Gå til innhold

Ønsker tips til PC-spill


Anbefalte innlegg

Gjest MKII skrev (7 timer siden):

Siden du likte "Oblivion" og "Skyrim". Har du fått med deg mod'en til "Oblivion" (Nehrim), og mod'en til "Skyrim" som "Crazy Joe Davola" tipst meg om, "Enderal"?

Spiller "Nehrim" for tiden. Har MYE crash, og det har en del bugs, feil i oversettelser (det er opprinnelig tysk) og forholdsvis lite mod's og feilrettinger, men det er i alle fall ganske bra og er en bra måte å spille "Oblivion" på nytt med en vri synes jeg 🙂 Noen console commands fungerer i Nehrim, men ikke på langt nær så mange eller så bra som i "Oblivion"/"Skyrim", så noen endringer/forbedringer kan gjøres der. Ser for meg å spille "Enderal" senere når jeg er ferdig med "Nehrim". Har hittil brukt 100+ timer i det, men får også litt lyst til å spille gjennom "Oblivion" igjen... 🙂

Se tips fra "Crazy Joe Davola" på side 2 her/svaret mitt med quote av tipset fra "Crazy Joe Davola" og svaret mitt til ham på side 3 for (noe) mer.

Takk for tipset. Spilt disse mest på konsoll så aldri egentlig hevet meg over mods, men burde kanskje det :) 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
5 hours ago, herzeleid said:

Takk for tipset. Spilt disse mest på konsoll så aldri egentlig hevet meg over mods, men burde kanskje det :) 

Vil si at mods ikke er et "must" eller at man "burde" bruke mods. Men det er enkelte elementer i enkelte spill som er kjekkt å forbedre/fjerne/endre. Da er mods/"console commands" greie. F.eks. så "hater" jeg "game padding" i form av loot slik det er gjennomført i TES IV/V-spillene og "The Witcher 3" i alle fall, hvor man "må¨ kaste bort en mengde med tid på å lete etter ting å "loot'e", traske frem og tilbake til handelsfolk, selge og administrere beholdningen med ting man har. Da er det greit med mods/console commands for å øke mengden man kan bære/gjøre mengden (praktiskt talt) uendelig. Andre ganger kan mods forbedre grafikken, de kan fjerne bugs, endre på styrkeforhold på "potions"/våpen o.s.v. Ellers blir jeg f.eks. fort lei av den evinelige dirkingen i "Oblivion"/"Nehrim". Da kan console command for å låse opp kister/dører o.s.v. være kjekkt, eller bare for å "trylle" frem dirker så man bare kan kjøre på selv om de knekker, eller tilsvarende med spader/hammere...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...