Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Tinder er skadelig for menn.


Anbefalte innlegg

Trotters skrev (14 minutter siden):

 

Først så klager du over at menn rangerer damer etter utseende.

 

Så spør du hvorfor du skal bli kjent med noen som ikke rangerer deg som 10/10, fordi du ønsker at han skal se på deg som en 10-er?

Ser du selv hvor selvmotsigende du er, eller er det noe jeg misforstår her?

Skrev ikke noe om 10/10, det er det du som gjør. Jeg trodde nå at man kanskje kunne bli LITT likt. Å date når jeg blir kategorisert som nederst på lista/under 5 eller hva i alle dager disse ratingene går ut på, det gjør jeg ikke altså. For det er jo ingen som faktisk vil ha noen de ikke syns er attraktiv åpenbart! Det er jo ikke noen vits i det. Jeg vet da at ingen der på meg som 10/10, hvordan fikk du det til å høres ut som at jeg krever det??? 

Lite kult å bli voksen og skjønne at skjønnhet ikke er relativt. Det er i aller høyeste grad objektivt. Jeg legger meg ikke under kniven for å komme høyere opp på denne lista og bli pen nok til å få kjæreste, så desperat er jeg ikke. 

Over og ut, jeg skal aldri på Tinder og da har jeg ikke lenger relevante bidrag i denne tråden. Dette funker ikke for meg ass. 

Endret av Malakitt
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Malakitt skrev (49 minutter siden):

Skrev ikke noe om 10/10, det er det du som gjør. Jeg trodde nå at man kanskje kunne bli LITT likt. Å date når jeg blir kategorisert som nederst på lista/under 5 eller hva i alle dager disse ratingene går ut på, det gjør jeg ikke altså. For det er jo ingen som faktisk vil ha noen de ikke syns er attraktiv åpenbart! Det er jo ikke noen vits i det. Jeg vet da at ingen der på meg som 10/10, hvordan fikk du det til å høres ut som at jeg krever det??? 

Lite kult å bli voksen og skjønne at skjønnhet ikke er relativt. Det er i aller høyeste grad objektivt. Jeg legger meg ikke under kniven for å komme høyere opp på denne lista og bli pen nok til å få kjæreste, så desperat er jeg ikke. 

Over og ut, jeg skal aldri på Tinder og da har jeg ikke lenger relevante bidrag i denne tråden. Dette funker ikke for meg ass. 

Du har helt rett i at du ikke skrev ordrett 10/10. Det er min tolkning at du ønsker å bli rangert 10/10, basert på en tidligere uttalelse. Nemlig at du ikke ønsker å bli sammen med en som synes andre er penere enn deg (at han egentlig vil ha noen andre fordi de er penere). Derfor må han mene at du er penest, og da blir konklusjonen min 10/10.

Malakitt skrev (5 timer siden):

Og hvem vil vel være med noen som tar til takke med en. Det er ikke en god følelse. Å vite at han egentlig vil ha noen andre men bare er med deg fordi det er det han klarer å ro i land, det er bare ydmykende rett og slett. 

Du svarte ikke på poenget med spørsmålet mitt. Du synes det er en uting at damer måles, men du ønsker at du skal måles over en viss verdi?

Ser du fremdeles ikke paradokset?

Og skjønte du ikke kommentaren min foran, om sjokoladen? Har du ikke sett den, eller valgte du å ikke kommentere det?

Ut fra de siste svarene dine her så sitter jeg med inntrykket av at du nærmest misforstår ting med vilje. At du har et behov for å klage, og da tolker du ting i verste mening så du kan fortsette å klage. Klage over menn, klage over at folk synes noen er penere enn andre, osv.

Og jo, skjønnhet er relativt. Hvorfor trekker du konklusjonen at den ikke er det, når ingen har skrevet noe sånt? Min antagelse ligger i forrige avsnitt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest cf225...5cf
Malakitt skrev (59 minutter siden):

Lite kult å bli voksen og skjønne at skjønnhet ikke er relativt. Det er i aller høyeste grad objektivt. Jeg legger meg ikke under kniven for å komme høyere opp på denne lista og bli pen nok til å få kjæreste, så desperat er jeg ikke. 

Jeg tror ikke at kirurgi kan gjøre deg mer attraktiv, ei heller hjelpe deg til å få kjæreste. Med mindre problemet sitter i ditt hode og du har en hang-up på noe ved deg selv som gjør at du ikke greier å opptre normalt ovenfor menn.

Vi er mange som ikke er vakrest/kjekkest her i verden. Eller mest attraktiv. Langt de fleste vil jeg si. Og det går helt fint. Som 14-åring føles det som verdens undergang når jentene samler seg rundt ham som er god i fotball, solbrun, muskuløs og avslappet nonchalant. Når man blir eldre så ser man at man kan oppleve kjærlighet og samhørighet selv om man ikke fremkaller brunst-brøl fra alle kvinner på sin vei.

Anonymous poster hash: cf225...5cf

Lenke til kommentar
9 hours ago, Quakecry said:

Det er ikke alt som definerer noe. Men hvorfor skal andre få være i forhold der begge er fysisk tiltrukket av hverandre, mens den andre får ikke det? Er jo et sånt forhold som ender dødt etterhvert. 

Akkurat, det er ikke alt som definerer om et forhold varer eller ikke. Du henger deg opp i fysisk attraktivitet og har det som målestokk for om et forhold vil vare eller ei virker det som. Som om alle må være tiltrukket av hverandre fysisk som om de er modeller selv. Hva når folk blir gamle? Er forholdet over da? Jeg kunne svart deg med å sagt at hvorfor skal andre få være i forhold der begge er rike på penger, mens andre ikke får det? Hva har du med å dømme andres forhold basert på utseende alene og si at de forholdene ikke er levedyktige?

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
1 minute ago, Colin. said:

Akkurat, det er ikke alt som definerer om et forhold varer eller ikke. Du henger deg opp i fysisk attraktivitet og har det som målestokk for om et forhold vil vare eller ei virker det som. Som om alle må være tiltrukket av hverandre fysisk som om de er modeller selv. Hva når folk blir gamle? Er forholdet over da? Jeg kunne svart deg med å sagt at hvorfor skal andre få være i forhold der begge er rike på penger, mens andre ikke får det? Hva har du med å dømme andres forhold basert på utseende alene og si at de forholdene ikke er levedyktige?

Fordi dem er jo sjeldent det. Hvorfor tror du så mange forhold tar slutt? Vi alle blir eldre men det å være tiltrukket av partneren din legger et grunnlag. Du kan jo godt gå til ei jente å si at utseendet er irrelevant. 

Lenke til kommentar
2 minutes ago, Quakecry said:

Fordi dem er jo sjeldent det. Hvorfor tror du så mange forhold tar slutt? Vi alle blir eldre men det å være tiltrukket av partneren din legger et grunnlag. Du kan jo godt gå til ei jente å si at utseendet er irrelevant. 

Mangel på moral og religiøsitet. Man ser på individet som noe man kan bruke for så å gå videre ifra. 

Tiltrekkelse handler om mer enn utseende. Jeg sier ikke det er irrelevant, men du får det til å høres ut som de som anses som uattraktive utseendemessig ikke har rett til å ha forhold til noen som er mer attraktive enn dem selv utseendemessig. Hvis alle forhold skulle vært likestilt basert på utseende, så ville svært få forhold eksistert. Begge partene i et forhold har sine egne fordeler og ulemper.

Lenke til kommentar
11 minutes ago, Colin. said:

Mangel på moral og religiøsitet. Man ser på individet som noe man kan bruke for så å gå videre ifra. 

Tiltrekkelse handler om mer enn utseende. Jeg sier ikke det er irrelevant, men du får det til å høres ut som de som anses som uattraktive utseendemessig ikke har rett til å ha forhold til noen som er mer attraktive enn dem selv utseendemessig. Hvis alle forhold skulle vært likestilt basert på utseende, så ville svært få forhold eksistert. Begge partene i et forhold har sine egne fordeler og ulemper.

Jeg sa ikke det. Jeg sa at et forhold hvor det ikke er gjensidig tiltrekkelse høres ganske miserabel ut. Skal man ikke synes partneren sin er bra kropp og utseendemessig? Javel ja. 

Lenke til kommentar
3 minutes ago, Quakecry said:

Jeg sa ikke det. Jeg sa at et forhold hvor det ikke er gjensidig tiltrekkelse høres ganske miserabel ut. Skal man ikke synes partneren sin er bra kropp og utseendemessig? Javel ja. 

Så etter din mening, skal uattraktive mennesker ikke få lov til å få bli kjent med andre på bakgrunn av de selv ikke er fysisk attraktive? Og hvis de blir det, så må forholdet deres automatisk være miserabelt for den ene part?😄

  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 minute ago, Colin. said:

Så etter din mening, skal uattraktive mennesker ikke få lov til å få bli kjent med andre på bakgrunn av de selv ikke er fysisk attraktive? Og hvis de blir det, så må forholdet deres automatisk være miserabelt for den ene part?😄

Det kan dem? Men hvorfor blir du sammen med en person du ikke er tiltrukket av? Ville du likt om noen var med deg men dem fant ikke deg attraktiv i det hele tatt? 

Lenke til kommentar
Just now, Quakecry said:

Det kan dem? Men hvorfor blir du sammen med en person du ikke er tiltrukket av? Ville du likt om noen var med deg men dem fant ikke deg attraktiv i det hele tatt? 

På grunn av en fin personlighet? Noen med liknende meninger og moral? Noen med samme livssyn? 

Jeg setter ikke fysisk attraktivitet på toppen av listen når jeg skal velge en partner som er ment å vare livet ut... 

Ja, da hadde jeg tenkt at jeg må ha noen veldig gode andre egenskaper om partner hadde funnet null fysisk tiltrekkelse men samtidig ønsket å være sammen med meg. Uansett er det svært sjeldent at det er null fysisk tiltrekkelse i et forhold. Noe kan også komme med tiden ettersom man lærer hverandre å kjenne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
28 minutes ago, Colin. said:

På grunn av en fin personlighet? Noen med liknende meninger og moral? Noen med samme livssyn? 

Jeg setter ikke fysisk attraktivitet på toppen av listen når jeg skal velge en partner som er ment å vare livet ut... 

Ja, da hadde jeg tenkt at jeg må ha noen veldig gode andre egenskaper om partner hadde funnet null fysisk tiltrekkelse men samtidig ønsket å være sammen med meg. Uansett er det svært sjeldent at det er null fysisk tiltrekkelse i et forhold. Noe kan også komme med tiden ettersom man lærer hverandre å kjenne.

Fint for deg. Jeg er ikke interessert i å være med noen det er null kjemi eller tiltrekkelse med, kun for å være med den personen. Det hadde vært ganske ufint. 

Lenke til kommentar
Quakecry skrev (1 time siden):

Fint for deg. Jeg er ikke interessert i å være med noen det er null kjemi eller tiltrekkelse med, kun for å være med den personen. Det hadde vært ganske ufint. 

Nå flytter du jo bare målstreken, for nå trekker du kjemi inn i debatten. Opprinnelig har du kun argumentert for fysisk tiltrekning. Kjemi er jo motargumentet du har blitt møtt med, og som du tidligere har avvist.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Malakitt skrev (17 timer siden):

Men hvorfor skal man da bli kjent med noen man rangerer langt ned på "lista"? Så det du sier er at det er stor sjanse for at om jeg dater igjen, og møter en mann, så er jeg langt ned på listen hans og han liker meg egentlig ikke men så blir han kanskje kjent med meg og liker meg litt likevel? Hva i all verden.. 

Spørsmålet er jo hvilken liste man bruker. Det er ingen automatikk i at den listen som er viktig for deg er den som er viktig for en annen. Du virker til å mene at menn bare har en liste, og alle menn har samme listen sågar. Der tror jeg vel at jeg med stor sikkerhet kan si at det ikke stemmer.

Sannheten er nok nærmere at alle, både menn og kvinner, har mange lister hver. Du har det helt sikkert selv også. Dersom man absolutt snakke om lister så kan man jo da si at en person står ett sted på én liste og et annet sted på en annen liste. Ett sted på utseendelista for en person, og en annen person vil ha samme person et annet sted på utseendelista. Og så får man lister over jhvor verdifulle hobbyer man har, humortype, jobbtype, lønn, brillestyrke og en hel haug med andre ting man kan og vil rangere på en liste.

Alle har disse listene, men vi bryr oss om dem i forskjellig grad og vi vekter dem forskjellig når vi sammenligner dem. Kanskje en posisjon 100 på én liste vil vekte mer enn en posisjon 43 på en annen liste. Alt ettersom. Det er subjektivt.

En påstand om at menn har én felles liste og kun den ene, det virker mer enn bare litt usannsynlig.

Så spørsmålet blir jo hva man selv krever at sin posisjon skal være på en spesifikk liste som partneren har. Og i all realitet vil man aldri være på topp på noen slike lister. Det er derfor man får medaljer i sport fordi man er best. Alle andre er ikke best og vil alltid ha noen som er bedre. Kan man ikke leve uten førsteplassen er det ikke sporten eller arrangørene sin feil.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

 

knutinh skrev (17 timer siden):

Putt 100 menn og 100 kvinner i et rom. Spør dem umiddelbart hvem de helst vil date i rommet. Da spår jeg at 99 av kvinnene peker på en liten gruppe på 5-10 menn. Det er de mennene «alle» kvinner vil ha. 99 av mennene vil peke på en gruppe på 5-10 kvinner. Det er de kvinnene «alle» menn vil ha.

Det er opplagt at nesten alle kvinner og nesten alle menn vet hvem av det motsatte kjønn som er mest attraktiv for andre - og de fleste er helt enige med røkla.

Spør de så hvem de er _villige_ til å bli kjent med. Da vil kanskje 80 kvinner bli markert av minst en mann. Mens kanskje 20 menn blir markert av minst en kvinne.

Og om du tar det samme utvalget personer og gir dem en uke avgrenset på et hotell med opplegg som sikrer at de må snakke med hverandre og bli kjent (ikke en BB-opplegg med fri flyt og sexpress) så vil du nok finne at svarene vil endre seg for mange, og de valgte gruppene vil nok vokse merkbart.

Altså, man gir muligheten til å se mer enn bare utseende. For folk flest ser faktisk helt ok ut, og når man sammenligner folk så må man falle tilbake på et bredere utvalg av kvaliteter. Gjør man ikke det så går det jo galt hele tiden selvfølgelig.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Malakitt skrev (17 timer siden):

Ikke uvanlig med gamle menn og unge jenter. Ser dette spesielt hos rike menn og kjendiser. Veldig åpenbart at det er alles menn drøm men ikke alle menn har den muligheten dessverre. En veldig god grunn til å ikke etablere seg med en mann. Påstanden min om at kvinners verdi vurderes utelukkende i ungdommelighet og alder er står, og det finnes ingen gode motargumenter (unntaket er barn av kvinnen, for de er hun en mor og da er utseende og ungdommelighet irrelevant). Vi ser det hele tiden i samfunnet, vi ser det i media, vi ser det når menn velger partnere osv. 

Da anbefaler jeg å lage en datingprofil med betraktelig høyere alder enn den du egentlig er (minimum 40 helst 50+), gjerne uten bilde av ansiktet da det ikke er poenget, bare for å se hva slags treff du får på søkene. Du vil nok finne at det er mange som søker etter kvinner i alle aldre. Fra hva du skriver her tror jeg nok du vil bli overrasket.

Endret av fokkeslasken
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Trotters skrev (14 timer siden):

 

Først så klager du over at menn rangerer damer etter utseende.

 

Så spør du hvorfor du skal bli kjent med noen som ikke rangerer deg som 10/10, fordi du ønsker at han skal se på deg som en 10-er?

Ser du selv hvor selvmotsigende du er, eller er det noe jeg misforstår her?

Godt poeng. Ikke rangér meg etter utseende, men pass på at jeg er den fineste likevel. Ok...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
fokkeslasken skrev (44 minutter siden):

Og om du tar det samme utvalget personer og gir dem en uke avgrenset på et hotell med opplegg som sikrer at de må snakke med hverandre og bli kjent (ikke en BB-opplegg med fri flyt og sexpress) så vil du nok finne at svarene vil endre seg for mange, og de valgte gruppene vil nok vokse merkbart.

Altså, man gir muligheten til å se mer enn bare utseende. For folk flest ser faktisk helt ok ut, og når man sammenligner folk så må man falle tilbake på et bredere utvalg av kvaliteter. Gjør man ikke det så går det jo galt hele tiden selvfølgelig.

Ja, når man blir bedre kjent så avtar betydningen av den initielle attraktiviteten.

Det å være vakker eller kjekk har likevel betydning for det er langt flere som er villige til å bli litt bedre kjent med deg. Om du så viser deg å være en idiot så vil fornuftige mennesker rømme, men om du også er en noenlunde ok person, så får du større "kontaktflate" og eksponering ut mot andre. Det er noe av grunnen til at enkelte innmari gode mennesker med høyst ordinært utseende går ufrivillig singel - de får ikke like stor anledning til å vise hva de er lagd av.

En annen grunn er at vakre mennesker generelt slipper enklere igjennom livet. De får antagelig bedre betalte jobber, mildere straff i en rettssal, og alle mulige (urimelige) fordeler fordi vi setter pris på det vakre og det yndige - også når vi ikke søker make selv. Dette gjør at disse menneskene kan utvikle en slags nonsjalans til livet som (pussig nok) er veldig attraktivt i seg selv for mange av oss. Det at partneren din (tror/vet hun/han) kan få hvem som helst, men velger deg er (som andre postere har vist så tydelig lengre opp) en tillitserklæring til deg, som gjør dem mer attraktiv i seg selv.

Nå tror jeg kanskje at nettopp noen av disse mekanismene gjør at det er lett for enestående vakre mennesker å bli utålelige også, så hvem vet. Hvis jeg hadde hatt utseendet (samt fanbasen og kontoen) til Morten Harket i yngre dager så hadde kanskje jeg også blitt en temmelig sær fyr. Nå er jeg muligens en sær fyr uansett, men jeg får i det minste korreks når jeg tar helt av.

-k

Endret av knutinh
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Trotters skrev (På 1.2.2023 den 16.28):

Da må man først definere hva man legger I "å komme godt ut av det".

På noe så overfladisk som en datingapp så får flere kvinner enn menn potensielle friere.

 

Trotters skrev (På 1.2.2023 den 16.28):

Mennene er misunnelige på kvinnene "som kan velge og vrake", mens kvinnene er misfornøyd med å bli bombardert med henvendelser fra folk de ikke har noen interesse av å snakke med.

Det har jeg lite tro på. Mange kvinner og noen menn er totalt avhengige av den oppmerksomheten de får. Det blir som en rus.

 

Trotters skrev (På 1.2.2023 den 16.28):

Mener du at man ikke skal stille store krav? At man skal nøye seg med "noen", bare for at tjenesten ikke skal fremstå i dårlig lys? Jeg skjønner ikke helt hvordan du resonnerer her.

Jeg mener at folk, på generell basis, er for kravstore. De har en uendelig liste med krav og forventninger til sin potensielle partner. Det er ikke uten grunn at flere og flere er enslige, og at færre og færre er ufrivillig barnløse. Menn er også kommet i en veldig uheldig posisjon hvor kvinner ikke må finne seg en partner for at de skal kunne få barn, de kan bare befrukte seg kunstig.

 

Trotters skrev (På 1.2.2023 den 16.28):

Snu gjerne på spørsmålet ditt. På hvilken måte mener du Tinder er skadelig for menn?

Det er skadelig for menn for en stor gruppe kvinner sitter å filtrerer ut en stor gruppe menn, mange kvinner vil ha en liten gruppe menn. Jeg har personlig lite erfaring med datingapper, men har diskutert det i stor grad med venner og bekjente. Mye frustrasjon fra begge sider rundt bruken av datingapper. Menn blir frustrert for de synes mange kvinner er lite engasjerte og har personligheten til en bøtte med kaldt vann. Kvinner blir frustrert for de blir lurt/brukt. Forstår godt frustrasjonen fra begge sider, men tror mye hadde vært løst med at kvinner var litt mindre kravstore og menn litt mindre fittesjuke. Hele problemet hadde egentlig vært løst om det ikke var så stor tilgang på tilfeldig sex.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Sjørøver skrev (9 minutter siden):

Jeg mener at folk, på generell basis, er for kravstore. De har en uendelig liste med krav og forventninger til sin potensielle partner. Det er ikke uten grunn at flere og flere er enslige, og at færre og færre er ufrivillig barnløse.

Jeg synes at man _skal_ stille "store" krav. Men jeg og andre har kanskje stilt _feil_ krav noen ganger. På grunn av umodenhet, uvitenhet eller hva-enn. Jeg synes at det er veldig rart at _mange_ kvinner mener at menn på 179 cm er uaktuelt. Er kjærestespørsmålet virkelig så banalt at man kan forhåndsekskludere noen som er litt lav? På samme måte så stiller jeg spørsmål ved en 35-åring som evt mener at det er uaktuelt å gå inn i et forhold med en alenemor. Jeg forstår at det er vanskelig med slike relasjoner, men er det virkelig grunn nok til å ekskludere et menneske som man potensielt kan ha 50 fine år med?

TV og sosiale medier gir oss nok noen naive illusjoner om hvordan livet og kjærligheten skal/kan være. Når livet avogtil har snerk så må man ta valget om man skal håndtere livet med vorter og alt, eller om man skal "melde seg ut".

Sitat

Menn er også kommet i en veldig uheldig posisjon hvor kvinner ikke må finne seg en partner for at de skal kunne få barn, de kan bare befrukte seg kunstig.

Enn så lenge er det vel ikke single kvinner med kunstig befruktning en vesentlig faktor. Men det at kvinner kan få barn med de mennene som er villige til å ha ubeskyttet sex med dem, og så må barnefaren og skattebetalerene (bl.a. de barnløse og bortvalgte) trå til for at barnet skal få en økonomisk tilfredsstillende oppvekst er interessant sammenlignet med tidligere tider hvor kvinner som havnet i "uløkka" ble utstøtt og sammen med barnet ofte fikk en fryktelig skjebne.

-k

Endret av knutinh
Lenke til kommentar
Quakecry skrev (10 timer siden):

Fordi dem er jo sjeldent det. Hvorfor tror du så mange forhold tar slutt? Vi alle blir eldre men det å være tiltrukket av partneren din legger et grunnlag. Du kan jo godt gå til ei jente å si at utseendet er irrelevant. 

Hvis et forhold tar slutt etter fem år, så handler det neppe om at utseendet til den ene har forandret seg så mye at partneren ikke lenger liker utseendet og derfor går fra forholdet.

Det handler i mye større grad om uenigheter, konflikter, ting man irriterer seg over, tillitsbrudd eller en million andre ting - annet enn utseendet. Til slutt overskygger summen av disse tingene gleden forholdet gir, eller man tenker at gresset er grønnere på den andre siden (eller alene), også går man.

Ungdommer og veldig unge vonsne er typisk veldig opptatt av utseendet ved valg av partner. Etterhvert som man blir eldre og får erfaring med en del forhold, så innser man at relasjoner først og fremst handler om helt andre ting.

En partner en helt unik form for bestevenn, og hvis du velger og forkaster bestevenner basert på utseende så er du ganske ute og kjøre etter min mening.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...