Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Theo343 skrev (5 minutter siden):

Dette bør man uansett ikke glemme. Vi snakker om en fremdidig statsminister som jeg etter dette absolutt ikke ønsker at skal komme i posisjon til å lede landet. Og ja, helt enig med deg :)

Politikk er dessverre ferskvare, mens politikere er mer frysetørret her til lands... Uheldig kombinasjon. Dersom Hadja hadde blitt lansert som statsminister kandidat nå så hadde oppslutningen nok fått seg en knekk, men jeg er ikke sikker på om det skjer dersom hun lanseres om 3 år, så lenge hun er "flink pike" i mellomtiden. 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
5 minutes ago, Baranladion said:

Politikk er dessverre ferskvare, mens politikere er mer frysetørret her til lands... Uheldig kombinasjon. Dersom Hadja hadde blitt lansert som statsminister kandidat nå så hadde oppslutningen nok fått seg en knekk, men jeg er ikke sikker på om det skjer dersom hun lanseres om 3 år, så lenge hun er "flink pike" i mellomtiden. 

I såfall en tragedie ovenfor norske borgere som alltid må stå til rette for det de gjør. En tragedie for norsk politikk generelt og rettstaten om det skjer. Uansett hvor "flink pike" hun måtte fremstå som fremover. Det får også norsk politikk til å fremstå som korrupt.

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Theo343 skrev (1 time siden):

Det er nesten synd at tragedien i Ukraina foregår nå for det kan lett føre til at journalister og redaksjoner lar Hadia slippe lettere unna. Jeg  kommer til å sky AP mer enn FRP om hun slipper unna med dette.
 

Velkommen til klubben. Jeg har vist at Arbeiderpartiet er en gjeng med kjeltringer lenge, og ja hun slipper unna med dette, det gjør stort sett alle ap-politikere bare de er høyt nok på rangstigen. 

Jeg håper og ber at den dama aldri blir statsminister. Men nå har jo store deler av velgermassen hukommelsen til en gullfisk, så ingenting overrasker meg lengre. 

 

Endret av Mr.Duklain
  • Liker 1
Lenke til kommentar
8 hours ago, Theo343 said:

Akkurat nå fremstår vi som en mafiastat som ikke holder politiske ledere i maktposisjon ansvarlige for egne handlinger. Synes denne oppsummerer det hele godt.
https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/hadia-tajik-har-vist-darlig-dommekraft-og-provoserende-lite-ydmykhet/o/5-95-397235?fbclid=IwAR2C3DmZWcCtzPvhCtHXFFjw2hgEyRsGAcXVVPzcxP76-VvKXUw7xboUwiI

Ja vi fremstår som en korrupt nasjon når slikt foregår blant landets politiske elite helt uten at at noen stilles til ansvar. 

  

6 hours ago, Theo343 said:

I såfall en tragedie ovenfor norske borgere som alltid må stå til rette for det de gjør. En tragedie for norsk politikk generelt og rettstaten om det skjer. Uansett hvor "flink pike" hun måtte fremstå som fremover. Det får også norsk politikk til å fremstå som korrupt.

 

Ja en kan nesten undres på hvorfor Hadia Tajik har trenert spørsmålene fra journalistene i over en måned, for så å starte et pr stunt uten sidestykke der hun tross i egne kriminelle handlinger velger å fortelle en alternativ historie der aftenposten er den store stygge ulven. Og det gjør hun altså før aftenposten i det hele tatt har publisert en artikkel og heller ikke sendt henne noe til gjennomlesing, bortsett fra spørsmål rundt Tajik's navigering rundt dette med gratis bolig. Hadia Tajik er jo norges Donald Trump, og kanskje like farlig? 

Eneste som faktisk kan få Hadia Tajik dømt i det minste for deler av sine ugjerninger er om det viser seg at også siste periode med gratis bolig ble anskaffet via dokumentforfalskning. Da sitter Hadia Tajik i saksen og klarer ikke snakke seg fri.

Ventet Tajik til ting eskalerte I Ukraina før hun startet sitt pr stunt? 

Endret av bojangles
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

En ting jeg har tenkt over gjentatte ganger den siste uken er. Hvor billig er det egentlig å kjøpe politiske avgjørelser? Jeg har trodd at korrupsjon er det lite av i Norge. Nå tror jeg ikke det. Og jeg tror heller ikke prisen er spesielt høy for å få noen til å endre ståsted eller bruke sin politiske makt til å gå gjennomslag i bestemte saker. Hvor langt kan man komme når penger skifter hender? Feks utbygging av vindparker eller andre betente saker? Penger trenger jo ikke skifte hender engang, en overbetalt jobb etter politikken frister sikkert griske politikere, kan heller ikke spores. 

Eliten i norsk politikk gjør seg jo til tyver og skattesnytere for relativt lave summer. Så tenk hva en stor engangssum vil kjøpe av lojalitet? Og det er jo mange måter å skjule slikt. Kjøp av kjøretøy, eiendom eller bolig til overpris. Eller kontrakter til en politikers firma der kjøper av politisk makt overbetaler, eller at pengene sluses via tredjepart, kone/mann/barn/familie. Eller kanskje bare lovnad om en ekstra godt betalt posisjon i et bestemt foretak straks perioden på stortinget er over? Eller, det blir vel straks etterlønnen tar slutt.....

Ganske skremmende tanke egentig. 

Hvor ofte skjer egentlig slikt? Og tenk hvor billig det da er å kjøpe en avgjørelse av lokale kommune politikere. 

Norge er nok akkurat like råttent som alle andre land, og det er nok bare flaks og at vi tross alt er en så liten nasjon i folketall som gjør at vi kommer greit ut på lister over korrupsjon. 

Hadia Tajik blir nok sittende. Dette koker helt sikkert ned til ingenting og griske politikere vil fortsette å snike til seg fordeler, ta imot bestikkelser eller selge sjela si for å få noen kroner ekstra på kistebunnen. Offentlig vil de fortsette å fordømme kriminelle mens de soper til seg alt de kan av klingende mynt og knitrende sedler. 

Endret av bojangles
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ja. Korrupsjon i Norge består i stor grad av "scratch  my back and I'll scratch yours". Det er nok ikke i hovedsak direkte utveksling av penger men bytte av "tjenester" og evt. lobbyisme og litt type innside handel. Mye kameraderi og kjenne de rette for å få jobben du vil ha. Og alt det andre du nevner. På samme måte som at man undergraver andre kandidater som man gjorde til sentralbanksjef jobben nå og med Jagland når Stoltenberg skulle ha jobben den gang.

 

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Forklaringen til Tajik faller i grus. Nrk skriver at Tajk flere ganger har bekreftet at opplysningene hun ga til Smk for gratis bolig var korrekte. Dersom Tajik hadde intensjoner om å spille redelig og holde seg innenfor loven, hadde hun altså muligheter til det i den årlige henvendelsen fra smk der de sjekker om behovet eller vilkår for gratis bolig har endret seg. Dette har Tajik gjentatte ganger svart nei til. Hun hadde sjansen til retting av feil ca en gang pr år. At Tajik lyver er helt klart. 

 https://www.nrk.no/norge/tajik-bekreftet-boligopplysninger-flere-ganger-1.15870117

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Hva er i veien med Hadia Tajik? I dag stod hun foran AP's sentralstyre pga boligskandelen, svindel og skattejuks. Da tenkte jeg at kanskje vi får noen svar nå? Nei. Hun sier akkurat det samme bare med andre ord, og sier naturligvis at hun har taklet saken feil. 

Det er jo bare en liten del. Svindel, og skattesnusk er jo kjernen. Der sa hun ingenting. 

Hun burde kastes rett og slett. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Hadia Tajik husker vist noe fra den tiden likevel, noen tusen sier hun at hun betalte. Hun sier betalte forskjellige utgifter for foreldrenes bolig, uten at hun husker en eneste utgift hun har dekket.......hun kan ikke bevise disse utgiftene. Enhver vanlig borger ville ikke blitt trodd i retten, og det ville gitt straffeskatt pluss renter.Selv det sniker Tajik seg unna.

 Kan AP virkelig akseptere at hun blir sittende? Da er det vel fordi de andre og har sine svin.......

 

Tajik's avlat:

  

Quote

 

Onsdag sist uke gikk Tajik ut og sa at hun vil betale skatt for årene med skattefri pendlerbolig gjennom den frivillige merinnbetalingsordningen.

Samtidig nektet hun for skatteunndragelse og sa at hun hele tiden hadde krav på skattefri pendlerbolig på grunn av utgiftene hun sier hun hadde hos foreldrene.

For å finne ut hvor mye hun skal betale, hyret hun inn jurist Einar Harboe. Harboe har nå kommet frem til en sum, opplyser Tajik:

199.408 kroner.

– Hva er det regnestykket basert på?

– Det er summen fordelsbeskatningen av pendlerboligen ville utgjort.

– Det er det det ville utgjort den gangen. Den summen fra 2006–2010 er verdt noe helt annet i 2022-kroner. Hvis du ønsker å betale skatt, hvorfor gjør du det ikke basert på verdien de pengene har i dag?

– Skatten jeg betaler inn er en frivillig merinnbetaling og for det ligger det til grunn at jeg har hatt reelle utgifter i mitt hjemfylke. Det har jeg hatt hele tiden. Det er bare det at jeg 15 år senere ikke kan dokumentere de utgiftene. Det er grunnen til at jeg har tatt dette initiativet sier Tajik.

 

 

Må man etterbetale penger til Skatteetaten møtes man med forsinkelsesrente. Ifølge regjeringens kalkulator for denne renten, ville Tajiks 199.408 kroner i 2010 ha vokst til mer enn 400.000 kroner i dag om dette gjaldt henne.

I tillegg kan du bli ilagt tilleggsskatt hvis du ikke oppgir riktige og fullstendige opplysninger til skatteetaten. Den er minst på 20 prosent, og kan i særlig grove tilfeller være på 60 prosent.

Men siden Tajik betaler gjennom den frivillige merinnbetalingsordningen, er det ingen slike krav.

– Sett i lys av det Nav-klienter og andre som må tilbakebetale får av ekstragebyrer, er det noen fare for at dette kan fremstå halvhjertet?

– Jeg synes 199.408 kroner ikke er så halvhjertet.

Fellesforbundleder Jørn Eggum sa til VG mandag at «om det kommer god dokumentasjon på reell pendling og utgifter har jeg ingen problemer med at hun fortsetter.

Tajik svarer at det ikke har vært mulig å dokumentere alt:

– Jeg har hele tiden vært åpen på at det ikke lar seg dokumentere 15 år tilbake i tid. Det er grunnen til at jeg har tatt initiativ til frivillig å betale inn tilleggsskatt.

 

 

Endret av bojangles
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Dette gikk vel fra vondt til verre for Tajik? HAR hun skattet av leieinntektene? At hun selv sier det betyr jo ikke at det er sant. Tajik sier jo en hel del i denne saken, og alt er garantert ikke sant. Hvorfor valgte hun å tie rundt det at hun eide 2 boliger? Fordi hun er jurist og er veldig klar over at hun er en tyv og en kjeltring, og derfor har Tajik sagt so lite so hun kan i saken. Ikke snakke seg fast. Derfor hun ikke "husker" hva hun har betalt i leie, osv. Hun husket vel heller ikke at hun var bolighai?

Hun er rett og slett gangster, elite gangster hevet over alle lover. 

Endret av bojangles
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Det bør være et tydelig og kraftig skille mellom de som har oppgitt uriktige opplysninger, og de som har fulgt Stortingsadministrasjonens råd etter å ha lagt fram sin situasjon. Dette ser ut til å være rett ut gitt uriktige opplysninger, og da må det jo være grunnlag for straffesak.

Støre har nå etterhvert fått en lang kjede med saker der hans "flinkeste" medarbeidere har spilt seg selv utover sidelinja, og over tid tåler han ikke å framstå som nølende hver eneste gang. Desto lengre Arbeiderpartiet trekker på føttene sine her, desto mer skader de sitt eget image. De sliter med etterveksten i Ap. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...