Gå til innhold

Battlefield 2042 PC


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
10 hours ago, Nizzen said:

Er ikkje noe bøgg med DX 12 i BF V iallefall. Butter smooth i dx12.

Man må bare spille de samme banene flere ganger slik at DX cacha er fyllt opp...
DX11 var like smooth det synes jeg, og de fleste "pro" BFV spillere bruker det.

10 hours ago, Nizzen said:

Ingen tvil om at vi er cpubound i 2042

Vel jeg testet min 10900K på først stock 4900 allcore og deretter 5100 Mhz. Kan ha vært 5 fps forskjell...
Da spilte jeg i 3840x1600 med alt på Low, og GPU bruken lå som regel på 95-99%. Minnet er tweaket ja (DR 4300C16).

9 hours ago, Nizzen said:

Konsollifisering 👎

Ja...jeg tror sannheten bak ytelses problemene ligger her + at det er beta enda så klart. Jeg håper det forbedrer seg innen lansering. Gunplayet liker jeg da.

Lenke til kommentar

Dette var begredelige greier. Var klar for et nytt Battlefield nå etter noen års pause, men dette gav meg ikke BF-følelsen i det hele tatt. Føltes mer som at de har lånt så mye fra COD og Apex at det har mistet egenart. De valgte et elendig brett å vise frem da, så muligens ting kan bli bedre. Endringene i klassesystemet gjør bare at det blir mindre fokus på samarbeid (vi får vel en meta-loadout til slutt), det er rotete. Plus-systemet kan misbrukes (men tipper de fikser at å bytte ammotype går raskere enn å lade om). Man beveger seg altfor fort og lett, for meg har BF alltid vært litt tyngre og mer metodisk enn COD, og det har gjort at det å bruke hodet kan være vel så viktig som å bare skyte raskest. Den følelsen fikk jeg ikke her. 

Nei huff, det var skuffende. Får håpe Halo blir bra. 

Lenke til kommentar

Jeg er imponert av spillet men ikke builden, skal en ha garantert teamplay må en nesten finne seg en gjeng å spille med og sitte på discord etc. 

En godt organisert squad kan utgjøre hele forskjellen på f.eks H pointet på taket med helipad på nåværende kart, bytte på spesialistrollene, få ut turrets og dele ut ammo og heals er kritisk. 

Den Ranger roboten er syk, skyter ned både Heli og piloten på vei ut, veldig praktisk med å gjøre oppmerksom på fiender som fotsoldat i terenget. 

Det var endel bedre nå andre kvelden, kanskje dette med å fylle opp dx12 cache som dere sier. 

Det dere skriver om å måtte springe rundt hele mappet til fots forstår jeg ikke, om en er litt oppmerksom er det lett å få haik i starten av runden, kalle inn kjøretøy i airdrop eller bruke det som er tilgjengelig rundt om.

En kan og vente ett par ekstra sekunder og se om ett punkt snart kan spawnes på eller bruke squadmembers. 

Det kan bli mye springing men da velger en det. 

Prøvde og med SMT av men merket liten forskjell i fps eller frametime. 

Feelen i spillet matcher ikke helt fps/frametime men igjen om dette er en 3måner gammel build og de inrømmer at det har skjedd mye på den tiden så greitt nok. 

Absolutt en Beta men veldig artig. 

Men i alle dager har skjedd med joining party/server? det loades så fort at en blir usikker på om det kan gå rett for seg. :)

Det er sekunder mot minutter tidligere(om en var heldig) har tapt hele kvelder i starten av nye battlefield på å prøve å joine folk og komme inn, dette er helt villt mye bedre. 

I forhold til fullskala krig med tanks/bil/båt/fly med destruksjon av bygninger og størrelse map ser jeg ikke hvordan noe kan konkurrere med Battlefield, ønsker en ikke dette er det mange andre alternativer som har sin egen greie. 

Lenke til kommentar
7 minutes ago, Betroz said:

Har noen av dere testet BF2042 under Windows 11 og sett hvordan det yter der? Eller skal dere vente med Win11 noen måneder kanskje?

Fersk win11, beta bios, overklokk etc. 

Har hatt ett crash i bf2042 beta første kvelden der jeg prøvde div settings der det datt ned og endte tilbake på desktop, ellers mtp benchmarks er alle resultat litt bedre. 

Endret av Thobjo
Lenke til kommentar
Betroz skrev (13 minutter siden):

Har noen av dere testet BF2042 under Windows 11 og sett hvordan det yter der? Eller skal dere vente med Win11 noen måneder kanskje?

Kjører helt fint her i grunn :) En kollega av meg derimot fikk ikke startet beta en gang med W11, han endte tilbake på W10...men var lettere fortvilet når betaen er som den er :D

Lenke til kommentar

Største problemet jeg har er kanskje det nye spesialist-oppleget, at spillerne på hvert lag ser like ut og at det ikke er de gamle klassene som er så stor del av Battlefields identitet. 

Før kunne man identifisere fienden lettere på bakgrunn av hvilken klasse de har valgt. Bare ut fra silhuetten fikk man raskt forståelse av hva slags type våpen de har og hvilken trussel man står ovenfor. Spesielt var det ganske enkelt å se at man hadde med en recon å gjøre. Dette savner jeg, fordi så mye av konseptet Battlefield har tidligere handlet om disse klassene, hvordan man møter forskjellige fiender og ulike måtene å spille på selv ut fra hvilken klasse man spiller som.

Tror det kan være en tabbe å gå bort fra dette, det blir mindre taktisk og mer arkade. Mindre lagt opp til at samarbeid lønner seg.

Lenke til kommentar
37 minutes ago, Thobjo said:

Jeg er imponert av spillet men ikke builden, skal en ha garantert teamplay må en nesten finne seg en gjeng å spille med og sitte på discord etc. 

En godt organisert squad kan utgjøre hele forskjellen på f.eks H pointet på taket med helipad på nåværende kart, bytte på spesialistrollene, få ut turrets og dele ut ammo og heals er kritisk. 

Den Ranger roboten er syk, skyter ned både Heli og piloten på vei ut, veldig praktisk med å gjøre oppmerksom på fiender som fotsoldat i terenget. 

Det var endel bedre nå andre kvelden, kanskje dette med å fylle opp dx12 cache som dere sier. 

Det dere skriver om å måtte springe rundt hele mappet til fots forstår jeg ikke, om en er litt oppmerksom er det lett å få haik i starten av runden, kalle inn kjøretøy i airdrop eller bruke det som er tilgjengelig rundt om.

En kan og vente ett par ekstra sekunder og se om ett punkt snart kan spawnes på eller bruke squadmembers. 

Det kan bli mye springing men da velger en det. 

Prøvde og med SMT av men merket liten forskjell i fps eller frametime. 

Feelen i spillet matcher ikke helt fps/frametime men igjen om dette er en 3måner gammel build og de inrømmer at det har skjedd mye på den tiden så greitt nok. 

Absolutt en Beta men veldig artig. 

Men i alle dager har skjedd med joining party/server? det loades så fort at en blir usikker på om det kan gå rett for seg. :)

Det er sekunder mot minutter tidligere(om en var heldig) har tapt hele kvelder i starten av nye battlefield på å prøve å joine folk og komme inn, dette er helt villt mye bedre. 

I forhold til fullskala krig med tanks/bil/båt/fly med destruksjon av bygninger og størrelse map ser jeg ikke hvordan noe kan konkurrere med Battlefield, ønsker en ikke dette er det mange andre alternativer som har sin egen greie. 

Dette er ikke en beta men en demo av fullversjonen. På det beste er noen bugs fikset og noe UI. Dette spillet gir jo ingen insentiv til samarbeid, være i squad og samarbeide er vanskelig. Ikke se hvem som gjør hva, bare fire stykker, uoversiktlig også videre. De har jo gått vekk fra alt battlefield hadde før. 

Lenke til kommentar
14 minutes ago, Quakecry said:

Dette er ikke en beta men en demo av fullversjonen. På det beste er noen bugs fikset og noe UI. Dette spillet gir jo ingen insentiv til samarbeid, være i squad og samarbeide er vanskelig. Ikke se hvem som gjør hva, bare fire stykker, uoversiktlig også videre. De har jo gått vekk fra alt battlefield hadde før. 

Ok jeg forstår ikke hvordan en 3 måner gammal build som de selv beskriver som drastisk annerledes enn det som skal bli lanseringsversjonen kan benevnes som en demo eller at den benevningen på noen måte er aktuell idag generelt for denne type spill. 

Husker godt demoer den tiden ett spill gjerne singleplayer kom ferdig i en fullversjon og sånn vart det stort sett ut sin levetid, nå og spesielt i store online multiplayer er det en kontinuerlig prosess. 

Min opplevelse rundt group/squad og teamplay er helt motsatte av dine, trenger ikke insentiv når det gir drastiske resultatet og det nå går raskere og fungerer bedre enn noen gang å få satt opp og samle folk på en server. 

Forventer generelt ingenting av random cowboys på nett og blir heller positivt overraska, legger heller litt i å samle gjengen på discord :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (31 minutter siden):

Største problemet jeg har er kanskje det nye spesialist-oppleget, at spillerne på hvert lag ser like ut og at det ikke er de gamle klassene som er så stor del av Battlefields identitet. 

Før kunne man identifisere fienden lettere på bakgrunn av hvilken klasse de har valgt. Bare ut fra silhuetten fikk man raskt forståelse av hva slags type våpen de har og hvilken trussel man står ovenfor. Spesielt var det ganske enkelt å se at man hadde med en recon å gjøre. Dette savner jeg, fordi så mye av konseptet Battlefield har tidligere handlet om disse klassene, hvordan man møter forskjellige fiender og ulike måtene å spille på selv ut fra hvilken klasse man spiller som.

Tror det kan være en tabbe å gå bort fra dette, det blir mindre taktisk og mer arkade. Mindre lagt opp til at samarbeid lønner seg.

Synes det er et større problem å skille ut hvilken klasse som er hva på eget lag. Det er absolutt ingen måte å finne ut hvem som har ammo og hvem som har heal f,eks. Maria har jo alltid den syrette pistolen så den er grei, men resten kan jo springe rundt med hva som helst. Det hadde kanskje vært bedre om ammo og heal ikke var universal sånn at man klarer å skille ut hvem som har ammo og og hvem som har heal.

Endret av TheKims
Lenke til kommentar
48 minutes ago, Thobjo said:

Ok jeg forstår ikke hvordan en 3 måner gammal build som de selv beskriver som drastisk annerledes enn det som skal bli lanseringsversjonen kan benevnes som en demo eller at den benevningen på noen måte er aktuell idag generelt for denne type spill. 

Husker godt demoer den tiden ett spill gjerne singleplayer kom ferdig i en fullversjon og sånn vart det stort sett ut sin levetid, nå og spesielt i store online multiplayer er det en kontinuerlig prosess. 

Min opplevelse rundt group/squad og teamplay er helt motsatte av dine, trenger ikke insentiv når det gir drastiske resultatet og det nå går raskere og fungerer bedre enn noen gang å få satt opp og samle folk på en server. 

Forventer generelt ingenting av random cowboys på nett og blir heller positivt overraska, legger heller litt i å samle gjengen på discord :)

Det er ikke en tre måneder, den er ca en uke. Og det med at det er beta er bare et markedsføringstriks dem har brukt siden battlefield 3. Fundementale gameplay elementer blir ikke endret til release, og dem er hva som er noe galt med. Selvfølgelig fungerer det bedre å samarbeide ordentlig, men når alle ser lik ut, bare 4 i hver squad, ingen classes - Så blir det et surr. Og det er hvert fall ingen sammarbeid mellom tilfeldige av de grunnene. Heldigvis er de fleste enig i at DICE har virkelig rotet det til igjen. 

Lenke til kommentar
21 minutes ago, Quakecry said:

Heldigvis er de fleste enig i at DICE har virkelig rotet det til igjen. 

Heldigvis er vi mange som ikke er enige :)

Fløt bedre for meg i dag, kan det være pga DX12 cache? rundt 60-90 fps og greit spillbart med RTX2080 og 5900x - og regner med de har optimalisert mye de 3 mnd siden denne builden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

kjetilkl skrev (10 minutter siden):

Heldigvis er vi mange som ikke er enige :)

Fløt bedre for meg i dag, kan det være pga DX12 cache? rundt 60-90 fps og greit spillbart med RTX2080 og 5900x - og regner med de har optimalisert mye de 3 mnd siden denne builden.

Utrolig mange som ikke vet om, eller har tålmodighet til å la dx cachen fylles. Når det er gjort så flyter ting godt :)

Tok forøvrig å kansellerte forhåndsbestillingen av Ultimate Edition jeg også, bare for å sende ett tydelig signal.

Forsøkte meg på en visit av Battlefield forumene i dag, men fant jo ut at de var lagt ned og er nå under EA sitt "Answers HQ" opplegg som er helt hinsides jævlig forum 😛 Mye sur stemning der inne i hvert fall, og det er stort sett det samme som går igjen. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...