Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Bivirkning etter pfizer / Moderna corona vaksine??


Anbefalte innlegg

2 hours ago, The Very End said:

Å? Spenende. Hvordan opplevde dine venner det? Altså, jeg er ikke bekymret, bare nysgjerrig på hvor lenge jeg må føle meg på 75% 

Følte seg redusert med litt vekslende hodepine et par uker er det jeg har fått vite så langt. Den ene er veldig treningsfreak og deltok på maraton 3 uker etter dosen uten noe formsvekkelse. Første uken var han syk deler av uken og andre uken redusert i treningsform og vekslende dagsform.

Men ingen reagerer jo helt likt. Den ene hadde mer hodepine i andre uken eks.

Endret av Theo343
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis man hadde lest gjennom det jeg skriver i øvrige innlegg så kunne man fort vært litt klokere enn bare å plukke litt av det. 

Jeg er godt kjent med hva som kan øke puls og ikke, samt at man kan manipulere sin egen hvilepuls dersom man vil det. Litt hyperventilering så er det fort gjort for eksempel. Poenget for min del her, var at jeg hadde en merkbar endring i puls, men også i min generelle helsetilstand på et tidspunkt som strekker seg fra 5 dager etter vaksinasjon til nesten 3 uker etter. På ingen tidspunkt har jeg vært urimelig redd for farlige bivirkninger, men man kjenner jo sin egen kropp og reagerer deretter. 

For min del var det det samlede helhetsinntrykket som gjorde at jeg ville fortelle om min opplevelse. Jeg synes puls og hjerte i utgangspunktet er interessant av helt andre grunner enn man kanskje tenker her. Og når man da opplever en endring i ikke bare puls, men også i pulsvariabilitet og pustefrekvens under søvn som man ikke har opplevd før, kort tid etter vaksinasjon, så kjennes det greit å informere.  Det er også som det nevnes av andre her, flere tilfeller der man ser tydelige endringer i hjerte/karsystemet etter vaksinasjon, og selv om mange opplevelser kanskje grunner i angst eller frykt så skal man ikke dra alle under en kam. 

Forhåpentligvis kan min historie roe ned andre som eventuelt opplever noe liknende. Jeg hadde de vanlige symptomene 1-2 dager etter vaksinering, før jeg opplevde helt andre ting fra dag 5. 

 

Lenke til kommentar

Fikk koronaviruset i jula 2020, så trengte bare 1 dose, Moderna. Tok den rundt kl 10 på en fredag. På kvelden, rundt kl 19, begynte jeg å kaldsvette, men følte meg ellers grei. Lørdagen kaldsvettet jeg hele dagen, men klarte å fungere da jeg uansett ikke skulle på jobb. Søndagen følte jeg meg helt bra igjen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Theo343 skrev (8 timer siden):

Å få høy hvilepuls når man er syk eller får vaksine er helt normalt. Ingenting å ta på vei for. La det gå noen uker først. Hadde alle hatt en pulsmåler hjemme som de brukte jevnlig ville man sett at dette er normal oppførsel når kroppen jobber med å bekjempe noe. Som også er tilfelle når man får vaksine. 

Å ta på vei for forhøyet hvilepuls etter en vaksine vil jeg si er litt på kanten til irrasjonell frykt ovenfor vaksiner.

Som sagt er heller ikke dette bivirkninger men virkninger av vaksinen. Ting man må regne med å oppleve i en begrenset periode etter man tar en vaksine.

Jeg ville blitt mer bekymret om kroppen ikke reagerte normalt av å få en vaksine. Da må man først forstå hva en vaksine faktisk er.

Ellers er det nok av alvorlige sykdomstilstander som blir bagatellisert i Norge men normale effekter etter en vaksine er ikke en av dem da de er normale.

Tror du ikke man har oversikt over pulsen fra tidligere sykdom ? Tror du de som får det kun har holdt oppsyn over pulsen når de ble syke fra vaksinen ? Skriver man som eks journal er det ganske lett gå tilbake i tid se hva pulsen sin var.

Men selvsagt du og Palle vet nok bedre en fastleger hva som burde tas alvorlig og ikke alvorlig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Just now, DaniNichi said:

Tror du ikke man har oversikt over pulsen fra tidligere sykdom ? Tror du de som får det kun har holdt oppsyn over pulsen når de ble syke fra vaksinen ? Skriver man som eks journal er det ganske lett gå tilbake i tid se hva pulsen sin var.

Men selvsagt du og Palle vet nok bedre en fastleger hva som burde tas alvorlig og ikke alvorlig.

Jeg sier at har man vært særlig i kontakt med lege eller har litt oversikt over puls i hverdagen vet man at eks. vaksinering og det en vaksine innebærer naturlig kan føre til det.

Lenke til kommentar

 

Sitat

 

Riiber-trøbbel før OL-sesongen – måtte trene alternativt i to måneder

LILLEHAMMER /OSLO (NRK): Jarl Magnus Riiber (23) ble slått ut én måned etter hver vaksinedose på grunn av et underliggende virus. Da han ble frisk, pådro OL-favoritten seg en betennelse i skulderen.

https://www.nrk.no/sport/riiber-trobbel-for-ol-sesongen-_-matte-trene-alternativt-i-to-maneder-1.15657624

 

Hadde jeg ikke peiling på kunne være en faktor tenke på rundt vaksiner.

 

 

Lenke til kommentar

Det er årsaken

On 9/21/2021 at 2:47 PM, Pallehysa said:

Tenker ein skal være litt forsiktig med slike tråder. Dvs, ikkje bli totalt oppslukt av innholdet. Det er så lett å overreagere på normale kroppslige ting. Her snakker ein altså om puls som endrer seg fra 60 til 70, og ein CRP på 6. Altså, heilt normal puls, og ein test som viser ingen infeksjon. Samtidig som ein nevner heilt normale bivirkninger som er nevnt som svært vanlige for vaksinen.

Når det gjelder puls, kan eg få kvilepulsen min til å stige bare ved å sitte pinn i ro. Fra 60 til 100. Kva skyldes det mon tro? Power of the mind.

Fokuserer ein på puls, gjerne med litt bekymringer i bildet, stiger pulsen. Leiter ein etter bivirkninger, finner ein det også.

Det er årsaken til at man har noe som legene kaller "hvit frakk syndrom". Dvs. blodtrykket heves når legen skal ta blodtrykket. Derav har man også 24/7 målinger men også selvsagt av andre årsaker.

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Theo343 skrev (12 timer siden):

Det er årsaken

Det er årsaken til at man har noe som legene kaller "hvit frakk syndrom". Dvs. blodtrykket heves når legen skal ta blodtrykket. Derav har man også 24/7 målinger men også selvsagt av andre årsaker.

Få dere jobb som fastlege..

Placebo kjenner de fleste til..

Jeg tror på ingen måte at @ArraKiss bare "oioi nå er det 10 slag over normalt , la meg løpe til legen" Er nok en god vurdering bak at dette ikke var normale forandringer.

Og siden fastleger sender folk med ambulanse til sykehus, merk ikke taxi til legevakten så er det nok litt mer "placebo"..

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

I normale sammenhenger ville man neppe reagert på dette. Men siden hjertemuskelbetennelse er en sjelden men mulig bivirkning ved mrna vaksinene tar man ingen sjangser. Det sier seg selv.

Derfor tar legen det alvorlig uavhengig av om det er angst, virkning av vaksinen eller annet. Spesielt om man er ung.
https://www.fhi.no/nyheter/2021/perikarditt-og-myokarditt-etter-vaksinasjon-med-mrna-vaksiner/

Quote

–Den vanligste årsaken er virusinfeksjon, og tilstandene har god prognose. Mange tilfeller går antagelig også uoppdaget. Det er ikke alltid man finner den utløsende årsaken, legger Greve-Isdahl til.  

Jeg har selv hatt dette når jeg var yngre som følge av infeksjoner. Noe som kan sees på undersøkelser i etterkant som arrdannelser.

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg som har type 1 diabetes, og dette har en stor betydning for meg. Jeg fikk problemer med å stabilisere blodsukkeret, siden vaksinene gjorde slik at blodsukkeret varierte veldig mye mellom høyt og lavt. Dette gjør behandlingen av sykdommen vanskeligere, og det kan være uheldig i det lange løp. Jeg har i en lang periode vært utmattet pga dette, og jeg angrer litt på at jeg tok vaksinen. Legemiddelverket advarte mot dettei juli, men denne informasjonen ble ikke gitt meg ved vaksinetidspunktet. Jeg har heller ikke hørt noe i etterkant, bivirkningene er meldt inn. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest 1ea98...fcc
Baron12 skrev (1 time siden):

 

Jeg har hatt det samme problemet selv, har også type 1 diabetes. Det har vært utfordrende å få blodsukkeret stabilisert, og det har tatt tid. Hvor lenge var det ustabilt hos deg? 

Jeg angrer allikevel ikke på vaksinen, da jeg kjenner flere som har blitt virkelig syke med viruset. Et slikt sykdomsforløp hadde gjort mer skade i lengden. 

Anonymous poster hash: 1ea98...fcc

Lenke til kommentar

Det har tidligere vært diskturert viktigheten av å aspirere når man setter vaksinen. Det vil si at man kontrollerer at man ikke har truffet en blodåre, ettersom vaksinen skal i muskelen og ikke i blodet. Noen land besluttet å aspirere, andre ikke (som Norge).

Nå er en studie omkring dette utført og resultatet er ikke bra. Studien er gjort på mus ettersom man selvsagt ikke gjør slike eksperimenter på mennesker. Samtlige tilfeller av hjerteinflammasjon ble sett i gruppen som fikk vaksinen intravenøst, og ingen i gruppen som fikk vaksinen i muskelen (hvor den skal). 

Conclusion: This is in vivo evidence that inadvertent intravenous injection of COVID-19 mRNA vaccine may induce myopericarditis (dvs hjerteinflammasjon).

Dr John Campbell har tidligere skrevet brev til britiske helsemyndigheter ang dette, men ble ikke spesielt imponert over svaret han fikk. Da ang bivirkning vedr blodpropp. Nå er han frustrert. For dette er smått utrolig. Nå må noe skje! Fiks opp! Det er svært enkelt å aspirere for å være på den sikre siden! Forlang at både du og din ungdom aspireres når vaksinen settes, og vis gjerne til denne studien og Dr Campbell's hjertesukk.

Studien: https://academic.oup.com/cid/advance-article/doi/10.1093/cid/ciab707/6353927

 

Endret av Fustasjeopphengsforkobling
  • Liker 1
Lenke til kommentar
5 hours ago, Baron12 said:

Jeg som har type 1 diabetes, og dette har en stor betydning for meg. Jeg fikk problemer med å stabilisere blodsukkeret, siden vaksinene gjorde slik at blodsukkeret varierte veldig mye mellom høyt og lavt. Dette gjør behandlingen av sykdommen vanskeligere, og det kan være uheldig i det lange løp. Jeg har i en lang periode vært utmattet pga dette, og jeg angrer litt på at jeg tok vaksinen. Legemiddelverket advarte mot dettei juli, men denne informasjonen ble ikke gitt meg ved vaksinetidspunktet. Jeg har heller ikke hørt noe i etterkant, bivirkningene er meldt inn. 

Hvor lenge varte denne effekten?

Lenke til kommentar
Gjest 1ea98...fcc
Baron12 skrev (2 timer siden):

Jeg har slitt ganske lenge med blodsukkeret. Det begynte i juni/juli, og det har vart fram til nå. Jeg gikk en tur til fastlegen og tok en god del blodprøver.  Det har heldigvis begynt å stabilisere seg nå. 

Samme opplevelse her, ble fullvaksinert i juli en gang og måtte doble måltidsdosene og har fremdeles et problem med høyere enn vanlig blodsukker på natta. Det begynner endelig å roe seg ned, men det har vært vanskelig i perioder der nærmest synet av mat økte blodsukkeret. 

Anonymous poster hash: 1ea98...fcc

Lenke til kommentar
Baron12 skrev (5 timer siden):

Jeg har slitt ganske lenge med blodsukkeret. Det begynte i juni/juli, og det har vart fram til nå. Jeg gikk en tur til fastlegen og tok en god del blodprøver.  Det har heldigvis begynt å stabilisere seg nå. 

Er dette noe man opplever med alle vaksiner når man ha diabetes ?

Godt at du føler deg bedre nå 👍

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...