Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Tinder er skadelig for menn.


Anbefalte innlegg

21 minutes ago, leticia said:

Det er ganske praktisk å ha en som kan beskytte familien med sin fysikk.

Ja, på 800-tallet. Da ser jeg at dette var relevant. Nå finnes det nok av metoder for å beskytte familien sin.

23 minutes ago, leticia said:

Jeg syns rett og slett det var litt ekkelt at du begynner å snakke om tilfredsstillelse, om en kort en ikke ville vært bra nok til det.

Dette handler om dating, tinder og kjærlighet. Det er et helt legitim spørsmål. Jeg spør ikke fordi jeg tenker at noen ikke er bra nok, men jeg spør for å finne ut hva andre tenker er grunnen til at det er sånn at høyde er så viktig nå til dags.

26 minutes ago, leticia said:

Jeg forstår at du lurer, siden du føler at høyde er en begrensning for dine muligheter til å få matcher.

 Riktig.

29 minutes ago, leticia said:

og sånn sett vil du passe bedre inn med de kvinnene høydemessig. 

Jeg forstår ikke tankegangen om at jeg vil passe bedre inn med de høydemessig, da jeg for min del ser på høyde som helt urelevant i valg av partner. Jeg ser heller på det som beskriver noe om et individs adferd.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Colin. skrev (11 timer siden):

Å ønske en partner som ikke har latt seg bruke og som har tatt i mot Guds kjærlighet er helt sikkert sært i denne kulturen, det kan jeg godt tenke meg.

Hvis du mener at kvinner som har sex blir brukt, så sier det ganske mye om hvor interessert du er i å gi de tilfredstillelse.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Colin. skrev (2 timer siden):

Jeg leste det og det virker nok engang som å forskyve ansvaret over valget som ble tatt over på de som ikke tok valget.

Jeg bare forklarer mekanismen. Det er ikke rakettforskning at hvis nok menn (eller kvinner) har mindreverdighetskomplekser som følge av X, så stiller den gruppen dårligere som helhet for de som har et problem med akkurat det. Denne "kvinner må ha sterk mann på grunn av biologi" kjøper jeg ikke. Det er mulig det er en utfyllende faktor i det at man finner noen som dekker en svakhet man er bevisst på, slik at noen som føler seg veldig svak kanskje da vil ha en sterk kjæreste. Blir det samme med menn, hvis du er talentløs på kjøkkenet blir det plutselig et poeng å gå for en husmor - fordi man da utfyller hverandre. Men det er ikke biologi, det er fornuftsbasert. Mennesker er jo unike i det at vi faktisk kan tenke og reflektere rundt hvem vi er og hvem vi bør bli tiltrukket av.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Colin. skrev (7 timer siden):

Kan ikke du bare fortsette å være lykkelig alene istedenfor å male troende på verst tenkelig måte? Hva har du å tjene på å holde på på den måten?

Det var strengt tatt du som mer enn antydet at religiøse var bedre rent moralsk og ikke minst på det intellektuelle, jeg må få lov til å svare, du forstår at dette er et forum for debatt ikke sant ?

 

Colin. skrev (7 timer siden):

Du er så flink du, lev livet alene lykkelig du jada, søting.

Du anklager andre for personangrep, men gjør det samme selv, det er denne dobbeltmoralen din jeg tar deg på ingenting annet.

 

Colin. skrev (14 timer siden):

eg var ikke passiv aggressiv, jeg var oppriktig interessert i å vite svaret på hvorfor høyde er viktig blant mange i denne kulturen. Du derimot, spør for å ta meg som person og aksepterer tydeligvis ikke svarene du får, men svarer med herming på en barnslig måte, altså personangrep. Jeg har rapportert deg.

Jeg svarer som deg, jeg spurte deg om mye det samme som du spurte leticia om, hvorfor er antall sexpartnere å religion så viktig ? Vil du avvise en person som du forelsker deg i, og som forelsker seg i deg fordi de har en for mye sexpartner eller feil eller ingen religion ? Vil det ikke være viktigere at det er en god person ? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Colin. skrev (9 timer siden):

Kan ikke du bare fortsette å være lykkelig alene istedenfor å male troende på verst tenkelig måte? Hva har du å tjene på å holde på på den måten? Det er tydelig at det var der du ville dreie samtalen, og du fikk det som du ønsket, fordi jeg beit på. Du er så flink du, lev livet alene lykkelig du jada, søting. Får mange plusser når du er en flink ateist. 🤧

Det nok enkelte har forsøkt påpeke med dette, kanskje ikke alltid med like velvalgte ord, er at der du syntes høyde er et tilfeldig og unødvendig krav vil mange syntes religion også er det. De forsøker altså påpeke at også du har krav på linje med hva kvinner har, men da på andre ting. Og akkurat som du er uenig i det om religion så er de uenig med deg om høyde.

Mulig du syntes du har en bedre sak fordi ditt krav ikke går på utseende som man tross alt ikke kan noe for, men når sant skal sies kan man ikke noe for hva man tror på heller.

Så... Nei, det er jo ikke det samme selv om de deler mer likeheter enn man skulle tro ved første øyekast.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Colin. skrev (10 timer siden):

Ja, på 800-tallet. Da ser jeg at dette var relevant. Nå finnes det nok av metoder for å beskytte familien sin.

Det er like relevant nå som da. Vi ser hvor skadelig den fysiske styrken kan være når man misbruker den, jfr hvor utsatte kvinner er med tanke på alvorlig vold og partnerdrapssaker. Den samme styrken kan bli brukt på en positiv måte i stedet for, ved å beskytte familien fremfor å skade den. 

 

Colin. skrev (10 timer siden):

jeg spør for å finne ut hva andre tenker er grunnen til at det er sånn at høyde er så viktig nå til dags.

. Du har fått svar, men det virker ikke som du godtar svaret du får. 

 

Colin. skrev (10 timer siden):

Jeg forstår ikke tankegangen om at jeg vil passe bedre inn med de høydemessig, da jeg for min del ser på høyde som helt urelevant i valg av partner. Jeg ser heller på det som beskriver noe om et individs adferd.

Nei vel, da forstår ikke du det. Men jeg tenker at det er en årsak til at menn er ca 10 - 15 cm høyere enn kvinner selv om vi ikke helt forstår årsaken. Det er ikke sånn at man nødvendigvis går først ut fra høyde, men siden denne høydeforskjellen mellom menn og kvinner er helt naturlig så vil det i de aller fleste tilfellene være en høydeforskjell på kjærester av motsatt kjønn at de har denne forskjellen på 10 - 15 cm.

Likevel så vil nok både kvinner og menn  tenke personlighet først og fremst når de skal finne seg en partner. F.eks så er det mye viktigere for meg å ikke være sammen med en som er et snev av religiøs, eller at han innbiller seg at han kan styre meg  / kontrollere meg på noen måte enn at han er så og så høy. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (4 timer siden):

Det var strengt tatt du som mer enn antydet at religiøse var bedre rent moralsk og ikke minst på det intellektuelle, jeg må få lov til å svare, du forstår at dette er et forum for debatt ikke sant ?

Undersøkelser viser strengt tatt det motsatte av det han antyder, både når det gjelder moral og IQ. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
On 19.1.2024 at 2:31 AM, knopflerbruce said:

Denne "kvinner må ha sterk mann på grunn av biologi" kjøper jeg ikke. Det er mulig det er en utfyllende faktor i det at man finner noen som dekker en svakhet man er bevisst på, slik at noen som føler seg veldig svak kanskje da vil ha en sterk kjæreste.

Jeg kjøper heller ikke den idéen per dags dato, når det finnes så mange alternativer til å forsvare seg selv.

On 19.1.2024 at 2:31 AM, knopflerbruce said:

Jeg bare forklarer mekanismen. Det er ikke rakettforskning at hvis nok menn (eller kvinner) har mindreverdighetskomplekser som følge av X, så stiller den gruppen dårligere som helhet for de som har et problem med akkurat det.

Man trenger ikke nødvendigvis å ha mindreverdighetskompleks for å nettopp bli valgt bort basert på denne egenskapen ved seg selv. Man kan ignorere faktumet i hvordan individer velger å velge partnere, men faktum er allikevel faktum.

On 19.1.2024 at 2:31 AM, knopflerbruce said:

Blir det samme med menn, hvis du er talentløs på kjøkkenet blir det plutselig et poeng å gå for en husmor - fordi man da utfyller hverandre. Men det er ikke biologi, det er fornuftsbasert. Mennesker er jo unike i det at vi faktisk kan tenke og reflektere rundt hvem vi er og hvem vi bør bli tiltrukket av.

Siden vi kan reflektere over valgene vi tar og hvorfor man gjør det, så burde man kunne artikulere presist hvorfor man finner høyde mer attraktivt og hvorfor noen mener det beste burde være at mannen er 10-15 cm høyere, uavhengig av at biologien har gjort at det finnes flere høyere menn. Hvorfor skriver individer på Tinder i profil-teksten sin at "Under 180cm sveip venstre" f.eks? Jeg tenker det handler om fasade/lyst.

21 hours ago, skaftetryne32 said:

Det var strengt tatt du som mer enn antydet at religiøse var bedre rent moralsk og ikke minst på det intellektuelle, jeg må få lov til å svare, du forstår at dette er et forum for debatt ikke sant ?

Hva så om jeg mener det? Jeg vil finne en partner som matcher mitt livssyn og filosofi. Hva du mener om troende spiller ingen rolle for meg. Men, det er måten du svarer på, med frekkhet, herming og projisering av moral, på grunn av at du, for å forsvare din måte å oppføre deg på, må tillegge andre "passiv aggressivitet" for at du skal få kunne oppføre deg sånn som du gjør.

21 hours ago, skaftetryne32 said:

Du anklager andre for personangrep, men gjør det samme selv, det er denne dobbeltmoralen din jeg tar deg på ingenting annet.

Jeg rapporterte deg. Ingenting skjedde. Svarer med samme mynt. Tror du jeg tar frekkhet uten å svare tilbake? Jeg prøver å ikke være frekk mot en debattant så lenge den debattanten svarer meg høflig. Og det at jeg var "passiv aggressiv" er også en feiltolkning av deg. Noe som igjen er ditt problem, ikke mitt. Kanskje neste gang du svarer noen som får det til å tirre i fingrene, at du tenker deg en ekstra gang hvordan du formulerer deg og slutter med barnsligheter som herming.

21 hours ago, skaftetryne32 said:

Jeg svarer som deg, jeg spurte deg om mye det samme som du spurte leticia om, hvorfor er antall sexpartnere å religion så viktig ? Vil du avvise en person som du forelsker deg i, og som forelsker seg i deg fordi de har en for mye sexpartner eller feil eller ingen religion ? Vil det ikke være viktigere at det er en god person ? 

Jeg vil gjøre en fornuftsbasert avgjørelse av individet etterhvert som jeg lærer det å kjenne. Hvis jeg forstår at dette individet har brukt tiden sin på det jeg anser som tullete destruktiv adferd, så er det et varsel for min del. Men, det er ingen automatikk, det forteller heller mer om dette individets adferd og hvordan jeg anser en kommende fremtid vil kunne se ut. Hvis man i lang tid har oppført seg på et vis, så er det vanskelig å bare bryte ut av det mønsteret og bli noen andre. 

Jeg tror ikke jeg kunne giftet meg med noen som ikke trodde på Gud, nei. Ekteskapet er mellom 3 parter, og skal holdes hellig. Noen som ikke tror, vil da heller ikke anse ekteskapet som hellig etter mitt livssyn.

19 hours ago, fokkeslasken said:

Det nok enkelte har forsøkt påpeke med dette, kanskje ikke alltid med like velvalgte ord, er at der du syntes høyde er et tilfeldig og unødvendig krav vil mange syntes religion også er det. De forsøker altså påpeke at også du har krav på linje med hva kvinner har, men da på andre ting. Og akkurat som du er uenig i det om religion så er de uenig med deg om høyde.

Mulig du syntes du har en bedre sak fordi ditt krav ikke går på utseende som man tross alt ikke kan noe for, men når sant skal sies kan man ikke noe for hva man tror på heller.

Så... Nei, det er jo ikke det samme selv om de deler mer likeheter enn man skulle tro ved første øyekast.

Jeg prøver bare å forstå essensen i hva som gjør høyde viktig nå til dags. Er det biologi, attraktivitet, praktisk, seksuelt eller følelse av trygghet. For all del, alle skal få ha de kravene som de selv vil, og om noen synes mitt livssyn er så galt i forhold til deres, så har jeg ingen problemer med at de ser etter noen andre, det er lettere å forstå de som velger meg bort basert på mitt livssyn enn at de velger meg bort på grunn av noe jeg ikke kan gjøre noe med.

Jeg er ikke enig med deg i at man ikke kan noe for hva man tror på. Hvis man tenker det er tilfelle, så må man spørre seg selv, har man da noen gang et personlig ansvar ovenfor hva man gjør og tenker? 🙂 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Colin. skrev (5 timer siden):

Jeg kjøper heller ikke den idéen per dags dato, når det finnes så mange alternativer til å forsvare seg selv.

Man trenger ikke nødvendigvis å ha mindreverdighetskompleks for å nettopp bli valgt bort basert på denne egenskapen ved seg selv. Man kan ignorere faktumet i hvordan individer velger å velge partnere, men faktum er allikevel faktum.

Siden vi kan reflektere over valgene vi tar og hvorfor man gjør det, så burde man kunne artikulere presist hvorfor man finner høyde mer attraktivt og hvorfor noen mener det beste burde være at mannen er 10-15 cm høyere, uavhengig av at biologien har gjort at det finnes flere høyere menn. Hvorfor skriver individer på Tinder i profil-teksten sin at "Under 180cm sveip venstre" f.eks? Jeg tenker det handler om fasade/lyst.

Faktum er jo at menn i en del tilfeller har mindreverdighetskomplekser hvis de ikke er "bedre" enn dama på noen felt (f.eks. høyde), fordi de har en svak maskulinitet og må ha objektive indikatorer (høyde, intelligens, inntekt+++) for å føle seg mandige nok. Og, det er det som utgjør forskjellen for mange, fordi man ikke har lyst til å krangle med mannen om man vil gå med høye hæler bare fordi denne ikke liker å være den laveste av de to når man er sammen i det offentlige rom.

Du har allerede fått forklaringer på hvorfor høyde er et poeng for noen utover at noen kan se på det som en preferanse for å være visuelt pen. Det hjelper jo ikke at du påpeker at man skal "kunne artikulere presist hvorfor man finner høyde mer attraktivt" når du ikke gidder lese nettopp de kommentarene som tar for seg dette. INKLUDERT INNLEGGET DU SVARTE PÅ OVER! Det blir for dumt, du gjør jo ikke noe annet enn å kverne på det samme poenget og totalt ignorere all input som går imot fordommene dine om at "kvinner liker bare høye menn for no good reason". Noen liker det ene, og noen syns kanskje det er sexy å være kvinne og høyest i forholdet, også. Mennesker er svært forskjellige, tross alt, også når det gjelder hva man liker og ikke liker i en partner.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
On 19.1.2024 at 11:15 AM, leticia said:

Det er like relevant nå som da. Vi ser hvor skadelig den fysiske styrken kan være når man misbruker den, jfr hvor utsatte kvinner er med tanke på alvorlig vold og partnerdrapssaker.

Så da er det vel et argument for å ikke ta høye og sterke?

On 19.1.2024 at 11:15 AM, leticia said:

Den samme styrken kan bli brukt på en positiv måte i stedet for, ved å beskytte familien fremfor å skade den.  

Trenger ikke styrke nå til dags for å kunne forsvare seg selv eller sin familie.

On 19.1.2024 at 11:15 AM, leticia said:

Du har fått svar, men det virker ikke som du godtar svaret du får. 

Ingen av de jeg har sett er logiske annet enn at det som har med fysisk attraktivitet.

1 hour ago, knopflerbruce said:

Du har allerede fått forklaringer på hvorfor høyde er et poeng for noen utover at noen kan se på det som en preferanse for å være visuelt pen. Det hjelper jo ikke at du påpeker at man skal "kunne artikulere presist hvorfor man finner høyde mer attraktivt" når du ikke gidder lese nettopp de kommentarene som tar for seg dette. INKLUDERT INNLEGGET DU SVARTE PÅ OVER! Det blir for dumt, du gjør jo ikke noe annet enn å kverne på det samme poenget og totalt ignorere all input som går imot fordommene dine om at "kvinner liker bare høye menn for no good reason". Noen liker det ene, og noen syns kanskje det er sexy å være kvinne og høyest i forholdet, også. Mennesker er svært forskjellige, tross alt, også når det gjelder hva man liker og ikke liker i en partner.

Har lest posten din flere ganger nå. Eneste jeg ser du nevner er "fornuftsbasert". Som i, at et høyere menneske kan være sterkere, så derfor kan det fornuftig hvis man selv er svak. Det blir det samme som å si, hvis man er overvektig så kan det være fornuftig med ei slank fordi da utfyller man hverandre. 👌

Endret av Colin.
Lenke til kommentar
Colin. skrev (46 minutter siden):

Så da er det vel et argument for å ikke ta høye og sterke?

Trenger ikke styrke nå til dags for å kunne forsvare seg selv eller sin familie.

Ingen av de jeg har sett er logiske annet enn at det som har med fysisk attraktivitet.

Har lest posten din flere ganger nå. Eneste jeg ser du nevner er "fornuftsbasert". Som i, at et høyere menneske kan være sterkere, så derfor kan det fornuftig hvis man selv er svak. Det blir det samme som å si, hvis man er overvektig så kan det være fornuftig med ei slank fordi da utfyller man hverandre. 👌

Det er ingen utfylling i det eksempelet ditt, slik det står. Det KAN være det hvis den tykke er svært motivert for å bli slank, men det har du ikke presisert, så jeg kan ikke legge de ordene i munnen din. Og da er poenget innholdsløst. At en person som oppfatter seg som svak vil finne fysisk styrke attraktivt, er ikke så rart. Det kan jo være tilfelle for fysisk svake menn, også, det - at man ser opp til de damene som går på gymmen og løfter tungt. Men det handler om attitude vel så mye som forskjellen her. En overvektig person som er tilfreds med å være overvektig kan ikke regne med å være en god match for en som er fysisk aktiv. Det er veldig slitsomt om man f.eks. skal ut på tur og den ene blir andpusten av det den andre knapt kaller fysisk aktivitet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
10 minutes ago, knopflerbruce said:

Det er ingen utfylling i det eksempelet ditt, slik det står. Det KAN være det hvis den tykke er svært motivert for å bli slank, men det har du ikke presisert, så jeg kan ikke legge de ordene i munnen din. Og da er poenget innholdsløst. At en person som oppfatter seg som svak vil finne fysisk styrke attraktivt, er ikke så rart. Det kan jo være tilfelle for fysisk svake menn, også, det - at man ser opp til de damene som går på gymmen og løfter tungt. Men det handler om attitude vel så mye som forskjellen her. En overvektig person som er tilfreds med å være overvektig kan ikke regne med å være en god match for en som er fysisk aktiv. Det er veldig slitsomt om man f.eks. skal ut på tur og den ene blir andpusten av det den andre knapt kaller fysisk aktivitet.

Ok, litt mer utfylling. La oss si den overvektige ikke ønsker å endre livsstil, og da tenker det er fornuftig med noen som vil utfylle dette individet ved å ta arbeidsoppgaver i hjemmet slik at dette individet slipper. For dette individet vil det da være fornuftig å finne noen som er mer aktiv enn seg selv og som "dekker en svakhet man er bevisst på".

Nå var det ikke snakk om hva som er god match eller ikke, nå var det snakk om hvilke ønsker/krav som er "godkjent" å ha til noen før man har blitt kjent med dem.

Lenke til kommentar
Colin. skrev (16 minutter siden):

Ok, litt mer utfylling. La oss si den overvektige ikke ønsker å endre livsstil, og da tenker det er fornuftig med noen som vil utfylle dette individet ved å ta arbeidsoppgaver i hjemmet slik at dette individet slipper. For dette individet vil det da være fornuftig å finne noen som er mer aktiv enn seg selv og som "dekker en svakhet man er bevisst på".

Nå var det ikke snakk om hva som er god match eller ikke, nå var det snakk om hvilke ønsker/krav som er "godkjent" å ha til noen før man har blitt kjent med dem.

Vel, i det tenkte eksempelet ditt er det ingen utfylling. Hva er den, evenutuelt? Man "utfyller" ikke hverandre bare fordi du har en kontrast. Og, med holdningen "jeg vil ikke endre meg, derfor søker jeg noen som har giddet å gjøre den jobben jeg ikke gidder å ta" er det ikke mange som er interessert. Det er turn-off, uansett kjønn. Karakteren du skisserer er ikke bevisst på sin egen svakhet, siden man da ville ønsket å endre seg. I og med man ikke vil det, ser man ikke på det som en svakhet. Svakheter vil man gjerne gjøre noe med.

La oss i alle fall skille mellom "krav" og "preferanser". Å kalle dette "krav" er ganske så absurd, for du vil ALLTID finne unntak til de såkalte "kravene", og eksisterer det unntak, er det ikke "krav".

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Colin. skrev (12 timer siden):

Jeg er ikke enig med deg i at man ikke kan noe for hva man tror på.

Neivel. Så om du vil kan du velge å ikke tro på Gud? Altså, du kan bare bestemme deg for at nå tror du ikke Gud eksisterer? Jeg tviler.

Og slik er det for alle. Akkurat som de ikke kan velge å tro noe eksisterer bare ved å bestemme seg for det så går det heller ikke andre veien. Altså - det er noe man ikke kan noe for eller kan gjøre noe med.

Colin. skrev (12 timer siden):

Hvis man tenker det er tilfelle, så må man spørre seg selv, har man da noen gang et personlig ansvar ovenfor hva man gjør og tenker? 🙂 

Ok. Jeg ser ikke hvordan det henger sammen, men du får jo selv velge hvordan du ser på dét. Selv tenker jeg at dersom man må ha en instruks for hvordan man skal være, da er man kanskje ikke så god på bunnen. Det finnes hva jeg vil kalle psykopatiske svovelprester som rett ut har sagt at dersom Gud ikke hadde instruks om å ikke drepe så hadde de drept.

Da tenker jeg at man er en råtten person uansett om man ikke dreper. Men for de fleste andre så trenger de altså ikke en instruks på denne måten, og å se på hva de tror for å dømme hva slags person de er vil nok ikke nødvendigvis være en god rettesnor.

Men nok om det. Du står fritt til å velge slik om du vil, men at det er noe folk kan noe for og dermed de som tror er hva du vil kalle folk som har valgt rett, det ser jeg ikke.

Endret av fokkeslasken
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Colin. skrev (12 timer siden):

Så da er det vel et argument for å ikke ta høye og sterke?

Nei det er ikke det. De fleste menn vet å bruke styrken sin og fysikken sin på en fornuftig måte. Det er altså større sannsynlighet for at den brukes til å beskytte fremfor å skade de nærmeste. 

 

Colin. skrev (12 timer siden):

Trenger ikke styrke nå til dags for å kunne forsvare seg selv eller sin familie.

Trenger ikke, men biologien henger nok igjen her enten vi liker det eller ikke. Det er altså fremdeles en fordel å ha denne styrken. 

 

Colin. skrev (10 timer siden):

Nå var det ikke snakk om hva som er god match eller ikke, nå var det snakk om hvilke ønsker/krav som er "godkjent" å ha til noen før man har blitt kjent med dem.

Man kan ha akkurat de krav og ønsker man selv vil. Ingen skal bli påtvunget til å vurdere å bli sammen med folk som har fysiske kjennetegn eller personlighetstrekk man ikke ønsker ved en person. Høyde, vekt, hårfarge, kroppsfasong, størrelse på pupper osv - alt dette må man kunne ha preferanser på. I tillegg til personlighetstrekk man finner attraktive eller ikke. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Colin. skrev (11 timer siden):

La oss si den overvektige ikke ønsker å endre livsstil, og da tenker det er fornuftig med noen som vil utfylle dette individet ved å ta arbeidsoppgaver i hjemmet slik at dette individet slipper. For dette individet vil det da være fornuftig å finne noen som er mer aktiv enn seg selv og som "dekker en svakhet man er bevisst på".

Sett fra den andre siden så vil det være svært lite fornuftig å være den som er aktiv som blir nødt til å ta disse arbeidsoppgavene i hjemmet fordi den overvektige ikke ønsker å endre livsstil. Akkurat på samme måte som det vil være lite fornuftig for en person å bli sammen med en som ikke gidder å løfte en finger i hjemmet av andre årsaker. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Takk for diskusjonen her inne til de som har vært saklige mot meg. Jeg føler for å trekke meg litt tilbake. Når man har så forskjellige syn på ting så kan det gå litt hett for seg, og jeg føler om jeg bare fortsetter å svare at det ikke vil lede til noe konstruktivt lenger. Jeg reiser snart av sted til nye opplevelser i utlandet og ønsker å fokusere på det fremfor å overbevise ukjente på nett om ting og tang. Ønsker alle her inne lykke til.

Endret av Colin.
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Colin. skrev (54 minutter siden):

Takk for diskusjonen her inne til de som har vært saklige mot meg. Jeg føler for å trekke meg litt tilbake. Når man har så forskjellige syn på ting så kan det gå litt hett for seg, og jeg føler om jeg bare fortsetter å svare at det ikke vil lede til noe konstruktivt lenger. Jeg reiser snart av sted til nye opplevelser i utlandet og ønsker å fokusere på det fremfor å overbevise ukjente på nett om ting og tang. Ønsker alle her inne lykke til.

Vet ikke om du leser dette, siden du sier at du trekker deg tilbake. Men hvis du leser så vil jeg ønske deg en god tur til utlandet. Håper du finner det du søker etter :) 

Lenke til kommentar

Aldri prøvd tinder, kun hørt skrekkhistorier de siste årene. Men så jo på venner at når det kom ut fungerte det bedre. Så kan jo tenkes at enten så har algoritmen eller menneskers tilnærming til appen endret seg helt (jeg var 16 når det kom ut i 2012, hadde ikke behov for appen)

Vet om fler som har fått kjæreste gjennom byen, venners venner, discord, studie osv. Problemene kommer mer når man er ensom, og ikke møter nye mennesker

 

Endret av Ubulu
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...