Jump to content
Sign in to follow this  
Skreiagutt

Du er ikke en hjerne likevel (tro det eller ei!)

Recommended Posts

Ja, skal ikke skrive så mye om det her, men det er en norm blitt at du er en hjerne ikke sant og så skal jeg ikke si at barn som er født uten helt ikke har en sykdom, har jo selv sett at når jeg ikke gjør noe som er helt tilfredsstillende for andre så ser de nedlatende på meg og tenker at det er noe galt i hjernen min med det resultat at jeg blir fornærmet siden jeg ikke er det, men til saken da, du er ikke en hjerne fordi noen barn blir faktisk født uten helt og de har fortsatt en personlighet og fungerer normalt, noen av de sliter riktignok litt med ting fordi de, ja du skjønner, de er jo født litt annerledes til å begynne med, så det kan være flere ting som ikke er helt som det skal, men uansett da, poenget mitt, er at du ser både personlighet og sjel i øynene deres uten dette organet, de sier at hjernestammen gjør at du kan puste og sånt da, men sannheten er at du puster selv da, det derfor du kan kontrollere det også, hvis det bare var en hjernefunksjon kan man si så ville du jo ikke kunne kontrollere den som du gjør akkurat nå, jeg kan si masse om det, men jeg er ikke så interessert i det, har alltid følt meg som en ekte person selv og sett på andre som det også og ikke et organ, hvis du vil ha bevis så kan du se her for eksempel, ikke skort det bort ved  tenke noe annet fordi du vil ignorere det, men se på øynene hans i artikkelen så ser du at han er en ordentlig person uten: Florida baby born without most of his skull, brain celebrates 1st birthday: ‘His life is already miraculous’ - New York Daily News (nydailynews.com)

Kom gjerne (hjerne) med innspill! :p

Hei :)

Når du skriver "hjerne" så tror jeg du mener grad av intellektualitet. Uten at det var helt forståelig hva du forsøker å formidle.

Det stemmer ikke at hjernen ikke styrer pust og viktige funksjoner i kroppen. Uten hjerne, så dør man - enkelt å greit. Men hjernen vår ligger godt bevart i en hodeskalle. Denne hodeskallen er veldig stor og tykk - spesielt hos barn (sammenliknet med hjernen). Mangler man en del av denne skallen, så kan det se ut som man "mangler hjerne". Men det er en illusjon. Gutten du lenket til i artikkelen hadde et sjeldent syndrom, og døde i en alder av 5 år. Her har du en voksen mann som har ødelagt skallen sin etter en ulykke.

Spoiler

1476901873-1476901258-Deformed-Skull-Arr

Det kan se ut som om hjernen hans mangler. Googler man: "missing skull" og ser på bilder. Er ikke dette så uvanlig. 

Alle har en hjerne - og den er nokså lik de fleste av oss. Funksjonene derimot, kan variere noe. Kombinert med vår personlighet. Noen er flinke musikere, andre er flinke matematikere - noen har god hukommelse, noen har dårlig. Store variasjoner der altså. Noen har en diagnose, en syndromfeil, sykdom eller handikapp som gjør at man kanskje er litt annerledes de fleste andre. Det betyr ikke ar man er noe dummere, og/eller at man mangler en hjerne. Det betyr bare at hjernens funksjoner opererer litt annerledes. 

Men det var dessverre litt vanskelig å tolke innlegget ditt. :)

Skreiagutt skrev (24 minutter siden):

hvis du vil ha bevis så kan du se her for eksempel

Ungen har fortsatt en hjerne, derfor lever den. Den du er og personligheten er i hjernen. Uten en hjerne eksisterer du ikke som person og du er død 

• Like 1