Gå til innhold

Anmeldelse: Dying Light 2: Stay Human


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har spilt 10-15 timer og liker spillet godt. Får følelse av en blanding av far cry og fallout(kanskje bare pga lockpickingen😂)

Synes det er moro fly rundt, man blir stadig nysgjerrig etter å utforske og da har et åpen verden spill gjort noe riktig imo.

Story til nå er midt på treet. Lett blanding på stemmeskuespill. Fleste viktige karakterer er mer enn gode nok imo.

Liker godt at det er mye loot og items.

Det er ikke drit bra, men det er gøy 😉

Lenke til kommentar

Dette er et Coop spill :) Hele historien kan spilles i Coop. Det bør nok spilles og anmeldelses slik også. Hatt det utrolig gøy med det på den måten. Klar 8.5/10 fra meg. Hadde vært nærmere en 10er hvis det hadde vært mindre bugs, inkludert nettverksproblemer. Men kommer snart enda en patch til Xbox som skal rette opp dette. 

Lenke til kommentar
Dr.Peedee skrev (54 minutter siden):

Dette er et Coop spill :) Hele historien kan spilles i Coop. Det bør nok spilles og anmeldelses slik også. Hatt det utrolig gøy med det på den måten. Klar 8.5/10 fra meg. Hadde vært nærmere en 10er hvis det hadde vært mindre bugs, inkludert nettverksproblemer. Men kommer snart enda en patch til Xbox som skal rette opp dette. 

Det stemmer at man får mer moro ut av å traske rundt når man har venner å spille/snakke med. Jeg vil likevel påstå at problemene jeg beskriver som trekker ned i anmeldelsen (treg fremgangsfølelse, ensformige kamper, dårlig historie, lite minneverdige rollefigurer etc.) gjelder like mye selv om man spiller coop. Coop-spillng gjør problemene mindre merkbare, men det hadde sannsynligvis fått 6/10 selv om hele anmeldelsen var basert på coop-modusen, bare så det er klart.

Endret av Jorgny
Lenke til kommentar

Jeg spiller dette i coop med en kamrat og det er det perfekte spillet for det, vi storkoser oss med den åpne verden fremdeles etter 30+ timer. historie har aldri betydd noe for meg i spill, det er spillets mekanismer som er gøy og der treffer dette blink. 9/10.

Anbefales absolutt til de som vil game med en kamerat eller 3 og kose seg noen timer. Jeg tipper og spillet blir bedre tunet ila de neste månedene og oppdatert systemene og parkour.

Lenke til kommentar

Jeg syntes spillet trenger 8/10 kun noen få bugs her jeg sett og spillet burde vært bedre optimalisert på pc det lugger og er ubehagelig å spille nå og da om det har med serverne å gjøre vet jeg ikke men disse problemene kommer som regel på ettermiddagen når flest folk spiller, men gjennomførte spillet på 45 timer og har nå startet på nytt igjen siden jeg stor koser meg med spillet som solo spiller! Dette er min mening.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Syns det var en god anmeldelse selv om jeg er uenig med noen elementer. Historien er kanskje "eurojank", men den har faktisk en følelse av at valgene man tar går utover noe syns jeg. Også delvis uenig i kritikken av kampsystemet. Det er forbedret på alle måter i forhold til DL 1 syns jeg. Eneste kanskje at fiendene ofte kommer en og en og venter til kompisen blir banka før de prøver seg. Og uten å spoile noen så syns jeg spillet var 8/10 helt til det siste oppdraget i spillet. Etter det, enig med anmelder......

Man får følelsen av at det er så mye content rundt omkring med metro, power plants, GRE bygninger osv, og hjertet sank når man fant ut at det meste er copy paste. Bortsett fra det er spillet godt syns jeg og verd mine penger. Mulig jeg tar en tur til villedor igjen om de kjører NG +

  • Liker 1
Lenke til kommentar
AtterEnBruker skrev:

Hvor nerfed er skrekk-elementene i forhold til 1ern? jeg er en av de som sulter etter en sandbox-versjon av Amnesia og Outlast, og 1ern var litt sånn om nettene. Hadde håpet at 2ern skulle bygge videre på dette, men virker som utviklerne har valgt maktfantasi-veien istedenfor...

Skrekk-elementene er nedprioritert litt i dette, som du er inne på. Jeg ville ikke gått inn i det og forventet et skrekkspill, selv om det fortsatt har sine gufne øyeblikk. Dag/natt-mekanikken fungerer omtrent på samme måte her, så du møter farligere fiender om natten. Så om natten kan det være veldig intenst, men sjeldent noe særlig skummelt etter min mening. :)
Lenke til kommentar
Jaqoby skrev (På 18.2.2022 den 15.50):

inc folk som klager over at ett spill ikke fikk 7/10 eller høyere. er bra gamer ikke driver med IGN scores. ihvertfall ikke hele tida...

Greit, jeg tar baitet.

Du viser her ypperlig at du ikke er i nærheten av å forstå hva kritikken Gamer mottar egentlig går ut på. Det er ikke den lave scoren i seg selv som er problemet. Problemet er flerfoldig. For det første ligger Dying Light på 77 på Metacritic, mens Horizon på det tidspunktet lå på 89. Dette er en voldsom forskjell i utgangspunktet, og 6/10 er i MYE større kontrast for Horizon. For det andre har Gamer faktisk selskap i å gi Dying Light 2 litt lavere score, og de ligger ikke engang lavest. Dette i tillegg til at Dying Light 1 ikke hadde spesielt god score og det var dermed ikke ventet at oppfølgern skulle ha så veldig mye bedre score. Det tredje, og kanskje viktigste punktet angående saken, er at Gamer har en historikk om å score spesielt Playstation-eksklusiver betydelig lavere enn andre anmeldere (merk at listen under bare er for de siste par årene, og kun de jeg faktisk sjekket).

Horizon Forbidden West (lavest i verden) 
Astro's Playroom (lavest)
Ratchet & Clank Rift Apart (tredje lavest)
Oddworld Soulstorm (lavest)
Sackboy (lavest)
Final Fantasy 7 Remake (fjerde lavest)
Dreams (lavest) 

De beskyldes i hovedsak for å skape clickbait på denne måten, noe jeg ikke ser på som en umulighet.

Jeg er personlig ikke nødvendigvis enig i all kritikken, men jeg føler virkelig det er noe muffens på gang.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...