Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Beste bruktbil til rundt 50-60 tusen


Anbefalte innlegg

Hei, er nå på jakt etter min første bil. 
Selv har jeg 0 peiling på bil. 

Prismessig tenker jeg ett sted mellom 50-60 tusen. Noen kloke mennesker som har noen anbefalinger? Gjerne link til annonse hvis dere finner noe også! 
Om det er automat eller manuell har ingen betydning for meg.

Takk på forhånd :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror det aller viktigste sør kjøp av ny bil er å få en uavhengig tilstandskontroll, f.ex NAF sin kjøpstest. Andre merkeverksteder kan sikkert også utføre tilsvarende tjeneste.

Min andre bil (hadde fremdeles ikke peiling på den tiden) viste seg etterhvert å ha rustskade på bærende del av karosseri og gikk følgelig ikke gjennom eu-kontrollen (hadde jeg bare visst det da . . . ) og endte opp som et gedigent tapsprosjekt.

Lenke til kommentar
Anon_T skrev (6 timer siden):

Hei, er nå på jakt etter min første bil. 
Selv har jeg 0 peiling på bil. 

Prismessig tenker jeg ett sted mellom 50-60 tusen. Noen kloke mennesker som har noen anbefalinger? Gjerne link til annonse hvis dere finner noe også! 
Om det er automat eller manuell har ingen betydning for meg.

Takk på forhånd :)

Hvis du har en radius på kjøringen din som er typisk 140 kilometer så ville jeg kunne tenke meg at en elektrisk Nissan Leaf er noe for deg. Forsikringen er billig og bilen er enkel, men driftssikker. 

Endret av SpecialForce
Lenke til kommentar
j-- skrev (På 2021-7-31 den 18.24):

Ville hatt med noen tanker om størrelse, krav om hengefeste, isofix, firehjulstrekk 🙂

Har ikke noen spesielle krav. Skal komme meg til og fra jobb (ca. 10 km en vei).
Liker stasjonsvogner men ikke noe krav.

Lenke til kommentar

Jeg hadde akkurat et "oppdrag" fra et medlem i familien som skulle ha bil i den prisklassen.

De alternativene som er mest økonomiske  jeg kom frem til er :

Suzuki Swift
Honda Jazz

Disse har ofte gått lite og fulgt service.

Alternativt en Nissan Qashqai som har servicehefte. 

Endret av Acel
  • Liker 1
Lenke til kommentar
15 hours ago, bruker-540634 said:

Hvis du skal bruke bilen til moe mer enn å dra til den lokale kiwien så vil jeg anbefale å styre unna elbiler til 60000kr, 120km på vinterstid på den focusen.

Regn med rundt 8-10 mil også på Nissan Leaf vinterstid. Vi vet jo veldig lite om TS sitt behov, men burde holde hvis han kjører mindre enn 7 mil av gangen daglig. Sporadiske lengre turer kan hurtiglades.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...