Gå til innhold

Battlefield 2042 PC


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Comma Chameleon skrev (2 timer siden):

Prøv et par runder med det på igjen. Som en kontroll 

Gjorde det. Å skru det av fungerer definitivt her. Ofte dårlig framerate og masse fæle drops med crossplay. Grunnen til at det har variert med crossplay på er nok hvordan andelen på PS5/Xbox/PC har vært fordelt er min teori.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Comma Chameleon skrev (1 minutt siden):

Helikopter er alt for kraftige merker jeg

De små er veldig lette å skyte ned med en lmg, men de større blir litt verre. 

Heldigvis har man 3 lock-on raketter med hurtig reload på alle karakterer, og kan inkalle aa kjøretøy relativt hurtig.

Ikke like kraftige som de virket i battlefield 3 eller 4.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165
Comma Chameleon skrev (49 minutter siden):

Enig i det. Liker ikke særlig endringene på klasser da. Mye game design som er weird. Men blir nok gøy til slutt. Håper de gjør noen endringer. Spesielt det ang se helt like personer overalt. 

Hele problemet er litt morsomt, da det har oppstått delvis i kjølevannet av å prøve å håndtere et problem som har vært i flere iterasjoner av BF, nettopp at en klasse er overrepresentert, som regel pga. våpen og utstyr balanse. Så de har prøvd å introdusere langt flere individuelle valg, i form av spesielle ferdigheter, fritt valg av våpen og utstyr, slik at i teorien kan du ende opp med 128 spillere, ingen med akkurat det samme. Men har de nok undervurdert spillerne litt, som alltid vil gå "veien med minst motstand", eller det som er "meta" mao.

De må definivt se på balansen, at Falck har en fryktelig enkel og kjapp selfheal, og kan samtidig ha evig ammo er ikke helt heldig, men noe man alltid har brukt for. I andre enden av skalaen har du Van Daele med en bortimot ubrukelig drone. Så bedre balanse/interessante valg og flere "no-pats"(som det vil være ved release?), vil gi oss bedre variasjon. 

Noe som jeg ikke ser for meg at blir fikset er dette at lagkamerater og fiender ser like ut, men det får vi vel bare leve med(eller spille Portal uten spesialistene). 

Lenke til kommentar

Har egentlig ikke så utrolig mye i mot at man kan velge litt mer fritt, men det er bare gjort på en ganske dårlig måte. Sikkert fordi så mange systemer ikke er på plass enda (spesielt kommunikasjon). Kan hende man liker det bedre når flere spesialister er på plass og flere skins, i tillegg til kommunikasjon.

 

For min del er det batman som er beste spesialisten. Digger å kunne overraske folk med den.

Edit: Eksempel :D
https://streamable.com/upka0t

Endret av Comma Chameleon
Lenke til kommentar

Jeg håper at gadgets blir låst til hver enkelt spesialist. MacKay kan ha ninja rope og raketter, Boris ammo og turret, Maria stim pistol og medbags og Van Daele drone og spawn beacon. Det ville gjort det lettere for å finne ut hvem som har hva, og det ville også vært litt mere variasjon mellom spesialistene. Tror ikke jeg overdriver visst jeg sier at 80% av alle spillere spiller som MacKay så du ender opp med å drepe din tvilling bror gang på gang.

 

 

Lenke til kommentar
Mala skrev (På 7.10.2021 den 12.50):

BF1 har en helt unik feeling og tilstedeværelse. BFV nådde aldri opp her, og grafikken ble litt mer tegneserie aktig og mistet mye av essensen.

Bf1 og battlefront spillene hadde vel mye megascans til kartene sine, hvor utviklerne hadde dratt rundt for å scanne virkelige steiner og planter. 

Vet ikke om bfv brukte dette systemet like mye som de andre spillene, virker ikke slik iallefall. 

Lenke til kommentar

Testa å sette alt på low, endra litt i cfg og en command ingame for å få allt på Ultra Low :p for å se hvordan det ser ut og kjører da.

 

Stort sett veldig greitt, fortsatt ok grafikk, noe høgg utti der men kunne sikkert hatt mindre ting i bakgrunnen og startet pcen på nytt etter å stått på i dagesvis. 

Lenke til kommentar

Siden det er så mye nytt å sette seg inn i, ville de kanskje tjent på å ha betaen et par dager til. I hvert fall ut helga.

Mye bra mens også mye jeg ikke liker i dette BF-spillet. Med en del justeringer blir det forhåpentligvis skikkelig kult etterhvert! Håper spesielt på endringer i spesialist/klasse-systemet, men mye av det er sikkert kommet for å bli. HUD må det også skje noe med, sliding bør endres. Helikopterne er muligens litt for bra og har kanskje litt lang range på lock on. Usikker på hva jeg mener om at man bare kan kalle inn en tanks hvor som helst uansett hva slags klasse man er.

Kartet i betaen var også relativt lite, var det ikke? Skulle ikke kartene bli mye, mye større enn tidligere?

Lenke til kommentar
2 hours ago, Snikpellik said:

Siden det er så mye nytt å sette seg inn i, ville de kanskje tjent på å ha betaen et par dager til. I hvert fall ut helga.

Mye bra mens også mye jeg ikke liker i dette BF-spillet. Med en del justeringer blir det forhåpentligvis skikkelig kult etterhvert! Håper spesielt på endringer i spesialist/klasse-systemet, men mye av det er sikkert kommet for å bli. HUD må det også skje noe med, sliding bør endres. Helikopterne er muligens litt for bra og har kanskje litt lang range på lock on. Usikker på hva jeg mener om at man bare kan kalle inn en tanks hvor som helst uansett hva slags klasse man er.

Kartet i betaen var også relativt lite, var det ikke? Skulle ikke kartene bli mye, mye større enn tidligere?

Man sliter jo med å finne folk selv med størrelsen som var.. Så håper de større karta eventuelt har bedre design og flagg som er plassert ut bra. 

Lenke til kommentar
Quakecry skrev (12 minutter siden):

Man sliter jo med å finne folk selv med størrelsen som var..

Følte ikke jeg hadde det problemet. Det verste var å forflytte seg fra f.eks. C-sektor tilbake til B- eller D-sektor. Det tar lang tid å 'reise', men hvis man først var i noen av de sektorene så var det ikke mangel på folk og action.

Vil også påstå at ting ble litt bedre etter at betaen ble helt åpen. Mange flere som ble med.

Endret av Comma Chameleon
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (2 timer siden):

Kartet i betaen var også relativt lite, var det ikke? Skulle ikke kartene bli mye, mye større enn tidligere?

Kartet er vel ganske stort, fra ende til ende, men man spawner sjeldent helt i enden av kartet.

Ellers løper man vel langt hurtigere enn tidligere spill, så kartet føles vel litt mindre?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...