Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Tinder er skadelig for menn.


Anbefalte innlegg

Comma Chameleon skrev (5 minutter siden):

Du nevnte også at du som har barn vet mer om forskjellen å være med og uten barn, men avhengig av hvor gammel du var så var du såvidt myndig selv når du fikk barn, så du vet vel kun hvordan livet med barn er.

Og det er helt greit, men det var kanskje litt relevant i noen av de tidligere postene :) 

Enig i det andre du skriver, så siterer kun dette. 

De som har fått barn, uavhengig av alderen de fikk det i, vet hvordan livet var uten barn, og hvordan livet ble med barn. De vil dermed ha et større grunnlag til å vite forskjellen,  enn noen som kun har opplevd å være uten barn :) 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
2 minutes ago, leticia said:

Ja, og da kan man ikke ta utgangspunkt i at folk får barn fordi de ellers ville sitte og tvinne tommeltotter. Det er masse forskjellige varianter, og barnløse kan likesågodt sitte og tvinne tommeltotter som det folk har gjort før de fikk barn. 

Tycker dere överdriver tolkningen av det han skrev. 

Är for eksempel rätt säker på att många som prioriterar tidskrävande fritidsaktiviteter eller karriären högt är sena med att få barn eller ikke får dem alls på grund av att de förstår att de antagligen måste dra ned på det de vill göra om de får barn. 

Lenke til kommentar
leticia skrev (2 minutter siden):

Enig i det andre du skriver, så siterer kun dette. 

De som har fått barn, uavhengig av alderen de fikk det i, vet hvordan livet var uten barn, og hvordan livet ble med barn. De vil dermed ha et større grunnlag til å vite forskjellen,  enn noen som kun har opplevd å være uten barn :) 

Jeg er enig i at voksne med barn og voksne uten barn har hver sine unike syn på hvordan det er å ha barn. Og det man kanskje vet aller best er hvordan det er for seg selv. Så får vi bare være uenig om når man vet mer enn den andre siden :D

Lenke til kommentar
2 minutes ago, leticia said:

Enig i det andre du skriver, så siterer kun dette. 

De som har fått barn, uavhengig av alderen de fikk det i, vet hvordan livet var uten barn, og hvordan livet ble med barn. De vil dermed ha et større grunnlag til å vite forskjellen,  enn noen som kun har opplevd å være uten barn :) 

 

Tycker man ska ta med når man får barn om man ska tänka på det sättet. En som får barn i ung ålder vet for eksempel ikke hur det är att vara barn lös som voksen. 

Sen är det väl inte heller så att de som har barn vet hur det hade varit att vara barnlös hela livet.   

Finns ju för och nackdelar med allt. Tror många hade det bra innan de fick barn och hade de bra når de fick barn. 

Lenke til kommentar
fredrik2 skrev (1 time siden):

Är rätt säker på att det är en hel del av de som verkligen vill ha barn och familj som inte har så väldigt många andra fritidsintressen men många har det självklart också. 

Nå var det snakk om at de som fikk barn "satt og tvinnet tommeltotter" i motsetning til de som har "mye å henge fingrene i", som inkluderte "spille dataspill" og "loke rundt på internett". Gitt denne inngangsverdien tror jeg de aller, aller fleste (med og uten barn) har "noe å henge fingrene i". 

Sitat

Tycker mycket av diskussioen er merklig. Tycker knopflerbruce har rätt i mycket av det han skriver, eller kanske snarare att man mycket väl kan ha det perspektivet. Sen försöker andra motbevisa honom och andra trots att folk er forskjellige och det självklart ikke finns en sanning. Lite väl många generella slutsatser utifra  sin egna subjektiva erfarenhet är det också. 

Jeg tror diskusjonen blir merkelig fordi den stadig blir en "økseskaft"-diskusjon. Utgangspunktet her oppfatningen om at barn er fristende fordi en "sitter og tvinner tommeltotter", og det er denne misforståelsen noen av oss forsøker å rydde opp i. 

leticia skrev (1 time siden):

Og dette er egentlig det eneste som diskuteres her. At man får lyst på barn fordi man ellers sitter og tvinner tommeltotter det er så sykt, så villt at jeg har egentlig ikke ord...:wallbash:

Ja det er en ganske snurrig påstand, særlig når listen for å "ha mye å henge fingrene i" tilsynelatende ikke er så høy. Jeg tror samtidig at @knopflerbruce egentlig ser at sleivsparket hans var nettopp det, og at det fremstår litt artig når innleggene sammenstilles og at det er derfor diskusjonen konsekvent blir "alt annet" heller enn å stå for eller moderere tidligere utspill. 

 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
fredrik2 skrev (1 time siden):

Tycker dere överdriver tolkningen av det han skrev. 

Hvis det hadde vært snakk om en overdrivning, eventuelt at "vi" har misforstått hva han mente, så kunne det vært lurt om han faktisk presiserte hvordan det var ment. 

I stedet fortsetter han bare i samme sporet med å forsvare sin opprinnelige påstand om at de som vil ha barn "tvinner tommeltotter", og de som har "mye å henge fingrene i" velger bort barn. At han selv har mye å henge fingrene i, som at de er klistret fast til et dataspill, blir bare komisk i så måte. 

Lenke til kommentar
knopflerbruce skrev (2 timer siden):

Aha. Hvis du mener det er mer voksent enn gaming, er vi nok uenige der.

Det har jeg ikke sagt. Jeg dro bare fram et par typiske eksempler på hva jeg mente siden du var så hard på spissformuleringa / ultimatumet. Skjønte ikke at du ønsket en uttømmende liste. Tror jeg gjorde meg godt forstått av andre her.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Simen1 skrev (23 minutter siden):

Det har jeg ikke sagt. Jeg dro bare fram et par typiske eksempler på hva jeg mente siden du var så hard på spissformuleringa / ultimatumet. Skjønte ikke at du ønsket en uttømmende liste. Tror jeg gjorde meg godt forstått av andre her.

Det jeg fisker etter er om dere faktisk anerkjenner dette som legitime fritidssysler for voksne mennesker. Det ligger litt mellom linjene at enkelte IKKE gjør det, og isåfall er det fint om vi får det avklart slik at vi eventuelt kan ta den debatten. Hvis jeg "ser spøkelser", kan du alltids bare skrive en svært tydelig setning om at du betrakter det som en helt normal hobby for en voksen person så skal jeg ikke plage deg med det der.

Lenke til kommentar
leticia skrev (2 timer siden):

Du har tydeligvis ikke noen rugesyke venninner i din omgangskrets forstår jeg. Mange damer får lyst på barn ved å bli eksponert for dem. Men det kan helt klart gå andre veien også, at man finner ut at man ikke vil ha barn fordi man blir eksponert for dem. Jeg ser ikke noe problem ved verken det ene eller andre valget ut fra denne erfaringen man får ved å se andres barn. 

Det er nettopp det, det kan gå begge veier. Du har de som har fått barn og angrer, også. Eventuelt at de angrer på at de fikk så mange som de fikk, og i retrospekt føler de hadde hatt det bedre med 1-2 færre. Selv om de måtte være glade i sistemann. Da er vi vel der at dette likner et nullsumspill. Jeg har MINDRE lyst på barn etter at jeg ble onkel selv, nettopp fordi jeg har vært på besøk og ser hvor hinsides mye fokus barnet får - man har jo vært på besøk før og ser kontrasten. Uten å gå i for mye detalj, er det også færre besøk hjem til foreldre fra den kanten fordi det er mer å planlegge og styre - før var han mye friere til å bare ta seg en helgetur uten videre issues.

Skal ikke utelukke at jeg får en unge, men det blir nok dyttet så langt frem i tid som mulig.

Lenke til kommentar
knopflerbruce skrev (4 minutter siden):

Ja, jeg ber om en BEGRUNNELSE for påstanden din - ikke en ny påstand.

Dette har jeg forklart flere ganger, senest et par innlegg opp;

Nå var det snakk om at de som fikk barn "satt og tvinnet tommeltotter" i motsetning til de som har "mye å henge fingrene i", som inkluderte "spille dataspill" og "loke rundt på internett". Gitt denne inngangsverdien tror jeg de aller, aller fleste (med og uten barn) har "noe å henge fingrene i". 

 

Det fremstår likevel så selvfølgelig at jeg ikke er overbevist om at du egentlig lurer. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
herzeleid skrev (1 time siden):

Nå var det snakk om at de som fikk barn "satt og tvinnet tommeltotter" i motsetning til de som har "mye å henge fingrene i", som inkluderte "spille dataspill" og "loke rundt på internett". Gitt denne inngangsverdien tror jeg de aller, aller fleste (med og uten barn) har "noe å henge fingrene i". 

Jeg tror diskusjonen blir merkelig fordi den stadig blir en "økseskaft"-diskusjon. Utgangspunktet her oppfatningen om at barn er fristende fordi en "sitter og tvinner tommeltotter", og det er denne misforståelsen noen av oss forsøker å rydde opp i. 

Ja det er en ganske snurrig påstand, særlig når listen for å "ha mye å henge fingrene i" tilsynelatende ikke er så høy. Jeg tror samtidig at @knopflerbruce egentlig ser at sleivsparket hans var nettopp det, og at det fremstår litt artig når innleggene sammenstilles og at det er derfor diskusjonen konsekvent blir "alt annet" heller enn å stå for eller moderere tidligere utspill. 

 

Det er jo en grunn til at kvinner ofte legger opp som toppidrettsutøvere når de skal bli foreldre - selv om de er mer enn kapable til å komme tilbake i toppform etter endt svangerskap - nemlig tidsbruk og en visshet om at man må regne med å ofre trening for å være en tilstrekkelig tilstedeværende forelder. Tilsvarende som at en gamer ikke alltid kan kombinere det med å ha barn, hvis man tar det seriøst nok og/eller forholdene ellers ikke legges til rette for det. Det er ikke gitt at man har en partner som ivrer sånn for å ha barn til at man godtar å være "barnepasser" i slike settinger.

Å bruke tid på internettsysler. f.eks. å diskutere her (Simen1 bor jo her inne omtrent, for eksempel), game, følge twitch-kanaler, youtube etc er ikke å tvinne tommeltotter. Den som mener det, viser eventuelt bare sin totale kunnskapsløshet om hva dette faktisk handler om. Det er stor forskjell på en aktivitet man gjør fordi man ikke har annet å ta seg til, og en aktivitet man gjør fordi man har en eller annen ambisjon rundt den.

Det virker ikke som dere er særlig interessert i å rydde opp i "misforståelsen". Det den såkalte "misforståelsen" er, er at dere tror jeg har siktet til at man kan ha hobbyer som kvalifiserer som "å tvinne tommeltotter" og det er ikke det jeg mener. Jeg har allerede presisert at "å tvinne tommeltotter" slik jeg mener det her, vil si å ha mye dødtid som man da f.eks. kan bruke på et lite barn hvis man skulle få det. Du må gjerne fortsette å kverne på dette og late som det er noe uklart her, men det er det ikke hvis du har lest det jeg har presisert.

Terskelen for å "ha mye å henge fingrene i" er bare rent konkret nettopp det - å ha aktiviteter man har stor lyst til å få gjennomført i løpet av en dag. Hvis noen syns aktiviteten er uviktig, er det irrelevant for saken. Det er ikke et vanskelig konsept.

Lenke til kommentar
herzeleid skrev (5 minutter siden):

Dette har jeg forklart flere ganger, senest et par innlegg opp;

Nå var det snakk om at de som fikk barn "satt og tvinnet tommeltotter" i motsetning til de som har "mye å henge fingrene i", som inkluderte "spille dataspill" og "loke rundt på internett". Gitt denne inngangsverdien tror jeg de aller, aller fleste (med og uten barn) har "noe å henge fingrene i". 

 

Det fremstår likevel så selvfølgelig at jeg ikke er overbevist om at du egentlig lurer. 

Hva er det som er så selvfølgelig, sa du? At "spille dataspill" og "loke rundt på internett" ikke kvalifiserer for å "ha mye å henge fingrene i"? Hvis det er dette du mener, må du nesten forklare deg likevel fordi det er ikke spesielt selvfølgelig i det hele tatt.

Lenke til kommentar
knopflerbruce skrev (1 minutt siden):

Det er jo en grunn til at kvinner ofte legger opp som toppidrettsutøvere når de skal bli foreldre - selv om de er mer enn kapable til å komme tilbake i toppform etter endt svangerskap - nemlig tidsbruk og en visshet om at man må regne med å ofre trening for å være en tilstrekkelig tilstedeværende forelder. Tilsvarende som at en gamer ikke alltid kan kombinere det med å ha barn, hvis man tar det seriøst nok og/eller forholdene ellers ikke legges til rette for det. Det er ikke gitt at man har en partner som ivrer sånn for å ha barn til at man godtar å være "barnepasser" i slike settinger.

Jeg vet ikke hva dette er forsøk på å svare på? Tror du jeg har motsagt noe av dette? 

Sitat

Å bruke tid på internettsysler. f.eks. å diskutere her (Simen1 bor jo her inne omtrent, for eksempel), game, følge twitch-kanaler, youtube etc er ikke å tvinne tommeltotter. Den som mener det, viser eventuelt bare sin totale kunnskapsløshet om hva dette faktisk handler om. Det er stor forskjell på en aktivitet man gjør fordi man ikke har annet å ta seg til, og en aktivitet man gjør fordi man har en eller annen ambisjon rundt den.

Det virker ikke som dere er særlig interessert i å rydde opp i "misforståelsen". Det den såkalte "misforståelsen" er, er at dere tror jeg har siktet til at man kan ha hobbyer som kvalifiserer som "å tvinne tommeltotter" og det er ikke det jeg mener. Jeg har allerede presisert at "å tvinne tommeltotter" slik jeg mener det her, vil si å ha mye dødtid som man da f.eks. kan bruke på et lite barn hvis man skulle få det. Du må gjerne fortsette å kverne på dette og late som det er noe uklart her, men det er det ikke hvis du har lest det jeg har presisert.

Terskelen for å "ha mye å henge fingrene i" er bare rent konkret nettopp det - å ha aktiviteter man har stor lyst til å få gjennomført i løpet av en dag. Hvis noen syns aktiviteten er uviktig, er det irrelevant for saken. Det er ikke et vanskelig konsept.

Du har misforstått misforståelsen. Poenget er at de fleste har aktiviteter de har lyst til å gjennomføre i løpet av en dag, særlig om vi regner ‘loke rundt på internett’ som en slik aktivitet. Når noen velger å få barn er det antagelig ikke fordi de ikke hadde noen slike aktiviteter de kunne tenke seg å gjøre og dermed satt og tvinnet tommeltotter,  men fordi de mente aktivitetene var mindre viktige eller meningsfulle. Det er med andre ord trolig lite ‘tvinning av tommeltotter’ og mer prioriteringer. 
 

knopflerbruce skrev (11 minutter siden):

Hva er det som er så selvfølgelig, sa du? At "spille dataspill" og "loke rundt på internett" ikke kvalifiserer for å "ha mye å henge fingrene i"? Hvis det er dette du mener, må du nesten forklare deg likevel fordi det er ikke spesielt selvfølgelig i det hele tatt.

Om du leser på nytt vil du se at jeg ikke skriver dette over hodet. 
 

Likevel bidrar reaksjonen din til bildet av å møte deg selv i døren; på den ene siden en litt sleivete omtale av andre der disse ‘tvinner tommeltotter’ men en temmelig sterk varhet for å omtales på samme vis, selv der det ikke er tilfelle. 
Kanskje en god anledning for litt refleksjon. 
 

 

 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
leticia skrev (5 timer siden):

Og dette er egentlig det eneste som diskuteres her. At man får lyst på barn fordi man ellers sitter og tvinner tommeltotter det er så sykt, så villt at jeg har egentlig ikke ord...:wallbash:

Vel, det er din fantasifulle hjerne som har tryllet frem denne påstanden. Min var den omvendte varianten av dette, og ikke den du siterte. (altså at man kan få mindre lyst på barn om man har for mye å gjøre)

Hvis du skal diskutere, er det greit at du faktisk forholder deg til det folk skriver.

Lenke til kommentar
herzeleid skrev (2 timer siden):

Jeg vet ikke hva dette er forsøk på å svare på? Tror du jeg har motsagt noe av dette? 

Du har misforstått misforståelsen. Poenget er at de fleste har aktiviteter de har lyst til å gjennomføre i løpet av en dag, særlig om vi regner ‘loke rundt på internett’ som en slik aktivitet. Når noen velger å få barn er det antagelig ikke fordi de ikke hadde noen slike aktiviteter de kunne tenke seg å gjøre og dermed satt og tvinnet tommeltotter,  men fordi de mente aktivitetene var mindre viktige eller meningsfulle. Det er med andre ord trolig lite ‘tvinning av tommeltotter’ og mer prioriteringer. 
 

Om du leser på nytt vil du se at jeg ikke skriver dette over hodet. 
 

Likevel bidrar reaksjonen din til bildet av å møte deg selv i døren; på den ene siden en litt sleivete omtale av andre der disse ‘tvinner tommeltotter’ men en temmelig sterk varhet for å omtales på samme vis, selv der det ikke er tilfelle. 
Kanskje en god anledning for litt refleksjon. 
 

 

 

Du driver ikke med noe annet enn fossroing og forsøk på å lage ordlapskaus av dette for å dekke over at du har dummet deg ut her. Det du vil diskutere her er ikke relevant til det jeg opprinnelig kommenterte om tommeltottene.

Skal vi ha en meta-meta-debatt også? Helst ikke. Legg ballen død.

Lenke til kommentar
knopflerbruce skrev (6 timer siden):

Du driver ikke med noe annet enn fossroing og forsøk på å lage ordlapskaus av dette for å dekke over at du har dummet deg ut her. Det du vil diskutere her er ikke relevant til det jeg opprinnelig kommenterte om tommeltottene.

Skal vi ha en meta-meta-debatt også? Helst ikke. Legg ballen død.

"fossroing", "forsøk på å lage ordlapskaus", "dummet deg ut", - ikke en spesielt voksen måte å snakke med andre på, synes nå jeg. 

Igjen synes jeg dette blir litt rart, da vi i liten grad har hatt en diskusjon, og du ikke peker på noe konkret du mener er verken roing eller å dumme seg ut. Når det gjelder å legge ballen død gjorde jeg det for ditt vedkommende allerede for flere sider siden, da jeg relativt tidlig så "potensialet" i diskusjonen. Eneste grunnen til at vi nå skriver til hverandre er jo at du valgte å hoppe inn i en samtale @leticia og jeg hadde, så legg gjerne ballen død igjen. 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Her er noen av dine utsagn @knopflerbruce

Vel, det er din fantasifulle hjerne som har tryllet frem denne påstanden. Min var den omvendte varianten av dette, og ikke den du siterte. (altså at man kan få mindre lyst på barn om man har for mye å gjøre)
Hvis du skal diskutere, er det greit at du faktisk forholder deg til det folk skriver.

Det er positivt å ha en fantasifull hjerne, da er man gjerne kreativ og løsningsorientert. Men akkurat her så har du ikke overlatt så veldig mye til fantasien. Jeg diskuterer det folk skriver, ikke det de egentlig har ment. Hvis de mener noe annet enn det de skriver så får de ordlegge seg bedre.

 

Har du mye å fylle fritiden med, virker det ikke veldig forlokkende å ta på seg en slik oppgave er konklusjonen her. Hvis du går rundt og tvinner tommeltotter, er kanskje saken en litt annen.

Dette var din opprinnelige reaksjon på en som skrev om lykken i hele storfamilien etter han fikk barn. At du ikke ville ha følt den samme lykken betyr ikke at denne personen gikk rundt og tvinnet tommeltotter før barnet kom, altså at han  ikke hadde så mye å fylle fritiden sin med før han fikk barn. 

 

Det er jo realiteten at en må gjøre prioriteringer, og de av oss (undertegnede inkludert) som har mye å henge fingrene i, går ikke rundt og drømmer om et sånt gigaprosjekt.

Etter som jeg kan se av det du har skrevet til nå så har du ikke mye å henge fingrene i, men bruker ting til å fylle dagene med nettopp fordi du ikke har mye å henge fingrene i. Jeg kommer tilbake til hva jeg mener med dette utsagnet lenger ned. 

Altså, hvis du sitter midt i et dataspill og hunden vil ut - må du nesten prioritere det over at hunden pisser på gulvet. Been there, done that. Det blir ikke bedre med unger i hus. Eller andre aktiviteter som helst ikke burde avbrytes av at et annet menneske eller dyr på død og liv MÅ ha oppmerksomheten din akkurat da.

Ok, helt greit at du ikke ønsker å bruke tid på andre enn deg selv. 

Jeg bruker også mye tid generelt på å "loke rundt på internett". Hvordan fletter du det inn med et spedbarns behov? 

Folk greier fint å studere på universitet med spedbarn i hus. Dette er mer krevende enn å bare "loke rundt på internett", så det kan fint kombineres med et spedbarns behov, selv om ikke du ønsker å ta deg av et spedbarn. 

Det virker som du baserer seg på at folk tvinner tommeltotter timesvis hver dag. Det er det mange barnløse som ikke gjør.

Ganske nedlatende holdning. Det var du som dro opp argumentet om at hvis man tvinnet tommeltotter så var det enklere å fylle tiden med barn. Du skriver her at det er mange barnløse som ikke tvinner tommeltotter timesvis hver dag. Og det er det heller ikke mange som ønsker seg barn som gjør. Det er ikke derfor man ønsker seg barn som sagt, fordi man har kjedelige liv i utgangspunktet. 

Noen av oss har mange hobbyer. Hadde gaming vært det eneste, ville man gjerne klart å navigere rundt det - men i dag gamet jeg mens jeg fulgte en sjakksending. Jeg skulle gjerne gjort chess puzzles 2-3 timer i kveld, men spørs om jeg rekker det. Før det må jeg feilsøke en PC, finpusse et leserbrev, starte det årlige oppryddingsprosjektet i de digitale musikkfilene, lage og spise middag og ta oppvasken som har stått for lenge som den er. Hvor oppi dette skal jeg ta meg av en toåring som krabber og kryper rundt?

Jepp, og mange av oss har mange hobbyer selv om vi har barn. Tenk det går faktisk an å kombinere :thumbs: Fornuftige hobbyer som ikke handler om å sitte innendørs og kjede seg. (tvinne tommeltotter). Alle dine hobbyer som nevnt over går i denne kategorien for min del. 

Jeg bruker begrepet "tvinne tommeltotter" fordi det er det du legger til grunn for argumentene dine. Folk har ikke nødvendigvis den tiden som trengs til barn. Folk som har en lang liste med ting de vil utrette i livet vil måtte forsake noe, og jo mer du har å henge fingrene i som betyr en del, jo større blir offeret.

Som nevnt, det var du som dro fram begrepet "tvinne tommeltotter" som motsvar på at en annen bruker enn meg fortalte om babylykke i hans familie. Jeg har også hatt en lang liste med ting jeg vil utrette i livet, hvorfor skulle jeg ikke kunne gjøre dette selv om jeg fikk barn? Man sitter ikke innendørs fanget sammen med barna sine 24 /7 i 18 år. 

Det jeg fisker etter er om dere faktisk anerkjenner dette som legitime fritidssysler for voksne mennesker. Det ligger litt mellom linjene at enkelte IKKE gjør det

Du trenger vel ikke lese så veldig mye mellom linjene for om jeg anerkjenner at dette er legitime fritidssysler for voksne mennesker. Eller jo, folk må selvfølgelig få lov å holde på med hva de selv vil, men slike inneaktiviteter anser jeg som noe man gjør fordi man ikke har noe annet fornuftig å ta seg til. Rett og slett at man gjør dette fordi man kjeder seg (tvinner tommeltotter m.a.o). 

Uten å gå i for mye detalj, er det også færre besøk hjem til foreldre fra den kanten fordi det er mer å planlegge og styre - før var han mye friere til å bare ta seg en helgetur uten videre issues.

Merkelig. Har den motsatte erfaringen, at det var mye enklere å besøke foreldre / eller at de besøker deg, fordi de gjerne ønsker mer kontakt med barnebarna. 

Å bruke tid på internettsysler. f.eks. å diskutere her (Simen1 bor jo her inne omtrent, for eksempel), game, følge twitch-kanaler, youtube etc er ikke å tvinne tommeltotter. Den som mener det, viser eventuelt bare sin totale kunnskapsløshet om hva dette faktisk handler om. Det er stor forskjell på en aktivitet man gjør fordi man ikke har annet å ta seg til, og en aktivitet man gjør fordi man har en eller annen ambisjon rundt den.

Jo, det er akkurat slike aktiviteter som vil være å tvinne tommeltotter. Hva prøver du å si? At du er på nasjonalt nivå i disse aktiviteter og tjener penger på det? Uansett om du faktisk tjener penger på dette så vil det framdeles komme inn i kategorien "tvinne tommeltotter" for min del. Fortell gjerne hvilken ambisjon du har rundt denne aktiviteten, og om ikke du startet med denne aktiviteten fordi du kjedet deg i utgangspunktet, men så innså du at det var kjekt å holde på med i tillegg. 

Jeg har allerede presisert at "å tvinne tommeltotter" slik jeg mener det her, vil si å ha mye dødtid som man da f.eks. kan bruke på et lite barn hvis man skulle få det.

Du kan ikke ta utgangspunkt i at man har mye dødtid og at det er derfor man får barn. Dødtid har du vel selv ganske mye av siden du bruker så mye tid på aktivitetene som du har nevnt ovenfor her. Men det er kanskje her uenigheten ligger, at du tenker at dette ikke er dødtid som må fylles for deg. 

Ellers så må jeg påpeke at jeg syns ingenting om ordbruken du har spesielt mot @herzeleid i denne tråden her. 

 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...