Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Bør jeg ikke besøke en lege i Oslo?


Anbefalte innlegg

Over de siste to årene har jeg hatt et problem som har blitt værre og værre, og skulle snakket med en ekspert som bare finnes i Oslo. Men grunnet koronakrisen har jeg utsatt og utsatt dette.

Noen tanker? Er det nå nesten garantert å få korona hvis man drar til oslo? Vil ikke ødelegge for meg selv eller andre og få korona/delta/omikron, men denne legetimen er ganske viktig for me, og korona ser ut som det ikke har noen ende.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noxhaven skrev (Akkurat nå):

Som de fleste som bor i Oslo altså..

Ganske mange som har hatt korona i Oslo, spesielt de som bare gir blaffen i smittevern. Jeg er sikker på at det går fint om TS tar litt ekstra forhåndsregler, det gjør nemlig jeg, og har ikke blitt smittet enda. Noe mer du ville kverulere på?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Takk for alle svar. Jeg trodde kanskje det var slik at nå hadde vi nådd punktet der man er nesten garantert å få korona. Jeg bor på landet så ikke kjempe stress her, høres veldig ille ut i Oslo og byer.

Jeg har to doser og kommer til å bruke maske og antibac, men er fortsatt nervøs.

Lenke til kommentar
Letterboxd skrev (1 time siden):

Jeg har to doser og kommer til å bruke maske og antibac, men er fortsatt nervøs.

Så lenge du ikke har underliggende sykdommer og er vaksinert har du veldig lite å være nervøs for. Det viser alle tall. Det er mye man kan være nervøs for i denne verden.... Covid er bare en av mange ting. Men for de svake og uvaksinerte, er så klart Covid farlig. Derfor skal det tas på alvor. Ikke nødvendigvis fordi det er farlig for deg; men du kan gi det videre til noen som ikke tåler det så godt. 

Men nervøs trenger du absolutt ikke å være.

Lenke til kommentar
8 hours ago, Letterboxd said:

Over de siste to årene har jeg hatt et problem som har blitt værre og værre, og skulle snakket med en ekspert som bare finnes i Oslo. Men grunnet koronakrisen har jeg utsatt og utsatt dette.

Noen tanker? Er det nå nesten garantert å få korona hvis man drar til oslo? Vil ikke ødelegge for meg selv eller andre og få korona/delta/omikron, men denne legetimen er ganske viktig for me, og korona ser ut som det ikke har noen ende.

Bare vær flink med håndhygiene osv, så er det fortsatt ganske lav risiko for å bli smittet. Har fått forkjølelse flere ganger siden starten av 2020, men har enda ikke fått covid.

Lenke til kommentar

Dra til legen. Jeg bor i Oslo, har ikke hatt covid-19(kjenner dog flere som har hatt det), tilhører en risikogruppe, har tatt alle vaksinedosene, følger vanlige forhåndsregler og er ikke videre bekymret.
Følg anbefalingene som blir nevnt her så går det fint. Tross alt viktig at du får en time hos spesialisten.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Som alle sier, dra til legen i Oslo. Er ikke noe å stresse over. Man er veldig langt fra garantert å få noe korona hverken i Oslo eller andre steder. Selv bor jeg i Oslo, har ikke fått korona og lever et vanlig sosialt liv, tar kollektivtransport fra tid til annen, drar på kino, er hos venner, er ute på jobb med mange andre osv også nå under tiltakene vi har hatt i det siste, og jeg har ikke greid å få noe korona enda. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...