Gå til innhold

Ønsker tips til PC-spill


Anbefalte innlegg

Gjest MKII skrev (18 minutter siden):

Ser ikke ut til at det er et spill jeg kommer til å følge godt med på: PC Gamer beskriver det som (til dels) kjedelig og innholdsløst. Men kan likevel være et spill jeg kikker på etter hvert. PC Gamer anbefalte i stedet "Mad Max", så kommer nok til å kikke på det først i alle fall. Sistnevnte seg jeg også at Gog har.

Takk for tips "Radford" 😃

Har spilt begge og jeg synes Days gone er bedre enn Mad Max. Mad Max er ganske dårlig imo. Men alt er subjektivt 🙂 

Og bare hyggelig! Håper du finner noe som passer deg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du liker open world-spill er Red Dead Redemption 2 et godt valg. Hvis du har meget god tid. Det er et spill man kanskje forventer er et actionpreget cowboy-spill, men jeg opplevde det mer som en naturopplevelse og en slags kontemplasjon over hva det vil si å være et fritt menneske. Det er et spill for voksne, i den forstand at det ikke er en quick fix. Her er det ikke mye lettkjøpt action du kan spille i 10-15 minutter. Du bør ta avse et par håndfuller med timer for å virkelig sette tenna i verdenen Rockstar har laget. For det er virkelig en hel verden, ikke bare en by eller område. På mange måter kan jeg skjønne at noen folk syns det er kjedelig, men for meg vil jeg gå så langt som å si at det endret mitt syn på hva et dataspill kan være. Det kan være en moden kunstform, hvor musikk, grafikk, stemmeskuespill er av heeeelt ypperste merke. Hvis du blir bitt av basillen, hvis du (som meg) syns det er deilig å bruke en time på å fiske eller ri rundt og se på fugler eller andre dyr, kan du ha stor glede av det. Det er masse skyting og sånn også, men for meg er det mer en "immersion-simulator", altså at du går helt inn i rollen som Arthur, og utforsker den imponerende vakre verden i ditt eget tempo.

Dette er det aller mest hardware-krevende spillet jeg har i biblioteket, så du bør ha en ny PC for å få fullt utbytte her.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest MKII skrev (2 timer siden):

Ikke umulig at det kan være en løsning, men abonnementsløsninger er jeg i utgangsunktet ikke tilhenger av ettersom det varierer veldig hvor mye jeg får spillt, og ettersom det til tider er veldig uforutsigbart på forhånd hvor mye tid jeg kommer til å få til overs så jeg har tid til å spille. Men umulig er det ikke. Liker av mye av de samme grunnene å kjøpe spill i størst mulig grad på Gog.com slik at jeg faktiskt eier spillet (stort sett) uavhengig av DRM, (stort sett) om servere er oppe eller ikke, (stort sett) uavhengig av nettilgang, og så videre. Takk for tips "Serpentbane" 😃

Hører argumentasjonen, har selv flere takhøyder med spill, men then again, med GP kan du bare pløye gjennom hundrevis av spill for prisen av to spill per år. Du behøver ikke kjøpe for fulle år, men ha det en mnd, vente fem, kjøpe ny mnd etc. Så kan du kjøpe og eie spill du liker ekstra godt til 20% redusert pris. 

Jeg spiller ikke spesielt mye, var prinsipielt på fysisk er best sporet selv, men jeg vet at jeg kommer til å spille minst to av spillene på tjenesten, så da har det ikke så mye å si hvor mye jeg spiller, og dealen ble god, så jeg gikk for det. 

Og en ting er sikkert, jeg har aldri spilt så mye spill før, og jeg får oppleve spill jeg aldri ville ha kjøpt før GP. Og jeg innser at det faktum ville ha vært et stort tap. 

Så jeg bryr meg ikke lenger om å eie og grinde livet ut av enkeltspill. Ja, argumentasjonen er kvalitet over kvantitet. Men vet du hva. Det er bare tull. For det er så utrolig mye bra der, så utrolig mye som er mer verdt å oppleve fremfor å logge de siste 670 timene i The Witcher. Og de såkalte kvalitetsspillene er ikke alltid så bra se heller. Desuten så får du alle AAA spillene fra MS sine studio også. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, KarvaBlad said:

Hvis du liker open world-spill er Red Dead Redemption 2 et godt valg. Hvis du har meget god tid. Det er et spill man kanskje forventer er et actionpreget cowboy-spill, men jeg opplevde det mer som en naturopplevelse og en slags kontemplasjon over hva det vil si å være et fritt menneske. Det er et spill for voksne, i den forstand at det ikke er en quick fix. Her er det ikke mye lettkjøpt action du kan spille i 10-15 minutter. Du bør ta avse et par håndfuller med timer for å virkelig sette tenna i verdenen Rockstar har laget. For det er virkelig en hel verden, ikke bare en by eller område. På mange måter kan jeg skjønne at noen folk syns det er kjedelig, men for meg vil jeg gå så langt som å si at det endret mitt syn på hva et dataspill kan være. Det kan være en moden kunstform, hvor musikk, grafikk, stemmeskuespill er av heeeelt ypperste merke. Hvis du blir bitt av basillen, hvis du (som meg) syns det er deilig å bruke en time på å fiske eller ri rundt og se på fugler eller andre dyr, kan du ha stor glede av det. Det er masse skyting og sånn også, men for meg er det mer en "immersion-simulator", altså at du går helt inn i rollen som Arthur, og utforsker den imponerende vakre verden i ditt eget tempo.

Dette er det aller mest hardware-krevende spillet jeg har i biblioteket, så du bør ha en ny PC for å få fullt utbytte her.

Har hatt de to "RDR"-spillene i tankene, så kommer nok til å se på de etter hvert. Takk for innspillet "KarvaBlad" 😃

  • Liker 1
Lenke til kommentar
On 1/22/2022 at 10:29 PM, vidor said:

Vil sterkt anbefale den oppgraderte community-versjonen av Black Mesa (første Half-Life). Denne er nydelig oppusset for moderne maskinkraft og gir det originale spillet en mye mer moderne spillopplevelse.

Tenkte at det kunne være mulig å modde' det så det kunne bli interessant ja. Da har jeg noe mer konkret. Takk for innspillet "vidor" 😃

On 1/22/2022 at 10:33 PM, vidor said:

TS: Du har jo hoppet over Dead Space 2 og Bioshock Infinite som opplagte kandidater. Dead Space 2 er mer som første spillet.

Egentlig ikke: "Dead Space 2" klønet jeg det til med og skrev "3" i stedet 😝 "Dead Space 3" skrev jeg i det opprinnelige innlegget mitt at jeg ikke likte ettersom jeg syntes det generellt var dårlig(ere enn de to foregående), og hadde etter min mening game padding i form av "våpenpusslespill" som jeg ikke likte. Da fikk jeg rettet "trykkleif'en", så takk for det "vidor" 🙂

Liker "Dead Space 2" selv om jeg ikke liker det like mye som det første. Ikke fullt så mye grøsserspill som det første synes jeg, men (noe) mer action-innrettet. Men det er fortsatt et bra spill. Pleier å misslike "resirkulering" av områder og oppdrag, men syntes måten det ble gjort på i deler av "Dead Space 2" var RÅTT 😍

Endret av Gjest MKII
Lenke til kommentar
1 hour ago, Serpentbane said:

Hører argumentasjonen, har selv flere takhøyder med spill, men then again, med GP kan du bare pløye gjennom hundrevis av spill for prisen av to spill per år. Du behøver ikke kjøpe for fulle år, men ha det en mnd, vente fem, kjøpe ny mnd etc. Så kan du kjøpe og eie spill du liker ekstra godt til 20% redusert pris. 

Jeg spiller ikke spesielt mye, var prinsipielt på fysisk er best sporet selv, men jeg vet at jeg kommer til å spille minst to av spillene på tjenesten, så da har det ikke så mye å si hvor mye jeg spiller, og dealen ble god, så jeg gikk for det. 

Og en ting er sikkert, jeg har aldri spilt så mye spill før, og jeg får oppleve spill jeg aldri ville ha kjøpt før GP. Og jeg innser at det faktum ville ha vært et stort tap. 

Så jeg bryr meg ikke lenger om å eie og grinde livet ut av enkeltspill. Ja, argumentasjonen er kvalitet over kvantitet. Men vet du hva. Det er bare tull. For det er så utrolig mye bra der, så utrolig mye som er mer verdt å oppleve fremfor å logge de siste 670 timene i The Witcher. Og de såkalte kvalitetsspillene er ikke alltid så bra se heller. Desuten så får du alle AAA spillene fra MS sine studio også. 

JadaJada, skal kikke på det og vurdere det 😉 Man vet jo ikke før man har forsøkt, så kan hende jeg får en aha-opplevelse. Kvantitet KAN være kvalitet det også: Som regel er første gjennomgangen av et spill, og det å oppleve spillet for første gang det beste, og GP kan jo gi mange førstegangserfaringer. Men har også erfart at for eksempel "Dishonored 2" nok var bedre andre, kanskje til og med tredje gangen jeg spillte igjennom det. Enkelte av områdene der var såpass komplekse at jeg ikke innså  omfanget og mulighetene før etter at jeg hadde vært gjennom de minst en gang... Det spillet er i det hele tatt utrolig bra!

Oppplever at i alle fall noe av det samme gjelder med "The Witcher 2" og "The Witcher 3", som også er såpass komplekse og omfattende at det er lettere å få oversikten og virkelig ha det gøy med å spille igjennom spillet andre gang uten å grave seg ned i tankeprosesser underveis fordi man allerede vet og har erfart en del. De to "Elder Scrolls"-spillene jeg har spillt er også komplekse, men de har jeg ikke kommet så langt som til å spille igjennom flere ganger. I alle fall fireren kommer jeg nok til å vente med til at er modd'et en del mer i.o.m. det er så utdatert frafikkmessig selv om historien og spillet som sådann var bra. Vet det jobbes med å modifisere det til å bli tilsvarende femmeren grafikkmessig.

Takk for innspillet "Serpentbane" 🙂

Endret av Gjest MKII
Lenke til kommentar
40 minutes ago, Zeph said:

Prøvd From Software-spel? Demon’s Souls, Dark Souls, Bloodborne (PS4), Sekiro?

Takk for innspillet, men "Dark Souls" er vel det eneste PC-spillet av de...? Har sett det blitt omtalt tidligere, men at det skal være veldig vanskelig. Lurer på om jeg har sett det blitt sammenlignet med ett eller flere av "Dishonored"-spillene? Syntes i alle fall at det første av de var bra, og det andre VELDIG bra. Mulig jeg gyver løs på å teste det etter hvert, men er usikker på om det å stadig dø som jeg mener å ha sett er mer regelen enn unntaket i det spillet vil gjøre det mer frustreende enn morsomt for meg å spille. Men finner jo ikke ut det uten å forsøke 😜

Lenke til kommentar
18 minutes ago, vidor said:

Du er neppe den eneste som ble skuffet over Dead Space 3.

Synes i alle fall Bioshock Infinite er helt på linje med de to første, om ikke bedre.

Det er jo et nytt Bioshock spill som kommer ut snart, så det blir nok også bra. Siste jeg fikk med meg vel at det var litt trøbbel med utviklingen.

Basert på anmeldelser er det fler enn meg som er skuffet over "Dead Space 3" ja. Det er for meg uforståelig hvordan det er mulig å feile såpass med et tredje spill etter to så gode forgjengere... 🤕

"Smak og behag"... Jeg syntes "Infinite" bare var OK, og syntes det var synd grøsserelementet fra de to første praktiskt talt var borte. Likte  som jeg (også) skrev heller ikke twist-en i det. Syntes også miljøet og i det hele tatt stemningen var bedre i de to første. Blir samme hva spennende å se hvordan fireren blir, og håper det "går tilbake til røttene" med grøsserfokus og stemningen i de to første.

Lenke til kommentar

Jeg spilte F.E.A.R back in the day og fant det skummelt nok den gang. Spillet var i sin tid veldig bra på grafikk, så det er på ingen måte stygt den dag i dag. Kanskje noe å prøve?

Jeg spilte kun det første spillet, men nå fikk jeg jammen meg lyst til å spille gjennom de som kom etter også.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke spilt det selv enda, men siden du likte Oblivion og Skyrim så kan du også sjekke ut Enderal: Forgotten Stories. Det er en stor mod som gir deg en helt ny stor åpen verden å utforske med nytt main-quest, sidequests, stemmeskuespill og lydspor. Det har fått veldig god kritikk og er helt gratis på Steam så lenge du eier Skyrim Special Edition.

 

https://store.steampowered.com/app/976620/Enderal_Forgotten_Stories_Special_Edition/

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Gjest MKII skrev (9 timer siden):

JadaJada, skal kikke på det og vurdere det 😉 Man vet jo ikke før man har forsøkt, så kan hende jeg får en aha-opplevelse. Kvantitet KAN være kvalitet det også: Som regel er første gjennomgangen av et spill, og det å oppleve spillet for første gang det beste, og GP kan jo gi mange førstegangserfaringer. Men har også erfart at for eksempel "Dishonored 2" nok var bedre andre, kanskje til og med tredje gangen jeg spillte igjennom det. Enkelte av områdene der var såpass komplekse at jeg ikke innså  omfanget og mulighetene før etter at jeg hadde vært gjennom de minst en gang... Det spillet er i det hele tatt utrolig bra!

Oppplever at i alle fall noe av det samme gjelder med "The Witcher 2" og "The Witcher 3", som også er såpass komplekse og omfattende at det er lettere å få oversikten og virkelig ha det gøy med å spille igjennom spillet andre gang uten å grave seg ned i tankeprosesser underveis fordi man allerede vet og har erfart en del. De to "Elder Scrolls"-spillene jeg har spillt er også komplekse, men de har jeg ikke kommet så langt som til å spille igjennom flere ganger. I alle fall fireren kommer jeg nok til å vente med til at er modd'et en del mer i.o.m. det er så utdatert frafikkmessig selv om historien og spillet som sådann var bra. Vet det jobbes med å modifisere det til å bli tilsvarende femmeren grafikkmessig.

Takk for innspillet "Serpentbane" 🙂

Nå sa jeg ikke at GP var kvantitet over kvalitet, men begge deler. 

Jeg nevnte GP fordi du spill du spiller og ønsker å spille som faktisk ligger der, og du virker å like sjangere det kommer masse spill til. Jeg svarte med Gears serien innledningsvis, men The Elder Scrolls er også på Gamepass, i alle fall Skyrim, har ikke sjekker andre. Og The Elder Scrolls 6 vil også komme på Gamepass, da etter Starfield, som også kommer på Gamepass. Og når vi først er i gang, Dishonored 2, også på Gamepass. Jeg hadde ikke "reklamert" for GP om det ikke var relevant for diskusjonen. 

Som jeg skrev, om man kommer til å kjøpe to spill på tjenesten i løpet av et år, så er det e no brainer. Og da får man også bonusen at man får flere hundre andre spill på kjøpet som man kan teste ut og kose seg med, som man kanskje ikke hadde prøvd ellers. Og dette kan også være store titler, mener noen nevnte Hellblade, Hellblade  er der for Xbox i alle fall, og Hellblade 2 kommer for begge. Avowed er også et spill som tilsynelatende vil kunne passe deg som kommer snart, for ikke å snakke om Fable. 

Men om du velger å kjøpe hvert spill for seg så har det selvsagt ingen betydning for min del. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
14 hours ago, Crazy Joe Davola said:

Jeg har ikke spilt det selv enda, men siden du likte Oblivion og Skyrim så kan du også sjekke ut Enderal: Forgotten Stories. Det er en stor mod som gir deg en helt ny stor åpen verden å utforske med nytt main-quest, sidequests, stemmeskuespill og lydspor. Det har fått veldig god kritikk og er helt gratis på Steam så lenge du eier Skyrim Special Edition.

 

https://store.steampowered.com/app/976620/Enderal_Forgotten_Stories_Special_Edition/

Det ser jeg for meg at må testes. Takk for innspill "Crazy Joe Davola" 😃

Edit: Etter å ha kikket på det på Steam nå, så ser jeg at dette er noe jeg "må" kikke nøyere på og nesten garantert spille. Det er jo til og med anmeldelser som påstår at dette er bedre enn skyrim...😃!

Endret av Gjest MKII
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...