Gå til innhold

Viste endelig en ny Breath of the Wild 2-trailer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Min første tanke er at det er at det ser skuffende likt ut som Breath of The Wild. Ser ut som mye gjenbruk av assets og fiender. Når man bruker såpass lang tid mellom spillene (5-6 år) hadde jeg forventet noe litt mer nyskapende. Kanskje særlig siden Zelda-serien er kjent for å eksperimentere med forskjellig gameplay og stilarter, f.eks. ga de ut såpass forskjellige spill som Ocarina of Time, Majora's Mask og Wind Waker i løpet av 4 år.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Fikk ikke se så altfor mye her. Selve introen virket jo nokså mørk til å være et Zeldaspill så virker jo som de mer eller mindre bekrefter at vi vil få et litt mørkere spill. Men så fort vi fikk se bittelitt gameplay så ble jeg brått mer usikker for det så jo like lyst og koselig ut som Breath of the Wild. Virker som de terraformer hele kartet noe jeg er veldig positiv til og jeg har heller ikke noe imot om det ikke blir noen mørkere historie sånn egentlig men har jo likt tanken på at det skal ta en litt mørkere retning. Men som sagt lite av gameplayet som tyder på at vi beveger oss i den retningen selv om det lille vi fikk se sist, og det vi så i starten også denne gangen virket å ha en langt mørkere tone.

Lenke til kommentar

Om de ikke endrer "formelen" med at alt av våpen/skold osv blir ødelagt, så blir det ikke noe kjøp her. Det ødela hele BOTW for meg, er jo ikke noe glede i å finne noe som helst, det blir jo uansett snart ødelagt🤦🏻‍♂️ Kan ikke fatte hvordan noen finner hele den mekanikken tilfredsstillende!?

Supert at mange likte det mer enn meg, men som sagt ble hele spillet kun frustrasjon over hva jeg opplevede som utrolig kjipe spillmekanikker.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Endelig på nesten 2 år ga de oss en ny smakebit, men må innrømme at jeg hadde håpet på noe mer. Litt enig med "kilik", følte at det var mer som en expansion. Men jaja, time will show, det er ikke usannsynlig at Nintendo sparte veldig på kruttet i denne teaseren.

Endret av svenka
skrive feil
Lenke til kommentar
RamGuy skrev (11 timer siden):

Fikk ikke se så altfor mye her. Selve introen virket jo nokså mørk til å være et Zeldaspill så virker jo som de mer eller mindre bekrefter at vi vil få et litt mørkere spill. Men så fort vi fikk se bittelitt gameplay så ble jeg brått mer usikker for det så jo like lyst og koselig ut som Breath of the Wild. Virker som de terraformer hele kartet noe jeg er veldig positiv til og jeg har heller ikke noe imot om det ikke blir noen mørkere historie sånn egentlig men har jo likt tanken på at det skal ta en litt mørkere retning. Men som sagt lite av gameplayet som tyder på at vi beveger oss i den retningen selv om det lille vi fikk se sist, og det vi så i starten også denne gangen virket å ha en langt mørkere tone.

Dark World?

Lenke til kommentar

For alle som klager på at de ikke har kommet lengre. Vet ikke hvorfor det er så lite fokus på det, men Japan er veldig hardt rammet av pandemien. Ikke har de bare hatt mange store utbrudd, men slik de bor i feks Tokyo så har de rett og slett ikke mulighet til å jobbe hjemmefra pga plass. Dette er grunnen til at mange spill som er utviklet i Japan tar lang tid for øyeblikket.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
maatzu skrev (17 minutter siden):

For alle som klager på at de ikke har kommet lengre. Vet ikke hvorfor det er så lite fokus på det, men Japan er veldig hardt rammet av pandemien. Ikke har de bare hatt mange store utbrudd, men slik de bor i feks Tokyo så har de rett og slett ikke mulighet til å jobbe hjemmefra pga plass. Dette er grunnen til at mange spill som er utviklet i Japan tar lang tid for øyeblikket.

Det er et veldig godt poeng!

CommanderKeen skrev (13 timer siden):

6/10

😏

Lenke til kommentar
maatzu skrev (28 minutter siden):

For alle som klager på at de ikke har kommet lengre. Vet ikke hvorfor det er så lite fokus på det, men Japan er veldig hardt rammet av pandemien. Ikke har de bare hatt mange store utbrudd, men slik de bor i feks Tokyo så har de rett og slett ikke mulighet til å jobbe hjemmefra pga plass. Dette er grunnen til at mange spill som er utviklet i Japan tar lang tid for øyeblikket.

Folk klager da ikke på at de ikke har kommet lengre? De klager på at det ser veldig likt ut som det forrige. Og dette er noe som ikke har noe med viruset å gjøre, da de planla og la opp spillet lenge før pandemien. Altså har de bestemt seg allerede før pandemien at det skulle bli likt som det forrige spillet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
hekomo skrev (38 minutter siden):

Folk klager da ikke på at de ikke har kommet lengre? De klager på at det ser veldig likt ut som det forrige. Og dette er noe som ikke har noe med viruset å gjøre, da de planla og la opp spillet lenge før pandemien. Altså har de bestemt seg allerede før pandemien at det skulle bli likt som det forrige spillet.

Ja, men det har de uttalt i intervju tidligere også. Dette er et spill som ble til fordi de hadde for mange ideer til hva mer de kunne gjøre med det eksisterende spillet, men som ble for store til å bake dem inn som nedlastbart innhold eller utvidelsespakker. Breath of the Wild 2 har aldri blitt lagt frem som noe helt nytt. Det har alltid vært planen å skulle bygge videre på grunnlaget som ble lagt av det første spillet. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...