Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Tinder er skadelig for menn.


Anbefalte innlegg

Camlon skrev (11 timer siden):

Forstår, men de som bruker Tinder har definitivt mange krav. Om du ser på swipes med hvor mange som holder en samtale med sine match, så avviser kvinner ca 98% av menn på Tinder.

Kanskje ikke så rart at man blir avvist. Aner du hvor mange eklinger av menn som finnes på den appen? Det skal ikke mer enn et par setninger til før de har dreid samtalen over på sex. Som kvinne, å opprettholde samtalen med slike menn er totalt uinteressant hvis man selv ikke er på appen for en ONS. 

 

Camlon skrev (11 timer siden):

Om man avviste 98% av alle menn etter å ha sagt hei til noen personer, så er det ikke mange menn igjen man kan ha samtaler med. Kvinner stiller derfor helt andre krav på Tinder enn de gjør i det virkelige liv.

Om man i det virkelige liv innledet en samtale med at man vil ha sex med kvinnen så er det helt naturlig at man ikke har så mange kvinner å ha samtale med. Man kan nemlig bli oppfattet som litt frastøtende rett og slett. Kvinner stiller ikke andre krav enn i det virkelige liv. Hvis kvinner vil ha et forhold så avviser de menn som uansett bare er interessert i sex fremfor et forhold. 

 

Camlon skrev (11 timer siden):

Det er lite effektivt å møte masse tilfeldige mennesker og så skal man bestemme seg om man liker noen eller ikke. Det er bedre at folk oppsøker miljøer de er interessert i, utvider sin sosiale sirkel, gjør seg selv attraktiv og så vil trolig noen av dem bli til dates og langvarige forhold.

Dette er jeg enig med deg i. Men som nevnt så bruker folk appen til vidt forskjellige ting, og da er det bedre at man er tydelig på hva man ønsker. Det som er hovedforskjellen på Tinder og i det virkelige liv er den inngangsporten, selekteringen som skjer tidlig, fordi man har så mye mer å velge i enn hvis man treffer noen på et sted hvor man har felles interesser. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Red Frostraven skrev (12 timer siden):

Videre så vet jo menn at kvinner er ti ganger mer selektive, så menn må være mer åpne for å i det hele tatt finne noen å snakke med, om de er ute etter et varig forhold.

Forskjellen her er at kvinner er selektive før det blir en match, menn er selektive etter at de har fått matcher. 

 

Red Frostraven skrev (12 timer siden):

Tenk om menn også avviste 29 kvinner for hver de sveipet høyre.

Ja, tenk om det. Tror du målet til Tinder er at flest mulig skal finne en kjæreste, eller at de skal tjene mest mulig penger? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Foruten det faktum at man ikke har tid til å prate med alle, og helst bør bruke den tiden på noen man ut fra profilen tenker er interessant.

Det er bedre å "ta en sjans" på å sveipe på noen som er middels interessante hvis man har manko på dem som er veldig interessante, men det er også det. Hele poenget med en profil er jo å vekke noens interesse, ikke bare å unngå å vekke avsky.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
knopflerbruce skrev (10 minutter siden):

Foruten det faktum at man ikke har tid til å prate med alle, og helst bør bruke den tiden på noen man ut fra profilen tenker er interessant.

De fleste menn har mer enn nok tid til å snakke med alle de seriøse matchene sine som svarer på første melding, mens man venter på at noen andre skal dukke opp, matche og svare.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 1
Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (15 minutter siden):

Å være selektive etterpå er jo stort sett bedre enn før, må jo faktisk bli kjent, ikke forhåndsdømme.  

Det trenger ikke være snakk om en forhåndsdømming. Kunne du tenkt deg å sitte å snakke med flere hundre kvinner hver eneste dag? At man ikke er selektive på forhånd vil kunne føre til at man ville fått enda flere man potensielt kunne snakket med. Det holder egentlig med 1 match, hvis dette er "den rette". 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (24 minutter siden):

De fleste menn har mer enn nok tid til å snakke med alle de seriøse matchene sine som svarer på første melding, mens man venter på at noen andre skal dukke opp, matche og svare.

Men kvinner har ikke det fordi de ender opp med et overveldende antall menn som har trykker liker på deres profil, og bare å gå gjennom de profilene tar tid. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
6 hours ago, skaftetryne32 said:

Har ikke du dine egne sære krav om sex partnere og religion ? Hva er greia ? 

Å ønske en partner som ikke har latt seg bruke og som har tatt i mot Guds kjærlighet er helt sikkert sært i denne kulturen, det kan jeg godt tenke meg.

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Colin. skrev (1 time siden):

Å ønske en partner som ikke har latt seg bruke og som har tatt i mot Guds kjærlighet er helt sikkert sært i denne kulturen, det kan jeg godt tenke meg.

Å anta at et visst antall sexpartnere betyr at de er blitt brukt er litt sært ja, å avvise folk som ikke tror på guder er også litt merkelig, er du redd en ikketroende ikke er i stand til å tilfredsstille deg ? Eller hva er greia ? 

 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
5 minutes ago, skaftetryne32 said:

Å anta at et visst antall sexpartnere betyr at de er blitt brukt er litt sært ja

Selvfølgelig synes du det.

5 minutes ago, skaftetryne32 said:

å avvise folk som ikke tror på guder er også litt merkelig

Selvfølgelig synes du det.

6 minutes ago, skaftetryne32 said:

er du redd en ikketroende ikke er i stand til å tilfredsstille deg ? Eller hva er greia ? 

Med tanke på det intellektuelle og moralistiske, så er det en bekymring ja.

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Colin. skrev (14 minutter siden):

Med tanke på det intellektuelle og moralistiske, så er det en bekymring ja.

Selvfølgelig synes du det.

På det intellektuelle så har du lite å frykte da religiøse neppe er stort dummere enn ateister, selv om det er enkelte studier som viser det, så tipper jeg det er enkelte som viser det motsatte.

Angående det moralistiske så kan det bli det en viss avstand da det er mange som føler at bibelens moral er lite å skryte av, jeg tenker på slaveri, seksuell vold, folkemord, incest, barnemord, misogyni og menneskeofring, selvfølgelig en fin fin moral du støtter deg på der, selvfølgelig synes du det. 

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
16 minutes ago, skaftetryne32 said:

Når du bruker en sånn passiv aggressiv stil å svare med, så svarer jeg på samme vis, se om du liker det, åpenbart ikke.   

Jeg spurte et genuint spørsmål til leticia. Jeg var ikke passiv aggressiv, jeg var oppriktig interessert i å vite svaret på hvorfor høyde er viktig blant mange i denne kulturen. Du derimot, spør for å ta meg som person og aksepterer tydeligvis ikke svarene du får, men svarer med herming på en barnslig måte, altså personangrep. Jeg har rapportert deg.

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Colin. skrev (3 timer siden):

Jeg spurte et genuint spørsmål til leticia. Jeg var ikke passiv aggressiv, jeg var oppriktig interessert i å vite svaret på hvorfor høyde er viktig blant mange i denne kulturen. Du derimot, spør for å ta meg som person og aksepterer tydeligvis ikke svarene du får, men svarer med herming på en barnslig måte, altså personangrep. Jeg har rapportert deg.

Du har rent praktiske hensyn (som hun har forklart), og det er nevnt flere steder at mange har problemer med menn som har mindreverdighetskomplekser fordi de selv er lave. Det er en reell sak at nok har gammeldagse ideer om at mannen skal være den sterkeste/smarteste/høyeste/med mest inntekt for at de skal føle seg "mandige". Så da må man enten filtrere bort usikre menn som sitter på date med halen mellom beina, eller sette noen preferanser så man får menn som føler seg som menn selv om de skulle bli "slått" av kona på disse parametrene. Dette er ikke hele forklaringen, det fins dem som fra naturens side liker høye menn (akkurat som det finnes de menn som liker høye kvinner).

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
2 hours ago, knopflerbruce said:

Du har rent praktiske hensyn (som hun har forklart), og det er nevnt flere steder at mange har problemer med menn som har mindreverdighetskomplekser fordi de selv er lave. Det er en reell sak at nok har gammeldagse ideer om at mannen skal være den sterkeste/smarteste/høyeste/med mest inntekt for at de skal føle seg "mandige". Så da må man enten filtrere bort usikre menn som sitter på date med halen mellom beina, eller sette noen preferanser så man får menn som føler seg som menn selv om de skulle bli "slått" av kona på disse parametrene. Dette er ikke hele forklaringen, det fins dem som fra naturens side liker høye menn (akkurat som det finnes de menn som liker høye kvinner).

Praktiske hensyn? Hun forklarte det var pga. biologi og at man nettopp ønsket en som kan beskytte familien og at hun synes høyere ser penere ut... hva eksakt praktisk? Det var derfor jeg spurte om det hadde noe med tilfredsstillelse å gjøre eller ei. Hva annet praktisk? Trenger de noen høye fordi man må få tak i noe på øverste hylle og da trenger en som kan hjelpe med det?

7 hours ago, skaftetryne32 said:

Angående det moralistiske så kan det bli det en viss avstand da det er mange som føler at bibelens moral er lite å skryte av

Kan ikke du bare fortsette å være lykkelig alene istedenfor å male troende på verst tenkelig måte? Hva har du å tjene på å holde på på den måten? Det er tydelig at det var der du ville dreie samtalen, og du fikk det som du ønsket, fordi jeg beit på. Du er så flink du, lev livet alene lykkelig du jada, søting. Får mange plusser når du er en flink ateist. 🤧

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Colin. skrev (10 minutter siden):

Praktiske hensyn? Hun forklarte det var pga. biologi og at man nettopp ønsket en som kan beskytte familien og at hun synes høyere ser penere ut... hva eksakt praktisk? Det var derfor jeg spurte om det hadde noe med tilfredsstillelse å gjøre eller ei. Hva annet praktisk? Trenger de noen høye fordi man må få tak i noe på øverste hylle og da trenger en som kan hjelpe med det?

Biologien tilsier også at dette har lite å si. Det er mange kvinner som ikke "må ha" en høy mann, og disse er like mye et produkt av evolusjonen som dem som har den preferansen. Husk det.

Du fikk forøvrig grunnene og trenger ikke spørre opp om hva jeg mener med "praktisk". Les posten du svarer på...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
4 minutes ago, knopflerbruce said:

Du fikk forøvrig grunnene og trenger ikke spørre opp om hva jeg mener med "praktisk". Les posten du svarer på...

Jeg leste det og det virker nok engang som å forskyve ansvaret over valget som ble tatt over på de som ikke tok valget.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Colin. skrev (31 minutter siden):

Praktiske hensyn? Hun forklarte det var pga. biologi og at man nettopp ønsket en som kan beskytte familien og at hun synes høyere ser penere ut... hva eksakt praktisk? Det var derfor jeg spurte om det hadde noe med tilfredsstillelse å gjøre eller ei. Hva annet praktisk? Trenger de noen høye fordi man må få tak i noe på øverste hylle og da trenger en som kan hjelpe med det?

Det er ganske praktisk å ha en som kan beskytte familien med sin fysikk. Da foretrekker man en flott viking foran en lav mann som ikke har samme fysiske mulighet til å gi denne beskyttelsen. Jeg tror ikke at kvinner velger dette bevisst, men tenker at det er en grunn at snitthøyden til norske menn er (sist jeg sjekket tall, 14 cm høyere for menn enn kvinner). 

Jeg syns rett og slett det var litt ekkelt at du begynner å snakke om tilfredsstillelse, om en kort en ikke ville vært bra nok til det. Og kanskje det også var det som gjorde at @skaftetryne32 reagerte så kraftig på uttalelsen. Jeg forstår at du lurer, siden du føler at høyde er en begrensning for dine muligheter til å få matcher. Men hvis du tenker deg om, i det markedet du mener selv at du lykkes bedre, så har du cirka gjennomsnittshøyden til menn i den kulturen som de kvinnene er fra, og sånn sett vil du passe bedre inn med de kvinnene høydemessig. 

Ellers så er jeg enig med @skaftetryne32 når det gjelder religionen og kvinnesynet i religionen, men det vet du jo allerede, så det trenger jeg ikke å gjenta meg selv på. 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...