377
Populært innlegg Dragavon Skrevet 31. mai Populært innlegg Skrevet 31. mai Socketlicker skrev (1 time siden): Det er det vel ingen som ønsker? Likevel er realiteten at krigen ikke går i Ukrainas favør og har stagnert med små russiske fremrykninger, en fortsettelse av krigen vil bare føre til enda flere døde for ingenting. Derfor bør partene sette seg ned og forhandle nå og få slutt på denne meningsløse krigen. Men russland sine vilkår for å avslutte krigen er at Ukraina overgir seg uten betingelser og oppløser forsvaret sitt slik at dei ikkje kan stå i mot nye angrep i framtida. Meiner du det er ein god løysning for Ukraina? 10
Socketlicker Skrevet 31. mai Skrevet 31. mai Dragavon skrev (26 minutter siden): Men russland sine vilkår for å avslutte krigen er at Ukraina overgir seg uten betingelser og oppløser forsvaret sitt slik at dei ikkje kan stå i mot nye angrep i framtida. Meiner du det er ein god løysning for Ukraina? Det er de ikke. Russland har kommet med flere innrømmelser for å få til forhandlinger bla. fredsbeverande styrker og sikkerhetsgarantier som skal sikre freden og ukrainsk uavhengighet etter krigen. Overføring av territoriet de holder og lettelser av sanksjonene er det mest sannsynlige utfallet.
oddeh Skrevet 31. mai Skrevet 31. mai UK to Recognize Russia as "Immediate and Urgent" Threat The United Kingdom is entering a “new era of threat,” where drones, artificial intelligence, and other technologies are fundamentally reshaping the nature of warfare. The 130-page document, authored by three advisers to Prime Minister Keir Starmer, describes Russia as an “immediate and pressing” danger. While China is not labeled an enemy, it is defined as a “sophisticated and persistent challenge” that, at times, cooperates with Moscow. https://united24media.com/latest-news/uk-to-recognize-russia-as-immediate-and-urgent-threat-8783 6
Simen1 Skrevet 31. mai Skrevet 31. mai Det FOR-ferdelige partiet har tredoblet medlemstallet fra 500 til 1500 etter NRK Debatten-sendinga. 1 3
oddeh Skrevet 31. mai Skrevet 31. mai Simen1 skrev (8 minutter siden): Det FOR-ferdelige partiet har tredoblet medlemstallet fra 500 til 1500 etter NRK Debatten-sendinga. oddeh skrev (På 20.5.2025 den 21.54): At disse to får primetime-sendetid er faktisk litt skummelt selv om de blir rimelig avkledd. 5
oddeh Skrevet 31. mai Skrevet 31. mai Kan ikke skjønne at dette er særlig effektivt, men stilig er det 😎 2
Simen1 Skrevet 31. mai Skrevet 31. mai oddeh skrev (47 minutter siden): At disse to får primetime-sendetid er faktisk litt skummelt selv om de blir rimelig avkledd. Jeg er ikke så veldig bekymret. De hadde nok hatt omtrent samme holdninger uansett om de hadde meldt seg inn eller ikke. Men nå vet vi i større grad hvor vi har dem. Det kan være en fordel om man forsøker å finne ut hvem som har sånne holdninger og hva de gjør. 6 3
Populært innlegg Markiii Skrevet 31. mai Populært innlegg Skrevet 31. mai (endret) Socketlicker skrev (6 timer siden): Forsvarer ikke Russland, forsøker bare å få til en mer nyansert debatt ut ifra fakta og realitetene. Inflasjonen er som vist fallende, selv om det jo er riktig at den fortsatt er høy. Tallene stammer fra internasjonale organisasjoner, ikke Russland. Du bruker konsekvent prorussisk propaganda som argument. Du skriver aldri noe kritisk om Russland. Og her kommer du med enda mer prorussisk propaganda. "Inflasjonen er fallende" påstår du uten grunnlag. Er du forresten pasifist? Socketlicker skrev (6 timer siden): Du har ikke det, men du evner ikke å debattere sak og kommer derfor med slike tillegging av meninger og persondebatt i hvert eneste innlegg du skriver her inne. Flaut hvor lavt nivået ligger på. Jeg debatterer dine argumenter, som konsekvent er prorussiske. Dette er et faktum. Og dobbeltmoralen din er ekstrem: Sitat Uansett vil denne krigen ende snart, for begge parter forstår selv at de ikke kan fortsette krigen. Selv om krigshisserne sikkert er veldig skuffet over det. Først griner du over at noen holder deg til ansvar for dine egne utsagn, før du fortsetter å stemple folk som ikke støtter Russland som "krigshissere". Er du pasifist? Endret 31. mai av Markiii 18
Populært innlegg Markiii Skrevet 31. mai Populært innlegg Skrevet 31. mai Socketlicker skrev (5 timer siden): Det er det vel ingen som ønsker? Likevel er realiteten at krigen ikke går i Ukrainas favør og har stagnert med små russiske fremrykninger, en fortsettelse av krigen vil bare føre til enda flere døde for ingenting. Derfor bør partene sette seg ned og forhandle nå og få slutt på denne meningsløse krigen. Nettopp. Krigen har stagnert. Russland kaster bort ekstreme ressurser på nærmest null fremgang. Og dette er med svekket støtte til Ukraina fra blant annet USA. Dette viser at det ikke skal mye til for å sette Ukraina i stand til å bekjempe Russland. Dermed argumenterer du mot deg selv, fordi ditt argument underbygger det at vi må gi mer støtte til Ukraina, da dette vil gi dem et overtak og redde mange ukrainske liv. Argumentet ditt om "døde for ingenting" er forresten latterlig. Ukrainere dør for frihet og demokrati. Du bryr det kanskje ikke om dette, men ukrainerne ønsker åpenbart ikke å leve under brutal russisk okkupasjon. For vi vet hvor jævlig det er under russisk okkupasjon. Og du mener at det er helt greit at russerne får torturere og drepe ukrainere i fred, eventuelt tvangsmobilisere dem i neste krig. Nyttet det å forhandle med Hitler? Forresten så driver du enda en gang og flytter på målstengene og endrer argumentasjonen din. Før var det "vi vil ikke ha WW3", og nå er det "vi vil ikke at flere skal dø i denne krigen". Det er to forskjellige standpunkter som du bytter mellom, nesten som at du egentlig ikke tror på noe av det du skriver men bare skriver det du mener passer best der og da. Og en siste ting: Det er Russland som nekter å forhandle. Zelensky har sagt ja til alle forslag til forhandlinger og våpenhvile siden Trump begynte å kreve ting. 16 1 1
Populært innlegg Markiii Skrevet 31. mai Populært innlegg Skrevet 31. mai Socketlicker skrev (3 timer siden): Det er de ikke. Russland har kommet med flere innrømmelser for å få til forhandlinger bla. fredsbeverande styrker og sikkerhetsgarantier som skal sikre freden og ukrainsk uavhengighet etter krigen. Alt dette vet du godt at er løgn. 14
torbjornen Skrevet 31. mai Skrevet 31. mai FOR konkurrerer vel om dei same veljarane som Raudt og Norgesdemokratene. Eg er ikkje så veldig bekymra. Eg er mykje meir bekymra for at Frp er større enn Høgre. Frp har så langt støtta Ukraina, men er samstundes populistar. Av dei store partia er Frp det partiet som står nærmast Trump og republikanarane. 3 1
Markiii Skrevet 31. mai Skrevet 31. mai oddeh skrev (2 timer siden): Kan ikke skjønne at dette er særlig effektivt, men stilig er det 😎 De greiene som går ut til sidene er vel "flares" for å unngå å bli truffet selv? 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå