Gå til innhold

Russlands invasjon av Ukraina [Ny tråd, les førstepost]

Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

Skrevet
Markiii skrev (55 minutter siden):

Du ignorerer jo bare det folk skriver. Jeg påpekte at den "økonomiske veksten" kun er økning av bruk av penger på militæret.

At inflasjonen er skyhøy er et faktum, og det samme er at Russland lyver og manipulerer tall for å skjule hvor ille det egentlig står til.

Hvorfor bruker du så mye krefter på å forsvare og støtte Russland?

Forsvarer ikke Russland, forsøker bare å få til en mer nyansert debatt ut ifra fakta og realitetene.

Inflasjonen er som vist fallende, selv om det jo er riktig at den fortsatt er høy. Tallene stammer fra internasjonale organisasjoner, ikke Russland.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Markiii skrev (47 minutter siden):

Du forsvarer og støtter konsekven Russland. Alle dine innlegg her inne går ut på å heie på Russland. Du er en fanatisk tilhenger av Russland.

Dessverre avslører du seg selv ved å komme med åpenbart falske påstander, og bruke argumenter som er innbyrdes motstridige. Jeg har tatt deg i direkte selvmotsigelser flere ganger nå. Men du kjører skamløst på.  

Du har ikke det, men du evner ikke å debattere sak og kommer derfor med slike tillegging av meninger og persondebatt i hvert eneste innlegg du skriver her inne. Flaut hvor lavt nivået ligger på.

Uansett vil denne krigen ende snart, for begge parter forstår selv at de ikke kan fortsette krigen. Selv om krigshisserne sikkert er veldig skuffet over det.

Skrevet (endret)
qualbeen skrev (31 minutter siden):

Men kan jeg legge inn et lite forbehold? Jeg ønsker ikke at Ukraina skal underkaste seg Putin og hans tyranni.

Det er det vel ingen som ønsker? Likevel er realiteten at krigen ikke går i Ukrainas favør og har stagnert med små russiske fremrykninger, en fortsettelse av krigen vil bare føre til enda flere døde for ingenting. Derfor bør partene sette seg ned og forhandle nå og få slutt på denne meningsløse krigen.

Endret av Socketlicker
  • Liker 1
Skrevet
Sitat

Enighet i Opec+ om å øke oljeproduksjon i juli

Publisert klokken13:03 iOpec

De åtte landene i Opec +, deriblant Russland og Saudi-Arabia, ble lørdag enige om å øke produksjonen av olje med 411.000 fat per dag i juli.

Møtet i oljekartellet ble gjennomført som en videokonferanse lørdag formiddag.

Som ventet gikk landene inn for å øke produksjonen med 411.000 fat olje per dag i juli, opplyste en kilde til Reuters mens møtet fremdeles pågikk.

Dette er den tredje i en serie av månedlige opptrappinger for å ta opp igjen produksjonen som har vært stanset i mer enn to år, og som gradvis vil kunne økes til totalt 2,2 millioner fat per dag innen juni 2026, ifølge referatet fra Opecs første vedtak om økningen i mars.

Produksjonsøkningene har hatt påvirkning på prisen på nordsjøolje som ved hvert av møtene har svingt eller falt. Lørdag var prisen på et fat brentolje 62,61 dollar, en nedgang på om lag 1 prosent.

(NTB)

• Liker 1
Skrevet
Dragavon skrev (26 minutter siden):

Men russland sine vilkår for å avslutte krigen er at Ukraina overgir seg uten betingelser og oppløser forsvaret sitt slik at dei ikkje kan stå i mot nye angrep i framtida. Meiner du det er ein god løysning for Ukraina?

Det er de ikke. Russland har kommet med flere innrømmelser for å få til forhandlinger bla. fredsbeverande styrker og sikkerhetsgarantier som skal sikre freden og ukrainsk uavhengighet etter krigen. Overføring av territoriet de holder og lettelser av sanksjonene er det mest sannsynlige utfallet.

Skrevet

UK to Recognize Russia as "Immediate and Urgent" Threat
The United Kingdom is entering a “new era of threat,” where drones, artificial intelligence, and other technologies are fundamentally reshaping the nature of warfare.
The 130-page document, authored by three advisers to Prime Minister Keir Starmer, describes Russia as an “immediate and pressing” danger. While China is not labeled an enemy, it is defined as a “sophisticated and persistent challenge” that, at times, cooperates with Moscow.
https://united24media.com/latest-news/uk-to-recognize-russia-as-immediate-and-urgent-threat-8783

• Innsiktsfullt 6
Skrevet
oddeh skrev (47 minutter siden):

At disse to får primetime-sendetid er faktisk litt skummelt selv om de blir rimelig avkledd.  

Jeg er ikke så veldig bekymret. De hadde nok hatt omtrent samme holdninger uansett om de hadde meldt seg inn eller ikke. Men nå vet vi i større grad hvor vi har dem. Det kan være en fordel om man forsøker å finne ut hvem som har sånne holdninger og hva de gjør.

• Liker 6
  • Innsiktsfullt 3
Skrevet

FOR konkurrerer vel om dei same veljarane som Raudt og Norgesdemokratene. Eg er ikkje så veldig bekymra.

Eg er mykje meir bekymra for at Frp er større enn Høgre. Frp har så langt støtta Ukraina, men er samstundes populistar. Av dei store partia er Frp det partiet som står nærmast Trump og republikanarane.

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet
oddeh skrev (2 timer siden):

Kan ikke skjønne at dette er særlig effektivt, men stilig er det 😎

De greiene som går ut til sidene er vel "flares" for å unngå å bli truffet selv?

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...